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16. The Revelations plead evidence. 2 chapter(1). Ephesus church. (Rev.2:1~7)
12/16/2019 00:49
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16. The Revelations plead evidence. 2 chapter(1). Ephesus church. (Rev.2:1~7)

16. 계시록 변론 증거. 2(1). 에베소 교회(2:1~7)

 

The letter from the Lord to the angel of the candlelight church taught him the obligation to be a servant of God to meet the Lord of the Second Coming. In other words, he taught the things to be reproached and praised as the standard of faith for the candlestick church that will meet the Lord of the Second Coming.

주님께서 촛대교회 사자에게 보낸 편지는 재림의 주를 맞이할 하나님의 종으로서 마땅히 해야 할 의무를 가르쳤습니다. 즉 재림의 주를 맞이할 촛대교회의 신앙 표준으로서 책망 받을 일, 칭찬 받을 일을 가르친 것입니다.

 

Chapter 2. Ephesus church

2. 에베소 교회

 

* major point: No matter how God's servant is, the love of the cross of Christ can not meet the Lord of the Second Coming. # First Love and Candlestick Problem #

* 요지: 아무리 하나님의 종이라도 그리스도의 십자가의 사랑이 아니면 재림의 주를 맞이할 수 없다는 것입니다. # 처음 사랑과 촛대문제 #

 

* Rev.2:1~2. Unto the angel of the church of Ephesus write; These things said he that held the seven stars in his right hand, who walked in the midst of the seven golden candlesticks;

I know your works, and your labour, and your patience, and how you canst not bear them which are evil: and you hast tried them which say they are apostles, and are not, and hast found them liars:

* 2:1~2. 에베소 교회의 사자에게 편지하기를 오른손에 일곱별을 붙잡고 일곱 금 촛대사이에 다니시는 이가 가라사대 내가 네 행위와 수고와 네 인내를 알고 또 악한 자들을 용납하지 아니한 것과 자칭 사도라 하되 아닌 자들을 시험하여 그 거짓된 것을 네 가 드러낸 것과

 

* the explanation) The Lord of the seven churches is the image of the Lord judgment. The seven stars are captured by the servant of the candlestick church, which is the servant of the Lord's hand hold. It is through the servant fulfills Lord’s will.

As a church to be the mother(important) church in West Asia, he praised labor, patience, and thorough reigns, and denied the wicked, but revealed falsehood, it is called orthodox church.

* 강해) 일곱 교회의 주님의 모습은 심판주의 모습으로 일곱별을 붙잡은 것은 촛대교회의 종은 주님의 손에 붙들린 종이라는 것이며 그 종을 통하여 주님의 뜻을 이루는 것입니다. 서아시아의 모교회가 될 만한 교회로서 수고와 인내와 철저한 치리를 칭찬하시고 악한 자를 용납지 않았지 거짓 된 자 드러냈지 정통 교회라는 것입니다.

 

* Rev.2:3~5 You stood and it endured for the name and you knew one which is not idle, because there was to blame you, but the love was left of you for the first time. Therefore, if it doesn't try this way and it thinks where falling one and repents and it has and the repentance worth of doesn't make the first time action, then it engages to you and I move to your candlestick on the spot.

* 2:3~5. 또 네가 참고 내 이름을 위하여 견디고 게으르지 아니한 것을 아노라 그러나 너를 책망할 것이 있나니 너의 처음 사랑을 버렸느니라. 그러므로 어디서 떨어진 것을 생각하고 회개하여 처음행위를 가지라 만일 그리하지 아니하고 회개치 아니하면 내가 네게 임하여 네 촛대를 그 자리에서 옮기리라.

 

* the explanation) It was a big church with zeal, but he rebuked his to leave love for the first time. And this is a condition that can not receive the Lord of the Second Coming, that we should not lose the essence of love, and that it can not become a candlestick church.

Moving the candlestick is the transfer of mission.(Mal.1:5,11).

* 강해) 열심 있는 큰 교회지만 처음 사랑을 버린 것을 책망하셨습니다. 그리고 이것이 재림의 주를 영접할 수 없는 조건이 되며 사랑의 본질을 잃지 말아야 한다는 것이며 촛대교회가 될 수 없다는 것입니다.

촛대를 옮기는 것은 사명이 옮겨지는 것입니다(1:5,11).

 

-. It must be the love of truth. Because of truth, love and truth must be fellowship.(2John.1-3). There is no love that leaves the word of prophecy, and it is a disaster to add or subtract the words of prophecy, and the love standing of God's Word can not raise the candlestick church.

-. 진리의 사랑이어야 합니다. 진리 때문에 사랑하고 진리 때문에 교제가 되어야 합니다(2.1~3). 예언의 말씀을 떠난 사랑도 안 되며, 예언의 말씀을 가감해도 재앙이며 하나님의 말씀을 대적하는 사랑으로는 촛대교회를 일으킬 수 없다는 것입니다.

 

 

Because the love of the Lord is a work of heavenly headquarters with a humble love, love without humility can not raise a candlestick church.

It is the work of the end of Christianity that the first love is that came to from God, and that the love it changed when it is wild grape and one the take place is little more the love the public work of the Christianity end than the first time love with the authority.(Luke.14:23 Compulsorily fill my house)

주님의 사랑은 겸손한 사랑으로 하늘 본부에서 행하는 역사이기 때문에 겸손이 없는 사랑은 촛대교회를 일으킬 수 없다는 것입니다. 처음 사랑은 하나님께로 온 사랑이니 변하면 개포도라는 것이며 처음사랑보다도 좀 더 강권으로 사랑을 베풀라는 것이 기독교 종말의 역사입니다.(14:23 강권하여 내 집을 채우라)

 

# What is the essence of the love?

# 사랑의 본질이 무엇이냐?

 

The love of the cross of the burning mind that it saves is constant.

살려보려는 불타는 마음의 십자가의 사랑 그대로입니다.

 

It is the true love of truth, and it is God who sees the center. there shouldn't be the outward display.

진리의 진실한 사랑이니 중심을 보시는 하나님이시니 외식이 있어서는 안 됩니다.

 

Even if it was the love which it stands to the end, no matter what, it said start rightly at first time, if it is the love without to break through the difficulties to the end and endure to the end, the essence of the God's love is not.

끝까지 참는 사랑이니 아무리 처음에 시작을 바로 했다 하여도 끝까지 난관을 돌파하고 참는 것이 없는 사랑이라면 하나님의 사랑의 본질이 아닙니다.

 

Therefore, the candlestick church can accept the Lord of the Second Coming if it does not lose the essence of love. The candlestick church must be a church with a fire of love.

그러므로 촛대교회는 사랑의 본질을 잃지 않아야만 재림의 주를 영접할 수 있다는 것입니다. 촛대교회는 사랑의 불이 붙는 교회이어야 합니다.

 

# The question that it moves the candlestick

# 촛대를 옮기는 문제

This problem is related to the mother church where the candlestick church comes out. Like in the Mal.1,2 chapter, the altar and chief priest was corrupted and the love abated, as the love of the relief moved from the Judaism of the commandments to Christianity, the degenerate age gospel was gotten but this problem is said to the self-styled Jew religious's authority force which is unable to get to be the holy spirit of the flames of the love full as the word of the prediction.(The line it plummet) therefore, kicked out it has done and the candlestick church gets to be formed.

And as in Mal.3:1~4, through the trials and an ordeal, the righteous altar, the righteous sacrifice, and the righteous sacrifice are made, and the altar of pure gold lighthouse(Zeck.4:2) and the candlestick church is formed. It is not be a newly church, which means the altars such as pure gold, the newly-erected altar(Zeck.4:2) in the corruption and in the Babylonian.

(The church in which the pure gold lighthouse means the altar(Zeck.4:2) which is afresh built in the seat in which Babylon is and it decays and which is not renewed.)

이 문제는 촛대교회가 나오는 모 교회와 관련이 있습니다. 1,2장처럼 제단과 제사장이 부패하고 불법이 성하여 사랑이 식어지므로 율법의 유대교에서 기독교로 구원의 사랑이 옮긴 것처럼 말세복음을 받았지만 사랑의 불길의 성신 충만함을 받지 못한 자칭 유대인 교권 세력에게 예언의 말씀대로 말씀(다림줄) 때문에 쫓겨남을(66:5) 당하여 촛대 교회를 이루게 됩니다.

그리고 말3:1~4과 같이 시련과 연단을 통하여 의로운 제단과 의로운 제사, 의로운 제물을 드리는 역사로 진리의 사랑으로 순금등대 제단(4:2)을 이루어 촛대 교회를 이루는 것입니다. 순금등대란 바벨론화 되고 부패한 자리에서 새로이 세워지는 제단(4:2)을 의미하는 것이며 있던 교회가 새로워지는 것이 아닙니다.

 

@ And your eyes shall see, and you shall say, The LORD will be magnified from the border of Israel.(Mal.1:5).

@ 너희는 목도하고 이르기를 여호와께서는 이스라엘 지경 밖에서 크시다 하리라.(1:5).

@ For from the rising of the sun even unto the going down of the same my name shall be great among the Gentiles; and in every place incense shall be offered unto my name, and a pure offering: for my name shall be great among the heathen, said the LORD of hosts.(Mal.1:11).

@ 만군의 여호와가 이르노라 해 뜨는 곳에서부터 해 지는 곳까지의 이방 민족 중에서 내 이름이 크게 될 것이라 각처에서 내 이름을 위하여 분향하며 깨끗한 제물을 드리니 이는 내 이름이 이방 민족 중에서 크게 될 것임이니라(1:11).

-. This is the work of the people who did darkness in Is.9:1-2 and saw the great light. In the time of the commandments, the Holy spirit fell into Mark's attic room, and a church of grace arose (spiritual Israel in physical Israel).

The darkness that covered the earth in Is.60:1~3 and the darkness that the darkness covers the nations in Rev.9:1~2. and the work of miracles and wonders of the woman wear the sun, the great miracle of Rev.12:1 in darkness, It is the fulfillment of prophecy by the appearance of the candlestick church in the age of disaster in the age of grace.

-. 이는 사9:1~2절에 흑암에 행하던 백성이 큰 빛을 보는 역사로 율법시대에서 마가의 다락방으로 성신이 임하므로 은혜교회가 생겨났습니다.(육적 이스라엘에서 영적 이스라엘), 이제 사60:1~3절에서 어두움이 땅을 덮고 캄캄함이 만민을 가리우는 흑암과 계9:1~2 해와 공기가 어두워지는 흑암에서 계12:1절의 큰 이적으로 해를 입은 여자의 기적과 이적과 같은 역사로 은혜시대에서 환란시대의 촛대교회가 나타나게 됨으로 예언이 성취 되는 것입니다.

 

-. It is in the plan to become a powerful nation through the expulsion of those who trembling words are driven out of Is.66:5-6, Is.56:6-8, Is.59:14-18, and Mic.4:6-13, Zeph.3:18~20. The words of those who are driven out of the corrupt ecclesiastical authority and the judgments begin, In this way, we will be able to understand the accept meaning of the word.

(Is.11:12).

In Luke.4:16-50, the Lord read Is.61:1~2 in the synagogue, and the word was cast out when he responded to me today, and he heard abused the disobedience of the king evil, the Beelzebub, by ecclesiastical authority.

And Joseph hated when he told the dream of the king, and eventually he was cast out, and Jacob was forced to be driven out of the justification of the firstborn.

Moses was also cast out in the providence of God for 40 years in the wilderness of Midian, and David was anointed and recognized as king, and he was pursued for seven years. The apostle John (son of the thunder) also endured the Roman persecution, and was unable to give the damage, and was cast out to go to the island of Patmos and receive the glory of revelation, and this Lee pastor (son of the Thunder) The temple was hated because god had come to his mouth in Is.59:21 and he was being kicked out and heard the slander of the king demon.

-. 옮기는 것은 쫓겨난 자로 강국을 이루는 예정 속에서 사66:5~6, 56:6~8, 59:14~18, 4:6~13, 3:18~20의 말씀에 떠는 자들이 부패된 교권세력에서 쫓겨나고 심판이 시작되는 말씀이 응하는 것입니다(11:12).

4:16~50절에 보면 주님께서 회당에서 사61:1,2절을 읽으시고 그 말씀이 오늘 내게 응한다 할 때에 쫓아냄을 당하셨으며, 교권 세력에게 바알세불이라는 왕 마귀의 비방을 들으셨습니다. 그리고 요셉도 왕 되는 꿈 이야기를 할 때 미워하고 결국은 쫓아냄을 당하였고, 야곱도 장자의 명분을 얻으니 어쩔 수 없이 쫓겨남을 당하였습니다.

또한 모세도 동족을 위하다가 하나님의 섭리 속에 쫓겨나 미디안 광야에서 40년을 지냈으며, 다윗도 기름부음을 받아 왕으로 인정되니 7년 동안 쫓겨 다니는 신세가 되었습니다. 사도 요한(보아너게; 우뢰의 아들)도 로마 박해에도 참게 되고 해를 주지 못하게 되니 쫓겨나 밧모 섬으로 가게 되어 계시록을 쓰는 영광을 받았고, 이뇌자(우뢰의 아들; 보아너게) 목사님도 사59:21절이 신이 입에 임했다하니 미워하고 쫓겨 다니는 신세가 되었고 왕 마귀라는 비방을 들으신 것입니다.

 

The servant of the BRANCH were slanderous because of the subject of the truth that they saw a lot of books after receiving the response of the BRANCH's response to the house of Josiah (Sept.15~16, 2001) and by the accusation that some saints participated in the family altar.(2002.11.24) and heard the slander of the king demon, and it is a systematic work.

The prophecy, like the Obadiah scripture, is the womb of a mother, and by both Jacob and Esau who is loved Jacob, is driven out of the kingdom to be form. In this way, It was prophesied that Esau and Jacob would come out in one church, and the words of the ministers drove out the multitude of servants who were the BRANCH into the Jacobian to be kingdom of David by Esauian the region's authority. The Lord is also cast out (Luke. chapter 4)

순의 종도 슥6:12절 요시아의 집의 순의 응답(2001.9.15~16.)을 받은 후 서책을 많이 본다는 진리문제의 비방과 가정 제단에 몇몇 성도가 참여 했다는 비방으로 격동 받은 황충이의 세력에게 쫓겨남을(2002.11.24) 당하고 왕 마귀라는 비방을 수없이 듣게 되었는데 그것이 다 계통적인 역사인 것입니다.

예언은 오바댜 성경처럼 한 어머니의 태에서 난 에서와 야곱 중에 사랑을 받고 왕국을 이룰 야곱이 쫓겨나는 신세가 됐습니다. 이와 같이 한 교회 안에서 에서와 야곱이 나올 것을 예언하시고 에서적인 교권 세력이 야곱적인 다윗왕국을 이룰 순의 종의 무리를 쫓아내 말씀이 응한 것입니다. 주님도 쫓겨남(4)

 


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