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The Revelations94. 14 ch(3). on the ground advent, personality of the change saint, referee(14:6~20)
06/04/2019 19:45
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The Revelations defense evidence 94. 14 chapter(3). on the ground advent, personality of the change saint, referee(Rev.14:6~20)

계시록 변론 증거 94. 14(3). 지상 강림, 변화성도의 인격, 심판(14:6~20)

 

# Sion mountain, one hundred fourteen thousand and four thousand, personality of the change degree, new song, other angel, eternal gospel, chastity, fruit for the first time, sharp sickle, alien country (cereals) referee, believe person (bunch of grapes) referee #

# 시온 산, 십사만 사천, 변화성도의 인격, 새 노래, 다른 천사, 영원한 복음, 정절, 처음 익은 열매, 이한 낫, 이방(곡식)심판과 믿는 자(포도송이) 심판 #

 

* Rev.14:6~8. And I saw another angel fly in the midst of heaven, having the everlasting gospel to preach unto them that dwell on the earth, and to every nation, and kindred, and tongue, and people,

Saying with a loud voice, Fear God, and give glory to him; for the hour of his judgment is come: and worship him that made heaven, and earth, and the sea, and the fountains of waters.

And there followed another angel, saying, Babylon is fallen, is fallen, that great city, because she made all nations drink of the wine of the wrath of her fornication.

* 14:6~8. 또 보니 다른 천사가 공중에 날아가는데 땅에 거하는 자들 곧 여러 나라와 족속과 방언과 백성에게 전할 영원한 복음을 가졌더라. 그가 큰 음성으로 가로되 하나님을 두려워하며 그에게 영광을 돌리라 이는 그의 심판하실 시간이 이르렀음이니 하늘과 땅과 바다와 물들의 근원을 만드신 이를 경배하라 하더라. 또 다른 천사 곧 둘째가 그 뒤를 따라 말하되 무너졌도다. 무너졌도다. 큰 성 바벨론이여 모든 나라를 그 음행으로 인하여 진노의 포도주로 먹이던 자로다 하더라.

it lifted

* the explanation) Another angel appears fourth, in chapter 7 it lifted seal of the living God, in chapter 8 the pray was reported to a superior, in chapter 10 it held the small book and shouted, and the time is come to judge with the eternal gospel here, while Babylon goes broke completely at the same time.

Therefore, the work of this other angel certainly makes it clear that it is the eastern work of the new era, when Christianity attacks the Barbell clearly terminally and which removes and which accomplishes the new age out clearly.

Therefore, as in the Old Testament Cyrus attacked the Babylonian, come out of the spiritual Israel in the end, the power of the sun came up from the rising of the power attack to Babel, the coming of the new age.

The eternal gospel is the gospel preached by God to the prophets(Rev.10:7). The gospel of the kingdom of heaven is the gospel Jesus preached to the apostle, and judgment is judged by the eternal gospel.

It is the eternal gospel that Babylon is destroyed and a new age is coming, and it is in the East that it is breaking Babylon. The eternal gospel is the gospel of rest. It is saying to go into a new age without dying.

The gospel preached before the Lord's Second Advent is for a while to find a place to live in this death, but here after the Second Coming, the gospel indicates that if we believe, we enter into rest without death.

In other words, if you receive the mark of the idol, you will be judged and if you do not receive the mark, you will not know death and enter the world of rest.

As Matthew 24:22 says, salvation is life-saving in tribulation, the words the prediction has to be kept. Luke 17:32 said to think about his wife of Lot. Even if God is trying to save, then he will die if he does not keep the word.

When Noah, there was much the descendant of Seth in which It becomes the God's son but since the Noah's Ark was not obeyed it died all (1Pet.3:20).

It is the crime which the crime of Adam is not crime in which the soul dies and in which body dies.

But the descendants of Cain were also dead to the soul. Because it is a murderer.

Then, the relief could be completely gotten if the descendant of Seth, that is the Abel descent, didn't install the descendant of the Gain and mixed blood.

Noah ordered the Ark to save those who came down without being the mixed blood by the system of Abel.

But because the descendants of Seth did not obey, they were judged like the descendants of Cain, and their souls fell to the grave.

But the meritorious service of Lord reached to them.

* 강해) 다른 천사가 네 번째 나타나는데 7장에서는 살아 있는 하나님의 인을 들었고 8장에는 기도가 상달되고 10장에는 작은 책을 들고 외쳤고 여기는 영원한 복음을 가지고 심판할 시간이 왔다는 것을 말하는 동시에 바벨론은 완전히 망한다는 것입니다. 그러므로 이 다른 천사의 일은 분명히 기독교 종말에 바벨을 쳐 없애고 새 시대를 이루는 동방역사라는 것을 분명히 알게 됩니다.

그러므로 구약 때에 동방 고레스가 바벨론을 친 것 같이 영적 이스라엘이 종말에 해 돋는데서 나온 권세 역사가 바벨을 치므로 새 시대가 온다는 것입니다.

영원한 복음은 하나님이 선지들에게 전한 복음입니다(10:7). 천국복음은 예수님이 사도에게 전한 복음인데 심판은 영원한 복음으로 심판합니다.

바벨론이 망하고 새 시대가 온다는 것이 영원한 복음인데 바벨론을 때려 부수는 것은 동방에 있다는 것입니다. 영원한 복음은 안식의 복음입니다. 죽지 않고 새 시대에 들어갈 것을 말함입니다.

주 재림 전에 전한 복음은 잠시 동안에 올 사망에서 살길을 찾게 하는 것이나 여기 재림 후 복음은 믿으면 죽음이 없이 안식에 들어간다는 것을 표시함입니다.

즉 우상의 표를 받으면 심판을 받고 표를 받지 않으면 죽음을 모르고 안식세계에 들어갑니다.

24:22의 말씀과 같이 환란 중에서 삶을 얻는 구원이니 예언을 말씀을 지켜야만 합니다. 17:32에 롯의 처를 생각하라고 하시었습니다. 하나님께서 구원하려고 하는 자라도 그 때에 말씀을 지키지 않으면 죽습니다.

노아 때에도 하나님의 아들 된 셋의 후손이 많이 있었지만 노아의 방주를 순종치 않음으로 다 죽고 말았습니다(베전3:20). 아담의 범죄는 영혼이 죽는 죄가 아니고 육이 죽는 죄입니다.

그러나 가인의 후손은 영혼까지 죽게 되었습니다. 그것은 살인자이기 때문입니다.

그러면 아벨 계통인 셋의 후손은 가인의 후손과 혼혈만 안하면 영은 구원을 얻을 수 있었습니다. 노아에게 방주를 명하심은 아벨의 계통으로 혼혈되지 않고 내려오는 자들을 구원하고자 하시었습니다.

그러나 셋의 후손이 순종치 않으므로 가인의 후손과 같이 심판을 받으면서 그들의 영혼까지 음부에 떨어졌던 것입니다. 그러나 주님의 공로는 그들에까지 미쳤던 것입니다

* Rev.14:9~11. And the third angel followed them, saying with a loud voice, If any man worship the beast and his image, and receive his mark in his forehead, or in his hand,

The same shall drink of the wine of the wrath of God, which is poured out without mixture into the cup of his indignation; and he shall be tormented with fire and brimstone in the presence of the holy angels, and in the presence of the Lamb:

And the smoke of their torment ascended up for ever and ever: and they have no rest day nor night, who worship the beast and his image, and whosoever received the mark of his name. 

* 14:9~11. 또 다른 천사 곧 셋째가 그 뒤를 따라 큰 음성으로 가로되 만일 누구든지 짐승과 그의 우상에게 경배하고 이마에나 손에 표를 받으면 그도 하나님의 진노의 포도주를 마시리니 그 진노의 잔에 섞인 것이 없이 부은 포도주라 거룩한 천사들 앞과 어린양 앞에서 불과 유황으로 고난을 받으리니 그 고난의 연기가 세세토록 올라가리로다 짐승과 그의 우상에게 경배하고 그 이름의 표를 받는 자는 누구든지 밤낮 쉼을 얻지 못하리라 하더라.

 

* the explanation) This is the end of the world by that word. This eternal gospel teaches the truth of the plummet that goes into rest. If anyone worships animals and idols, and is marked on his forehead or in his hand,

that it gets the referee of the ire and it perishes in the forever, It becomes the essence of the judgment plummet at the end of Christianity.

Anyone who is the belief or untrustworthy if it is regardless and the ticket gets will then it gets to die all if they die, and false prophecy will kill if not received. This do it the end with the religion fighting.

If there is no holy spirit, Christianity is one and the same uprearing the atheism. If the worship is seen every Sunday, and there is no favors and it is cold, yes,

* 강해) 다림줄이라는 것은 그 말씀에 의해서 세상 끝을 마치는 것이니 이 영원한 복음은 완전히 안식에 들어가는 다림줄의 진리를 가르친 것이니 누구든지 짐승과 우상에게 경배하고 이마에나 손에 표를 받으면 진노의 심판을 받아 세세에 멸망한다는 것이 기독교 종말에 심판의 다림줄의 요지가 됩니다.

누구든지 신, 불신을 막론하고 표 받으면 다 죽게 되는데 거짓선지는 표 안 받으면 죽인다는 것입니다. 이것이 종교싸움으로 끝을 내는 것입니다.

기독교는 성신 역사 없으면 무신론을 길러 내는 것과 마찬가지입니다. 주일 마다 예배 봐야 은혜가 없고 냉랭하면 그렇습니다.

 

& Anyone who worshiped the beast and the idol and to receive the ticket gets the anger(Rev.14:9~11)

& 누구든지 짐승과 우상에게 경배하고 표를 받는 자가 화를 받는데 대해 (14:9~11)

 

It is the condition that it cannot enter the person accepting the thought standing against the king of kings to the referee which the time when the king of kings will govern the world comes this kingdom in the least.

When why not, it is utterly the peace kingdom, It doesn't become the unity of idea, it isn't due to become to be the kingdom.

God's counsel is to take the red beast for a little while to censor everyone to build a kingdom of unity and peace. It is a way to choose only those who have truth and loyalty to go through the beast's frenzy.

만왕의 왕이 세계를 통치할 시기가 오는 심판기에 만왕의 왕을 대적하는 사상을 받아들인 자는 그 왕국에 조금도 들어갈 수 없다는 조건입니다.

왜냐 할 때에 왕국이라는 것은 완전 평화 왕국이니 사상 통일이 되지 않고는 안 되기 때문입니다.

하나님의 모략이라는 것은 통일 평화 왕국을 건설하기 위해서 잠간동안 붉은 짐승을 들어서 모든 사람을 검열해 보는 것이니 짐승의 난리를 거치게 하는 것은 진실과 충성이 있는 사람만 고르기 위한 방법입니다.

 

* Rev.14:12. Here is the patience of the saints: here are they that keep the commandments of God, and the faith of Jesus. 

* 14:12. 성도들의 인내가 여기 있나니 저희는 하나님의 계명과 예수 믿음을 지키는 자니라.

 

* The explanation) Therefore, it stands to the end and keeping people comes to the true saint.

It is the person who obeys the commandment and stands, and remains.

* 강해) 그러므로 참된 성도는 끝까지 참고 지킨 자가 된다는 것입니다.

계명을 지키고 참는 자라야 남는다는 것입니다.

 

* Rev.14:13. And I heard a voice from heaven saying unto me, Write, Blessed are the dead which die in the Lord from henceforth: Yea, saith the Spirit, that they may rest from their labours; and their works do follow them. 

* 14:13. 또 내가 들으니 하늘에서 음성이 나서 가로되 기록하라 자금 이후로 주안에서 죽는 자들은 복이 있도다 하시매 성령이 가라사대 그러하다 저희 수고를 그치고 쉬리니 이는 저희의 행한 일이 따름이라 하시더라.

 

* The explanation) Thus, the judgment will be made by the eternal gospel, so that those who have died in the Lord that have already loyal in martyrdom life will enjoy the glory of the kingdom of the peace kingdom along the action taking the trouble together.

Those who died in the Lord are resurrected saint, and there is a judgment that will pay the blood of the Resurrection saints, and when the peaceful kingdom comes, the martyr will also be glorified(Rev.20:4).

The trouble is the end and the work which does in resting follows.

* 강해) 이와 같이 영원한 복음에 의하여 심판이 있게 되므로 이미 순교적인 생활에서 충성을 다하다가 주안에서 죽은 자들은 수고한 행위를 따라서 같이 평화왕국의 왕권의 영광을 누리게 됩니다.

주안에서 죽은 자들은 부활성도인데 부활성도의 피 값을 갚아주는 심판이 있고 평화왕국이 이루어질 때에는 순교자도 함께 영광을 누리게 됩니다(20:4).

수고가 끝이고 쉬는데 행한 일이 따릅니다.

 

& For the blessing of the dead in the Lord(Rev.14:13)

& 주안에서 죽은 자가 복이 있다는데 대해 (14:13)

 

This is because there is a judgment that completely repays the sincere blood of the saints, so that all the servants who died while loyal in the Lord enjoy the rest of the kingdom together.

Because, since the appeal which the souls of all martyrdoms complained till this day was all realized, it says to enjoy the blessings of the kingdom in which they are peaceful.

이것은 완전히 성도의 억울한 피 값을 갚아주는 심판이 있으므로 주안에서 충성을 하다가 죽은 종들을 다 함께 왕국의 복락을 누린다는 것입니다.

왜냐하면 모든 순교의 영들이 이날까지 호소하던 호소가 다 이루어졌으므로 그들이 평화로운 왕국의 복을 누릴 것을 말함입니다.

 

* Rev.14:14~16. And I looked, and behold a white cloud, and upon the cloud one sat like unto the Son of man, having on his head a golden crown, and in his hand a sharp sickle.

And another angel came out of the temple, crying with a loud voice to him that sat on the cloud, Thrust in thy sickle, and reap: for the time is come for you to reap; for the harvest of the earth is ripe.

And he that sat on the cloud thrust in his sickle on the earth; and the earth was reaped.

* 14:14~16  또 내가 보니 흰 구름이 있고 구름 위에 사람의 아들과 같은 이가 앉았는데 그 머리에는 면류관이 있고 그 손에는 이한 낫을 가졌더라.

또 다른 천사가 성전으로부터 나와 구름 위에 앉은 이를 향하여 큰 음성으로 외쳐 가로되 네 낫을 휘둘러 거두라 거둘 때가 이르러 땅에 곡식이 다 익었음이로다. 하니 구름 위에 앉은 이가 낫을 땅에 휘두르매 곡식이 거두어지니라.

 

* the explanation) It is judgment of wrath. This is the war of the end of the world, in which the enemy is destroyed, the responsibility of the war that will completely eradicate those who preached the eternal gospel at the end.

It is because it is the work in which the answers of the prayers of the saints who died in the Lord are fulfilled.

The harvesting of the grain with a sickle meant judgment at the time of eliminating the power of man's evil, as in Joel.3:13.

It is the harvest, which separates the grain and chaff with racial autumn harvests, which shows that the world humanity will perish when Babylon is destroyed.

* 강해) 진노의 심판입니다. 이것은 원수를 없이하는 종말의 전쟁은 종말에 영원한 복음을 전하던 자들이 완전히 없애버리는 전쟁을 할 책임이 있습니다.

왜냐 할 때 주안에서 죽은 성도들의 기도 응답이 이루어지는 역사이기 때문입니다. 이한 낫으로 곡식을 거두는 일은 욜3:13과 같이 인간의 악의 세력을 없앨 때의 심판을 뜻했습니다.

추수인데 인종 가을 추수로 알곡과 쭉정이를 갈라놓는데 이것은 바벨론이 망할 때 세계 인류가 망할 것을 보여준 것입니다.

 

@ Put you in the sickle, for the harvest is ripe: come, get you down; for the press is full, the fats overflow; for their wickedness is great.(Joel.3:13).

@ 너희는 낫을 쓰라 곡식이 익었도다 와서 밟을찌어다 포도주 틀이 가득하고 포도주 독이 넘치니 그들의 악이 큼이로다(3:13).

@ Behold, I will make you a new sharp threshing instrument having teeth: you shalt thresh the mountains, and beat them small, and shalt make the hills as chaff.(Is.41:15).

@ 보라 내가 너로 이가 날카로운 새 타작 기계를 삼으리니 네가 산들을 쳐서 부스러기를 만들 것이며 작은 산들로 겨 같게 할 것이라(41:15).

 

* Rev.14:17~20. And another angel came out of the temple which is in heaven, he also having a sharp sickle.

And another angel came out from the altar, which had power over fire; and cried with a loud cry to him that had the sharp sickle, saying,

Thrust in your sharp sickle, and gather the clusters of the vine of the earth; for her grapes are fully ripe.

And the angel thrust in his sickle into the earth, and gathered the vine of the earth, and cast it into the great winepress of the wrath of God.

And the winepress was trodden without the city, and blood came out of the winepress, even unto the horse bridles, by the space of a thousand and six hundred furlongs. 

* 14:17~20. 또 다른 천사가 하늘에 있는 성전에서 나오는데 또한 이한 낫을 가졌더라. 또 불을 다스리는 다른 천사가 제단으로부터 나와 이한 낫을 가진 자를 향하여 큰 음성으로 불러 가로되 네 이한 낫을 휘둘러 땅의 포도송이를 거두라 그 포도가 익었느니라 하더라. 천사가 낫을 땅에 휘둘러 땅의 포도를 거두어 하나님의 진노의 큰 포도주 틀에 던지매 성밖에서 그 틀이 밟히니 틀에서 피가 나서 말굴레까지 닿았고 일천 육백 스다디온에 퍼졌더라.

 

* the explanation) The grapes were collected and trampled into the winepress of the wrath, treading, and the blood reaching to the horse's the bridle meant removing the power of false prophecy.

They are the corrupt servants who planted the best grapes, but became wild grape corrupt servants(Is.5:1~7).

1,600 Sedadion * 184.85 m = 295,760 m. The believer is judged and has a lot to die for much, so he spills a lot of blood much.

The fall of the grain is the judgment of the world, and the gathering of the grape clusters is received by church members like the witches(the lewd woman.

* 강해) 포도를 거두어서 진노의 포도주 틀에 던져서 밟으니 피가 말굴레까지 닿았다는 것은 거짓선지의 세력을 없애는 것을 뜻했습니다.

극상포도를 심었지만 개포도가 된 부패한 종들입니다(5:1~7).

1,600 스다디온 * 184.85 m = 295,760 m 믿는 자가 심판 받아 죽을 자가 아주 많아 피를 많이 흘린다는 것입니다.

곡식 가을은 세상 사람이 당하는 심판이고 포도송이를 걷음은 음녀와 같은 교회 사람들이 받는 것입니다.

 

-. Nazareth Carpenter When Jesus was born at the lowest place, and when he did labor that man could not do and evangelism, he went to the poorest house and ate it, and was called a friend of sinners and a condition to work in the name of Jesus who died on the cross.

It gives as it ask with this name. It gives the fire of the Holy Ghost.

It is in John.15:1~16 that we have a personality to be branched getting the resin that gives us fruit to bear the fullness of the Word and the filling of the Holy Spirit and the honor is gotten.

This shows the end of world racial judgments.

-. 나사렛 목수 예수님이 제일 낮은 곳에 나셨고 인간이 하지 못할 노동을 하고 전도 할 때 제일 가난한 집에 가서 식사를 하고 죄인의 친구라 불리었고 십자가에 죽으신 예수 이름으로 역사할 조건이 되는 것입니다. 그 이름으로 구하는 대로 줍니다.

성신의 불을 줍니다. 15:1~16진액을 받는 가지된 인격을 가져 말씀 충만과 성령 충만을 이룬 종에게 열매를 맺게 해서 영광을 받으시는 것입니다.

이것은 세계인종 심판의 마무리를 보여준 것입니다


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