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The Revelations 68. 11 ch(4). the witness power, the power unification, two olive trees,candlesticks
02/07/2019 07:44
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The Revelations defense evidence 68. 11 chapter(4). the witness power, the power unification, two olive trees and two candlesticks (Rev.11:3~4)

계시록 변론 증거 68. 11(4). 증인 권세, 권세 통일, 두 감람나무와 두 촛대 (11:3~4)

 

# the witness power, the power unification, two olive trees and two candlesticks, and the thing hitting the land with disaster #

# 증인 권세, 권세 통일, 두 감람나무와 두 촛대, 재앙으로 땅을 치는 일 #

 

* Rev.11:3. And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth.

* 11:3. 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라.

 

# The witness power #

# 증인 권세 #

 

God entrusted the power to the representative of the time appointed task.

하나님께서는 시대적인 사명의 대표에게는 권세를 맡겼습니다.

 

Ark power was entrusted to Noah to the conscience age.

양심시대에 노아에게 방주권을 맡겼던 것입니다.

 

It is the condition that it cannot be saved if it doesn't enter the ark or the someone. In other words, the power of the relief was in the ark arising from the hand of Noah (1Pet.3:19). It is the precedent of the candlestick church which this ark shows terminally. The pure gold lighthouse the candlestick church found on this age as the prediction is the ark of the relief, ark of the love, and ark of the favors.

There was no any meritorious service, the animal intended listened the degenerate age gospel and repented and is saved, the family relief of the servants gaining the royal authority the tribe which Noah family .

누구든지 방주에 들어가지 않으면 구원받을 수 없다는 조건입니다. 다시 말하면 구원의 권세가 노아의 손에서 생긴 방주에 있었던 것입니다(벧전3:19).

이 방주가 종말에 나타나는 촛대교회의 예표입니다. 이 시대에 예언대로 나타난 순금등대 촛대교회가 구원의 방주, 사랑의 방주, 은혜의 방주인 것입니다.

노아 가족은 왕권 받은 종들의 가족구원을, 짐승은 아무 공로 없이 말세복음을 듣고 회개하여 구원 받을 종족을 뜻했습니다.

 

It was principal and the representative of the verbal promise faith age inspired the power to Abraham as the circumcision.

언약신앙 시대의 대표는 아브라함에게 권세를 주되 할례로 주었던 것입니다.

 

The circumcision of Abraham was not passed or the someone, there was no people God coming in the front. Therefore, when it was the servant taking the mission which no matter what Moses is big but the circumcision was not kept, in order to kill, the angel was sent.

As to this, the circumcision shows strict one to Moses as the law(Gen.17: 10, Ex. 4:24~26).

누구든지 아브라함의 할례를 통과치 않고는 하나님 앞으로 올 자는 없었던 것입니다. 그러므로 모세가 아무리 큰 사명을 가지고 나오는 종이지만 할례를 지키지 않았을 적에 죽이려고 천사를 보냈던 것입니다. 이것은 할례가 법인만큼 엄중하다는 것을 모세에게 보여준 것입니다(17:10, 4:24~26).

The power given in the commandments era to Moses

율법시대에 모세에게 준 권세

 

The commandments which Moses writes down or someone and man committing the commandments is the law that there is no forgiveness, it hits and kills. Because this inspired the representative power of the commandments time to Moses, it ordered to observe the writing which Moses writes down (Deut.27:26).

누구든지 모세가 받아쓴 율법과 계명을 범한 사람은 용서 없이 쳐 죽이라는 법입니다. 이것은 모세에게 율법 시대의 대표적인 권세를 주었기 때문에 모세가 쓴 글을 엄수하라고 명령했던 것입니다(27:26).

 

If the age of the favors age Jesus trusted him or the someone, the power which can be given the eternal life was entrusted.

If no matter what, the commandments observance people doesn't believe in Jesus, absolutely it is the law that it is the extinction.

Because, because of entrusting the power given the eternal life to Jesus, even if no matter what, it good conducts, there is no use (John.17:2).

은혜시대 그리스도의 시대는 누구든지 그를 믿으면 영생을 줄 수 있는 권세를 맡겼던 것입니다. 아무리 율법 준행자라도 그리스도를 믿지 않으면 절대 멸망이라는 법입니다. 왜냐 하면 영생을 주는 권세를 그리스도에게 맡겼기 때문에 아무리 선행하여도 소용이 없다는 것입니다(17:2).

 

The power of the witness in the disaster age

환란시대에 증인의 권세

 

When God fall the disaster of the ire at the bad time, because of making the referee based on the word of the prophecy which this man writes down, the power is inspired to the witness hitting against this secret to inspire the power to the witness that receives the rescued secret among the disaster from God and records.

Therefore, the power was due to be entrusted to this witness to be no relief if it added and subtracts even though it listened to the prediction of this witness (Rev.22:18~19).

Because the power was given that it didn't obey the word of the man who someone entrusts the power, God fall the disaster, God moves along this power (Rev.11:3 and Rev.22:6).

하나님은 진노의 재앙을 악한 시대에 내릴 때 재앙 중에서 살려주는 비밀을 하나님께 받아서 기록한 증인에게 권세를 주는 것은 그 사람이 받아 쓴 예언의 말씀을 기준하여 심판을 내리기 때문에 그 비밀을 받은 증인에게 권세를 준다는 것입니다. 그러므로 그 증인의 예언을 듣고도 가감하면 구원이 없다는 것은 그 증인에게 권세를 맡겼기 때문입니다(22:18~19). 만일 어떤 사람이 권세를 맡긴 사람의 말을 순종치 않을 때는 하나님께서 재앙을 내린다는 것은 권세를 주었기 때문에 하나님은 그 권세를 따라 움직여 준다는 것입니다(11:3, 22:6).

 

# On 1260th, on prediction (Rev.11:3)

# 1260일 예언에 대해 (11:3)

 

It is the period which God chooses and this is the period which is not thing which the man will know and when God becomes public work with the power.

이것은 하나님께서 정하신 기간인데 사람이 알 바가 아니고 하나님께서 권세로 역사하는 기간입니다.

 

There is on this 3 kinds principles.

여기에 대하여 3대 원리가 있는 것입니다.

 

1) As to fall, the power public work, as to God teaches this law to the witness simultaneously to do according to the word of the prediction. It is nothing but the public work which it is this period, governs in order to form the personality in which God doesn't perform this right according to this prophecy, but which it can prophesy.

1) 권세 역사가 증인에게 내리는 동시에 하나님께서 그 법을 예언의 말씀을 따라 행하는 것을 가르친 것입니다. 이 기간이 되기 전에는 하나님께서 그 예언을 따라서 그 권리를 행한 것이 아니고 예언할 수 있는 인격을 이루기 위하여 다스리는 역사에 불과합니다.

 

2) This period is the period of the warning, that is the conclusion, this is not period which hires a person because of holding and it is the time establishing the organization in the candlestick complete church.

At this time, because of being the time when it enforces this law completely, there is the ire of the God punishing with the person opposing this mass public work the it is strict penalty.

2) 이 기간은 종말적인 경고의 기간이니 이것은 한 사람을 들어서 쓰는 기간이 아니고 완전한 촛대교회의 단체를 일으키는 때입니다.

이때는 그 법을 완전히 시행하는 때이니만큼 그 단체적인 역사를 반대하는 자는 엄중한 벌에 처하는 하나님의 진노가 있다는 것입니다.

 

3) At this time, it is the period which tramples on the evil spirit power on a full scale and which it goes out, the evil spirit is the public work which becomes extinct in front of this completely, the power public work of the ever victorious proceeds.

3) 이때는 본격적으로 마귀 세력을 짓밟고 나가는 기간이니 마귀는 완전히 그 앞에서 소멸되는 역사이니 백전백승의 권세 역사가 진행되는 것입니다.

 

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth.(Rev.11:3).

@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라(11:3).

 

 

# On two witnesses (Rev.11:3)

# 두 증인에 대해 (11:3)

 

The word about the international delegator comes to be two and the public work of the whole runs short at the same time.

It stands with the public work of two witnesses to God by the complete public work.

This is the meaning, that is the complete guarantee.

둘이라는 것은 세계적인 대표자에 대한 말이 되는 동시에 전체의 역사가 다 되는 것입니다. 하나님은 완전한 역사라는 것은 두 증인의 역사로 세운다는 것입니다. 이것은 완전한 보증적인 뜻입니다.

 

It is the same with following that God forms two representatives. Moses and Aaron was put time on the full public work commandments time. Saint Peter and Paulos was put on the favors time. two people are put on the disaster time.

But the appointed task of two people are the mission and this is the work accomplished in the meaning of the God forming utterly the combination complete of the public work with the work testifying more the time word clearly.

하나님께서 두 대표를 세운 것은 다음과 같습니다. 시대적인 완전 역사에 대하여 율법 시대에 모세와 아론을 두었고, 은혜시대에 베드로와 바울을 두었고, 환란 시대에도 두 사람을 둔다는 것입니다.

그러나 두 사람의 사명은 동일한 사명인데 이것은 시대적인 말씀을 더 밝히 증거하는 일과 완전 역사의 완전한 결합체를 이루기 위한 하나님의 뜻에서 이루어진 일입니다.

 

* Rev.11:4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.

* 11:4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니

 

* The explanation) Two candlestick is the church in which the holy spirit is. Two candlesticks are the fruit of the public work if two olive trees can be said to be the last public work.

Ps.52: It said as the blue olive tree which is in the God of the home which David appears on 8.

Even though there was the chance to kill believe that I leaned, it beats everyone Saul only no. 2,

God for was waited and David listening to the word that David said give the rice cake and knife when it sheltered from Saul king and it went to the Ahimellek home and Saul put a damper on Ahimellek suppressed the speaking God. In this way, the last public work of the servants love other as the mind obeying God is the olive tree.

Zeck.4: Two olive trees could be said to be the oil two anointed people on 14. Anyone didn't need to teach you to the 1John.2:27 and his oil report of anointed taught all ones to you and it said be and true and this says don't have the falsehood.

After this gets the teaching of the degenerate age after getting to teach the Holy Spirit, the hidden of the degenerate age is considered as the olive tree public work to realize the intention like one and occur.

Rom.8: Because of having done since it did that stone olive tree was paid in our stranger the belief in 17 to graft the truth olive tree and Israeli didn't trust with section 20, to be get chopped, it is the last public work which true Israel comes to the olive tree public work the belief and gets at the hardships day to rescue.

Two candlesticks are the church which occurs with awaken when Hwangchung doesn't get the loss of the group until this kind of the servants visits Lord and they shout the truth and this church receives the God's protection in the prepare place with the church in which the holy spirit is. (Is.19:19. Rev. 12:1 under)

The person who one called two olive trees which were at the Lord before on this land and two candlesticks are the truth in the Zeck.4 chapter, the servant remaining in the power public work among the disaster comes to this as it is the public work in which the servants of the Lord get together in the someplace with the truth like one and which It becomes one, the branch approves like one the complete tree and there is the fruit what, all, utterly, the fruit the result Form the organization like one tree right now automatically.

Therefore, the servants testifying the word of the prediction come out and like the pure gold lighthouse to be at the same time and the candlestick same church is realized.

The olives is two in Zechariah on the chapter 4 and as to this, the power of the David king volume of David kingdom is the olive tree.

But it is the word called the candlestick church. Even if this is at the degenerate age, the candlestick church, that is the super denomination, comes out through the inspiration of Apostle John separately.

Certainly this of is come out from the prediction process of achievement.

* 강해) 두 촛대는 성신이 계신 교회입니다. 두 감람나무는 마지막 역사라고 하면 두 촛대는 역사의 열매입니다.

52:8에 다윗이 나는 하나님의 집에 있는 푸른 감람나무라고 하였습니다.

다윗이 사울 왕을 피해서 아히멜렉 집에 갔을 적에 떡과 칼을 주었다고 해서 사울이 아히멜렉을 죽였다는 말을 들은 다윗이 말하기를 하나님을 나는 의지하니 승리할 것을 믿는 다고 하면서 사울을 죽일 기회가 두 번이나 있는데도 불구하고 하나님을 기다리고 참았습니다.

이와 같이 하나님을 순종하는 마음으로 남을 사랑하는 종들의 마지막 역사가 감람나무입니다. 4:14에 감람나무 두 가지는 기름을 발리운 자 둘이라고 하였습니다.

이것은 요1 2:27에 아무도 너희를 가르칠 필요가 없고 그의 기름 부음이 모든 것을 너희에게 가르치며 또 참되고 거짓이 없다고 하였습니다.

이는 성령을 가르침을 받고서 말세의 가르침을 받고서 말세의 숨은 뜻을 하나같이 깨닫고 일어나는 것이 감람나무 역사라고 봅니다. 8:17에 우리 이방인은 믿음으로 돌감람나무가 참감람나무에 접붙임을 받고 라고 하였고 20절에 이스라엘 사람들은 믿지 않음으로 찍힘을 당하였다고 하였으니 감람나무 역사는 믿음으로 말미암아 참된 이스라엘이 되어 환난 날에 구원함을 받는 마지막 역사입니다.

두 촛대는 이와 같은 종들이 주님 올 때까지 황충이 떼의 피해를 받지 않고 진리를 외칠 때에 경성하고 일어나는 교회인데 이 교회가 성신이 계신 교회로써 하나님의 보호를 예비처에서 받게 됩니다.(19:19. 12:1 이하)

이는 이 땅에 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대라는 것은 슥4장에 있는 진리이니 어느 곳에나 주의 종들이 하나같이 진리로 뭉쳐서 하나가 되는 역사이니 완전한 나무가 하나같이 순이 나고 열매가 있듯이 환란 가운데 권세 역사에서 남은 종이 될 자는 무엇이든지 전부 완전 결실을 맺어서 자동적으로 한 나무와 같은 단체를 이룹니다. 그러므로 예언의 말씀을 증거 하는 종들이 나오는 동시에 순금등대 같은 촛대교회가 이루어진다는 것입니다.

감람나무는 스가랴서 4장에도 둘인데 이것은 다윗왕국의 다윗 왕권의 권세가 감람나무입니다. 그런데 촛대교회라는 말입니다.

이는 말세에 사도 요한의 영감을 통해서 초교파적인 촛대교회가 따로 나온다는 것입니다. 이것은 예언 성취과정에서 반드시 나오는 것입니다.

 

 

 

 


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