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128. Evidence of Malachi pleading. Chapter 2(2). Corruption of the priest.
05/20/2018 10:47
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128. Evidence of Malachi pleading. Chapter 2(2). Corruption of the priest.

(Mal.2:7-10)

128. 말라기 변론 증거. 2(2). 제사장의 부패.(2:7~10)

 

# The curse of the priest, the covenant of life and peace, the law of truth in the mouth, peace and honesty, knowledge in lips, no of one-sidedness, dislike of divorce and abuse, creation of a spirit, A devout offspring

# 제사장의 저주, 생명과 평강의 언약, 입에는 진리의 법, 화평과 정직, 입술에 지식, 편벽이 없어야 함, 이혼과 학대를 싫어함, 한 영만 지으심, 경건한 자손 #

 

In this chapter, even an anointed servant curses blessedness if he does not glorify the name of God.

본장은 아무리 기름부음 받은 종이라도 하나님의 이름을 영화롭게 하지 아니하면 오히려 복을 저주 하신다는 것입니다.

 

* Important verse: 11. Judah has dealt treacherously, and an abomination is committed in Israel and in Jerusalem; for Judah has profaned the holiness of the LORD which he loved, and has married the daughter of a strange god.

* 요절: 11. 유다는 궤사를 행하였고 이스라엘과 예루살렘 중에서는 가증한 일을 행하였으며 유다는 여호와의 사랑하시는 그 성결을 욕되게 하여 이방 신의 딸과 결혼하였으니

 

* The explanation) We are all children of God, and having a deceit in our brother is a detestable thing, and it will be an abomination to the name of God. There can be no compromise.

* 강해) 우리는 다 하나님이 지은 자녀이니 형제에게 궤사가 있다는 것은 가증한 일이 됨으로 하나님의 이름을 욕되게 하는 일이 될 것이니 조금도 타협이 있을 수 없습니다.

 

* Mal.2:7~8. For the priest's lips should keep knowledge, and they should seek the law at his mouth: for he is the messenger of the LORD of hosts.

But you are departed out of the way; you have caused many to stumble at the law; you have corrupted the covenant of Levi, saith the LORD of hosts.

* 2:7~8. 대저 제사장의 입술은 지식을 지켜야 하겠고 사람들이 그 입에서 율법을 구하게 되어야 할 것이니 제사장은 만군의 여호와의 사자가 됨이어늘. 너희는 정도에서 떠나 많은 사람으로 율법에 거치게 하도다. 나 만군의 여호와가 이르노니 너희가 레위의 언약을 파하였느니라.

 

* The explanation) The lips of a servant are to keep knowledge, for it has become a messenger of the Lord. However, if you leave the justice(the right path), you can not tolerate it because you are the one who breaks the covenant of God.

The Bible is the work of God's foreknowledge and previous arrangements.

If the servant of the Word is the servant of God, he must have knowledge in his mouth.

Even if you speak a little less, you have to make a sermon intellectually. Without knowledge, you will be deceived in the future. Anyone who has knowledge of the Word of God, not human knowledge, will give knowledge to others when God use his mouths.

If knowledge is not in your mouth, you will not be able to find your right way, and you will fall into tribulation and die. Evangelism preaching should not be said to derailed in knowledge, God does work, you can not say what his think things, leaving his speech from words. In legal truth, grace is coming down.

* 강해) 종의 입술이라는 것은 지식을 지켜야 할 것이니 이것은 여호와의 사자가 되었기 때문입니다. 그러나 정도를 떠난다면 하나님의 언약을 파하는 자이니 용납할 수 없다는 것입니다. 성경은 하나님의 예지와 예정을 행하는 것이니 하나님의 종은 말씀 가르치는 종이라면 입에 지식이 있어야 하는 것입니다.

말을 적게 해도  지식적인 설교를 해야 합니다. 지식이 없으면 앞으로 다 미혹 당합니다. 인간의 지식이 아닌 하나님의 말씀의 지식이 있어야 누구든지 하나님의 신이 그 입을 쓸 때에 남에게 지식을 줍니다.

지식이 입에 없으면 정로를 찾지 못하고 환란에 빠져서 다 죽게 된다는 것입니다.

전도 설교는 지식에 탈선된 말 안 해야 하나님이 역사 해주고 말씀 떠난 말, 자기 생각 말하면 안 됩니다. 합법적인 진리 안에서 말하면 은혜가 계속내리는 것입니다.

 

& You must keep your knowledge.(7-8).

& 지식을 지켜야 됩니다.(7-8).

 

The fact that people do not even know clearly and speak is a lack of personality in itself. Therefore, to be a man of God, you must have a word of knowledge on your lips. To say the words of knowledge is to speak to the hearer to realize it.

It is the knowledge of the lips that tells to realize even the foolish person, and it is the knowledge of the lips that even the person who has misunderstanding speaks so that the misunderstanding can be solved,

It is the knowledge of the lips that it is to speak to be satisfied even though the heart which is troubled no matter how

Knowledge is that there are knowledge of man and knowledge of God. Those who fear God are not speaking to the extent of human knowledge, but of God's knowledge.

If a man speaks with confusion without telling full knowledge about the truth, he can not be said to be a servant of the perfect God.

The servant of God is the messenger of God. Everyone listens to the words that come out of his mouth and follows them. If you do not keep your knowledge clearly, you will confuse everyone.

Therefore, a servant who fears God must observe the knowledge of his lips.

You must keep two distinctions in keeping your lips knowledge.

사람이 똑똑히 알지도 못하고 말한다는 것은 그 자체가 인격 부족입니다. 그러므로 하나님의 사람이 되려면 입술에 지식의 말이 있어야 합니다. 지식의 말이라는 것은 간단히 말해도 듣는 사람에게 깨달아지도록 말하는 것입니다.

아무리 어리석은 자라도 깨닫도록 말을 하고 아무리 오해를 가진 자라도 오해가 풀어지도록 말을 하고 아무리 괴로워하던 마음이라도 만족해지도록 말을 하는 것이 입술의 지식이라는 것입니다.

지식이라는 것은 인간의 지식도 있고 하나님의 지식도 있는 것이니 하나님을 경외하는 자는 인간의 지식에 국한된 범위에서 말하는 것이 아니고 하나님의 지식을 말하는 것입니다. 만일 어떠한 종이 진리를 말할 적에 완전한 지식을 말하지 못하고 혼선이 있게 말을 한다면 그 사람은 완전한 하나님의 종이라고 말할 수 없습니다.

하나님의 종이라는 것은 하나님의 사자이니 모든 사람이 그 입에서 나오는 말을 듣고 따라가게 되는데 분명히 지식을 지켜 말하지 못한다면 모든 사람을 혼란에 빠지게 하는 것입니다. 그러므로 하나님을 경외하는 종은 입술의 지식을 지켜야만 됩니다.

입술에 지식을 지키는 일에 있어서 두 가지의 구분을 지켜야 합니다.

 

First: You have to speak according to the level of the person,

첫째: 그 사람의 수준을 따라서 말해야 되며,

 

Second: There must be a clear statement to open the ahead path of the person.

둘째: 그 사람의 앞길을 열어주기 위하여 분명히 말하는 것이 있어야 됩니다.

 

Lips is the mission given to life, which can be improved by moving one of the lips rightly, and when the lips can not be used rightly, go to the bad.

Therefore, he who feared God must have the law of truth on his lips, and there is no injustice, and the knowledge must be kept.

입술이라는 것은 인생에게 준 사명이니 그 입술 하나를 바로 움직이므로 향상될 수 있고 입술을 바로 사용하지 못하므로 타락하게 되는 것입니다.

그러므로 하나님을 경외하는 자는 그 입술에 진리의 법이 있어야 하는데 있어서는 불의가 없고 지식을 지켜야 되는 것입니다.

* Mal.2:9. Therefore have I also made you contemptible and base before all the people, according as you have not kept my ways, but have been partial in the law.

* 2:9. 너희가 내 도를 지키지 아니하고 율법을 행할 때에 사람에게 편벽되이 하였으므로 나도 너희로 모든 백성 앞에 멸시와 천대를 당하게 하였느니라. 하시니라.

 

* The explanation) He who preaches the way of God will be despised and disgraced when he treats people as a side. When God's people are be partiality, it is disgraceful.

God is a omnipotence God, there is no knowledge, there is material or no material, that is no problem, not to be a partiality. The center of the word should be centered. The minister is a rich and knowledgeable person.

The rich people often go to the atrium. The poor people do not go to the atrium well. be neglect and partiality then whip.

The servant of God must be able to guide many people without a wall.

* 강해) 하나님의 도를 전하는 자는 사람을 편벽되이 대할 때에 멸시와 천대를 당하게 됩니다. 하나님의 종이 편벽되면 망신하게 만든다는 것입니다.

하나님께서는 무소불능의 신이시니 지식이 없고 물질이 있고 없고가 문제가 아니라 편벽되지 말라는 것입니다. 말씀을 중심해야지 교역자가 돈 많고 지식 있는 사람 사귀고 부자 집에는 심방도 자주가고 가난한 사람은 심방도 잘 안가고 소홀히 대하고 차별하고 편벽이 있으면 매 맞는다는 것입니다.

하나님의 종은 절대 편벽이 없어야 많은 사람을 지도할 수 있습니다.  

 

# Lips that fear God.(Mal.2:5-9).

   # 하나님을 경외하는 입술.(2:5~9).

 

God wants to use those who have lips to fear you as agents. It does not speak to all animals, but it is the purpose of the word to be given to the lips of men to pay them back as words.(Matthew.12:36-37).

하나님께서는 당신을 경외하는 입술을 가진 자를 대행자로 쓰고자 하시는 것입니다. 모든 동물에게는 말을 주지 않았지만 사람의 입술에 말씀을 준 것은 그 말대로 갚아 주시기 위한 목적입니다.(12:36-37).

 

 


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