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The Isaiah 1. 1 ch(1). the introduction, The love of the God where there are warning, word defense
05/28/2020 11:16
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The Isaiah plead evidence 1. 1 chapter(1). the introduction, The love of the God where there are warning, word defense

이사야 변론 증거 1. 1(1). 총론, 경고가 있는 하나님의 사랑, 말씀 변론

 

* The meaning of the Isaiah; The Jehovah is the relief. Isaiah revealed all secrets in which the human judged as the large prophet through the east public work terminally and which accomplish the new age.

There was separately the servant the large-scale servant like Isaiah showed when choosing and the example expressed in the prophet to and get to know the secret of the Revelations and which becomes public work, it prophesied.(Mahershalalhashbaz, the person who is the servant hiding in the hand shade, branch, Ariel, Jesurun, living in dust in person, servant which is poor and needy, like the earthworm Jacob, and etc. ).

* 이사야의 뜻; 여호와는 구원이시다. 이사야는 대선지자로서 인간 종말에 동방 역사를 통하여 심판을 하고 새 시대를 이루어주시는 모든 비밀을 밝혀 놓았습니다.

정한 때에 이사야 같은 큰 종이 나타나서 선지서 및 계시록의 비밀을 알게 될 것을 예표 하였고 역사할 종이 따로 있음을 예언했습니다.(마할살랄하스바스, 손 그늘에 감추어 놓은 종, 가지, 아리엘, 여수룬, 티끌에 거하는 자, 가련하고 빈핍한 종, 지렁이 같은 야곱 등).

 

Isaiah; The large-scale relief

이사야; 큰 구원

 

* The extinction is not wanted, but the love itself which wish to would like to be saved and give complete one comes to God. It is the interpretation of the Bible which it irons, makes the standard of referee in the end that it has the line and it conveys through the servant which chooses whether listens or it doesn't listen, it judges. The defense of the Isaiah irons, it has the plumet (Is. 3:13).

* 하나님은 멸망을 원하시는 것이 아니고 구원받기를 원하시고 완전한 것을 주고 싶어 하시는 사랑자체가 되십니다. 다림줄이란 종말에 심판의 기준을 삼을 성경의 해석인데 듣든지 안 듣든지 택한 종을 통하여 전하고는 심판을 하신다는 것입니다. 이사야의 변론이 다림줄입니다(3:13).

 

* The total point; It can be said to be the big relief which is the God's large-scale relief and relief of soul and body. Is. 57: The in which 1 righteous person will dieAlso the perished the merciful people areThis place said the spiritual relief. The relief is the association relief on the degenerate age that it is body and soul relief and is the family relief.

* 전체 요지; 하나님의 큰 구원 , 영과 육의 구원을 큰 구원이라 합니다. 57:1 의인이 죽을지라도... 자비한 자들이 취하여 감을 입을 지라도... 이곳만 영혼 구원을 말했습니다. 말세에 구원은 영육구원이며 가족구원이고 단체구원입니다.

 

-. Heb. 2:3.How shall we escape, if we neglect so great salvation; which at the first began to be spoken by the Lord, and was confirmed unto us by them that heard him;

-. 2:3. 우리가 이같이 큰 구원을 등한히 여기면 어찌 피하리요. 이 구원은 처음에

주로 말씀하신 바요 들은 자들이 우리에게 확증한 바니

 

* The explanation) Isaiah purpose dies and Heaven is not and it lives and is the new age. The relief which the relief of a person is great is not and it lives mass and is the new time. In this way, for becoming, the birth of Messiah was said and Messiah comes and It becomes the light of the global human race and it revenges enemy and the new age comes.

* 강해) 이사야 목적이 죽어 천당이 아니고 살아서 새 시대입니다. 한 사람의 구원이 큰 구원이 아니고 단체적으로 살아 새 시대입니다. 이렇게 되는 데는 메시야의 탄생을 말씀했고 메시야가 오셔서 세계 인류의 빛이 되고 원수 갚고 새 시대가 온다는 것입니다.

 

-. It can be said to be the relief which it gets the spiritual relief with the general. Jude 1:3. Beloved, you of the common salvation,

-. 영혼구원을 일반으로 얻은 구원이라 합니다. 1:3 사랑하는 자들아 내가 우리의 일반으로 얻은 구원을 들어...

 

Therefore, it is the process where there is before realizing the relief of soul and body in the second coming and the end is not and the spiritual relief of the favors era is the purpose to solve the original sin and person crime and rescue soul and body. What there is the death is not nomality and there is no death it is the nomalcy that crime problem is solved,

So, because the word can be said to be strong the first coming in which the prediction of the prophets ends and this prediction is accomplished and second coming and especially the second coming comes to be judged, the justice of the degenerate age in the Bible is referee time. (1Pet. 1:5).

그러므로 은혜시대의 영혼구원은 재림기에 있을 영과 육의 구원을 이루기전에 있는 과정이며 끝이 아니고 원죄와 자범죄를 해결하여 영과 육을 구원하시는 것이 목적입니다. 죽음이 있는 것이 정상이 아니라 죄의 문제가 해결되어 죽음이 없는 것이 정상입니다. 그래서 성경상의 말세의 정의는 선지들의 예언이 끝나고 그 예언이 성취되는 주님의 초림과 재림까지를 말세라 하며 특히 재림은 심판하러 오시기 때문에 심판기입니다.(벧전1:5).

 

* It prophesied that it lived and the whole goes the new age nearly and when the Lord of the second coming came to judge it was the lesson which it teaches the referee and new age with the emphasis because of taking the time public work of the old promise in the chapter 1 of the chapter 39. And the east public work and new age was spoken to the last day in the chapter 40 to the chapter 66.

* 거의 전체가 재림의 주가 심판하러 오실 때 살아 새 시대 가는 것을 예언하셨는데 1장에서 39장까지는 구약의 시대적인 역사를 들어서 심판과 새 시대를 중점으로 가르친 교훈이며, 40장에서 66장까지는 말일에 동방역사와 새 시대를 말씀했습니다.

 

* The detail in the seonji can be considered as the birth of the virgin Jesus and favors time, disaster and disaster, east history and referee, and one thousand year rest.

* 선지서의 내용은 동정녀 예수님의 탄생과 은혜시대, 환란과 재앙, 동방 역사와 심판, 천년안식이라고 볼 수 있습니다.

 

* The total important verse ; Is. 53:10. Yet it pleased the LORD to bruise him; he had put him to grief: when you shalt make his soul an offering for sin, he shall see his seed, he shall prolong his days, and the pleasure of the LORD shall prosper in his hand.

* 전체 요절; 53:10. 여호와께서 그로 상함을 받게 하시기를 원하사 질고를 당케 하셨은즉 그 영혼을 속건 제물로 드리기에 이르면 그가 그 씨를 보게 되며 그 날은 길 것이요 또 그의 손으로 여호와의 뜻을 성취하리로다.

 

* the explanation) The person to accomplish the chosen will of God is Jesus only having the human nature with the divinity.

* 강해) 하나님의 정한 뜻을 이룰 분은 신성과 인성을 가지신 오직 예수 그리스도 뿐이십니다.

 

Isaiah plead 1. 1 chapter(1). The love of the God where there is warning and word defense(Is. 1:1)

이사야 변론 1. 1(1). 경고가 있는 하나님의 사랑, 말씀 변론(1:1)

 

# international public work, small is remain person, The offering which the is vain, vain pray, words defense, new age, church decay, fire referee #

# 세계적인 역사, 남은 자 적음, 헛된 제물, 헛된 기도, 말씀 변론, 새 시대, 교회 부패, 불 심판 #

 

important verse; 18 section. Come now, and let us reason together, said the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool.

요절; 18. 여호와께서 말씀하시되 오라 우리가 서로 변론하자 너희 죄가 주홍 같을지라도 눈과 같이 희어질 것이요 진홍같이 붉을지라도 양털같이 되리라.

* the explanation) If the word defense to is listened and it obeys and appeals, then the problem of crime is become clean. The important point of the east public work is the complete defense of the word of the Jehovah God. The defense intends the words of the caution of the last referee.

* 강해) 죄의 문제는 말씀변론 듣고 순종하고 호소하면 깨끗해진다는 것입니다.

동방역사의 요체는 여호와 하나님의 말씀의 완전변론입니다. 변론은 마지막 심판의 경고의 말씀을 뜻합니다.

 

* Is. 1:1. The vision of Isaiah the son of Amoz, which he saw concerning Judah and Jerusalem in the days of Uzziah, Jotham, Ahaz, and Hezekiah, kings of Judah.

* 1:1. 유다 왕 웃시야와 요담과 아하스와 히스기야 시대에 아모스의 아들 이사야가 유다와 예루살렘에 대하여 본 이상이라.

 

* that explanation) Our country can be the regime of Lee Seung-man, Park Jeong-hee administration, regime of Chun Doo-hwan, and No Tae Woo administration Isaiah is active over the fourth king and it is the regime of Lee Seung-man and Park Jeong-hee administration and thereafter, the capitalistic development and trade prospers as the trade war age and the meeting content has the end in the negotiation age.

The black horse time can be seen from the Park Jeong hee administration to Kim Young-sam administration and because it can see as the Kim Dae-Jung Administration and Ro Moo-Hyon administration, the blue yellow horse time, as to the disaster draws near to the negotiation time.

Jerusalem is Christian who is the person trusting the spiritual Israeli. It designates Korea, that is the nation, whether Judas is at the end.

* 강해) 이사야가 4대 왕에 걸쳐 활동 한 것은 우리나라는 이승만 정권, 박정희 정권, 전두환 정권, 노태우 정권이라 볼 수 있는데 구체적인 내용은 이승만 정권과 박정희 정권이며 그 이후로는 무역전쟁시대로 자본주의 발달과 무역이 번성하다가 협상시대에 종말을 맞이한다는 것입니다. 검은 말 시대는 박정희 정권부터 김영삼 정권까지로 볼 수 있고 청황색 말 시대는 협상시대로 김대중 정권과 노무현 정권으로 볼 수 있으니 환란이 임박하다고 생각됩니다. 예루살렘은 영적 이스라엘인 믿는 자인 기독교인이요, 유다는 종말에 선지 국가인 우리나라를 지칭한 것입니다.

 

 


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