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Evidence of Isaiah 138. 59 ch(2). The best evil and righteous of the judges, new servant.(59:11-17)
02/05/2020 02:01
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Evidence of Isaiah defense 138. 59 chapter(2). The best evil and righteous of the judges, new servant.(Is.59:11-17)

이사야 변론 증거 138. 59(2). 심판기의 최고의 악과 의, 새로운 종.(59:11~17)

 

# There is no judge according to the truth, thoughts of sin, darkness, transgressions and sins, tyranny and rebellion, driven out of the sincere, no man and no mediator, new servant in authority work, reward and retribution, eastern work, Returning to those who leave sin, god is coming to the mouth, bless of descendant all generations #

# 진리대로 판결 자가 없음, 죄악의 사상, 흑암, 허물과 죄, 포학과 패역, 진실한 자가 쫓겨남을 당함, 사람과 중재자가 없음, 강권 역사로 새로운 종, 보응과 보복, 동방 역사, 죄과를 떠나는 자에 재림하심, 입에 신이 임함, 자손만대의 복 #

 

This chapter teaches that when the extremely deteriorating corruption in the church of the Lord's Advent is second coming, it will be the work of the authority power of God coming out of the new servant in the period of transition.

본 장은 주 재림 기의 교회 안에 극도로 악화된 부패가 올 때 시대적인 전환기에 새로운 종이 나오는 하나님의 강권 역사가 임할 것을 두고 다음과 같이 가르쳤습니다.

 

* essential verse: 20. And the Redeemer shall come to Zion, and unto them that turn from transgression in Jacob, say the LORD.

* 요절: 20. 여호와께서 가라사대 구속자가 시온에 임하며 야곱 중에 죄과를 떠나는 자에게 임하리라.

 

* the explanation) The Redeemer will come to Zion and to those who have left the sin. This teaches to receive the Lord of the Second Coming.

* 강해) 구속자가 시온에 임하되 죄과를 떠난 자에게 임한다는 것입니다.

이것은 재림의 주를 영접하는 것을 가르친 것입니다.

 

* Is.59:11. We roar all like bears, and mourn sore like doves: we look for judgment, but there is none; for salvation, but it is far off from us.

* 59:11. 우리가 곰 같이 부르짖으며 비둘기 같이 슬피 울며 공평을 바라나 없고 구원을 바라나 우리에게서 멀도다.

 

* the explanation) These are those who cry out, cry, and desire to be saved, but who have departed from salvation. We must have an idea that belongs to God. We can not be saved if we are saved by the idea of being against God.

* 강해) 이들은 아무리 부르짖고 울며 구원을 바라도 구원에서 멀리 떠난 자들입니다. 하나님 편에 속한 사상을 가져야지 하나님과 대적이 되는 사상을 가지고 구원받는 다고 한다고 구원이 안 되는 것입니다.

 

* Is.59:12~15. For our transgressions are multiplied before you, and our sins testify against us: for our transgressions are with us; and as for our iniquities, we know them; In transgressing and lying against the LORD, and departing away from our God, speaking oppression and revolt, conceiving and uttering from the heart words of falsehood.

And judgment is turned away backward, and justice standeth afar off: for truth is fallen in the street, and equity cannot enter. Yea, truth failed; and he that departed from evil made himself a prey: and the LORD saw it, and it displeased him that there was no judgment.

* 59:12~15. 대저 우리의 허물이 주의 앞에 심히 많으며 우리의 죄가 우리를 쳐서 증거 하오니 이는 우리의 허물이 우리와 함께 있음이라 우리의 죄악을 우리가 아나이다. 우리가 여호와를 배반하고 인정치 아니하며 우리 하나님을 좇는데서 돌이켜 포학과 패역을 말하며 거짓말을 마음에 잉태하여 발하니 공평이 뒤로 물리침이 되고 의가 멀리 섰으며 성실이 거리에 엎드러지고 정직이 들어가지 못하는 도다. 성실이 없어지므로 악을 떠나는 자가 탈취를 당하는 도다 여호와께서 이를 감찰하시고 그 공평이 없은 것을 기뻐 아니하시고

 

* the explanation) They do reprove and not admit to Jehovah the work of transgression and sin, and they conceive iniquity, rebellion, and lies in their hearts. Their work is to extinguish(drive out) those who take away sincerity and truth and leave evil.

* 강해) 이들은 허물과 죄를 짓는 일은 여호와를 배반하고 인정치 아니하며 포학과 패역과 거짓말을 마음에서 잉태하여 발하니 그들이 하는 일은 성실과 진실을 없이하고 악을 떠나는 자를 축출하는 자들입니다.

 

The right person is not supposed to be there, so you have to be kicked out. These groups are those who escape evil in these churches, the one who leaves evil is taken away.

The right thing to say is that you can not work, and the person who says right and wants to get right is kicked out of there.

It is regretful that they realize it only when they are perish. It is an unjust ecclesiastical authority. For pioneering servants, it is a prophecy already accomplished on November 24, 2002

옳게 나가는 사람이 거기 있어서는 안 되니 쫓겨나야 한다는 것입니다. 이러한 단체 이러한 교회에서 악을 떠나는 자가 탈취를 당한다는 것입니다. 옳은 말하면 일할 수 없다는 말이며 옳은 말 하고 옳게 나가려는 사람은 거기서 쫓겨난다는 것입니다.

망할 때 되서야 깨닫게 되니 후회막심입니다. 불의한 교권세력입니다. 선구적인 종들에게는 2002.11.24에 이미 성취가 된 예언입니다.

 

& A desire for salvation but far off thing.(11-13).

& 구원을 바라나 멀어지는 일.(11-13).

 

Salvation is the principle of saving sinners, but it can not tolerate sinners. Therefore, if you are looking for salvation but you do not have a life to go away from sin, that life is salvation and separation.

It is a deceit automatically for a person who believes in Jesus who died on the cross for sin to look at salvation while lying.

How can God, who has been unable to tolerate sin and has killed his Son, can tolerate a lie? Therefore, the darkness of the church is looking for salvation and not doing sanctification.

구원이라는 것은 죄인을 구원하는 것이 원칙이지만 죄인을 용납할 수는 없는 것입니다. 그러므로 구원을 바라보면서도 죄악을 떠나는 생활이 없다면 그 생활은 구원과 멀어지는 생활입니다.

죄를 위하여 십자가에 죽은 예수를 믿는다는 사람이 거짓말을 하고 다니면서도 구원을 바라본다는 것은 스스로 속는 일입니다.

죄를 용납할 수 없어서 아들을 죽이신 하나님께서 어찌 거짓이 있는 자를 용납할 수가 있을 것인가. 그러므로 교회 흑암이라는 것은 구원을 바라보면서 성결의 생활을 하지 않는 것입니다.

 

& The work holding ecclesiastical authority of the unrighteous man. (14-15).

& 불의한 자가 교권을 쥐는 일.(14-15).

 

It is not a place where the church is a perfect gathering place, but if the unrighteous hold the church ecclesiastical authority, the honest person will not be able to work, so the church automatically goes into darkness.

The Early Church was built as a spiritual church, because there will be fallen even if there are unrighteous before apostles.

But the referee's church taught that "the justice is backward, righteousness stays far, faithfulness falls on the streets, and honesty does not enter." The unrighteous have rights, and the church has fallen into darkness.

In this way, when the church is left alone, it is impossible to establish a new age. God will do the work of the compulsion, and will judge.

교회가 완전한 사람이 모이는 장소는 아니로되 불의한 자가 교권을 쥐게 되면 정직한 사람이 일할 수가 없게 되므로 자동적으로 교회는 흑암으로 들어가는 것입니다.

초대 교회는 사도 앞에 불의한 자들이 있다 하여도 다 쓰러지는 일이 있게 되므로 신령한 교회로 세워졌던 것입니다.

그러나 심판기의 교회는 공평이 뒤로 물리침이 되고 의가 멀리 섰으며 성실이 거리에 엎드러지고 정직이 들어가지 못하는 도다.” 라고 한 것은 불의한 자가 권리를 쥐고 있으므로 교회가 흑암으로 떨어진다는 것을 가르친 것입니다.

이와 같이 될 때에 이 교회를 그냥 두고는 도저히 새 시대를 이룰 수가 없으므로 하나님은 강권 역사를 행하고야 심판을 베푸시겠다는 것입니다.

 

& It becomes illegal prosper.(13-15).

& 불법이 성하게 됩니다.(13-15).

 

When the law of the illegal is prospered in the church, the true servant will be driven out of it. For those who do the work of the illegal law can not do all things in their own power without casting out righteous servants.

Therefore, a servant who witnesses the true truth of God will not be able to do anything in it, and the forces of illegal law will hold sovereignty and will do all the work of the church at will, so that no single church can raise a righteous servant.

Even though there are illegal people in the church, when the true servants of all the churches go to the truth, everything goes right to the truth. But when the illegal forces hold sovereignty, they can not decide everything and do illegally. Because it will be taken the work of the God from the church group, it becomes the meeting of Satan.

In the end of Israel, when the forces of the illegal law hold sovereignty, the true prophets will be persecuted and driven away, so that God is wroth and raids on lift up Assyria and Babylon. This is a prophetic demonstration of what will happen to the Lord's second coming time.

교회 안에 불법의 세력이 성하게 될 때에는 참된 종이 그 가운데서 쫓겨남을 받게 됩니다. 왜냐하면 불법의 일을 행하는 자들이 의로운 종을 쫓아내지 않고는 모든 일을 자기 세력 안에서 행할 수가 없기 때문입니다.

그러므로 하나님의 참된 진리를 증거 하는 종은 그 가운데서 아무런 일도 할 수가 없게 되고 불법의 세력이 주권을 쥐고 교회의 모든 일을 자기 마음대로 하게 되므로 그 교회 단체는 한 사람도 옳은 종을 길러 낼 수가 없게 됩니다.

교회 안에 불법자가 있다 하여도 그 교회의 모든 치리를 진실한 종들이 할 때에는 모든 일이 진리대로 바로 진행되지만 불법의 세력이 주권을 쥘 때에는 진리대로 모든 일을 결정하지 못하고 불법적으로 행하게 되니 하나님의 역사는 그 교회 단체에서 거두어 가게 되므로 사단의 회가 되고 맙니다.

이스라엘 말기에도 불법의 세력이 주권을 쥐게 될 때에 참된 선지들이 핍박을 받고 쫓겨남을 받게 되므로 하나님은 진노하셔서 앗수르와 바벨론을 들어서 쳤던 것입니다. 이것은 주 재림 기에 될 것을 예언적으로 보여준 것입니다.

 

* Is.59:16~17. And he saw that there was no man, and wondered that there was no intercessor: therefore his arm brought salvation unto him; and his righteousness, it sustained him.

For he put on righteousness as a breastplate, and an helmet of salvation upon his head; and he put on the garments of vengeance for clothing, and was clothe with zeal as a cloak.

* 59:16~17. 사람이 없음을 보시며 중재자 없음을 이상히 여기셨으므로 자기 팔로 스스로 구원을 베푸시며 자기의 의를 스스로 의지하사 의로 호심경을 삼으시며 구원을 그 머리에 써서 투구를 삼으시며 보수로 속옷을 삼으시며 열심을 입어 겉옷을 삼으시고

 

* the explanation) In this way, when the Jehovah deteriorates, there is no one to lift up to; therefore, he himself gives salvation to himself, and he is self-reliant and self-righteous, it is done by the work of the authority power. When love is gone and grace is gone, and there is no one here, there is no one to go to a new age.

In such a place there is no one to remain in the day of wrath.

The absence of an arbitrator means that God has no one to stand up and use as your agent. Therefore, we can not just judge it, but to exercise the power of God is that God will save himself and depend on himself for himself, and it will become a power of work.

That is why even if someone is unfamiliar with the stranger, God is obliged to use it for the purpose of helping authority him to come out of the BRANCH's servant.

Some priest pastors, elders, and evangelists have no one to be corrupted. On September 15 and 16, 2001, there was a response of the BRANCH in the National salvation Assembly, and on November 24, 2002, the word that was expelled out of the meeting was answered.

* 강해) 이와 같이 악화될 때에 여호와께서 들어 쓸 만한 사람이 없으므로 친히 팔로 스스로 구원을 베풀며 자기의 의를 스스로 의지하고 강권 역사로 행하시는 것입니다. 사랑이 떠나고 은혜가 떠나갔는데 여기 사람이 하나도 없다는 것은 새 시대 갈 사람이 없다는 것입니다. 그런 곳에서는 진노의 날에 남을 자가 없다는 말입니다.

중재자가 없다는 것은 하나님께서 어느 사람을 내세워서 당신의 대행자로 쓸 사람이 없다는 것입니다. 그러니 그냥 심판할 수는 없고 강권 발동을 한다는 것이 하나님이 스스로 구원을 베푸시고 스스로 자기 의를 의지하여 다 강권역사로 된다는 말입니다. 그래서 생소한 사람 얼토 당토 않은 사람이라도 하나님께서는 부득불 들어 쓸 수밖에 없어서 강권으로 순의 종을 나오게 한다는 말씀입니다. 성직자 목사, 장로, 전도사 중에는 모두 부패해서 쓸 사람이 없다는 말입니다. 2001915,16일 구국성회 중에 순의 응답이 있었고, 20021124일에 성회 중에 쫓겨나는 말씀이 응했습니다.

 

& To do the work of the strong power because there is no man to use. (16)

& 쓸 사람이 없으므로 강권 역사를 행하시는 일.(16).

 

Leader of the Church When the church falls into darkness as a result of corruption, God has to let the new servant come out as a work of authority.

In the last days of Israel, Jerusalem was corrupted because of the corruption of the leaders, and the wrath of God came upon the leaders, and they were eaten by the Babylonians.

And the restoration of Jerusalem was made possible by the new servants of the BRANCH coming out of God's authority power.

In this way, seeing that there is no man in judgment, the Jehovah has saved himself with his own arm, and that his own righteousness depends on his own righteousness that means is work authority power.

The worst thing that God will wrath is leader corruption.

교회의 지도자 부패로 교회가 흑암으로 떨어질 때는 하나님은 강권 역사로써 새로운 종이 나오도록 하셔야만 된다는 것입니다. 과거의 이스라엘 말기에도 예루살렘이 부패한 것은 지도자 부패로 말미암아 하나님의 진노가 지도자들에게 임하므로 바벨론에게 먹힘을 당하게 되었습니다.

그리고 예루살렘이 복구된 것은 새로운 순의 종이 하나님의 강권 역사로 나오게 하므로 된 것입니다. 이와 같이 심판기에도 사람이 없음을 보시고 여호와께서 자기 팔로 스스로 구원을 베푸시며 자기의 의를 스스로 의지하고 역사한다고 하신 것은 강권 역사를 뜻한 것입니다. 가장 하나님께서 진노하실 일은 지도자 부패입니다.

 

God does not have to be a mediator front you, so you are doing a compelling work for each person to make a worthy person.

As the leaders of the so-called churches are to act illegally, there is no one in the group who can use them, and the Jehovah saves himself with his own arms. He relied on his own self and For he put on righteousness as a breastplate, and an helmet of salvation upon his head and I will do my best with all my enthusiasm.

It is because there can not be left church and remnant servant on the day of the Second Coming without doing so. Today's church is like this, and there is no one to remain in the day of wrath, and new servants must come out of the work of the authority power of God.

하나님께서는 당신 앞에 중재자가 될 만 한 자가 없으므로 쓸 만한 사람을 만들기 위하여 각 사람에게 강권 역사를 하시는 것입니다.

소위 교회의 지도자라는 자들이 불법적인 행동을 하게 되므로 그 단체 안에서 한 사람도 쓸 만한 사람이 없게 되어 여호와께서 자기 팔로 스스로 구원을 베푸시며 자기 의를 스스로 의지하사 의로 호심경을 삼으시고 그 머리에 구원을 투구로 삼으시며 친히 열심으로 모든 일을 행하게 됩니다.

이렇게 하지 않고는 재림의 날에 남은 교회와 남은 종이 있을 수 없기 때문입니다. 오늘의 교회가 이대로 있어 가지고는 진노의 날에 남을 자는 전혀 없고 하나님의 강권역사로 새로운 종들이 나와야만 된다고 볼 수 있습니다.

@ Upon the four and twentieth day of the eleventh month, which is the month Sebat, in the second year of Darius, came the word of the LORD unto Zechariah, the son of Berechiah, the son of Iddo the prophet, saying,

I saw by night, and behold a man riding upon a red horse, and he stood among the myrtle trees that were in the bottom; and behind him were there red horses, speckled, and white.(Zeck.1:7~8).

@ 다리오왕 이년 십일월 곧 스밧월 이십 사일에 잇도의 손자 베레갸의 아들 선지자 스가랴에게 여호와의 말씀이 임하여 이르시니라. 내가 밤에 보니 사람이 홍마를 타고 골짜기 속 화석류나무 사이에 섰고 그 뒤에는 홍마와 자마와 백마가 있기로

(1:7~8).

@ But let us, who are of the day, be sober, putting on the breastplate of faith and love; and for an helmet, the hope of salvation.(1Thes.5:8).

@ 우리는 낮에 속하였으니 근신하여 믿음과 사랑의 흉배를 붙이고 구원의 소망의 투구를 쓰자(데전5:8).


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