newbranch
Leesaesoon(newbranch)
기타 블로거

Blog Open 04.13.2016

전체     435721
오늘방문     564
오늘댓글     0
오늘 스크랩     0
친구     634 명
  달력
 
The Isaiah evidence 8. 3 chapter(2). the referee the consequence the Jehovah defense (Is.3:12~26)
06/22/2020 11:06
조회  99   |  추천   2   |  스크랩   0
IP 122.xx.xx.222

The Isaiah plead evidence 8. 3 chapter(2). the referee the consequence the Jehovah defense (Is.3:12~26)

이사야 변론 증거 8. 3(2). 심판기의 형편과 여호와의 변론(3:12~26)

 

# The decay, leader with the stupidity, public sentiment deterioration, defense and referee, material intoxication, luxury, perish #

# 부패, 지도자가 어리석음, 인심악화, 변론과 심판, 물질 도취, 사치, 멸망 #

 

As to this chapter, the referee decaying characters teach specifically one to gets to go broke in any consequence. As in the chapter 1, for judging decaying people, the chapter 2 said this time and the chapter 3 said the referee consequence specifically.

본장은 심판기의 부패한 자들이 어떠한 형편에서 망하게 될 것을 구체적으로 가르친 것입니다. 1장과 같이 부패한 자를 심판하는 데는 2장은 그 시기를 말하고 3장은 심판기의 형편을 구체적으로 말했습니다.

 

* important verse; 13. The LORD stood up to plead, and stood to judge the people.

* 요절; 13. 여호와께서 변론하러 일어나시며 백성들을 심판하려고 서시도다.

 

* the explanation) It occurs so that God can have the defense of the referee and after pleading, it judges as this defense. The servant of the defense power received new power appear, and the change gets to come.

* 강해) 하나님께서는 심판의 변론을 하기 위하여 일어나시며 변론 후에는 그 변론대로 심판하십니다. 새 힘 받은 변론권세의 종이 나타나야 변화가 오게 됩니다.

 

* Is. 3:12. As for my people, children are their oppressors, and women rule over them. O my people, they which lead your cause your to err, and destroy the way of your paths.

* 3:12. 내 백성을 학대하는 자는 아이요 관할하는 자는 부녀라 나의 백성이여 너의 인도자가 너를 유혹하여 너의 다닐 길을 훼파하느니라.

 

* the explanation) One is the person who can be said to person the guidance so called and entices others and does destroy of the person who is bad. In the referee, the guide trains the temptation and there is no right leader.

* 강해) 악한 자라는 것은 소위 인도자라 하면서 남을 유혹하여 망케 하는 자입니다. 심판기에는 인도자가 유혹을 시키고 옳은 지도자가 없다는 것입니다.

 

It is the political leader negotiating the pro-communist and religion leader who is poor at the distinction and negotiates the time truth with Communist Party. It is the child who the wife and children get the confusion well and who the communist water gets well and who abuses the God people women and children. If the disaster comes, even if it is the same as the strong force, it is the quite weak force and firstly, the current communistic leanings government leaders get to go broke.

용공 협상하는 정치 지도자와 시대적인 진리를 분별 못하고 공산당과 협상하는 종교 지도자입니다. 부인과 아이들이 미혹을 잘 받고 빨갱이 물이 더 잘 들고 하나님 백성을 학대하는 자는 부녀들과 아이들이라는 것입니다. 현 좌경 정권 지도자들이 환란 재앙이 오면 강한 세력 같아도 아주 미약한 세력이며 먼저 망하게 되는 것입니다.

 

It is the bad leaders who are foolish and decay. It can consider as the leaders of two Koreas in this time and the North Korean leader is the child, one leader is the unrighteous, certainly the disaster to the referee comes on this political power time.

어리석고 부패한 악한 지도자들입니다. 이 시대에 남북한 지도자들이라고 볼 수 있는데 북한 지도자는 아이이고 남한 지도자는 불의한 자이니 이 정권 때에 심판의 환란이 반드시 옵니다.

 

& The work in which the leader is extremely bad and which it infatuates is due to be done (Is. 3:8~12).

& 지도자가 극도로 악하여 미혹을 시키는 일을 하기 때문입니다(3:8~12).

 

As to many sides, that defense of the God, that is the knife of the word, doesn't show when suffering the confusion extremely God cannot turn your people over directly. It is the way that it finds person following your defense that God makes the temptation serious. Because, it is the intrigue which believes the God's defense directly and it deals whether it follows and or not which it tests to be the temptation.

만일 미혹을 극도로 당할 때 말씀의 칼인 하나님의 변론이 나타나지 않는 다면은 하나님은 당신의 백성을 바로 인도할 수 없는 것입니다. 하나님께서 유혹을 심하게 하는 것은 당신의 변론을 따라오는 자를 찾기 위한 방법입니다. 왜냐하면 유혹이라는 것은 하나님의 변론을 바로 믿고 따르느냐에 대하여 시험해 보는 모략입니다.

 

& Destroy the way which the guide will make walk(Is. 3:12)

& 인도자가 다닐 길을 훼파하는데 대해 (3:12)

 

It teaches to become of the referee, the leaders of the church are extremely corrupted and in order to is unable to leave on the road of the paths of Jacob directly, properly this is taught with the flocks(Is. 6:9-13). Even if no matter what, it interprets when testifying vision in which Isaiah sees to them, it is unable to don't know and realize but even if it has done that chestnut and oak tree get a cut, it is the stump that one in which it remains like holy cause makes the remains of this land. Accordingly, the remaining person comes back. In other words, since there is the thing which the lie prophets make to is unable to go to the straight route of the faith, Jehovah occurs familiarly and it pleads and judges.

이것은 심판기의 되어 질 것을 가르친 것이니 교회의 지도자들이 극도로 부패해서 양떼들로 마땅히 야곱의 도의 길을 바로 가지 못하도록 가르친 것입니다(6:9-13). 이사야가 본 이상을 그들에게 증거 할 때 아무리 해석해 줘도 알지 못하고 깨닫지 못하나 밤나무, 상수리나무가 베임을 당하여도 그루터기는 남아 있는 것 같이 거룩한 씨가 이 땅의 구루터기 입니다. 그러니까 남은 자만 돌아온다는 것입니다. 다시 말하면 거짓 선지들이 신앙의 바른 노선을 가지 못하게 만드는 일이 있으므로 여호와 친히 일어나서 변론하고 심판한다는 것입니다.

 

* Is. 3:13. The LORD stood up to plead, and stood to judge the people.

* 3:13. 여호와께서 변론하러 일어나시며 백성들을 심판하려고 서시도다.

 

* the explanation) When the time like this comes, it occurs in order to have the defense of the referee and God gets to judge as this defense. Isaiah is the referee defense and judges the defense as it is.

Then how God occurs that Rev. 11:3. The power is inspired to witnesses. It is the servant reaching utterly to the defense and is the association holy of the change degree in which the Jehovah's military comes to this association and which judges the exercise of right the world to the sealed servant.

* 강해) 이와 같은 때가 올 때에 하나님은 심판의 변론을 하기 위하여 일어나시며 그 변론대로 심판을 하게 됩니다. 이사야서는 심판기의 변론이고 변론 그대로 심판하십니다. 그러면 하나님께서 어떻게 일어나실까 그것은 계11:3 증인에게 권세를 주시는 것이요, 완전 변론에 이른 종이며 인 맞은 종에게 권리행사를 주시여 그 단체가 여호와의 군대가 되어 세상을 심판하는 변화성도의 거룩한 단체입니다.

 

This truth is the defense of the last referee. The referee power gets to be gained and it gets to start. It is the steel rod power of the referee Lord.

In Is. 40 chapter in 31, the servant got new power Is. 41 chapter in 1,2 note ability which it changes the world since the servant gains the defense power, comes and people of the royal authority meets the Revelations 7 chapter 4 note the sealed organization of 144,000 organizations the relief of the new age people of the excessiveness which cannot easily be strong who is the new age and which Revelations 7 chapter 9 note gets to be realized.

이 진리가 마지막 심판의 변론입니다. 심판 권세를 받고 나서게 됩니다. 심판주의 철장 권세입니다. 4031장에서 새 힘 받은 종이 411,2절에 변론권세를 받음으로 세상을 변화시키는 능력이 와서 계시록 74절의 인 맞은 단체 십사만사천명의 왕권단체와 계시록 79절의 새 시대 백성인 능히 셀 수 없는 무리의 새 시대 백성의 구원을 이루게 됩니다.

@ Come now, and let us reason together, said the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool.(Is. 1:18)

@ 여호와께서 말씀하시되 오라 우리가 서로 변론하자 너희 죄가 주홍 같을 지라도 눈과 같이 희어질 것이요 진홍 같이 붉을지라도 양털 같이 되리라(1:18)

@ Hear you now what the LORD said; Arise, contend you before the mountains, and let the hills hear your voice. Hear you, O mountains, the LORD's controversy, and you strong foundations of the earth: for the LORD had controversy with his people, and he will plead with Israel.(Mic. 6:1~2)

@ 너희는 여호와의 말씀을 들을지어다. 내게 이르시기를 너는 일어나서 산 앞에서 쟁변하여 작은 산으로 네 목소리를 듣게 하라 하셨나니 너희 산들과 땅의 견고한 지대들아 너희는 여호와의 쟁변을 들으라. 여호와께서 자기 백성과 쟁변하시며 이스라엘과 변론하실 것이라(6:1~2)

 

 


이 블로그의 인기글

The Isaiah evidence 8. 3 chapter(2). the referee the consequence the Jehovah defense (Is.3:12~26)