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The Isaiah evidence 68. 28 chapter(2). The subject of the referee and unfamiliar lips (Is.28:12~29)
05/17/2019 16:30
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The Isaiah defense evidence 68. 28 chapter(2). The subject of the referee and unfamiliar lips (Is.28:12~29)

이사야 변론 증거 68. 28(2). 심판의 대상자, 생소한 입술(28:12~29)

 

# the disaster proud of person, crown having stepped, the wine and hard liquor, wrong determination, unfamiliar lips and the other dialect, confusion, tested rock, basic rock is noble and strong, death and verbal promise, the harvest, the harvest which it goes through disaster #

# 교만한 자의 화, 면류관 밟힘, 포도주와 독주, 그릇 판단, 생소한 입술과 다른 방언, 혼선, 시험한 돌, 귀하고 견고한 기초돌, 사망과 언약, 추수, 환란 통한 추수 #

 

When the referee visited the chapter 27 like, fail to person he told.

본장은 27장 같이 심판이 올 때에 그 심판 날에 망할 자를 말했습니다

 

* important verse;16. Therefore thus said the Lord GOD, Behold, I lay in Zion for a foundation a stone, a tried stone, a precious corner stone, a sure foundation: he that believed shall not make haste.

* 요절; 16. 그러므로 주 여호와께서 가라사대 보라 내가 한 돌을 시온에 두어 기초를 삼았노니 곧 시험한 돌이요 귀하고 견고한 기초 돌이라 그것을 믿는 자는 급절하게 되지 아니하리로다.

 

* the explanation) Since getting to know clearly, the person gets not to haste the person trusting the referee Lord which the stone of Zion is on at this time all truths.

It is the referee power public work of the degenerate age gospel.

* 강해) 이때에 시온의 돌 되시는 심판 주를 믿는 자는 모든 진리를 분명히 알게 되므로 급절하게 되지 않는다는 것입니다. 말세 복음의 심판 권세 역사입니다.

 

* Is.28:12~13. To whom he said, This is the rest wherewith you may cause the weary to rest; and this is the refreshing: yet they would not hear.

But the word of the LORD was unto them precept upon precept, precept upon precept; line upon line, line upon line; here a little, and there a little; that they might go, and fall backward, and be broken, and snared, and taken.

* 28:12~13. 전에 그들에게 이르시기를 이것이 너희 안식이요 이것이 너희 상쾌함이니 너희는 곤비한 자에게 안식을 주라 하셨으나 그들이 듣지 아니하였으므로 여호와께서 그들에게 말씀하시되 경계에 경계를 더하며 경계에 경계를 더하며 교훈에 교훈을 더하며 교훈에 교훈을 더하고 여기서도 조금, 저기서도 조금 하사 그들로 가다가 뒤로 넘어져 부러지며 걸리며 잡히게 하시리라.

 

* The explanation) This says the truth of the end about the rest but when this doesn't listen, Jehovah throws away they, this makes the cross of the word more and it will have done to go and fall and fall down and be eaten by the enemy at the same time.

This rest is the peace rest age of the new age in thousand. It realized completely and it was refreshing, you were, give a rested to weary person and if the man whom the conscience is good is not, that it is refreshing, one to is unable to be listened.

The public work of the appointed task of the again prediction or measure is directly, the defense of this degenerate age secret on Revelations.

The man to go at the new age gets and if it is unable to be like that, it doesn't accept. So, not only religious world but also world is overturned in the future. Is.59: It spoke in the east public work through the word of this degenerate age secret engaging in the mouth with 21 to the chapter Is.60 that riches of the nations came into the east.

* 강해) 이것은 안식에 관한 종말의 진리를 말씀하는 것이나 이것도 듣지 않을 때 여호와께서 그들을 버리심으로 말씀의 혼선을 더욱 가져오는 동시에 가다가 넘어지고 쓰러져서 원수에게 먹힘을 당할 것입니다.

이안식은 새 시대의 천년 평화 안식시대입니다. 상쾌함이라 하는 것은 완전히 깨닫는 것이고 너희 상쾌함이니 곤핍한 자에게 안식을 주라했는데 양심이 바른 사람이 아니면 듣지를 못하는 것입니다.

계시록에 다시 예언의 사명이나 척량의 역사가 바로 이 말세 비밀의 변론입니다.

새 시대에 갈 사람은 받아드리고 그렇지 못하면 안 받아드리게 돼 있습니다.

그리하여 앞으로 교계뿐 아니라 세상이 뒤집어지는 것입니다. 59:21에 입에 임한 이 말세 비밀의 말씀을 통하여 동방역사로 열방의 재물이 동방으로 들어온다고 사60장에 말했습니다.

 

& When not listening and doing not make the obey worth of, it gets to go broke (Is.28:12~13).

& 듣지 아니하고 순종치 아니할 때에 망하게 됩니다(28:12~13).

 

When it didn't obey even if it testified because God raised the lips of the servant, it was more in a state of confusion and they fell astern and it was broken and took and they made caught.

Since the like this doing thing didn't obey the last evidence, certainly it taught to the enemy to gets to suffer the damage.

하나님께서 종의 입술을 들어서 증거 해도 순종치 않을 때에 그들은 더욱 혼란에 빠져 가다가 뒤로 넘어져 부러지며 걸리며 잡히게 하신다고 하였습니다.

이렇게 하는 것은 마지막 증거를 순종치 않았으므로 반드시 원수에게 피해를 당하게 될 것을 가르쳤습니다.

 

* Is.28:14~15. Wherefore hear the word of the LORD, you scornful men, that rule this people which is in Jerusalem.

Because you have said, We have made a covenant with death, and with hell are we at agreement; when the overflowing scourge shall pass through, it shall not come unto us: for we have made lies our refuge, and under falsehood have we hid ourselves:

* 28:14~15. 이러므로 예루살렘에 있는 이 백성을 치리하는 너희 경만한 자여 여호와의 말씀을 들을찌어다. 너희 말이 우리는 사망과 언약하였고 음부와 맹약하였은즉 넘치는 재앙이 유행할찌라도 우리에게 미치지 못하리니 우리는 거짓으로 우리 피난처를 삼았고 허위 아래 우리를 숨겼음이라 하는도다.

 

* The explanation) These is the people using the human that makes the pledge with this force which doesn't listen to the Jehovah's word and stands against God and escapes the damage of this enemy way.

It is the word that it makes the death and covenant and makes the pledge with the hell and the death and hell is the evil spirit party and it is Communist Party and is the death and the man opposing the paths of this rest come as the word is the hell now.

The truth of the degenerate age gospel is the crushing communism truth and it plummet of the referee, the north is ruined by the crushing communism and the truth of the plummet visits new age.

The God's idea has the word idea and the pro-communist negotiation is the extinction. But the force and opposition parties force which there is a lot of the present government inside is the pro-communist negotiation force. The basis is the lie and Communist Party is one called the false.

It is the all infatuated stratagem.

* 강해) 이들은 여호와의 말씀을 듣지 않고 하나님을 대적하는 그 세력과 서로 맹약을 하고 그 원수의 피해를 면해 보려고 하는 인간의 방법을 쓰는 자들입니다.

이제 말씀대로 오는 그 안식의 도를 반대하는 사람은 사망과 언약을 하고 음부와 맹약을 한다는 말인데 사망과 음부는 마귀편이고 공산당인데 죽음이며 지옥입니다.

말세 복음의 진리는 멸공 진리인데 심판의 다림줄의 진리는 멸공으로 북방이 망하고 새 시대 온다는 것입니다. 하나님의 사상은 말씀 사상인데 용공 협상은 멸망입니다. 그런데 현 정부 내 많은 세력과 야권 세력이 용공협상세력입니다. 공산당은 근본이 거짓이며 허위라는 것입니다. 순 미혹하는 술수입니다.

 

& Scornful men shouldn't become (Is.28:14).

& 경만한 자가 되지 말아야 합니다(28:14).

 

The belief is that you believe in Jesus and God, who are so careless, that someone who's too careless is going to be like a stone field seed.

Scornful is you don't move in the middle of the God's words, and you don't move in the center of faith, it's a way of putting in your means. (15). We're going to have to believe that if we believe in Christ, I can't believe that planning to avoid any means, it’s not a faith that believes in the Jesus of the stone referee. Therefore, it makes covenant with the death it's a human evil's leader to compromise with the power of the human.

It's faith to believe you'll solve the difficulty thing. It's going to be a lewd woman belief that we're going to take a hard job to avoid and negotiate with the enemy taking the extermination

 

신앙이란 예지와 예정이 계신 하나님을 믿는 것이니 무슨 일이나 너무 경솔히 하는 자는 돌밭에 뿌린 씨와 같이 되고 말 것입니다. 경만이란 하나님의 말씀을 중심하고 신앙을 중심해서 움직이지 않고 자기의 수단 방법을 넣는 것입니다(15).

우리는 심판의 돌 되시는 그리스도를 믿는다면 앞으로 오는 재앙을 자기의  어떤 수단 방법으로 피해보려고 계획한다는 것은 심판의 돌 되시는 예수님을 믿는 신앙이라고 볼 수가 없습니다. 그러므로 사망과 언약한다고 한 것은 인간의 마귀 앞잡이 그 세력과 타협하는 것을 말합니다. 신앙은 어려운 문제를 해결해 주실 것을 믿고 나가는 것이 신앙입니다. 어려운 일을 미리 피해보려고 어려운 일을 가지고 오는 원수와 협상을 하는 일은 멸망을 자취하는 음녀적인 신앙이 될 것입니다.

 

* Is.28:16. Therefore thus said the Lord GOD, Behold, I lay in Zion for a foundation a stone, a tried stone, a precious corner stone, a sure foundation: he that believed shall not make haste.

* 28:16. 그러므로 주 여호와께서 가라사대 보라 내가 한 돌을 시온에 두어 기초를 삼았노니 곧 시험한 돌이요 귀하고 견고한 기초 돌이라 그것을 믿는 자는 급절하게 되지 아니하리로다.

 

* the explanation) The Stone of the Zion is not going to shall not make haste because the person who believes in the Lord of referee is clearly aware of all truth.

Isaiah said the Lord of first coming state, but the purpose is the Lord second coming. If you believe in the Lord of the second coming, and you've said truth of headstone, you don't break it.

* 강해) 이때에 시온의 돌 되시는 심판주를 믿는 자는 모든 진리를 분명히 알게 되므로 급절하게 되지 않는다는 것입니다. 이사야서는 초림의 주를 말했지만 목적은 재림의 주입니다. 이사야 성경은 재림의 주를 목적하고 머릿돌 진리를 말한 것이니 믿으면 망하지 않는 다는 것입니다

 

* Is.28:17~19. Judgment also will I lay to the line, and righteousness to the plummet: and the hail shall sweep away the refuge of lies, and the waters shall overflow the hiding place.

And your covenant with death shall be disannulled, and your agreement with hell shall not stand; when the overflowing scourge shall pass through, then ye shall be trodden down by it. From the time that it gone forth it shall take you: for morning by morning shall it pass over, by day and by night: and it shall be a vexation only to understand the report.

* 28:17~19. 나는 공평으로 줄을 삼고 의로 추를 삼으니 우박이 거짓의 피난처를 소탕하며 물이 그 숨는 곳에 넘칠 것인즉 너희의 사망으로 더불어 세운 언약이 폐하며 음부로 더불어 맺은 맹약이 서지 못하여 넘치는 재앙이 유행할 때에 너희가 그것에게 밟힘을 당할 것이라 그것이 유행할 때마다 너희를 잡을 것이니 아침마다 유행하고 주야로 유행한즉 그 전하는 도를 깨닫는 것이 오직 두려움이라.

 

* the explanation) But it's only going to be a fear if we're going to go to covenant with the Communist Party because they're going to be forced to step on the power of enemy and get a disaster.

it's going to be negotiation with the Communist Party and going to be die at that time That's what we realize. It's a fear.

And now we're going to get this truth heresy done, The public work of truth happens, and it's only fear to realize at time. it's a way to live that only to obey in front of an truth era.

* 강해) 그러나 하나님의 대적인 세력과 맹약을 하던 그들은 오히려 원수에게 밟힘을 당하고 재앙을 받게 될 것이니 그때에 가서 깨닫는다하여도 오히려 두려움이 될 것뿐입니다. 공산당과 협상하다 죽는다는 것인데 그때 가서 깨닫는 것이 두려움이 된다는 것입니다. 지금은 이 진리를 이단시 하게 되지만 진리 역사가 일어나니 그 때가서 깨달아야 두려움뿐입니다. 시대적인 진리 앞에 순종만이 살 길입니다.

 

* Is.28:20~21. For the bed is shorter than that a man can stretch himself on it: and the covering narrower than that he can wrap himself in it.

For the LORD shall rise up as in mount Perazim, he shall be wroth as in the valley of Gibeon, that he may do his work, his strange work; and bring to pass his act, his strange act.

* 28:20~21. 침상이 짧아서 능히 몸을 펴지 못하며 이불이 좁아서 능히 몸을 싸지 못함 같으리라 하셨나니 대저 여호와께서 브라심 산에서와 같이 일어나시며 기브온 골짜기에서와 같이 진노하사 자기 일을 행하시리니 그 일이 비상할 것이며 자기 공을 이루시리니 그 공이 기이할 것임이라.

 

* the explanation) However hard it is, no matter how hard you try, wrath's day will not be avoided and ruined by God's calamity.

There is no way to avoid an adult with a small blanket. The Giveon valley is the same as the Giveon valley, when you destroy the Gannaan, Even if the sun stops, it kills all of us, and the evil forces are doomed to annihilation, so we can't live with evil forces compromise and negotiation.

* 강해) 아무리 애를 써 봐도 진노의 날은 피할 수 없고 하나님의 진노의 재앙을 받아 망하게 될 것입니다. 작은 이불 가지고 어른이 덮을 수 없듯이 피할 길이 없다는 것입니다. 하나님께서 브라심 산에서와 같이 기브온 골짜기에서와 같이 대적을 치시는데 기브온 골짜기에서 가나안 족속을 멸할 때 해가 멈춰 서서까지라도 다 죽이라는 것인데 악의 세력은 전멸시키는 날이라는 것입니다.

그러니 악의 세력과 타협하고 협상하면 살지 못합니다.

 

* Is.28:22. Now therefore be you not mockers, lest your bands be made strong: for I have heard from the Lord GOD of hosts a consumption, even determined upon the whole earth.

* 28:22. 그러므로 너희는 경만한 자가 되지 말라 너희 결박이 우심할까 하노라 대저 온 땅을 멸망시키기로 작정하신 것을 내가 만군의 주 여호와께로서 들었느니라.

 

* the explanation) Therefore, these marvellous people will not be able to face punishment on the day that they annihilate the land.

Therefore, for with stammering lips and another tongue will he speak to this people, you can't understand what God said to the words of the God you spoke to. It's a frivolous man and a mocker man who's determined to annihilate the whole land. You should not be mockers, It should not be annihilated.

* 강해) 그러므로 이런 경만한 자들은 온 땅을 멸망시키는 그날에 형벌을 면치 못할 것입니다. 그러므로 생소한 입술과 다른 방언으로 하나님께서 말씀하신 복음의 말씀을 잘 알아보지도 않고 반대하고 대적하면 경솔한 사람이고 경만한 사람인데 온 땅을 멸망하기로 작정하신 것이니 경만한 자가 되지 말아야 멸망치 않는 말씀입니다.

 

* Is.28:23~29. Give ye ear, and hear my voice; hearken, and hear my speech. Do the plowman plow all day to sow? doth he open and break the clods of his ground? When he hath made plain the face thereof, doth he not cast abroad the fitches, and scatter the cummin, and cast in the principal wheat and the appointed barley and the rie in their place?

For his God do instruct him to discretion, and do teach him.

For the fitches are not threshed with a threshing instrument, neither is a cart wheel turned about upon the cummin; but the fitches are beaten out with a staff, and the cummin with a rod.

Bread corn is bruised; because he will not ever be threshing it, nor break it with the wheel of his cart, nor bruise it with his horsemen.

This also cometh forth from the LORD of hosts, which is wonderful in counsel, and excellent in working.

* 28:23~29. 너희는 귀를 기울여 내 목소리를 들으라. 자세히 내 말을 들으라. 파종하려고 가는 자가 어찌 끊이지 않고 갈기만 하겠느냐 그 땅을 개간하며 고르게만 하겠느냐 지면을 이미 평평히 하였으면 소회향을 뿌리며 대회향을 뿌리며 소맥을 줄줄이 심으며 대맥을 정한 곳에 심으며 귀리를 그 가에 심지 않겠느냐. 이는 그의 하나님이 그에게 적당한 방법으로 보이사 가르치셨음이며 소회향은 도리깨로 떨지 아니하며 대회향에는 수레바퀴를 굴리지 아니하고 소회향은 작대기로 떨고 대회향은 막대기로 떨며 곡식은 부수는가, 아니라 늘 떨기만 하지 아니하고 그것에 수레바퀴를 굴리고 그것을 말굽으로 밟게 할지라도 부수지는 아니하나니 이도 만군의 여호와께로서 난 것이라 그의 모략은 기묘하며 지혜는 광대하니라

 

* the explanation) For example, if you're a farmer and you're going to go after a grain of grain, you'll never be able to respect God, but you'll be abandoned by a compromise. When I speak to other tongue, It's called harvest period. If a farmer chooses the land flat, he'll spray the seeds and grow the seeds. Don't harvest  And God says, "You're a referee, like you're harvesting." The way you harvest it according to grain is that it's different to gather pioneering servants and servants like other things. It'll be collected during a disaster other servants except pioneering servants.

* 강해) 예를 든다면 농부가 씨를 뿌리고 가꾼 다음에 곡식을 타작할 적에 알곡만 모아들임같이 아무리 하나님을 공경한다 하여도 타협적인 신앙을 가진 자는 버림을 당하고 말 것입니다. 다른 방언으로 말할 때는 추수기라는 말이며 농사꾼이 땅을 평평히 고르면 씨를 뿌리고 씨를 부리고 자라서 영글면 어찌 추수하지 않느냐  하나님께서는 농부가 추수를 하듯이 심판을 하신다는 말씀입니다. 곡식에 따라 추수하는 방법이 다른 것처럼 선구적인 종과 후진 종들이 까불어 모으는 방법이 틀리는 것입니다. 이 말씀을 비추어 볼 때 선구적인 종들 외에는 환란 중에 모아질 것입니다.

 

* The referee taught me that no matter how many of God's children are an unapologetic referee, this group of God's children will be intoxicated by the glory of the world, and that this is a shambles.

* 심판이라는 것은 용서 없는 심판이니 아무리 하나님의 자녀라도 세상 영광에 도취가 되고 말씀이 혼선되고 이방과 타협을 하는 이런 무리는 용서 없이 심판을 받는다는 것을 가르친 것입니다.

 

* The God said that the 28 chapters were the subject of the referee, who said, "The man who was involved in the human fragrance, the man who was intoxicated by the human fragrance, was the one who was involved in the human fragrance. This is the attitude of the others." It's just that I've said that I'm a trusted person, and I've taught you the Lord.

It's the truth that anyone can be the subject of a referee. The referee is a referee who cares about a person who has a true belief that he has a genuine belief that a referee can be the subject of a heart.(Is.28:26~28) .

* 하나님께서 이사야 28장은 심판의 대상자를 말했는데 인간 향락에 도취된 자, 또 하나님의 말씀에 혼선된 자, 경솔하게 모든 일을 처리하는 사람이라고 말했습니다.

그러므로 이러한 가운데 남을 자는 시온의 도를 바로 믿는 사람이라는 것을 말한 것입니다. 이것은 다시 오시는 주님을 가르친 것입니다.

누구든지 참된 신앙이 없는 자라면 심판의 대상자가 될 수 있다는 말씀입니다.

심판이란 참된 알곡 된 믿음을 가진 자를 아끼는 심정에서 오는 심판이니 한 사람인들 급절하게 될 수가 없다는 것입니다(28:26~28).


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