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Evidence of Isaiah139. 59 ch(3). The best evil and righteous of the judges, new servant(Is.59:18-20)
02/09/2020 03:28
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Evidence of Isaiah defense 139. 59 chapter(3). The best evil and righteous of the judges, new servant.(Is.59:18-20)

이사야 변론 증거 139. 59(3). 심판기의 최고의 악과 의, 새로운 종.(59:18~20)

 

# There is no judge according to the truth, thoughts of sin, darkness, transgressions and sins, tyranny and rebellion, driven out of the sincere, no man and no mediator, new servant in authority work, reward and retribution, eastern work, Returning to those who leave sin, god is coming to the mouth, bless of descendant all generations #

# 진리대로 판결 자가 없음, 죄악의 사상, 흑암, 허물과 죄, 포학과 패역, 진실한 자가 쫓겨남을 당함, 사람과 중재자가 없음, 강권 역사로 새로운 종, 보응과 보복, 동방 역사, 죄과를 떠나는 자에 재림하심, 입에 신이 임함, 자손만대의 복 #

 

This chapter teaches that when the extremely deteriorating corruption in the church of the Lord's Advent is second coming, it will be the work of the authority power of God coming out of the new servant in the period of transition.

본 장은 주 재림 기의 교회 안에 극도로 악화된 부패가 올 때 시대적인 전환기에 새로운 종이 나오는 하나님의 강권 역사가 임할 것을 두고 다음과 같이 가르쳤습니다.

 

* essential verse: 20. And the Redeemer shall come to Zion, and unto them that turn from transgression in Jacob, say the LORD.

* 요절: 20. 여호와께서 가라사대 구속자가 시온에 임하며 야곱 중에 죄과를 떠나는 자에게 임하리라.

 

* the explanation) The Redeemer will come to Zion and to those who have left the sin. This teaches to receive the Lord of the Second Coming.

* 강해) 구속자가 시온에 임하되 죄과를 떠난 자에게 임한다는 것입니다.

이것은 재림의 주를 영접하는 것을 가르친 것입니다.

 

* Is.59:18. According to their deeds, accordingly he will repay, fury to his adversaries, recompence to his enemies; to the islands he will repay recompence.

* 59:18. 그들의 행위대로 갚으시되 그 대적에게 분노하시며 그 원수에게 보응하시며 섬들에게 보복하실 것이라.

 

* the explanation) At that time it is time to pay off the enemy by paying offense and anger.

That is why people who are to be saved by the power must surely judge when they are saved. Is.66:5-6 responds to the beginning of judgment.

* 강해) 그때에 행위대로 갚으시고 분노하시어 원수를 갚아 줄 때입니다.

그래서 강권으로 구원받을 사람 구원 역사 하는 데는 반드시 심판을 내린다는 말입니다. 66:5~6절이 심판의 시작으로 응하는 것입니다.

 

& Paying salvation and paying off the enemy.(17-18).

& 구원을 베푸시며 원수를 갚는 일.(17-18).

 

In doing God's work in the day of wrath, the work of salvation is strong, and the work of judgment is a powerful it’s become a new era.

For example, when the enemy arrives in the country, it is hard to strike the enemy, and to rescue powerfully his own people.

It is not the time to pay off the enemy in the days of grace, so it was only to save the soul even if it was damaged by the enemy.

But on the day when the enemy will be redeemed, he will use his own salvation on his head, and he will make a helmet, and he will make underwear as a revenge. He will make an outer garment with zeal and will repay his acts according to his deeds. He said that he will anger his enemies and retaliate against the islands.

At this time, the glory of God appeared to the east, which taught that the work of the east is work that takes place on the day of repayment of the enemy.

하나님께서 진노의 날에 강권 역사를 행하는 일에 있어서는 구원을 베푸는 일도 강하게 역사하시고 심판을 내리는 것도 강하게 역사하시므로 새로운 시대를 이루는 것입니다. 예를 든다면 국가에서 적군이 들어올 때에 적군을 치는 것도 강하게 치며 자기 백성을 구해 주는 것도 강하게 다스리는 것과 같습니다.

은혜시대에는 원수를 갚는 때가 아니므로 원수에게 피해를 당해도 그 영혼만을 구원하는 것을 목적했습니다. 그러나 원수를 갚는 날에는 친히 구원을 그 머리에 써서 투구를 삼으시며 보수로 속옷을 삼으시며 열심을 입어 겉옷을 삼으시고 그들의 행위대로 갚으시되 그 대적에게 분노하시며 그 원수에게 보응 하시며 섬들에게 보복하실 것이라고 하시었습니다.

이때에 하나님의 영광은 동방으로 나타난다고 말씀한 것은 동방 역사는 원수를 갚는 날에 일어나는 역사라는 것을 가르친 것입니다

 

 

& It is the history of the authority power.(14-18).

& 강권 역사입니다.(14-18).

 

He said that without a work of power, there would be no one to be honored on the day of redeeming his enemies.(14-15).

Therefore, God said, "There is no one to use on the day that he will redeem his enemies, so he has saved himself with his own arm and has relied on his own."

This means a authority. It is said that it is the day to pay back the enemy by holding on to the elect of your the servant and using it as the righteousness of God. There are three elements about the work of the compulsory power, as follows.

강권 역사가 없이는 원수를 갚는 날에 영광을 받을 자는 하나도 없으리만큼 부패될 것을 말했습니다(14-15).

그러므로 하나님은 원수를 갚는 날에 하나도 쓸 사람이 없으므로 자기 팔로 스스로 구원을 베푸시며 자기 의를 스스로 의지하사라고 하였습니다.

이것은 강권을 뜻한 것입니다. 택한 자를 강권으로 붙들어서 쓰시되 하나님의 의로써 당신의 종을 들어 쓰는 것이니 이 날을 원수 갚는 날이라고 했습니다.

강권 역사에 대해서 세 가지 요소가 있으니 다음과 같습니다.

 

First : Use the chosen one, using the tools of the Jehovah.

  첫째 : 택한 자를 들어 쓰되 여호와의 도구로 쓰는 일.

 

Second : Give earnestness but not to be hurt by enemies.

  둘째 : 열심을 주되 원수에게 피해를 당하지 않도록 하는 일.

 

Third: It is to make perfect remodeling so that there is no shortage, and to become the remnant. This is the day to pay off the enemy, so as to release the grudge of the elect, so to pay the blood of the martyr from the blood of Abel dead in Adam's home to this day, so their prayer is answered.

As in Rev.6:10, work listen of appealing the blood, and sealing in the foreheads of the servants of God as in Rev.7:2-3. that is work authority. For example, just as the war is about to take hold of the warriors in battle, the enemy's power is destroyed, and the work of the end of the battle has taught us but there must be no compulsion.

The most glorious thing in the history of human being is the servants that is use to on when it works with the power. For all the prophets and apostles have fallen unjustly against their enemies, and their bodies have returned to the earth, but the servants who are using on the day of their revenging will trample their enemies (Is.41:25).

셋째 : 조금도 부족함이 없도록 완전 개조를 시켜서 남은 자가 되게 하는 일입니다. 이렇게 되는 것은 원수를 갚는 날이니 만큼 택한 자의 원한을 풀어 주는 일이므로 아담의 가정에서 억울하게 죽은 아벨의 피로부터 이날까지 순교자의 피 값을 갚는 일이니만큼 그들의 기도가 응답으로 내리는 것입니다.

6:10과 같이 피의 호소를 들으시고 계7:2-3같이 하나님의 종들의 이마에 인을 치는 역사를 강권이라 하는 것입니다. 예를 든다면 전쟁이 급할 때에 강권으로 용사를 붙들어다가 싸우게 하듯이 원수의 세력을 없이하는 종말의 역사는 강권이 없이는 안 된다는 뜻을 가르친 것입니다.

인류 역사의 가장 영광스러운 일은 강권으로 역사할 때에 씌워지는 종입니다. 왜냐하면 모든 선지와 사도 성도들은 원수에게 억울하게 쓰러져서 그 몸이 흙으로 돌아갔지만 원수를 갚는 날에 씌워지는 종은 원수를 짓밟고 나가기 때문입니다(41:25).

 

# Christian darkness and authority work.(Ia.59:9~18).

 # 기독교 흑암과 강권 역사.(59:9~18).

 

God has told Isaiah Prophet to record what the darkness of the end of Christianity is and what work of authority power is.

No matter how the church is corrupted and entered into a position where people can not do anything, God does the work of force and judgments.

God's wrath comes from the corruption of the church. Therefore, when we see the corruption of the church, we should not join it, but we must look to the Jehovah and receive new work and become a new worker.

하나님께서는 이사야 선지에게 기독교 종말의 흑암이 무엇이며 강권 역사가 무엇이라는 것을 기록하도록 하신 것이 본문입니다.

하나님께서 아무리 교회가 부패해서 어찌할 수 없는 자리에 들어갔다 하여도 강권 역사를 행하시고 심판을 내리시는 것입니다.

하나님의 진노는 교회 부패로 말미암아 오는 것입니다. 그러므로 우리는 교회가 부패되는 것을 볼 때에 거기에 동참하지 말고 여호와만 바라보고 새로운 역사를 받아서 새로운 일군이 되어야만 할 것입니다.

 

* Is.59:19. So shall they fear the name of the LORD from the west, and his glory from the rising of the sun. When the enemy shall come in like a flood, the Spirit of the LORD shall lift up a standard against him.

* 59:19. 서방에서 여호와의 이름을 두려워하겠고 해 돋는 편에서 그의 영광을 두려워할 것은 여호와께서 그 기운에 몰려 급히 흐르는 하수 같이 오실 것임이로다.

 

* the explanation) At this time, it is centered on the West and the East, and the fear of the glory on the rising sun is because the Jehovah is strong as the flowing river water.

Therefore, when God is working hard, it will be a day to pay back this enemy. In that time, the name will be afraid in the West, and on the east side, the glory will be afraid of the East, like a rushing river water.

It is a very near time.

* 강해) 이때에 서방과 동방으로 중심하여 역사하시되 해 돋는 편에서 영광을 두려워하게 되는 것은 여호와께서 급히 흐르는 하수같이 강하게 임하시기 때문입니다.

그래서 친히 하나님께서 강권역사 하시는 데는 이 원수 갚는 날이 될 때 그 때는 서방에서는 이름을 두려워하겠고 동방 해 돋는 편에서는 그 영광을 두려워할 것은 급히 흐르는 하수같이 동방으로 역사가 임한다는 말입니다. 심히 가까운 때입니다

 

& It is the thing of work like the river that flows quickly.(18-19)

& 급히 흐르는 하수같이 역사가 임하는 일입니다.(18-19).

 

When the Judgment Day came, it was said that God's work was extremely strong and that it would be like a rushing river water.

He said that not all the churches come without a work at the coming of the Lord's day, but that a work of making all the churches awake and united one will come down, centered on the east.(Is.24:14, 41:2~, Rev.7:2-3).

In addition, all the Bible tells us that the work of unity in human end will arise from the East.

심판기가 올 때에 하나님께서 나리는 역사는 극도로 강하다는 것을 급히 흐르는 하수같이 임한다고 하였습니다.

주 재림 기에 아무런 역사도 없이 오시는 것이 아니요, 모든 교회가 각성을 받고 하나가 되게 하는 역사가 내리되 동방을 중심하여 일어날 것을 말씀하셨습니다(24:14, 41:2이하, 7:2-3).

그 밖에도 모든 성경을 보면 인간 종말에 하나가 되게 하는 역사는 동방에서 일어날 것을 말씀하신 것입니다.

 

# Work of violence during illegal acts.(Is.59:13-21).

  # 불법이 성한 중에 강권 역사(59:13~21).

 

When the Lord comes, the true servant will be unable to do anything because it is illegal prosper. At this time, God is authority working to be a person who can accept the Lord of the second coming.

If the Lord is silent, he will have a stronger work because he will never overcome the forces of law. Now talk about the appearance of the work of violence in the midst of illegality prosper.

주님께서 오실 때는 불법이 성하므로 참된 종이 아무런 일도 할 수 없게 되는데 이 때에 하나님께서는 강권역사를 내리시어 재림의 주를 영접할 수 있는 자가 되도록 역사하시는 것입니다. 만일 주님께서 잠잠히 계신다면 불법의 세력을 이기고 나갈 자가 전혀 없으므로 강권역사를 내리시게 됩니다. 이제 불법이 성한 중에 강권역사가 나타나는 일에 대하여 말합니다.

 

* Is.59:20. And the Redeemer shall come to Zion, and unto them that turn from transgression in Jacob, say the LORD.

* 59:20. 여호와께서 가라사대 구속자가 시온에 임하며 야곱 중에 죄과를 떠나는 자에게 임하리라.

 

* the explanation) The Redeemer will come to Zion and to those who have left the sin. This teaches to receive the Lord of the Second Coming.

When the Lord of the First Coming comes to call sinners in the age of grace, but the Lord of the Second Coming can not accept Him if he carries a sinful mind by saying that He will come to a man who has departed from sin.

Therefore, those who have lust in the Gospel of Matthew are adulterers, and if they hate their brothers, they are called murderers.

They must be that humanity, sinfulness be extinction, and no sinful mind, departed from illegal, no one who has stingy. It is deceitful to be raptured vaguely.

* 강해) 구속자가 시온에 임하되 죄과를 떠난 자에게 임한다는 것입니다. 이것은 재림의 주를 영접하는 것을 가르친 것입니다.

초림의 주가 오시는 은혜시대에는 죄인을 부르려 오셨지만 재림의 주는 죄과를 떠난 사람에게 온다는 말씀으로 죄질 마음을 가지고 다닌다면 주님을 영접할 수 없습니다. 그러니 마태복음에 음욕을 품은 자는 간음죄요 형제를 미워하면 살인죄라 하신 것입니다. 인간성, 죄악성을 소멸 받아 죄질 마음이 없고 불법을 떠나야 하고 인색한 사람은 안 된다는 말입니다. 막연히 휴거 되겠지 하는 것 다 속는 일입니다.

 

 

& It is an honor to receive the Lord of the Second Coming.(19-20).

& 재림의 주를 영접하는 영광입니다.(19-20).

 

There are many who have seen the glory of God in the history of mankind, but the prophets, apostles and saints have devoted their lives and loyalty to the glory of those who remain in the Lord's Second Coming.

(James.5:7-10, Rom.8:18).

If those who are already dead have fought and watched this, they would live and teach the glory of those who will meet the Lord, and they will fear the glory of the rising sun.

In other words, it taught that the great work that will happen to the change saints Lord of the Second Coming will come from the sunrise.

In Rev. chapter 7, another angel said to come out of the sunrise with a seal being of the living God, so the servants who will meet the Lord of the Second Coming clearly taught in Rev. chapter 10 and 11 that what is sealed for the forehead is work.

Therefore, this glory is the glory which the servant the remnant of the day of revenge the enemy shall receive.(19).

인류 역사에 하나님의 영광을 본 자가 많이 있지만 주 재림시에 남아 있는 자가 볼 영광을 목적 두고 선지와 사도와 성도들은 목숨을 바쳐 충성을 다했던 것입니다.

(5:7-10, 8:18).

이미 죽은 자들도 이것을 바라보고 싸웠다면 살아서 주님을 맞이할 자들의 영광을 가르쳐서 해 돋는 편에서 그 영광을 두려워할 것이라고 말한 것입니다.

다시 말하자면 재림의 주를 맞이할 변화성도에게 나타날 큰 역사는 해 돋는 편에서 일어난다는 것을 가르친 것입니다. 7장에도 해 돋는 데서 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 나온다고 했으니 재림의 주를 맞이할 종들이 이마에 인 맞는 역사가 무엇이라는 것을 계10장과 11장에 분명히 가르쳤습니다.

그러므로 이 영광은 원수를 갚는 날에 남은 종이 받을 영광입니다.(19).

 

@ So Christ was once offered to bear the sins of many; and unto them that look for him shall he appear the second time without sin unto salvation.(Heb.9:28).

@ 이와 같이 그리스도도 많은 사람의 죄를 담당하시려고 단번에 드리신바 되셨고 구원에 이르게 하기 위하여 죄와 상관없이 자기를 바라는 자들에게 두 번째 나타나시리라(9:28).

 

 


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