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The Isaiah evidence 13. 4 chapter(4). The calling holy, cleanness public work(Is.4:5~6)
07/07/2020 11:08
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The Isaiah defense evidence 13. 4 chapter(4). The calling holy, cleanness public work(Is.4:5~6)

이사야 변론 증거 13. 4(4). 칭성, 청결 역사(4:5~6)

 

# it calls it is holy, spirit of the referees and spirit of burning, cleanness till the blood, and holy meeting Church #

# 거룩하다 칭함, 심판의 영과 소멸의 영, 피까지 청결, 거룩한 성회 #

 

This chapter says the consequence of the characters which remain when Zion corrupted like the chapter 3 goes broke.

본장은 3장과 같이 부패한 시온이 망할 때 남은 자들의 형편을 말한 것입니다.

 

* Important verse; 3 section. And it shall come to pass, that he that is left in Zion, and he that remained in Jerusalem, shall be called holy, even every one that is written among the living in Jerusalem:

* 요절; 3절 시온에 남아 있는 자, 예루살렘에 머물러 있는 자 곧 예루살렘에 있어 생존한 자 중 녹명된 모든 사람은 거룩하다 칭함을 얻으리니

 

* the explanation) It is the remain person, as to the person who is holy becomes the person. The spiritual relief of the favors era since it receives for the belief to says be righteous and hitting against (call righteousness), gets to be holy call and the sin body and soul relief of the disaster era being extinct and leaving the punishment and hitting against the Holy Spirit (call holy).

* 강해) 거룩한 자만 남은 자가 된다는 것입니다. 은혜시대의 영혼 구원은 믿음으로 의롭다함을 받고(칭의)를 받고 환란시대의 영육구원은 죄악이 소멸되고 죄과를 떠나고 성령을 받으므로 거룩하다 칭함을 받는 것입니다(칭성).

 

The assembly in which it receives the protection in the night and day (Is. 4:5~6).

밤과 낮으로 보호를 받는 집회(4:5~6).

 

Since when the disaster of which God is difficult comes, it protects mass and it protects with the light of the flame at night, with the cloud and smoke on day and any harm can be been absurd and met together, and It becomes the remained church. Since being together among the Jehovah honor without it is the assembly in which the receivers get together to be holy call, being insufficient in the least, this gets to enjoy the honor of the new age. Therefore, the holy church is realized, there will get to be to conclude all intractable problems which we come in the future.

하나님께서 어려운 환란이 올 때에 단체적으로 보호하시되 낮이면 구름과 연기, 밤이면 화염의 빛으로 보호하여 아무런 피해를 당치 않고 집회를 할 수 있도록 하시므로 남은 교회가 되는 것입니다. 이것은 거룩하다 칭함을 받은 사람들만 모이는 집회이니 조금도 부족함이 없이 여호와 영광중에 함께 하므로 새 시대의 영광을 누리게 됩니다. 그러므로 우리가 앞으로 오는 모든 난제를 해결하는 것은 거룩한 교회가 이루어짐으로만 있게 될 것입니다.

 

* It intends to receive the blessing as holy man and woman saint who man and woman relation doesn't have the absolute unchaste in the people of the new age and these teach. Although we It, as to the large-scale public work becomes the man irrelevant to crime however many men get together, if there is no public work which makes clean that it is the unhappiness, it becomes clean till the blood and the public work arises.

It believes that word of the complete defense to is utterly listened and it does cleanly, The humanity believes that humanity nature, sin nature disappears completely and it has to cry out boldly and appeal and attempt.

* 이들은 새 시대의 백성으로 남녀의 관계가 절대 부정이 없는 성남 성녀로서 축복을 받는 것을 목적하고 가르친 것입니다. 큰 역사는 우리가 죄와 상관없는 사람이 되는 것인데 많은 사람이 모인다 해도 깨끗케 해주는 역사가 없다면 불행이고 역사가 일어나는 것은 피까지 깨끗해지는 것입니다. 완전 변론의 말씀을 듣고 깨끗하게 해줄 줄 믿고, 인간성 죄악성이 완전히 없어질 줄 믿고 담대히 부르짖고 호소하고 기도해야 합니다.

 

& On Zion mountain and all assemblies (Is. 4:5)

& 시온산과 모든 집회 위에 (4:5)

 

God becomes public work along the time, it lives and one called Zion mountain and assembly teaches the time when it enters the exercises in which Zion begins. Rev. 14: It is the assembly which it is identical with one that 144,000 stood at Zion mountain, the servants of the exercise in which Zion does lead to 1 the taught one.

하나님은 때를 따라 역사하는 것이니 시온산과 집회라는 것은 살아서 시온 산 운동에 들어가는 시기를 가르친 것입니다. 14:1에 시온 산에 144천이 섰다는 것과 동일한 것이니 시온 산 운동의 종들이 인도하는 집회를 가르킨 것입니다.

 

The refrained thing will have to be well known on assembly next.

집회에 대하여 다음과 같이 삼가 할 일을 알아야 할 것입니다.

1) God will have the public work gathering person choosing in the future with the one outdoor. God distinguishes in the time dividing the cereals and empty heads of grain along the assembly. Because evil's power is unable to penetrate into the rally which the true servant stands on a platform because God becomes public work with the spirit of the referees and burning, many men teach through this rally to receive the salvage.

1) 하나님은 앞으로 택한 자를 한데로 모으는 역사가 있을 것입니다. 알곡과 쭉정이를 가르는 시기에는 하나님께서 집회를 따라서 구별한다는 것입니다.

참된 종이 강단에 서는 집회에는 하나님께서 심판의 영과 소멸의 영으로 역사하기 때문에 악령의 세력이 침투하지 못하기 때문에 이 집회를 통하여 많은 사람이 구출 받게 되는 것을 가르친 것입니다.

 

2) In the disaster, there is the God's protection and it doesn't put on the current state, but in order to get choosing person together one place, it falls, the authority becomes public work and the angel's protection has common this meeting and the God's special blessing falls through on the meeting.

2) 재앙기에는 하나님의 보호가 있되 현재 상태에 두는 것이 아니고 택한 자를 한데 모이도록 끔 강권 역사를 하되 그 집회를 통하여 천사의 보호가 같이하고 하나님의 특별 축복이 집회 위에 내린다는 것입니다.

 

3) The assembly is the united assembly the taught one.

3) 집회는 단결된 집회를 가르킨 것입니다.

 

The center of idea. The assembly united by the center of truth is said.

사상 중심. 진리 중심으로 뭉쳐진 집회를 말한 것입니다.

 

The person who it falls in order to do the united meeting as one falling the disaster, it will become public work, remains in the disaster time the it is mass action is not made, God cannot get the God's large-scale public work. The relief among the disaster intends the mass relief, as to works, of which the soul is saved in the favors time the other way is that is, the assembly exercise.

하나님은 재앙을 내리는 것만큼 단결된 집회를 하도록 끔 역사할 것이니 환란 시대에 남은 자는 단체적인 행동을 하지 않고는 하나님의 큰 역사를 받을 수 없다는 것입니다. 환란중의 구원은 단체적인 구원을 뜻한 것이니 은혜 시대에 영혼이 구원받는 일과는 다른 방법이 즉 집회 운동입니다.

# The assembly which Jehovah has together #

# 여호와께서 함께 하시는 집회 #

 

 

Since the meeting which it is familiarly together was in the human conclusion, God said to accomplish the new age. Therefore, as to we, any assembly will have to know in the future to become the assembly which God has together. It is the fact that there are many churches now but this church cannot form the new age as it is and it is clear to be the special meeting. If there is no evidence which God has together, the association called Christianity will be unable to avoid the large-scale anger.

Therefore, since forming the association which transcends the denomination and God has together, It becomes the remained church and the honor of the new age will get to be enjoyed at the same time.

하나님께서는 인간종말에 친히 함께하는 집회가 있으므로 새 시대를 이룰 것을 말씀하셨습니다. 그러므로 우리는 앞으로 어떠한 집회가 하나님이 함께하는 집회가 된다는 것을 알아야 할 것입니다. 지금 많은 교회가 있지만 이 교회가 이대로 새 시대를 이룰 수 없고 반드시 특별한 집회가 있어야 할 것을 분명한 사실입니다.

기독교라는 단체가 하나님이 함께하시는 증거가 없다면 앞으로 큰 화를 면치 못할 것입니다. 그러므로 교파를 초월하여 하나님이 함께하는 단체를 이루므로 남은 교회가 되는 동시에 새 시대의 영광을 누리게 될 것입니다.

 

& The assembly remain gathering the person(Mic. 2:12~13).

& 남은 자를 모으는 집회(2:12~13).

 

In open gathering the man who was not imbued with the mundane world among person in which God was in any kind of denomination or which believes in Jesus and doesn't fall to any hardship, it said do familiarly as the leading. The church cannot help being unavoidably divided in the future. Because, it irons of the truthful person the referee, the warning of the line will be gladly gotten. Rather the person where there is even a bit showiness is due to have the thing of which it irons, it hates to listen to the warning of the line the referee (Mic.2:6,11). As to Christianity, one in which the denomination, as to the problem is not if it can remain in the day of the ire will be the large-scale problem in the future.

Even if no matter what, God says be respected, the religious's authority of the lie prophet be unable to will unable to be won and this person submitting underneath will have done to throw away. It gets to admit as the person whose the person which doesn't have been submitting to the end and fighting the God is sincere and lead familiarly.

하나님께서는 어느 교파에 있던지 그리스도를 믿는 자 중에서 세속에 물들지 않고 어떠한 시련에도 떨어지지 않은 사람을 한데 모으시는데 있어서 친히 선두로 행하신다고 하셨습니다. 앞으로 교회는 부득불 갈라질 수밖에 없는 것입니다. 왜냐하면 진실한 자는 심판의 다림줄의 경고를 기쁘게 받을 것이요, 조금이라도 외식이 있는 자는 오히려 심판의 다림줄의 경고를 듣기 싫어하는 일이 있기 때문입니다(2:6,11).

앞으로 기독교는 교파가 문제가 아니요 진노의 날에 남을 수 있게 되느냐 못 되느냐하는 것이 큰 문제일 것입니다. 아무리 하나님을 공경한다 하여도 거짓 선지의 교권을 이기지 못하고 그 아래에 굴복하는 자는 버림을 당할 것이요, 끝까지 굴복하지 않고 싸워나가는 자라면 하나님께서 진실한 자로 인정하시고 친히 인도하시게 됩니다.

 

For example, the cereals and empty heads of grain gets to be divided from the yard turning the harvest machine. There is the public work which Jehovah does familiarly as the front, there will get to be to one place gather person remaining in the human conclusion and form one organization.

The organization which remain person was the people passing the war disaster and it would will be the person who It became the forerunner of the royal authority rank of the person taking part before the disaster in advance the change degree and takes part among the disaster the most tribe. which didn't obey the prophecy which Israel is established in the prophet time and it went broke, which the people keeping to the end word remain among people taken prisoners of the Babylon It is the public work which open it gathers people which Christianity remains terminally and forms the candlestick church and teaches that new age is realized at the same time to become and restore Jerusalem. The unable to form the organization of which is perfect will be the rally in which there is no the man by oneself at all and Jehovah performs familiarly, the complete organization is realized.

예를 들어 타작기를 돌리는 마당에서 알곡과 쭉정이가 갈라지게 되는 것과 같습니다. 인간종말에 남은 자를 한데 모아서 한 단체를 이루는 것은 여호와께서 친히 선두로 행하시는 역사가 있음으로만 있게 될 것입니다. 남은 자는 환란재앙을 통과하는 자인데 환란 전에 미리 참여하는 자는 변화성도의 왕권 반열의 선구자가 되며 환란 중에 참여하는 자는 대부분 종족이 될 것입니다. 이스라엘이 선지시대에 선지의 예언을 순종치 않았다가 망하였고, 바벨론의 포로 된 자 중에서 끝까지 말씀을 지키는 자들이 남은 자가 되어 예루살렘을 복구했던 것은 기독교 종말에 남은 자를 한데 모아서 촛대교회를 이루는 동시에 새 시대가 이루어질 것을 가르친 역사입니다.

사람 스스로가 완전한 단체를 이룰 수는 전혀 없고 여호와께서 친히 행하심으로만 완전한 단체가 이루어지는 집회가 될 것입니다.

 

@ I will surely assemble, O Jacob, all of you; I will surely gather the remnant of Israel; I will put them together as the sheep of Bozrah, as the flock in the midst of their fold: they shall make great noise by reason of the multitude of men.

The breaker is come up before them: they have broken up, and have passed through the gate, and are gone out by it: and their king shall pass before them, and the LORD on the head of them.(Mic.2:12~13).

@ 야곱아 내가 정녕히 너희 무리를 다 모으며 내가 정녕히 이스라엘의 남은 자를 모으고 그들을 한 처소에 두기를 보스라 양떼 같게 하며 초장의 양떼 같게 하리니 그들의 인수가 많으므로 소리가 크게 들릴 것이며 길을 여는 자가 그들의 앞서 올라가고 그들은 달려서 성문에 이르러서는 그리로 쫓아 나갈 것이며 그들의 왕이 앞서 행하며 여호와께서 선두로 행하시리라(2:12~13).

 

* The large-scale work is the assembly which God has together. Even if there says be the organization which is abundant in the world, the age which is new in the organization Jehovah having together gets to be realized. Therefore, individual or any organization which doesn't lay stress on the religious's authority and Jehovah installs together is formed, we will get to see the honor.

* 가장 큰 일은 하나님께서 함께 하시는 집회인 것입니다. 세상에 많은 단체가 있다하여도 여호와께서 함께 하시는 단체를 통하여서만 새로운 시대가 이루어지게 됩니다. 그러므로 우리는 조금이라도 어떠한 인물이나 교권을 중심하지 않고 여호와께서 함께 해 주시는 단체를 이룸으로만 영광을 보게 될 것입니다.

 


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