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25. Evidence of Daniel(9). Ch 9~10. the secret of seventy the weeks. The appearance of the Lord
01/11/2019 21:50
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25. Evidence of Daniel's defense.(9). Chapters 9~10. the secret of seventy the weeks. The appearance of the Lord of the second coming

25. 다니엘 변론 증거(9). 9~10. 70이레의 비밀, 재림주의 모습

 

* The Meaning of Daniel; The God is a judge. God, the chief ruler of heaven and earth, planned to build a nation.

In the same way, when the world is converted into Babylon and subject to judgment at the end of humanity, he chooses a servant who keeps faith integrity in his trials and gives the wisdom and understanding of heaven to realize the mystery of judgment. So, when he worked with the authoritative command of judgment,

He showed that he will mobilize an angel and troops of heaven to win.

* 다니엘의 뜻; 하나님은 재판관이시다. 천지의 대 주재 되시는 하나님께서 한 나라를 세우기를 예정하셨습니다.

그러하신 가운데 인간 종말에  세상이 바벨론 화 되어 심판의 대상이 될 때에 시련 가운데 신앙절개를 지키는 종을 택하여 하늘의 지혜와 총명을 주어서 심판의 비밀을 깨닫게 하십니다. 그리하여 심판의 위령을 가지고 역사할 때 천군천사를 동원하여 승리하게 할 것을 보여줬습니다.

 

* the essentials; When you show that God is the ruler of history, you realize that you are the God of Absolute Sovereignty that governs the life and death of man, the rise and fall of the kingdom, the king's ascension and destruction, and the boundaries and border of the kingdom.

* 요지; 하나님께서는 역사의 주관자이심을 보여 줄 때에 인간의 생사화복, 나라의 흥망성쇠, 왕의 세움과 폐함, 나라의 지경과 경계를 주관하시는 절대 주권의 하나님이심을 깨닫게 하십니다.

 

* Is.2:44. And in the days of these kings shall the God of heaven set up a kingdom, which shall never be destroyed: and the kingdom shall not be left to other people, but it shall break in pieces and consume all these kingdoms, and it shall stand for ever.

* 요절: 2:44. 이 열 왕의 때에 하늘의 하나님이 한 나라를 세우시리니 이것은 영원히 망하지도 아니할 것이요 그 국권이 다른 백성에게로 돌아가지도 아니할 것이요 도리어 이 모든 나라를 쳐서 멸하고 영원히 설 것이라.

 

* The explanation) From the foundation of the world, he set up a peaceful kingdom of world unification and planned to give to his beloved servants. In doing so, it shows that all the prophecies will be fulfilled and judged and a new age will be achieved. And you have planned for eternity and endless through the millennium resting period.

* 강해) 창세로부터 세계 통일의 평화왕국을 세워 사랑하시는 종들에게 주시로 예정하셨습니다. 그러하신 가운데 모든 예언을 성취하여 심판하고 새 시대를 이룰 것을 보여주십니다. 그리고 천년안식 시대를 거쳐 영원무궁세계까지 예정하신 것입니다.

 

Chapter 9. The secrets of the seventy weeks.

9. 70이레의 비밀

 

@ Seventy weeks are determined upon thy people and upon thy holy city, to finish the transgression, and to make an end of sins, and to make reconciliation for iniquity, and to bring in everlasting righteousness, and to seal up the vision and prophecy, and to anoint the most Holy.

Know therefore and understand, that from the going forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in troublous times.

And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; and the end thereof shall be with a flood, and unto the end of the war desolations are determined. And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate.(Dan.9:24~27).

@ 네 백성과 네 거룩한 성을 위하여 칠십 이레로 기한을 정하였나니 허물이 마치며 죄가 끝나며 죄악이 영속되며 영원한 의가 드러나며 이상과 예언이 응하며 또 지극히 거룩한 자가 기름부음을 받으리라. 그러므로 너는 깨달아 알찌니라 예루살렘을 중건하라는 영이 날 때부터 기름부음을 받은 자 곧 왕이 일어나기까지 일곱이레와 육십 이 이레가 지날 것이요 그 때 곤란한 동안에 성이 중건되어 거리와 해자가 이룰 것이며, 육십 이 이레 후에 기름부음을 받은 자가 끊어져 없어질 것이며 장차 한 왕의 백성이 와서 그 성읍과 성소를 훼파하려니와 그의 종말은 홍수에 엄몰됨 같을 것이며 또 끝까지 전쟁이 있으리니 황폐할 것이 작정되었느니라. 그가 장차 많은 사람으로 더불어 한 이레 동안의 언약을 굳게 정하겠고 그가 그 이레의 절반에 제사와 예물을 금지할 것이며 또 잔포하여 미운 물건이 날개를 의지하여 설 것이며 또 이미 정한 종말까지 진노가 황폐케 하는 자에게 쏟아지리라 하였느니라.(9:24~27)

 

* The explanation) God, the omniscient and omnipotent God, has said that the providence of God will be accomplished in the time period originally decided by the work of Alpha and Omega.

This time of the time period decided the 70th weeks of Israel(490 years) and the time of seven weeks(49 years) after the promulgation of King Cyrus's restoration of the temple and the time of sixty two weeks(434 years) till Jesus Christ will rise up to Jerusalem as a king on his ass to, and that the Era of the Gentiles (434 years) and the time of the Gentiles (the time of grace) pass through the last of one weeks(Three and a half years before and three and a half years after), passed and it is said that the age of the Millennium will come.

The start of the last Era is expected to start in 2017 year or 2018 year.

* 강해) 전지전능하신 하나님께서는 알파와 오메가의 역사로 당초 작정된 기간에 하나님의 섭리가 이루어 질 것을 말씀하셨습니다.

이때 이스라엘의 70이레 즉 490년을 정한 기간으로 고레스 왕의 성전 복구 반포 후 일곱이레(49)와 예수 그리스도가 왕으로 나귀 타고 예루살렘을 오르실 때 까지 62이레(434)가 지난 후 이방인의 때가(은혜시대) 지나다가 마지막 한 이레(전 삼년반과 후 삼년 반)가 지나서 천년왕국 시대가 올 것임을 말씀했습니다.

마지막 한 이레의 시작이 2017년 혹은 2018년 시작 될 것으로 생각됩니다.

 

Chapter 10. Daniel's vision the Lord of the Second Coming

10. 다니엘이 본 재림주의 환상

 

@ Then I lifted up mine eyes, and looked, and behold a certain man clothed in linen, whose loins were girded with fine gold of Uphaz:

His body also was like the beryl, and his face as the appearance of lightning, and his eyes as lamps of fire, and his arms and his feet like in colour to polished brass, and the voice of his words like the voice of a multitude.(Dan.10:5~6).

@ 그 때에 내가 눈을 들어 바라본즉 한 사람이 세마포 옷을 입었고 허리에는 우바스 정금 띠를 띠었고 그 몸은 황옥 같고 그 얼굴은 번갯빛 같고 그 눈은 횃불 같고 그 팔과 발은 빛난 놋과 같고 그 말소리는 무리의 소리와 같더라(10:5~6)

@ Now I am come to make thee understand what shall befall thy people in the latter days: for yet the vision is for many days.

And when he had spoken such words unto me, I set my face toward the ground, and I became dumb. And, behold, one like the similitude of the sons of men touched my lips: then I opened my mouth, and spake, and said unto him that stood before me, O my lord, by the vision my sorrows are turned upon me, and I have retained no strength.

For how can the servant of this my lord talk with this my lord? for as for me, straightway there remained no strength in me, neither is there breath left in me. Then there came again and touched me one like the appearance of a man, and he strengthened me,

And said, O man greatly beloved, fear not: peace be unto thee, be strong, yea, be strong. And when he had spoken unto me, I was strengthened, and said, Let my lord speak; for thou hast strengthened me.

Then said he, Knowest thou wherefore I come unto thee? and now will I return to fight with the prince of Persia: and when I am gone forth, lo, the prince of Grecia shall come. But I will shew thee that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holdeth with me in these things, but Michael your prince.(Dan.10:14~21).

@ 이제 내가 말일에 네 백성의 당할 일을 네게 깨닫게 하러 왔노라 대저 이 이상은 오래 후의 일이니라. 그가 이런 말로 내게 이를 때에 내가 곧 얼굴을 땅에 향하고 벙벙하였더니 인자와 같은 이가 있어 내 입술을 만진지라 내가 곧 입을 열어 내 앞에 섰는 자에게 말하여 가로되 내 주여 이 이상을 인하여 근심이 내게 더하므로 내가 힘이 없어졌나이다. 내 몸에 힘이 없어졌고 호흡이 남지 아니하였사오니 내 주의 이 종이 어찌 능히 내 주로 더불어 말씀할 수 있으리이까?

또 사람의 모양 같은 것 하나가 나를 만지며 나로 강건케 하여 가로되 은총을 크게 받은 사람이여 두려워하지 말라 평안하라 강건하라 강건하라 그가 이같이 내게 말하매 내가 곧 힘이 나서 가로되 내 주께서 나로 힘이 나게 하셨사오니 말씀하옵소서. 그가 이르되 내가 어찌하여 네게 나아온 것을 네가 아느냐 이제 내가 돌아가서 바사군과 싸우려니와 내가 나간 후에는 헬라군이 이를 것이라.

오직 내가 먼저 진리의 글에 기록된 것으로 네게 보이리라 나를 도와서 그들을 대적하는 자는 너희 군 미가엘 뿐이니라(10:14~21)

 

* The explanation) A long time later, the Lord told us about the coming of the Lord of the Second Coming, and that the time of the coming of the Lord Savior and the coming of the Lord Judgment are quite different.

Those who will appear to anoint task person in the last days and serve the mission-maker will be Michael's heavenly army and victorious.

* 강해) 오랜 후의 일이란 주님이 재림의 주로 오시는 일을 말씀하신 것으로 구세주로 오실 때와 심판주로 오실 때가 확연히 다름을 알려 주신 것입니다.

말세 사명자들이 나타나고 말세 사명자를 도울 자는 미가엘 천군이고 승리자가 될 것입니다.

* Shape of the Lord of second coming

* 재림주의 모습

 

@ And after six days Jesus taketh Peter, James, and John his brother, and bringeth them up into an high mountain apart,

And was transfigured before them: and his face did shine as the sun, and his raiment was white as the light. And, behold, there appeared unto them Moses and Elias talking with him. Then answered Peter, and said unto Jesus, Lord, it is good for us to be here: if thou wilt, let us make here three tabernacles; one for thee, and one for Moses, and one for Elias.

While he yet spake, behold, a bright cloud overshadowed them: and behold a voice out of the cloud, which said, This is my beloved Son, in whom I am well pleased; hear ye him. And when the disciples heard it, they fell on their face, and were sore afraid. And Jesus came and touched them, and said, Arise, and be not afraid. And when they had lifted up their eyes, they saw no man, save Jesus only.(Mt.17:1~8).

@ 엿새 후에 예수께서 베드로와 야고보와 그 형제 요한을 데리시고 따로 높은 산에 올라가셨더니 저희 앞에서 변형되사 그 얼굴이 해 같이 빛나며 옷이 빛과 같이 희어졌더라. 때에 모세와 엘리야가 예수로 더불어 말씀하는 것이 저희에게 보이거늘

베드로가 예수께 여짜와 가로되 주여 우리가 여기 있는 것이 좋사오니 주께서 만일 원하시면 내가 여기서 초막 셋을 짓되 하나는 주를 위하여, 하나는 모세를 위하여, 하나는 엘리야를 위하여 하리이다.

말할 때에 홀연히 빛난 구름이 저희를 덮으며 구름 속에서 소리가 나서 가로되 이는 내 사랑하는 아들이요 내 기뻐하는 자니 너희는 저의 말을 들으라 하는지라.

제자들이 듣고 엎드리어 심히 두려워하니 예수께서 나아와 저희에게 손을 대시며 가라사대 일어나라 두려워 말라 하신대 제자들이 눈을 들고 보매 오직 예수 외에는 아무도 보이지 아니하더라.(17:1~8)

 

@ And in the midst of the seven candlesticks one like unto the Son of man, clothed with a garment down to the foot, and girt about the paps with a golden girdle. His head and his hairs were white like wool, as white as snow; and his eyes were as a flame of fire;

And his feet like unto fine brass, as if they burned in a furnace; and his voice as the sound of many waters. And he had in his right hand seven stars: and out of his mouth went a sharp two edged sword: and his countenance was as the sun shined in his strength. And when I saw him, I fell at his feet as dead. And he laid his right hand upon me, saying unto me, Fear not; I am the first and the last:(Rev.1:13:17).

@ 촛대 사이에 인자 같은 이가 발에 끌리는 옷을 입고 가슴에 금띠를 띠고

그 머리와 털의 희기가 흰 양털같고 눈 같으며 그의 눈은 불꽃같고 그의 발은 풀무에 단련한 빛난 주석 같고 그의 음성은 많은 물소리와 같으며

그 오른손에 일곱별이 있고 그 입에서 좌우에 날선 검이 나오고 그 얼굴은 해가 힘 있게 비취는 것 같더라. 내가 볼 때에 그 발 앞에 엎드러져 죽은 자같이 되매 그가 오른손을 내게 얹고 가라사대 두려워 말라 나는 처음이요 나중이니(1:13~17)

 

* The explanation) Unlike the Lord of First coming of the Messiah, the Lord of the Second Coming is the Lord of majesty that can not meet without the preparation of the faith (the resolution of original sin and oneself the crime).

* 강해) 메시야의 초림 주와는 달리 재림의 주는 신앙 준비(원죄와 자범죄 해결)없이는 만 날 수 없는 위엄의 주님의 모습입니다.


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