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18. The Revelations defense evidence. 2 chapter. The Smyrna church (Rev.2:8~11)
12/30/2019 10:08
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18. The Revelations defense evidence. 2 chapter. The Smyrna church (Rev.2:8~11)

18. 계시록 변론 증거. 2. 서머나 교회(2:8~11)

 

2 chapter. Symrna church

2. 서머나 교회

 

No matter how tribulation or need, you must be loyal to death, and you must be rich to accept the Lord of the Second Coming.

아무리 환란과 궁핍이 와도 죽도록 충성을 다해야 하며 실상은 부요한 자가 되어야 재림의 주를 영접할 수 있습니다.

 

* Rev.2:8~9. And unto the angel of the church in Smyrna write; These things saith the first and the last, which was dead, and is alive; I know your works, and tribulation, and poverty, (but you are rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan.

* 2:8~9. 서머나 교회의 사자에게 편지하기를 처음이요 나중이요 죽었다가 살아나신 이가 가라사대 내가 네 환란과 궁핍을 아노니 실상은 네가 부요한 자니라 자칭 유대인이라는 자들의 훼방도 아노니 실상은 유대인이 아니요 사단의 회라.

 

* The explanation) The complete work of Christianity can not exist without tribulation and poverty.

Because the life of a servant is not a accomplished perfection, but a life of fighting for accomplish perfection. It is not unfortunate that the tribulation and poverty comes, but God's good way to do what awards is rich.

* 강해) 기독교의 완전역사는 환란 궁핍이 없이는 있을 수가 없습니다.

왜냐하면 종 된 자의 생활은 완전을 이룬 것이 아니고 완전을 목적하고 싸우는 생활이기 때문입니다. 환란 궁핍이 오는 것은 불행한 일이 아니요 부요한 것을 주기 위한 하나님의 선한 방법입니다.

 

The truth is that if you have a life of grace that the spiritual side is rich, you will become a servant to the Lord of the Second Coming.

Even if the disaster and poverty want comes, It is a church that is increasingly gracious, the holy is more, stronger and fire burning. These churches are candlestick churches.

It is the assembly of the Satan, the interrupted side is the religion's authority force who is the self-styled Jew.

It is not a big activity due to the pressure of the religion's authority but it is a rich church when the Lord sees it.

실상은 영적방면이 부요하다는 주의 은총을 받는 생활이 있어야만 재림의 주를 맞이하는 종이 된다는 것입니다. 환란 궁핍이 와도 점점 은혜가 많은 교회요 점점 신령해지고 강해지고 불이 붙는 교회인데 이러한 교회가 촛대교회입니다.

훼방하는 편은 사단의 회이니 자칭 유대인인 교권세력입니다. 교권의 압력으로 큰 활동은 못하고 있으나 주님이 보실 때 부요한 교회입니다.

 

& Because of tribulation and poverty.(9)

& 환난과 궁핍이 있으므로 (9)

 

First: It is a mission of the servant that the cause of tribulation and poverty comes from the liberation of the captives of the devil. So the devil does not first give us tribulation and poverty, but when we fight to liberate your people captivated by the devil, the devil's side comes from the condition of opposing God's servant.

All the preceding servants have encountered tribulation and poverty not because of their own salvation but because of starting boldly in their desire to save others.

But because of the tribulation and the poverty, God's servant saw the fruit that caused establishing many churches to come to the servant when he had a superhuman work that yielded many fruits.

첫째 : 환난, 궁핍이 오는 원인은 종이란 생활은 마귀에게 포로 된 자를 해방시키라는 것이 사명입니다. 그러니 마귀 편이 먼저 환난과 궁핍을 우리에게 주는 것이 아니고 우리가 마귀에게 포로 된 주의 백성을 해방시키기 위하여 싸울 때에 마귀 편이 하나님의 종을 대항을 하는 조건에서 오는 것을 뜻한 것입니다.

앞서간 모든 종들이 환난과 궁핍을 만난 것은 자기의 구원 문제를 위해서가 아니고 남을 구원코자 해서 담대히 나설 때에 환난과 궁핍이 왔던 것입니다.

그러나 환난, 궁핍이 있으므로 하나님의 종은 많은 열매를 맺는 초인간적인 역사를 하게 될 때에 그 종에게 실상은 부요한 축복이 옴으로써 많은 교회를 일으키는 열매를 보게 되었습니다.

 

Secondly: It comes from the keep truth to the end, when the power of the devil is always permissible, but to see the servant of God can keep to the end or not the truth, it uses because of holding the evil spirit

That is why the devil has the right to stand up against God's servant. Therefore, even if it come for a moment of tribulation and poverty, those who keep to the end till to die the truth will suddenly unexpectedly receive a rich blessing.

둘째 : 진리를 사수할 때에 오는 것이니 언제나 마귀의 권세는 허락을 받을 때에 하나님의 종이 진리를 사수하나 못하나 보기 위한 목적에서 마귀를 들어서 쓰는 것입니다. 그렇기 때문에 마귀는 얼마든지 하나님의 종을 대항할 수 있는 권리를 가지게 된 것입니다. 그러므로 잠깐의 환난, 궁핍이 와도 진리를 사수하는 자에게 뜻밖에 홀연히 실상은 부요한 축복을 받게 됩니다.

 

Thirdly: It is the thoughtful problem.

셋째 : 사상적인 문제입니다.

 

Thought is that the enemy's forces can not compromise even if they try to compromise. Whenever a devil is oppressed against the truth and can not do it, he will infiltrate in a compromising way, and he must not tolerate it.

No matter how Hezekiah was able to overcome tribulation and poverty, he would be ruined by Babylon because there was compromise with Babylon’s envoy.

Therefore, the servant of God can not retreat without fighting. He can not retreat because his enemies are strong. If the enemy's forces try to compromise and there is no tolerance, he will fail.

사상이라는 것은 아무리 원수의 세력이 타협을 하자고 하여도 타협을 할 수가 없다는 것이 사상입니다. 언제나 마귀라는 놈은 진리를 강압적으로 대적하다가 할 수 없게 될 때에는 타협적인 방법으로 침투하게 되는데 이것을 용납치를 않아야 됩니다.

아무리 히스기야가 강하게 환난, 궁핍을 이기고 나갔지만 바벨론 사신에게 타협이 있으므로 바벨론에게 망하고 만 것입니다.

그러므로 하나님의 종은 싸우지 않고 가만히 있어도 안 되고 원수의 세력이 강하다고 후퇴해도 안 되고 원수의 세력이 타협을 하자고 해서 거기에 조금도 용납을 한다면 실패에 들어가는 것입니다.

* Rev.2:10~11. Fear none of those things which you shalt suffer: behold, the devil shall cast some of you into prison, that you may be tried; and you shall have tribulation ten days: be your faithful unto death, and I will give you a crown of life. He that had an ear, let him hear what the Spirit said unto the churches; He that overcome shall not be hurt of the second death.

* 2:10~11. 네가 장차 받을 고난을 두려워 말라 볼찌어다 마귀가 장차 너희 가운데서 몇 사람을 옥에 던져 시험을 받게 하리니 너희가 십일 동안 환란을 받으리라 네가 죽도록 충성하라 그리하면 내가 생명의 면류관을 네게 주리라 귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을찌어다 이기는 자는 둘째 사망의 해를 받지 아니하리라.

 

* explanation) It is because there is such a devout faith and a mighty struggle that it is not only the blame but also the going to the prison by the terrible persecution.

This struggle is a victory in obtaining a crown of life in loyalty to death.

* 강해) 훼방만이 아니라 무서운 박해로 옥에 가는 일까지 있게 된 것은 그만한 독실한 신앙과 용사적인 투쟁이 있기 때문입니다.

이 투쟁은 죽도록 충성을 다하는 데서 생명의 면류관을 얻는 승리가 됩니다.

 

We do not receive the injury of second death. It is the Church of the bravery of the victory Unrelated to the Second Death which will follow the White Throne Judgment.

The servant and the family that received the throne are not judged.

(Rev.20:11-15).

둘째 사망의 해를 받지 아니 합니다. 백 보좌 심판 후에 있을 둘째 사망과는 상관없는 승리의 용사가 모인 교회라는 것입니다.

왕권 받은 종과 가족은 심판을 받지 않는 다는 것입니다.(20:11~15).

 

-. Do not be afraid of suffering in the future: for God's servant is not afraid of any difficulty in the future, but in the day when he practices the coming of the day, he gains more strength every day, and when the rich grace comes, He will be able to break through without any problems.

Therefore, without worrying about tomorrow, we are more satisfied with the suffering of the day and more willing to overcome what will happen tomorrow.

-. 장차 받을 고난을 두려워 말 것 : 하나님의 종이 앞으로 올 난제를 조금도 두려워할 것이 없이 그 날 그 날에 닥쳐오는 일을 실천해 나갈 때에 날마다 더 힘을 얻게 되고 풍부한 은총이 내릴 때에 앞으로 더 큰 고난이 온다 하여도 아무런 문제없이 능히 돌파해 나갈 수 있게 됩니다.

그러므로 우리는 내일 일을 염려할 것 없이 그 날의 괴로움을 만족히 알고 나감으로써 내일 이라는 장차 올 일을 극복할 힘을 더욱 받게 되는 것입니다.

 

-. Gained a crown of life: Christian wars are aimed at the kingship of the crown. The servant life will be a fruitless autumn tree without being loyal to death.

The way in use lift up which God loves a servant is to be loyal to death, to be a law of love to give the servant the kingship for the construction of the kingdom.

-. 생명의 면류관을 얻게 됨 : 기독교의 전쟁은 면류관의 왕권을 목적한 것입니다.

종 된 생활은 죽도록 충성이라는 것이 없이는 열매 없는 가을 나무가 될 것입니다. 하나님께서 사랑하는 종을 들어 쓰는 방법은 죽도록 충성하라는 방법에서 쓰는 것은 왕국 건설을 위하여 그 종에게 왕권을 주기위한 사랑의 법이 되는 것입니다.

 

* In fact, the life of a rich servant means that there must be an activity that moves in a world transcending human beings, and there is not always a rich life except for a fight for a crown from the center of the Lord, without showing to a person.

God is rich in everything, and to give this to your servant, your servant it doesn't join this to the religion's authority people and rather gets blasphemous to the self-proclaimed Jews.

Therefore, it is the work of the candlestick church messenger who seems to have been deprived of humanity when he saw it, but the reality is that the glory of his servant is made rich and becomes the remaining servant.

* 실상은 부요한 종의 생활이라는 것은 인간을 초월한 세계에서 움직이는 활동이 있어야만 되는 것이니 사람에게 보이려는 것이 없이 주님 중심에서 면류관을 위한 싸움의 생활이 아니고는 항상 부요한 생활을 할 수 없는 것입니다.

하나님은 모든 것이 부요하시매 당신의 종에게 이것을 주기 위해서는 자칭 유대인이 되는 교권주의 자들에게 동참치 못하게 하고 오히려 훼방을 받게 하십니다.

그러므로 인간이 볼 때는 궁핍을 당한 것 같으나 실상은 부요케 해서 그 종을 통하여 영광을 받으시는 것이 남은 종이 될 촛대교회 사자에게 이루어지는 역사입니다.

 

@ Take therefore no thought for the morrow: for the morrow shall take thought for the things of itself. Sufficient unto the day is the evil thereof.

(Mt.6:34).

@ 그러므로 내일 일을 위하여 염려하지 말라 내일 일은 내일 염려할 것이요 한 날 괴로움은 그 날에 족하니라(6:34).

@ But let patience have her perfect work, that you may be perfect and entire, wanting nothing.(Jas.1:4).

@ 인내를 온전히 이루라 이는 너희로 온전하고 구비하여 조금도 부족함이 없게 하려 함이라(1:4).

@ Blessed is the man that endured temptation: for when he is tried, he shall receive the crown of life, which the Lord hath promised to them that love him.(Jas.1:12).

@ 시험을 참는 자는 복이 있도다 이것에 옳다 인정하심을 받은 후에 주께서 자기를 사랑하는 자들에게 약속하신 생명의 면류관을 얻을 것임이니라(1:12).

@ Therefore let no man glory in men. For all things are your's;

Whether Paul, or Apollos, or Cephas, or the world, or life, or death, or things present, or things to come; all are your's; And you are Christ's; and Christ is God's.(1Cor.3:21~23).

@ 그런즉 누구든지 삶을 자랑치 말라 만물이 다 너희 것임이라 바울이나 아볼로나 게바나 세계나 생명이나 사망이나 지금 것이나 장래 것이나 다 너희의 것이요 너희는 그리스도의 것이요 그리스도는 하나님의 것이니라(고전3:21~23).

 

 

 

 


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