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Evidence of Isaiah defense 136. 58 chapter(3). The perfect blessing of God
01/23/2020 01:13
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Evidence of Isaiah defense 136. 58 chapter(3). The perfect blessing of God

and the Sabbath.(Is.58:13~14)

이사야 변론 증거 136. 58(3). 하나님의 완전한 축복과 안식일(58:13~14)

 

# A cry of transgression and sins, a vain fasting, a fasting to be accepted, an escort back and forth, answering, a younger work, Personality to rebuild what has collapsed, right to keep Sunday #

# 허물과 죄를 고함, 헛된 금식, 열납 될 금식, 앞뒤에서 호위, 응답, 젊어지는 역사, 무너진 것을 다시 세울 인격, 주일을 바로 지키는 일 #

  

The chapter says God is willing to give a full blessing to the man he chose, but he's told exactly what he deserves, but he's going to shout out a thorough regression.

본 장은 하나님께서 택한 자에게 완전한 축복을 주고자 하시되 어떠한 자가 되어야만 이 복을 받을 수 있다는 것을 정확히 가르치되 철저한 회개를 외치라고 말씀했습니다.

 

* Essential verse: 11. And the LORD shall guide thee continually, and satisfy your soul in drought, and make fat your bones: and you shall be like a watered garden, and like a spring of water, whose waters fail not.

* 요절: 11. 나 여호와가 너를 항상 인도하여 마른 곳에서도 네 영혼을 만족케 하며 네 뼈를 견고케 하리니 너는 물 댄 동산 같겠고 물이 끊어지지 아니하는 샘 같을 것이라.

 

* the explanation) It will be blessed with the satisfaction of the soul, the health of the body, and the fountain of well-being, and It will have fruit that leads many to a new age.

* 강해) 주의 인도하심이 같이 하므로 메마르지 않고 심령의 만족과 몸의 건강과 넘치는 샘같이 복을 받아 많은 사람을 새 시대로 인도하는 열매가 있게 될 것입니다.

 

* Is.58:13~14. If you turn away your foot from the sabbath, from doing your pleasure on my holy day; and call the sabbath a delight, the holy of the LORD, honourable; and shall honour him, not doing your own ways, nor finding thine own pleasure, nor speaking your own words:

Then shalt you delight yourself in the LORD; and I will cause you to ride upon the high places of the earth, and feed you with the heritage of Jacob your father: for the mouth of the LORD has spoken it.

* 58:13~14. 만일 안식일에 네 발을 금하여 내 성일에 오락을 행치 아니하고 안식일을 일컬어 즐거운 날이라, 여호와의 성일을 존귀한 날이라 하여 이를 존귀히 여기고 네 길로 행치 아니하며 네 오락을 구치 아니하며 사사로운 말을 하지 아니하면 네가 여호와의 안에서 즐거움을 얻을 것이라 내가 너를 땅의 높은 곳에 올리고 네 조상 야곱의 업으로 기르리라 여호와의 입의 말이니라.

 

* The explanation) In particular, if you want to be a blessed person, you should refrain from entertainment on the holy day, know the day honorably, do not walk in the way of the private work,

And if you are devoted to the holy day, you will enjoy joy in Jehovah and enjoy the blessings of the sacred mountain as a corporation.

To be glorified in the new age is to sanctify the day of the Lord. On Sunday, we must receive a satisfying grace.

To be blessed with grace, we must be ready to pray, anxiously an hour ago, and a day of rejoicing in Jehovah, without absolutely speaking private words and private work. You will receive a reward of kingship.

* 강해) 특히 복 받을 자가 되려면 성일에 오락을 금하며 그날을 존귀하게 알며 사적의 일을 위하여 길을 행치 아니하며 사사로운 말을 금해야 합니다.

그리고 거룩한 날에 정성을 다하는 자라면 여호와 안에서 즐거움을 얻는 동시에 성산의 축복을 기업으로 누릴 것입니다. 새 시대 가서 영광을 누리려면 주의 날을 거룩히 하라는 것입니다. 주일날은 만족한 은혜를 받아야만 합니다.

흡족한 은혜를 받으려면 한 시간 전에 준비성가 하고 기도하고 안타까운 마음으로 사모하고 절대로 사사로운 말과 일을 하지 않고 여호와 안에서 즐거워하는 날이 되어야 합니다. 왕권의 상급을 받게 되는 것입니다.

 

& It is a joyful and honorable day.(13).

& 즐겁고 존귀한 날입니다.(13).

 

The most pleasant day for us is not to live for the things of the earth, but to live for the things of heaven. If a church does not have the experience of receiving the heavenly things on the Sabbath, it will automatically become a day outward display.

Even though the heart is hurt, tired, and complicated in six days, it becomes extremely joyful when we come to church on the Sabbath and receive a new work through Christ the great Priest.

And the most honorable day is the day when we can honor God. Therefore, on this day, the most honorable thing that comes from God is when a person who knows God honorably than a great business stops working and looks at God only.

If today believers do not receive the grace to automatically create a rejoicing mind on the Sabbath, the life will have no fruit. Because, in honoring God, it automatically becomes a outward display.

The children of God who will receive the blessings of rest will have to raise the appeal chanting(new song) on the Sabbath day.

우리에게 있어서 가장 즐거운 날은 땅의 것을 위하여 사는 날이 아니요, 하늘의 것을 위하여 사는 날입니다. 어떤 교회가 안식일에 하늘의 것을 받는 체험이 없다면 자동적으로 그 날은 외식이 되고 말 것입니다

엿새 동안에 마음이 상처를 받고, 피곤해지고, 복잡해졌다 하더라도 안식일에 교회로 와서 대제사장 그리스도를 통하여 내리는 새로운 역사를 받게 될 때에 극도로 즐거워집니다. 그리고 가장 존귀한 날이라는 것은 하나님을 공경할 수 있는 일을 하는 날입니다. 그러므로 이 날에는 대 사업보다 하나님을 존귀하게 아는 사람이 일을 중지하고 하나님만 바라볼 때에 가장 존귀한 것이 하나님께로부터 내려오는 것입니다.

오늘날 신자들이 안식일에 즐거워하는 마음이 자동적으로 생기도록 은혜를 받지 못한다면 그 생활은 아무런 열매가 없게 됩니다. 왜냐하면 하나님을 공경하는 일에 있어서 자동적으로 외식이 되기 때문입니다. 안식의 축복을 받을 하나님의 자녀들은 안식일에 모여서 우렁차게 호소 성가(새 노래)를 올려야 할 것입니다.

 

Those who have lost the power of prayer at home will also receive a new work of work when they come to the temple and raise the holy chant, so that in the dry land the seeds will be revived as if the grass is rained and revived.

Now that God has sent down the chanting of the New thing(new song), centering on the truth of the new age, is a way to bring infinite blessings to every Sabbath day through the prayer appeal call.

In our candlestick church, every time we sing a new song, work will come down like dew and rain, so if anyone calls on faith only, we will have a alive experience.

No matter how tired you are, you can clearly see that when you sing this chant, you will be revived. Therefore, we are always receiving the abundant grace that comes down through this holy day on the Sabbath.

Having fun on the Sabbath is an act in the church where grace does not fall happen. Therefore, we should keep the day with pleasure from heaven rather than entertainment.

집에서 기도의 힘을 잃었던 사람도 성전에 나와서 호소 성가를 올리게 될 때에 새로 내리는 역사를 받게 되므로 메마른 땅에서 시들은 풀이 단비를 맞고 소성하듯이 소성함을 받게 됩니다.

지금 하나님께서 새 시대를 목적한 진리를 중심하여 새일 성가(새 노래)를 내려 보내신 것은 그 기도 호소문을 통하여 안식일마다 무한한 축복을 내리기 위한 방법입니다.

우리 촛대교회에서는 새 노래를 부를 때마다 이슬과 단비 같이 역사가 내리므로 누구든지 믿음으로만 부르게 되면 산 체험을 가지게 됩니다.

아무리 피곤하던 사람이라도 이 성가를 부르게 될 때에 분명히 소성함을 받게 되는 모양을 볼 수 있습니다. 그러므로 우리들은 안식일에 이 성가를 통하여 내리는 흡족한 은혜를 항상 받고 있는 것입니다.

안식일에 오락을 한다는 것은 은혜가 내리지 않는 교회에서 하는 행동입니다.

그러므로 우리는 오락보다도 하늘로부터 오는 즐거움을 가지고 그날을 지켜야 할 것입니다.

 

& The day of the public left the private.(13).

& 사적을 떠난 공적의 날입니다.(13).

 

On the Sabbath, we must act collectively. We should focus on making glorious God public and blessing the public, not by private action or speaking. If a member does not go to the church and worships alone at home, it is a sinful act because it is already ignoring the public church.

Therefore, on the Sabbath, it is necessary to be a church that aims at the glory of God by forming a group in the arms of God, without talking about private life. "I," more than for one, to serve God with the mind, will, and strength for the mass, will automatically become a holy organization, a worship service that will move the throne of heaven, Will be given.

In the pulpit, the servant must be the lips that God will speak on that day, not raise the sacrifice that God receives, but raise a loud appeal in the name of Christ.

The sacrifice is already finished with the body of Christ, and when we worship this body, we receive a response through the High Priest Christ in the Most Holy Place(the holy of holies).

안식일에는 단체적인 행동을 해야 됩니다. 사사로운 행동이나 말을 하지 말고, 공적으로 하나님을 영화롭게 하는 일과 대중을 복 받게 하는 일을 중심해야 할 것입니다. 만일 어떤 교인이 교회를 나가지 않고 집에서 혼자 예배한다는 것은 벌써 공적 교회를 무시하는 일이니, 죄를 범하고 있는 행동입니다.

그러므로 안식일에 사적 생활에 대한 일이나 말을 하지 않고, 하나님의 사랑의 품안에서 한 단체를 이루어 하나님의 영광을 목적한 교회가 되어야 할 것입니다. “하나를 위한 것보다도 대중을 위해서 마음과 뜻과 힘을 다하여 하나님을 섬기는 일에 전력을 둘 때에 자동적으로 거룩한 단체가 되어 하늘 보좌를 움직이는 예배를 드리게 되며, 하나님의 마음을 시원케 하는 예배를 드리게 됩니다.

강단에서는 종은 하나님께서 그날에 하실 말씀을 하는 입술이 되어야 하고, 하나님께서 받으시는 제사를 제물로 올리는 것이 아니고 그리스도의 이름으로 우렁찬 호소를 올려야 합니다.

제물은 이미 그리스도의 몸으로 제사를 완성한 것이니, 우리는 이 몸을 바쳐 예배할 때에 지성소에 있는 대제사장 그리스도를 통하여 응답이 내리는 것입니다.

 

As the servant on the pulpit opens its mouth as an agent of God, it will be satisfied with the public through that word, and the church will enter into a spiritual world of grace every day.

But if the worship leader is not an agent of God and is standing on the pulpit, everyone's mind will automatically be scattered around the world, and the church will be vulgarization.

강단에 선 종이 하나님의 대행자로서 입을 열어 설교할 때에 그 말을 통하여 대중이 만족함을 받는 일이 있게 되므로 교회는 날마다 신령한 은총의 세계로 들어가게 됩니다. 그러나 예배를 인도하는 종이 하나님의 대행자가 되지 못하고 강단에 선다면 모든 사람의 마음은 자동적으로 세상으로 흩어지게 되는 일이 있으므로 그 교회는 속화되고 말 것입니다.

 

& It is a day of joy in the Jehovah.(14).

& 여호와 안에서 즐거움을 얻는 날입니다.(14).

 

We must have a pleasure from God on every Sabbath day.

If a church goes to the theater on the Sabbath, goes outdoors picnics, holds athletic meet, opens an amusement hall, and opens a party, it is already an act left inside Jehovah. When you become a joyful church in Jehovah, there can never be worldly entertainment.

God wants to give the whole Church new pleasures through the Sabbath. Therefore, keeping our sabbaths is more enjoyable inside Jehovah than being saved.

우리는 안식일마다 하나님께로부터 오는 즐거움을 얻는 일이 있어야 할 것입니다.

어떤 교회가 안식일에 극장을 가고, 야외 소풍을 가고, 운동회를 하고, 오락회를 열고, 파티를 연다면 벌써 여호와 안에서 떠난 행동입니다. 여호와 안에서 즐거움을 얻는 교회가 될 때에 세상 오락이라는 것은 절대로 있을 수 없습니다.

하나님께서는 안식일을 통하여 교회 전체에게 새로운 즐거움을 주시기를 원하십니다. 그러므로 우리가 안식일을 지키는 것은 구원을 받는다는 것보다도 여호와 안에서 즐거움을 얻게 되는 것입니다.

 

* God taught that a god who gives a perfect blessing must do what can be blessed at the same time.

* 하나님은 완전한 축복을 주시는 신이신 동시에 복을 받을 수 있는 일을 해야만 준다는 것을 가르친 것입니다.

 

& About Sabbath and worship (Is.58:13-14)

& 안식일과 예배에 대하여 (58:13-14)

 

God is worshiped but worshiped according to the truth of the times. In the time of the commandments Law, he received a sacrifice centered on the commandments Law, and in the days of Grace, he was worshiped centered on the Gospel of the Grace. So those who are alive and enter the new age will have the significance of the following worship and holy days.

하나님은 예배를 받으시되 시대적인 진리에 따라 예배를 받으십니다. 율법시대에는 율법을 따라 중심을 바치는 제사를 받으셨고, 은혜시대에는 은혜 시대의 복음에 의하여 중심으로 바치는 예배를 받으셨습니다. 그래서 살아서 새 시대에 들어가는 자로서는 다음과 같은 예배와 성일의 의의를 가져야 될 것입니다.

 

God gave the holy day to the people of that day, it is the purpose of God to give blessings to people of that age.

Therefore, in Is.58:13-14 teaches the blessings of being a remnant in the days of tribulation. It is not related to the commandments law of Moses.

This is the word that belongs to holy man and holy woman in the end of the new era. The holy day that we observe is not the holy day that corresponds to the commandments law of Moses, but the first day of the seven days when we must receive the blessings of the blood of Christ.

In the curse of the commandments law, the day of tasted death, and the day down to the grave, is Saturday, and it is the first day

of the seven days when he came back through death. Therefore, the blessing on Saturday Adam is different from the blessing on for the second Adam.

Therefore, the worshiper is the day of the blessing on the Sabbath day through Christ, the first day of the week.

 

하나님께서 성일을 주신 것은 그 시대 사람에게 축복을 주자는 목적입니다.

그러므로 사58:13-14은 환란 시대에 남은 자로서 받는 축복을 가르쳐서 말씀한 것입니다. 모세의 율법과는 관계가 없는 것입니다.

이것은 말세에 새 시대를 이루는 성남 성녀에게 해당되는 말씀입니다. 우리가 지키는 성일은 모세의 율법에 해당되는 성일이 아니고 그리스도의 피를 받은 자로서 마땅히 축복을 받아야할 첫날이 이레 중 첫날입니다.

율법의 저주에서 사망을 맛보시고 음부에까지 내려간 날이 토요일이요, 사망을 뚫고 다시 올라온 날이 이레 중 첫날입니다. 그러므로 아담에 축복한 토요일이 둘째 아담에게 준 축복과는 다릅니다.

그러므로 예배하는 자는 그리스도를 통하여 안식일에 축복을 받는 날이니 이레 중 첫날입니다.

 

# Sabbath and pleasure.(Is.58:13~14).

# 안식일과 즐거움(58:13~14).

 

The Sabbath is the day when God finished his joyful work. What God was pleasant when He created the heaven and earth, Because there was nothing that was pleasant.

If there were no creation of heaven and earth, there would be no glory to God. If a couple in the world does nothing and if they do not have any children, there will be no joy. In this way, God can not enjoy any glory if he is alone in eternity, without the creation of heaven and earth.

Therefore, whenever you create all things of heaven and earth, you are greatly delighted. The Sabbath is the day God finished his great work and blessed. But because of man's sin, God's pleasure blessings are not received, and he is cursed to grieve.

But to keep the Sabbath is a holy doctrine that will give that blessing to no matter how fallen life. In other words, it is to know the holy will of those who keep the Sabbath, and to receive it.

안식일은 하나님께서 즐거운 일을 다 마치시고 안식하신 날입니다하나님께서 천지 창조를 하실 때에 즐거워하신 것은 없었던 것이 이루어지기 때문입니다.

만일 천지 창조가 없었다면 하나님께 영광이 될 일이 있을 수 없습니다. 세상에서 어떤 부부가 아무런 일도 하지 않고, 자식도 없이 가만히 있다면 즐거움이라는 것은 조금이라도 없을 것입니다이와 같이 하나님께서 천지 창조를 하시지 않으시고 영원히 홀로 계신다면 아무런 영광을 누릴 수가 없습니다.

그러므로 천지 만물을 창조할 때마다 크게 즐거워하신 것입니다. 안식일은 하나님께서 대 사업을 마치시고 축복하신 날입니다. 그러나 인간이 범죄 하므로 하나님께서 즐거워하시는 축복을 받지 못하고 슬퍼하시는 저주를 받게 되었습니다.

그런데 안식일을 지키라고 하신 것은 아무리 타락한 인생이라도 다시 그 축복을 주시고자 하는 거룩하신 뜻입니다. 다시 말하면 안식일을 지키는 자에게 거룩한 뜻을 알게도 하시고, 그 복을 받게 하시는 것입니다.

 

The difference between the commandments Law age and the New Testament age is as follows. If the Sabbath of the law is a child lesson, then the New Testament Sabbath becomes a fruit of perfection.

In other words, the Sabbath day, which we have preserved in the prophetic temple, can be said to be a resting place for the church to be a fruit.

Therefore, the New Testament Sabbath is not the day that God does according to the law, but the day he does according to the grace of Christ. Through the resurrection of Jesus on the first day of week, when Christ fulfilled the fruit of perfect triumph, God is worshiped and gracious.

Because we are a rest by the law of grace, it is a principle to keep Sunday as a Sabbath.

Your most honorable and enjoyable day is a day of worship. The most honorable day in the world is a day of worship that will please God. Therefore, we must be blessed on the Sabbath and enjoy the glory of the new age.

율법시대와 신약시대의 안식일에 대해서 그 차이점은 다음과 같습니다. 율법시대의 안식일은 몽학적이라면 신약 시대의 안식일은 완전히 이루어지는 열매가 되는 것입니다. 다시 말하면 예언적인 성전에서 지켰던 안식일은 열매가 될 교회가 누릴 안식을 보여 준 것이라고 할 수 있습니다.

그러므로 신약 시대의 안식일은 하나님께서 율법을 따라 행하시는 날이 아니요, 그리스도의 은혜를 따라 행하시는 날입니다. 그리스도께서 완전 승리의 열매를 이루신 이레 중 첫날이 되는 그날에 부활하신 예수를 통하여 하나님께서는 예배를 받기도 하시고, 은혜를 내리기도 하시는 것입니다.

우리는 은혜의 법에 의한 안식이므로 주일을 안식일로 지키는 것이 원칙입니다.

가장 귀하고도 즐거운 날은 예배를 드리는 날입니다. 세상에서 제일 존귀한 날은 하나님을 즐겁게 해 드리는 예배의 날입니다. 그러므로 우리는 안식일에 복을 받는 자가 되어야만 새 시대의 영광을 누리게 될 것입니다.

 


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