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14. The Revelations defense evidence. 1 chapter(14). seven stars, seven churches(Rev.1:19~20)
08/18/2018 11:08
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14. The Revelations defense evidence. 1 chapter(14). seven stars, seven churches(Rev.1:19~20)

14. 계시록 변론 증거. 1(14). 일곱 별, 일곱 교회(1:19~20).

 

* Rev.1:19~20. Write the things which you had seen, and the things which are, and the things which shall be hereafter;

The mystery of the seven stars which you sawn in my right hand, and the seven golden candlesticks. The seven stars are the angels of the seven churches: and the seven candlesticks which you sawn are the seven churches.

* 1:19~20. 그러므로 네 본 것과 이제 있는 일과 장차 될 일을 기록하라 네 본 것은 내 오른손에 일곱 별의 비밀과 일곱 금 촛대라 일곱 별은 일곱 교회의 사자요, 일곱 촛대는 일곱 교회니라.

 

* the explanation) Now what we have now is the work of the seven churches and the future will be the end of the future. The seven churches were at that time, but the church is the church that becomes its representative at the coming of the Lord.

The seven stars in the Lord's hand are the messengers of the seven churches, and there is a secret here. It is through the servant that the Lord accomplishes all the will of hidden secrets that human beings can not know. This candlestick church was called a candlestick to mean welcome to the coming of the Lord of the bridegroom of the end of work when darkness such as dark night came.

In other words, it will remain in the day of wrath. The candlestick church angel is the servant remnant of the Lord's Second Coming.

There is separately the secret to go to heaven which it conveys the servant go to heaven and the remaining servants are alive convey and there is a secret to the new age.

In the parable of the vineyard laborer in Matthew 20, the time of grace corresponds to the day, and the time of tribulation corresponds to the night of darkness. It is called the candlestick church because it needs light.

This is the favors gospel and degenerate age gospel, Heaven gospel and eternal gospel, and one that it goes path of the cross and path of Jacob.

The book of Revelation is a revelation that shows the word to be delivered to those who keep the Church of the Candlestick, which will become the remaining church, even if the whole earth is destroyed in the tribulation catastrophe.

* 강해) 이제 지금 있는 일은 그때 일곱 교회에 대한 일이며 장차 될 역사인데 장차 될 일은 종말에 될 일이지요. 일곱 교회는 그 때에 있었지만 그 교회가 주님 재림시에 그 대표가 되는 교회 상황입니다.

주님의 손에 일곱 별은 일곱 교회의 사자인데 여기에 비밀이 있다는 것입니다. 주님이 인간이 알 수 없는 숨은 비밀의 모든 뜻을 종을 통하여 이룬다는 것입니다.

이 촛대교회로 보인 것은 어두움 밤 같은 흑암이 올 때 종말적인 역사의 신랑의 주를 맞이할 뜻으로 촛대라 한 것입니다. 다시 말하면 진노의 날에 남을 교회입니다.

촛대 교회 사자는 주님의 재림할 때에 남은 종입니다.

천당 가는 종이 전하는 천당 가는 비밀이 따로 있고 남은 종이 전하는 살아 새 시대가는 비밀이 따로 있다는 것입니다.

20장 포도원 품꾼 비유에서 은혜시대는 낮에 해당하고 환란시대는 어두운 밤에 해당되므로 빛이 필요해서 촛대교회라 하는 것입니다. 이것은 은혜 복음과 말세 복음, 천국 복음과 영원한 복음, 십자가의 도와 야곱의 도라 하는 것입니다.

계시록은 온 땅이 다 환란 재앙에서 망하게 되더라도 남은 교회가 될 촛대교회를 지킬 자에게 전할 말씀을 보여준 계시입니다.

 

Therefore, the remnant of the day of wrath will not be able to save flocks in the tribulation, except in the Revelation written to the seven churches.

We must know what is the work of salvation in the tribulation and calamity, both spirit and flesh, through the book of Revelation received as the remnant of the apostle John through the tribulation, saved by our sins through the cross that Christ overcomes has endured to the end.

그러므로 진노의 날에 남은 종은 반드시 일곱 교회에 써 보낸 계시록이 아니고는 환란에서 양떼를 살릴 수 없을 것입니다.

우리는 그리스도께서 끝까지 참고이긴 십자가로 말미암아 죄에서 구원을 받고 사도 요한이 환란을 통과한 남은 자로서 받은 계시록을 통하여 환란과 재앙에서 영, 육이 아울러 구원받는 역사가 무엇인지를 반드시 알아야 할 것입니다.

 

& The secret to inform the candlestick church angel.(18-20)

& 촛대교회 사자에게 알려주는 비밀.(18-20)

 

The secret of the cross is written by Paul, who is the apostle of the Gentiles, to be known through revelation.(Eph.3:1-6). However, the book of Revelation is a revelation that shows the word to tell those who keep the Church of the Candlestick, which will become the remaining church even if the whole earth is destroyed in the tribulation.

Therefore, the remnant of the day of wrath will not be able to save the flock from the tribulation except the Revelation written to the seven churches.

십자가의 비밀은 이방의 사도가 되는 바울이 계시를 받아 분명히 알게 되어 기록한 글입니다.(3:1-6). 그러나 계시록은 온 땅이 다 환난 재앙에서 망하게 되더라도 남은 교회가 될 촛대교회를 지킬 자에게 전할 말씀을 보여준 계시입니다.

그러므로 진노의 날에 남은 종은 반드시 일곱 교회에 써 보낸 계시록이 아니고는 환난에서 양떼를 살릴 수 없을 것입니다.

 

*. The revelation that appeared to a tolerant the servant.(Rev.1:9-20).

*. 참는 종에게 나타난 계시.(1:9-20).

 

When you lift up to your beloved servant, God puts you into an environment where you can not work without enduring it. the servant to the end go out endure is to acknowledge. It is the prophecy and the book of Revelation that simultaneously protects and writes to the servant that the world knows that the secret of God is hidden.

When God always showed great revelation, he made a terrible tribulation, and at the same time showed the tribulation that came as it came at that time. Thus, the revelation that shows that a servant who endures to the end can remain in trouble, is a prophecy.

Now it speaks of the revelation that appears to the endure servant.

하나님께서 당신의 사랑하는 종을 들어서 역사할 때에 참지 않고는 도저히 일할 수 없는 환경에 몰아넣고 끝까지 참고 나가는 종을 인정하는 것입니다.

동시에 보호하고 그 종에게 하나님의 숨은 비밀이 무엇이라는 것을 세계가 다 알도록 글을 기록하게 한 것을 선지서와 계시록이라는 것입니다.

하나님은 언제나 큰 계시를 보일 때는 무서운 환난이 있게 하는 동시에 그 때에 온 것과 같이 앞으로도 오는 환난을 보여 주었고 그때에 참는 종이 환난을 이기고 나간 것입니다.

이와 같이 앞으로도 끝까지 참는 종이라야 환난에서 남을 수 있다는 것을 보여준 계시가 즉 예언서라는 것입니다. 이제 참는 종에게 나타나는 계시에 대하여 말합니다.

 

We must know what is the work of salvation from sin through the cross that Christ has endured to the end, as well as the soul and body from the tribulation and calamity through the book of Revelation received as the remnant of the apostle John through the tribulation

 

우리는 그리스도께서 끝까지 참고이긴 십자가로 말미암아 죄에서 구원을 받고, 사도 요한이 환난을 통과한 남은 자로서 받은 계시록을 통하여 환난과 재앙에서 영육이 아울러 구원받는 역사가 무엇인지를 알아야 될 것입니다.

 

*. The revelation John saw who had passed through tribulation, (Rev.1:9-20).

*. 환난을 통과한 요한이 본 계시.(1:9-20).

 

It is not holy to God that he does not suffer tribulation to the beloved servant, but shows complete revelation when he reaches the stage of spiritual development where he can pass the tribulation and receive complete revelation.

It is because it is justness that God does not unconditionally elevate the person's spiritual world, but breaks through various obstacles and moves up the new stage of the spirit world.

Any improvement is in accordance with the law of justice, no matter how regenerated it is, if it falls down when a difficult tribulation comes, this person will see that he has lost the right to receive a new thing.

Therefore, to cause trouble is to cause God to bring the servant to a full personality, a place of complete spirituality.

When the apostle John passed Christ's terrible crucifixion of crucifixion, he did not flee, but received the favor of Christ in the presence of the cross, and he had the great mission of 'being a son instead.' This is not a word of greeting, but Christ has become a son on behalf of the body.

하나님께서 사랑하는 종에게 환난을 당치않게 하는 것이 거룩한 뜻이 아니고 환난을 통과시켜서 완전 계시를 받을 수 있는 영계 발전 단계에 이르렀을 때에 완전 계시를 보여준 것입니다. 왜냐하면 하나님은 무조건 그 사람의 영계를 높이는 것이 아니요, 여러 가지 난관을 돌파하고 나가면서 그 영계의 새로운 단계를 올라가게 하는 것이 공의이기 때문입니다.

무엇이나 향상이라는 것은 공의의 법에 따라서 있는 것이니 아무리 중생을 받은 자라도 어려운 환난이 올 때에 쓰러지고 만다면 이 사람은 새로운 것을 받을 수 있는 자격을 상실한 자라고 보게 됩니다. 그러므로 환난이 있게 하는 것은 하나님께서 그 종에게 완전한 인격, 완전한 영계의 자리에 이르게 하는 법입니다.

사도 요한이 그리스도의 무서운 십자가 고난을 통과할 때에 그는 도망하지 않고 십자가 앞에서 그리스도의 부탁을 받되 대신 아들이다라는 큰 사명을 받았던 것입니다. 여기에는 한 인사적인 정도의 말이 아니고 그리스도께서 몸으로서 할 일을 대신하는 아들이 되었습니다.

There is a great will here, because of the crucifixion of Christ, all the spirits have become the fruit of the kingdom of God because of the rebirth of the work of transgression from the law of death to the law of life.

And because the kingdom of the saints is fulfilled in the world through the truth revealed by the apostle John, loss the earthly blessings of the first Adam are fulfilled through the second Adam Jesus, but through the ministry of the apostle John the Son, It mens that the red dragon has lost its power and it means a mission to make a new era.

여기에는 큰 뜻이 있으니 그리스도의 십자가 고난으로 말미암아 모든 영들이 사망의 법을 벗어나서 생명의 법으로 옮겨지는 중생의 역사가 있으므로 하나님의 나라를 이루는 열매가 되었습니다.

그리고 사도 요한이 완전 계시를 받은 진리를 통하여 세상에 성도의 나라가 이루어지므로 첫째 아담이 잃었던 지상 축복을 둘째 아담 예수를 통하여 이루어지되 대신 아들이 된 요한 사도가 받은 사명을 통하여 완전히 붉은 용의 세력이 없어지고 새로운 시대가 이루어지게 하는 사명을 뜻하였다고 보게 됩니다.

 

 

 

 

 


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