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The Revelations evidence 116. 22 ch(3). The paradise, The word which the Holy Spirit and bride said
07/11/2018 05:22
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The Revelations defense evidence 116. 22 chapter(3). The paradise, The word which the Holy Spirit and bride said(Rev.22:13~16)

계시록 변론 증거 116. 22(3). 천국과 성령과 신부가 하신 말씀(22:13~16)

 

# Tree of life, The word which the Holy Spirit and bride installs #

# 생명나무, 성령과 신부가 하신 말씀 #

 

* Rev.22:13~14. I am Alpha and Omega, the beginning and the end, the first and the last. Blessed are they that do his commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.

* 22:13~14. 나는 알파와 오메가요 처음과 나중이요 시작과 끝이라. 그 두루마기를 빠는 자들은 복이 있으니 이는 저희가 생명나무에 나아가며 문들을 통하여 성에 들어갈 권세를 얻으려 함이로다.

 

* the explanation) It is a work that all work is responsible for from the beginning to the end of God's foreknowledge schedule prediction.

Anyone who has been completely forgiven has authority to enter the city to eat the fruit of the tree of life.

Anyone who can wash the scrolls can eat the fruit tree of life, but he has been forgiven of his sins. When you listen to the argument of the Word, you keep it, and when you repent, you become clean, and you are cleansed through trials and refines.

Entering through the gates told me to go through a missionary to a new age (Is.13:2. door of the honorable, John.10:7. door of the sheep).

It is different to receive remission of original sin and person crime,

The tree of life is also in the earthly peace kingdom where the garden of Eden is restored, and in the eternity world paradise which the spiritual bodies living.

* 강해) 모든 역사가 하나님의 예지예정 가운데 처음부터 끝까지 책임지시고 반드시 이루는 역사입니다. 누구든지 완전히 죄 사함을 받은 자는 생명나무 열매를 따먹을 도성에 들어갈 권세가 있습니다.

누구든지 두루마기를 빨면 생명나무 과실을 따 먹을 수 있는데 깨끗이 죄 사함 받았다는 말입니다. 말씀의 변론을 듣고 지켜 회개하면 깨끗해지고 시련과 연단을 통하여 정결해집니다.

문들을 통하여 들어가는 것은 사명자를 통하여 새 시대에 갈 것을 말했습니다(13:2 존귀한 자의 문, 10:7. 양의 문).

원죄와 자범죄를 사함 받는 것이 다릅니다. 생명나무도 에덴동산이 회복된 지상 평화 왕국에도 있고 영체들이 사는 무궁세계 천국에도 있습니다.

 

@ Come now, and let us reason together, said the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool.(Is.1:18).

@ 여호와께서 말씀하시되 오라 우리가 서로 변론하자 너희 죄가 주홍 같을찌라도 눈과 같이 희어질 것이요 진홍 같이 붉을찌라도 양털 같이 되리라(1:18).

 

* Rev.22:15. For without are dogs, and sorcerers, and whoremongers, and murderers, and idolaters, and whosoever loved and made a lie.

* 22:15. 개들과 술객들과 행음 자들과 살인자들과 우상 숭배자들과 및 거짓말을 좋아하며 지어내는 자마다 성 밖에 있으리라.

 

* The explanation) But those who are guilty can not enter.

* 강해) 그러나 죄가 있는 자들은 들어갈 수가 없다는 것입니다.

 

* Rev.22:16. I Jesus have sent mine angel to testify unto you these things in the churches. I am the root and the offspring of David, and the bright and morning star.

* 22:16. 나 예수는 교회들을 위하여 내 사자를 보내어 이것들을 너희에게 증거 하게 하였노라 나는 다윗의 뿌리요 자손이니 곧 광명한 새벽별이라 하시더라.

 

* the explanation) The Lord has shown these words in order to protect and guide the church in the midst of the tribulation and to receive the blessings of the new age.

Jesus, like the bright morning stars, has shown the brilliant work of the kingship. I am the descendant of David and the root is the personality and divinity of the Lord.

* 강해) 주님께서는 환란 가운데서 교회를 보호하고 인도하여 새 시대의 축복을 받게 하기 위해서 이 말씀을 보여준 것입니다.

예수님은 광명한 새벽별과 같이 왕권의 빛나는 역사를 나타내신 것입니다.

나는 다윗의 자손이요 뿌리라는 것은 주님의 인성과 신성을 말합니다.

 

@ We have also a more sure word of prophecy; whereunto you do well that you take heed, as unto a light that shined in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts.(2Peter.1:19).

@ 또 우리에게 더 확실한 예언이 있어 어두운데 비취는 등불과 같으니 날이 새어 샛별이 너희 마음에 떠오르기까지 너희가 이것을 주의 하는 것이 가하니라.(벧후1:19).

 

@ And I will give him the morning star(Rev.2:28).

@ 내가 또 그에게 새벽별을 주리라(2:28).

 

# The difference of the purpose recording Bible #

# 성경을 기록한 목적의 차이점 #

 

It is a principle of faith that we believe that the Bible is the word of God.

But if you do not know the difference in purpose of writing the Bible, there will be a fear of confusion.

In other words, the Bible does not aim at an era, but at that time he taught one purpose of God's work. The Bible itself is not an eternal life.

The purpose of the Bible is to obey the works of God in the times.

Today's Christian crossover is a confusion that is not clear from the differences in purpose of writing the Bible.

We should know that this is the beginning of complete work from rightly knowing the purpose of the Bible at the time of the end of today's Christian end.

우리는 성경은 다 하나님 말씀이라는 것을 믿는 것이 신앙의 원칙일 것입니다.

그러나 성경을 쓴 목적의 차이점을 알지 못한다면 혼선을 가져올 염려가 있을 것입니다. 즉 성서는 한 시대를 목적한 것은 아니나 그 시대에 하나님이 역사하는 목적 하나를 가르친 것입니다. 성경 자체가 영생인 것은 아닙니다.

성경을 통해서 시대적인 하나님의 역사를 순종하도록 하는 것을 목적으로 합니다.

금일의 기독교의 혼선은 성경을 기록한 목적의 차이점이 분명치 못한 데서 혼선을 가져오는 것입니다.

우리는 금일의 기독교 종말의 말기를 당한 이때 성서의 목적을 바로 아는 데서부터 완전한 역사의 시작점인 것을 바로 알아야 할 것입니다.

 

The Bible putting the purpose which makes believe in Jesus (John.20:30).

그리스도를 믿게 하자는 목적을 둔 성경(20:30).

 

The Gospel is not intended to be appreciated even if it reduces even if it adds in the least at all, but it is aimed at rightly believing one of Christ.

The difference in some of the four Gospels is not a big problem here.

Therefore, the Gospel movement of the age of grace is not a big problem even if there are parts of the Bible interpretation that are not equal to each other.

The purpose of God is to believe only in Christ. Even though the conclusion view has been confused, God has tolerated it.

Until this day, if the end of life in the pulpit culture were each confused, or if the Bible commentary was confused, God had worked with the Holy Spirit only if he had made the goal of believing in Christ only.

Therefore, the Apostle John said that the purpose of my writing was to make him believe in Christ. The apostle Paul has a determination to not boast except the cross, It has this kind of will to have the decision.

Peter also has a more certain prophecy, that he should be careful to see the morning star in your hearts (2Peter.1:19).

Therefore, the apostles used the partial word of the testimony of Jehovah's book. Its purpose is to interpret the Bible in the prophecy to believe that Jesus is the Christ.

복음서는 조금도 가해도 감해도 안 된다는 목적이 아니고 그리스도 한 분을 바로 믿는 것을 목적한 것입니다.

약간의 4복음서의 차이점이 있어도 여기에 큰 문제가 되는 것은 아닙니다.

그러므로 은혜시대의 복음운동은 성경 해석이 서로 같지 않은 부분이 있어도 큰 문제가 아닙니다. 그리스도만을 믿게 하려는 목적이니 종말관이 혼선이 되었어도 하나님은 묵인 하였던 것입니다.

이날까지 강단생활에서 종말관을 말하는 것이 각각 혼선이 있고 또는 성경 주석이 혼선이 있다 하여도 그리스도 한 분만을 믿도록 하는 목적만 이루었다면 하나님은 성령으로 역사 했던 것입니다.

그러므로 사도 요한은 내가 이글을 쓴 것은 그리스도를 믿게 하려는 목적이라는 것을 말했던 것입니다. 사도 바울도 십자가 외에는 자랑하지 않겠다는 결심을 가진 것은 이와 같은 뜻이 있는 것입니다.

베드로도 더 확실한 예언이 있으니 너희 마음에 새벽 별이 떠오르기까지 주의하는 것이 가하다고 했던 것입니다(벧후1:19).

그러므로 사도들은 여호와의 책을 증거 하되 부분적인 말씀을 이용한 것뿐입니다.

그 목적은 예언서에서 예수는 그리스도라는 것을 믿게 하자는 목적에서 성경을 해석한 것뿐입니다.

 

It is the purpose becoming public work with the servant rightly.

(Rev.22:6).

종으로 바로 역사하기 위한 목적입니다(22:6).

 

It is the book of Revelation, which is a righteous believer of Christ, whose purpose is to testify the truth rightly in times of discernment and in times of tribulation and calamity.

It is true that as a believe servant in Christ, who was not the Revelation, it is impossible to testify the times and do the work of saving the people in the midst of evil calamity.

If a certain servants can not witness rightly to at the end view as witness of Christ, we will not be able to stand before the Lord when Lord comes again.

The Lord said that I am blessed to keep the prophecies of this book because I will come soon quickly.

In the age of grace, we had only to believe in one Christ, but it is a calamity to add or subtract the words of prophecy when the catastrophe comes down, the end of Christianity, fall even if the word of the prophecy is unable to be rightly testified, It becomes the servant killing the public.

Therefore, the servant of the last days will not be able to perform the work of authority except that he will clearly understand the book of Revelation, eat it like honey, and prophesy again(Rev.10:10; Rev.11:3).

이것은 그리스도를 바로 믿는 종으로서 시대적인 분별과 시대적으로 오는 환란과 재앙 속에서 진리를 바로 증거 하도록 하자는 것을 목적한 것이 계시록입니다.

만일 계시록이 아니었던들 그리스도를 믿는 종으로서 시대를 바로 증거하고 재앙 속에서 백성을 살리는 역사를 할 수 없을 것은 사실입니다.

만일 어떤 종이 그리스도를 증거 한다 하면서 종말관을 똑똑히 증거 못한다면 주님 다시 오실 때 도저히 주 앞에 설 수가 없을 것입니다. 주님께서 내가 속히 오리니 이 책의 예언의 말씀을 지키는 자가 복 있다고 말씀했습니다.

은혜시대에는 그리스도 한 분을 바로 믿기만 하면 되었으나 기독교 종말인 환란 재앙이 내릴 때 예언의 말씀을 가감하여도 재앙이니 이 말씀을 바로 증거 하지 못한다면 대중을 죽이는 종이 된다는 것입니다.

그러므로 말세의 종은 계시록을 분명히 깨달아 꿀같이 먹고 다시 예언하는 종이 아니고는 권세 역사를 행할 수 없을 것입니다(10:10, 11:3).

 

The purpose is to save the church from the tribulation.(Rev.22:16).

교회로 환란에서 구원받게 하기 위한 목적입니다(22:16).

 

It is the book of Revelation that has the purpose of making the church remaining when Christ comes back to the preaching church which gets and stands for the mission which makes believe rightly in Jesus.

It is in Rev.14:9~10 that no matter how the church is deceived and received the ticket by the false prophet, whoever perishes forever.

The salvation of the Christian end is not absolutely ending the flesh being dead and the soul being saved.

It is the book of the prophets and the book of Revelation at the same time that is intended to enter into a new age alive.

It is not confined to the denomination that the church is now standing as an activity of the denomination, but becoming the remaining church.

More precisely, when we stand in the legal(the commandments) church as the evangelical church, we have laid the foundations of the apostles who believe rightly in Christ.

But the Church of the End of the World can not achieve the right church without the work of servants whose purpose is to listen rightly to the words of prophecy.

Therefore, it says as the witness an olive tree candlestick.

그리스도를 바로 믿게 하는 전도를 받아 선 교회로 그리스도가 다시 올 때 남은 교회가 되게 하는 목적을 둔 것이 계시록입니다.

아무리 교회라 하여도 미혹을 받고 거짓선지에게 표를 받으면 누구든지 영원히 멸망한다는 것이 계14:9~10에 있는 것입니다. 기독교 종말의 구원은 육이 죽고 영혼이 구원받는 것으로 끝을 맺는 것은 절대적으로 아닙니다.

살아서 새 시대를 들어가는 것으로 목적한 것이 선지서인 동시에 계시록입니다.

지금 교파의 활동으로써 교회가 섰으나 남은 교회가 되는 것은 교파에 국한된 것은 아닙니다. 세밀히 말하면 율법적인 교회에서 복음적인 교회로 설 때 그리스도를 바로 믿는 사도들의 역사로 토대를 닦은 것입니다.

그러나 말세의 교회는 예언의 말씀을 바로 들어서 지키게 하는 목적을 둔 종들의 역사가 없다면 옳은 교회를 이룰 수 없습니다. 그러므로 증인 감람나무 촛대라고 한 것입니다.

 

It is the purpose of the church of candlestick church to build a church for the purpose of believing in Christ alone until this day, but to teach the words of prophecy for those who are not deceived at the day of the war among the disaster terminally

We do not object to the unity of the church, but there can be nothing but the unity of the words of prophecy. It is the responsibility of the church to teach the times rather than the churches to follow the times.

We can not be believe without a church, it cannot fight without a church, and without a church, we cannot receive the protection. God is always centered on the Church, and God is due to became public work.

It is said that the woman who wearing the sun in Revelation 12 as the church to receive the nurture of the preparatory place in the future tribulation.

In the age of grace, it is for personal salvation, and for the eschatological judgment is the salvation of the church. There is the church ruined as the church and there is the church remained as the church.

Therefore, it appeared as a woman wearing the sun. In this way, if it discusses the whole Bible, there is the lesson that Messiah comes and there is the lesson which it makes believe came Jesus as Messiah and there is the lesson which does with the purpose to welcome Lord coming again.

이날까지는 그리스도 한 분만을 믿게 하자는 목적에서 교회를 세웠으나 종말에 환란 중 재앙의 날에 미혹 받지 않고 새 시대로 들어 갈 사람을 위하여 예언의 말씀을 바로 가르치기도 하는 것이 촛대교회의 목적으로 하는 것입니다.

우리는 교회통합이라는 것을 반대하는 것은 아니나 예언의 말씀으로 통합을 이루는 것 외에는 있을 수 없습니다. 교회가 시대를 따르는 것보다도 교회가 시대를 가르쳐 줄 책임이 있는 것입니다.

우리는 교회 없이 믿을 수 없고 교회 없이 싸울 수 없고 교회 없이 보호를 받을 수가 없습니다. 하나님은 언제나 교회를 중심하여 역사하시기 때문입니다.

앞으로 환란 중에 예비처의 양육을 받을 교회로서 계시록12장에 해를 입은 여자라 했습니다. 은혜시대에는 개인적 구원을 목적했고 종말적인 심판에는 교회적인 구원이 옵니다. 교회적으로 망하는 교회도 있고 교회적으로 남는 교회도 있습니다.

그러므로 해를 입은 여자로 나타났습니다. 이와 같이 성경 전체를 논하면 메시야가 온다는 교훈도 있고 메시야로 오신 예수를 믿게 하는 교훈도 있고 다시 오시는 주님을 영접하는 것을 목적으로 하는 교훈도 있습니다.

 

 


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