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The Isaiah 11. 4 chapter(2). beautiful of Zion. call holy, cleanness public work it is(Is. 4:1~4)
12/14/2017 18:12
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The Isaiah defense evidence 11. 4 chapter(2). beautiful of Zion. call holy, cleanness public work it is(Is. 4:1~4)

이사야 변론 증거 11. 4(2). 시온의 아름다움, 칭성, 청결 역사(4:1~4)

 

# calls it is holy, spirit of the referees and spirit of the annihilation, cleanness till the blood, holy Church #

# 거룩하다 칭함, 심판의 영과 소멸의 영, 피까지 청결, 거룩한 성회 #

 

This chapter says the consequence of the characters which remain when Zion corrupted like the chapter 3 goes broke.

본장은 3장과 같이 부패한 시온이 망할 때 남은 자들의 형편을 말한 것입니다.

 

* important verse; section 3. And it shall come to pass, that he that is left in Zion, and he that remained in Jerusalem, shall be called holy, even every one that is written among the living in Jerusalem

* 요절; 3절 시온에 남아 있는 자, 예루살렘에 머물러 있는 자 곧 예루살렘에 있어 생존한 자 중 녹명된 모든 사람은 거룩하다 칭함을 얻으리니

 

* the explanation) Remained It, as to the person who is holy becomes the person. The spiritual relief of the favors era gets to be holy and call since it receives for the belief to says be righteous and hitting against (call righteousness) and body and soul relief of the disaster era being the sin extinct and leaving the punishment and receiving with the Holy Spirit shall be call holy(call holy).

* 강해) 거룩한 자만 남은 자가 된다는 것입니다. 은혜시대의 영혼 구원은 믿음으로 의롭다함을 받고(칭의)를 받고 환란시대의 영육구원은 죄악이 소멸되고 죄과를 떠나고 성령을 받으므로 거룩하다 칭함을 받는 것입니다(칭성).

 

The assembly which the strong public work galling(Is. 4:4).

강한 역사가 내리는 집회(4:4).

 

In order that the church which can be remained is on the day of the ire in the future, God has to have the thing which the public work which makes clean and neat fall with the spirit of the referees and the spirit of the burning until the body. God lowers to the authority however since the public work of the change fall utterly, this public work gets to be clean and neat, the nature doesn't get to experience utterly till the blood of the body and the remodeling gets to enjoy the honor of the new age utterly. This is the authority public work of the God which fall when the day of the ire is near at hand. In the favors era, it intended to rescue the soul but when the rescuing public work fall at the day of the ire to this body, the authority public work engages.

앞으로 진노의 날에 남을 수 있는 교회가 되려면 하나님께서 심판의 영과 소멸의 영으로 몸까지 정결케 하는 역사가 내리는 일이 있어야 합니다. 이 역사는 하나님께서 강권으로 내리는 것인데 완전 개조, 완전 성결, 완전 변화의 역사가 내리므로 몸의 피까지 정결케 되어 죽음을 맛보지 않고 새 시대의 영광을 누리게 되는 것입니다. 이것은 진노의 날이 임박할 때에 내리는 하나님의 강권역사입니다. 은혜시대에는 영혼을 구원하는 것을 목적했지만 진노의 날에는 그 몸까지 구원하는 역사가 내릴 때에 강권 역사가 임하는 것입니다.

 

& It gets to be holy and call (Is. 4:3~4).

& 거룩하다 칭함을 받습니다(4:3~4).

 

It is the word which is applicable to the day of the ire to people remaining person becomes to be this holiness. The again birth is gotten and it says be righteous calling against is to be hit and it should get that our soul is saved that our body lives and for being glorious, it is holy and calls.

This didn't change into any virtuous of conducts of one or moral training, but it made them clean due to the soul of the referees and the spirit of burning and God made clean and neat till the blood. The Seuk 3 as to like, the power public work is the public work excluding the sin in the time by the authority terminally this is not one's favour public work; It is identical with section 9.

이 거룩이라는 것은 진노의 날에 남은 자 된 자에게 해당되는 말입니다. 우리 영혼이 구원받은 것은 중생을 받아 의롭다함의 칭의를 받는데 있고 우리 몸이 살아서 영화롭게 되는 데는 거룩하다 칭함을 받아야 된다는 것입니다. 이것은 자기의 어떤 도덕적 행위나 수양으로 된 것이 아니고 하나님께서 심판의 영과 소멸의 영으로 그들을 깨끗하게 하되 피까지 정결케 한다고 했습니다. 이것은 은사 역사가 아니고 종말에 권세 역사가 나리는 때에 강권으로 죄악을 제하는 역사이니 슥3;9절과 동일합니다.

 

The time rescuing soul is the work which the again birth orders this soul, because of being the ill body lice, this body makes clean and neat in this body till the blood. But it is the history which it extinguishes all till the vagina of the crime in this body in order to be accomplished by the blood which the blood of the person who the body will live and who enters the new age this body will live eternally and not decide to experience the death with this body and enjoy the glory. This is the public work inspiring to the men remaining person is on the day of the ire. It gets to have the thing converting this body to the authoritative completely in a day that Christianity hires the full public work terminally.

영만을 구원하는 때는 그 영을 중생시키는 일이요 그 몸은 병들어 죽는 몸이니 그 몸에 피까지 정결케 할 필요가 없습니다. 그러나 몸이 살아서 새 시대에 들어가는 자는 그 몸의 피가 영생할 피로 이루어지도록 그 몸에 있는 죄의 질까지 다 소멸시켜서 그 몸으로 죽음을 맛보지 않고 영광을 누리도록 하는 역사입니다. 이것은 진노의 날에 남은 자가 될 사람들에게 주는 역사입니다. 기독교 종말에 완전역사라는 것은 강권적으로 하루아침에 그 몸을 완전히 개조시키는 일이 있게 되는 것입니다.

 

@ And he answered and spake unto those that stood before him, saying, Take away the filthy garments from him. And unto him he said, Behold, I have caused your iniquity to pass from you, and I will clothe you with change of raiment(Zeuk 3: 4).

@ 여호와께서 자가 앞에 선 자들에게 명하사 그 더러운 옷을 벗기라 하시고 또 여호수아에게 이르시되 내가 네 죄과를 제하여 버렸으니 네게 아름다운 옷을 입히리라 하시기로(3:4).

@ For behold the stone that I have laid before Joshua; upon one stone shall be seven eyes: behold, I will engrave the graving thereof, saith the LORD of hosts, and I will remove the iniquity of that land in one day(Zeuk 3:9).

@ 만군의 여호와가 말하노라 내가 너 여호수아 앞에 세운돌을 보라 한 돌에 일곱 눈이 있느니라. 내가 새길 것은 새기며 이 땅의 제악을 하루에 제하리라(3:9).

@ So Christ was once offered to bear the sins of many; and unto them that look for him shall he appear the second time without sin unto salvation.(Heb. 9:28).

@ 이와 같이 그리스도도 많은 사람의 죄를 담당하시려고 단번에 드리신바 되셨고 구원에 이르게 하기 위하여 죄와 상관없이 자기를 바라는 자들에게 두 번째 나타나시리라(9:28).

@ And the Redeemer shall come to Zion, and unto them that turn from transgression in Jacob, said the LORD.(Is. 59:20).

@ 여호와께서 가라사대 구속자가 시온에 임하며 야곱 중에 죄과를 떠나는 자에게 임하리라(59:20).

 

& It makes the children of Zion clean due to the spirit which becomes extinct with spirit in which it judges(Is. 4:4)

& 심판하는 영과 소멸하는 영으로 시온의 자녀를 깨끗하게 합니다(4:4)

 

This teaches the engaging full public work to person to remain in the referee day of the conclusion.

In other words, and soul and body get the nature utterly and it can enter the new age It becomes person, this is done in being the authority public work of the conclusion.

이것은 종말의 심판 날에 남을 자에게 임하는 완전 역사를 가르친 것입니다.

다시 말하면 영과 육이 아울러 완전 성결을 받아서 새 시대로 들어갈 수 있는 사 람이 된다는 것이니 이것을 종말의 강권역사라 하는 것입니다.

 

# person which gets at the day of the ire to be holy and call becomes #

# 진노의 날에 거룩하다 칭함을 받는 자가 되자 #

 

It taught to the text in order to accomplish the new age when God is beautiful that it became public work and becomes public work in order to get to be holy and the human no matter what doing desk rock call.

God is the god which doesn't find the holy man before, but becomes public work in order to get to be holy and call. The holy God makes the holy man for the world which It becomes the vulgarization and holy the holy mountain is accomplished and the holy country is formed and the holy honor is incurred with the royal authority with the God public work to is trying to give in order to be forever.

하나님께서는 아름다운 새 시대를 이루기 위하여 역사하시되 아무리 탁락한 인간이라도 거룩하다 칭함을 받을 수 있도록 역사해 주시는 것을 본문에 가르쳤습니다.

하나님은 거룩한 사람을 찾는 것이 아니고 거룩하다 칭함을 받도록 역사하는 신이십니다. 거룩하신 하나님께서 속화된 세상에서 거룩한 사람을 만들어 거룩한 성산을 이루고 거룩한 나라를 이루어 거룩한 영광을 왕권으로 세세토록 주고자 하는 것이 하나님의 거룩한 역사라는 것입니다.

가장 아름답고도 복된 일은 죽음을 맛보지 않고 남은 자로서 아름답고도 영화로운 단체를 이루는 역사입니다. 우리는 앞으로 하나같이 성결함을 받아 하나같이 뭉쳐 부르짖는 역사가 아니고는 절대로 남은 자가 될 수 없다는 것을 가르친 것입니다.

 

# The public work which makes beautiful #

# 아름답게 하는 역사 #

The Creator God is the god which the public work which makes beautiful is not, doesn't became public work. The public work of the creation into is gone so that it can accomplish beautiful one when God creates the (the) whole creation. There was the holy god's honor before the creation but there is the public work which makes beautiful, this honor gets to exhibit the worth of the beautiful honor. With creating beautifully It doesn't become the end, but when being more beautiful, it is not difficult and the man is not considered, but the trouble is passed and the God's public work makes more beautiful. Therefore, the chapter 4 says to become corrupt like the chapter 3 extremely and pass the aggravated age and be the thing which gets to be beautiful. The life went astray but the public work of the God which makes beautiful says to do beautifully with the authoritative.

조물주 하나님은 아름답게 하는 역사가 아니고는 역사하지 않는 신이십니다.

하나님께서 천지만물을 창조할 때에 아름다운 것을 이루기 위하여 창조의 역사를 시작한 것입니다. 거룩한 신의 영광이 창조 전에도 있었지만 그 영광은 아름답게 하는 역사가 있음으로써만 아름다운 영광의 가치를 발휘하게 되는 것입니다. 하나님의 역사는 아름답게 창조한 것으로써 끝이 되는 것이 아니고 더 아름답게 하고자 할 때에 사람을 아무런 어려움이 없이 하는 것이 아니고 어려움을 통과시켜서 더욱 아름답게 하시는 것입니다. 그러므로 4장은 3장과 같이 극도로 부패되고 악화된 시대를 통과해서 아름답게 되는 일이 있을 것을 말씀한 것입니다. 인생이 타락했지만 아름답게 하고자 하는 하나님의 역사는 강권적으로 아름답게 해주실 것을 말씀한 것입니다.

 

@ Look upon Zion, the city of our solemnities: thine eyes shall see Jerusalem a quiet habitation, a tabernacle that shall not be taken down; not one of the stakes thereof shall ever be removed, neither shall any of the cords thereof be broken. But there the glorious LORD will be unto us a place of broad rivers and streams; wherein shall go no galley with oars, neither shall gallant ship pass there(Is.33:20~21).

@ 우리의 절기 시키는 시온 성을 보라 네 눈에 안정한 처소 된 예루살렘이 보이리니 그것은 옮겨지지 아니할 장막이라 그 말뚝이 영영히 뽑히지 아니할 것이요 그 줄이 하나도 끊치지 아니 할 것이며 여호와께서는 거기서 위엄 중에 우리와 함께 계시리니 그 곳은 마치 노질하는 배나 큰 배가 통행치 못할 넓은 하수나 강이 둘림 같을 것이라.(33:20~21).

@ O thou afflicted, tossed with tempest, and not comforted, behold, I will lay your stones with fair colours, and lay your foundations with sapphires.

And I will make your windows of agates, and your gates of carbuncles, and all your borders of pleasant stones.(Is.54:11~12).

@ 너 곤고하며 광풍에 요동하여 안위를 받지 못한 자여 보라 내가 화려한 채색으로 네 돌 사이에 더하며 청옥으로 네 기초를 쌓으며 홍보석으로 네 성첩을 지으며 석류석으로 네 성문을 만들고 네 지경을 다 보석으로 꾸밀 것이며(54:11~12).

 

* The beautiful new age is taught with the purpose, it is the news which is the news beautiful.(Is.40:9, Nah.1:15). The work which the body returns to the soil hires the public work where sad things, and that it gets the remodeling utterly and this body gets to eat the beautiful fruits one are beautiful.

* 아름다운 새 시대를 목적으로 가르침 말씀을 아름다운 소식이라는 것입니다.

(40:9, 1:15). 몸이 흙으로 돌아가는 일은 슬픈 일이요, 그 몸이 완전 개조를 받아 아름다운 소산을 먹게 되는 것이 아름다운 역사라는 것입니다.

 

@ O Zion, that brought good tidings, get you up into the high mountain; O Jerusalem, that brought good tidings, lift up your voice with strength; lift it up, be not afraid; say unto the cities of Judah, Behold your God!(Is.40:9).

@ 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 아름다운 소식을 예루살렘에 전하는 자여 너는 힘써 소리를 높이라 두려워 말고 소리를 높여 유다의 성읍들에 이르기를 너희 하나님을 보라 하라(40:9).

 


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