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130. Malachi ch. 3 · 4 (1). Prepare to receive the referee, memorial book, Elijah.(Mal.3:1~6)
12/06/2019 01:39
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130. Evidence of Malachi pleading. chapter. 3 · 4 (1). Prepare to receive the referee, memorial book, Elijah.(Mal.3:1~6)

130. 말라기 변론 증거. 3·4(1). 심판 주를 영접할 준비, 기념책, 엘리야.(3:1~6)

 

Mal.3:1-18. A angel of the covenant, a refine like gold and silver,

a righteous sacrifice offerings, tithes and offerings, a memorial book #

3:1~18. 언약의 사자, 금은 같이 연단, 의로운 제사 제물, 십일조와 헌물, 기념책 #

 

Mal.4:1-6. A fierce bellows like a day, a righteous sun, a servant like Elijah

4:1~6. 극렬한 풀무불 같은 날, 의로운 해, 엘리야 같은 종 #

 

This chapter taught that there should be reserves when it becomes to becoming a remnant in the day of wrath.

본장은 진노의 날에 남은 자가 되려 할 때 마땅히 예비가 있어야 할 것을 가르쳤습니다.

 

* Important verse: Mal.3:3. And he shall sit as a refiner and purifier of silver: and he shall purify the sons of Levi, and purge them as gold and silver, that they may offer unto the LORD an offering in righteousness.

* 요절: 3:3. 그가 은을 연단하여 깨끗케 하는 자 같이 앉아서 레위 자손을 깨끗케 하되 금, 은 같이 그들을 연단하리니 그들이 의로운 제물을 나 여호와께 드릴 것이라.

 

* The explanation) Therefore, God, who is about to make a remnant of the Day of Judgment, will ordeal the chosen, like gold, silver, and must offer righteous sacrifice in trials.

* 강해) 그러므로 심판 날에 남은 종을 삼으려 하시는 하나님께서는 택한 자를 금, 은같이 시련 시킬 것이니 시련 중에서 의로운 제사를 드려야 됩니다.

 

* Mal.3:1. Behold, I will send my messenger, and he shall prepare the way before me: and the LORD, whom you seek, shall suddenly come to his temple, even the messenger of the covenant, whom you delight in: behold, he shall come, says the LORD of hosts.

* 3:1. 만군의 여호와가 이르노라 보라 내가 내 사자를 보내리니 그가 내 앞에서 길을 예비할 것이요 또 너희의 구하는바 주가 홀연히 그 전에 임하리니 곧 너희의 사모하는바 언약의 사자가 임할 것이라.

 

* The explanation) He taught that there should be reserves(preparation) when he was to become a remnant of the day of wrath.

It refers to John the Baptist, and at the same time, it refers to the commissioner of the end of the world.

John the Baptist also spoke of both the First coming and Second coming Advent Jesus Christ. The commission the end of the world, we are not apostles, but prophets.

It is our mission to make evidence for the second coming Advent, In Revelation.10:7, 11, we prophesy prophecies of prophets again.

This argument is again a prophecy. It is again the mission of prophecy that the mission of Revelation chapter 10 is cry like a lion. What was predicted 2,700 years ago is precisely the prediction of this age.

* 강해) 진노의 날에 남은 자가 되려 할 때 마땅히 예비가 있어야 할 것을 가르쳤습니다. 세례 요한을 말하는 동시에 말세 사명자를 말합니다.

세례 요한도 초림 주와 재림 주를 다 말했습니다. 말세 사명자 우리는 사도 사명이 아니고 선지 사명입니다. 재림주에 대한 증거를 하는 것이 사명이라 계10:7, 11에 선지자들의 예언을 다시 예언한다고 하였습니다.

이 변론이 다시 예언인 것입니다. 10장의 변화성도의 사명이 사자 같이 외치는 것은 다시 예언의 사명입니다. 2,700년 전에 예언한 것이 이 시대를 정확히 예언한 것입니다.

 

@ Behold, I send an Angel before you, to keep you in the way, and to bring thee into the place which I have prepared.(Ex.23:20)

@ 내가 사자를 네 앞서 보내어 길에서 너를 보호하여 너로 내가 예비한 곳에 이르게 하리니(23:20).

 

* Mal.3:2. But who may abide the day of his coming? and who shall stand when he appeared? for he is like a refiner's fire, and like fuller’s soap:

* 3:2. 그의 임하는 날을 누가 능히 당하며 그의 나타나는 때에 누가 능히 서리요 그는 금을 연단하는 자의 불과 표백하는 자의 잿물과 같을 것이라.

 

* The explanation) For the day of the Lord's coming is the day of wrath; There must be a clearance of sins in advance and a reserve of allegiance. Christianity is a work of receiving the Holy Ghost and being clean.

He will launder it like washing clothes and use it the end of the world. The Word of pleading comes to you when you hear, repent, and appeal to be cleansed. The man of the commission who is in the last days will meet the Lord as long as he has remained refine like gold silver.

* 강해) 왜냐하면 주의 임하는 날은 진노의 날이니 미리 죄악을 청산하는 것과 충성을 다하는 예비가 있어야 됩니다. 기독교는 성신을 받아 깨끗해지는 역사입니다.

빨래 빨듯이 빨아서 말세에 쓰시겠다는 것입니다. 말씀변론 듣고 회개하고 호소하면 깨끗해지는 역사가 옵니다. 말세 사명자는 금은 같이 연단 받아 남은 자라야 주님을 영접합니다.

 

& He who stand on the ordeal in the wrath of the day.(1-2).

& 진노의 날에 설 자를 연단시키십니다.(1-2).

 

God is working for those who are blessed on that day when the day of judgment is imminent, with the aim of making a person who can receive the Lord of the Second Coming and be ordeal beforehand by wash out dirty clothes like launder on lye, as if to refine gold on fire

Therefore, anyone who meets the Lord of the Second Coming will receive more ordeal than others.

It is now a testimony to God's loving person that he will make a personality to be a remnant in the day of wrath, and if there will be more sanctification there in the coming days of trials, this will be blessed in the day of wrath.

If a person is guilty of a crime when the trial comes, the personality is the most unfortunate thing, but if the trials come and the holy person is obtained, this can be evidence as a great blessing in the blessing.

We must, at this time, aim and fight for one thing, that is, the achieve of the holy personality.

하나님께서는 심판 날이 임박할 때 그날에 복 받을 자에게는 금을 불에 연단시키듯이 더러운 옷을 잿물에 빨듯이 미리 연단 시켜 재림의 주를 영접할 수 있는 인격을 이루어 놓는 것을 목적으로 역사하시는 것입니다.

그러므로 누구든지 재림의 주를 영접할 자는 남보다도 더 연단을 받게 됩니다.

지금 하나님께서 사랑하는 자에게 여러 가지 시험으로 연단시키는 것은 진노의 날에 남은 자가 될 수 있는 인격을 이루어 놓고자 하시는 것이니 여러 가지 시련이 올 때에 거기서 더 성결하게 된다면 이것은 진노의 날에 복 받을 증거입니다.

만일 어떤 사람이 시련이 올 때에 범죄를 한다면 그 인격은 가장 불행스러운 일이지만 시련이 올 때에 더 거룩한 인격을 얻게 된다면 이것은 축복 중에서 큰 축복을 받을 증거라고 볼 수 있습니다. 우리는 이때에 무엇보다도 시련 중에 거룩한 인격이 이루어지는 것 하나를 목적하고 싸워 나가야 할 것입니다.

 

* Mal.3:3. And he shall sit as a refiner and purifier of silver: and he shall purify the sons of Levi, and purge them as gold and silver, that they may offer unto the LORD an offering in righteousness.

* 3:3. 그가 은을 연단하여 깨끗케 하는 자 같이 앉아서 레위 자손을 깨끗케 하되 금, 은 같이 그들을 연단하리니 그들이 의로운 제물을 나 여호와께 드릴 것이라.

 

* The explanation) Therefore, God, who is about to make a remnant of the Day of Judgment, will trial the chosen, like gold, silver, and have to offer righteous sacrifice in trials. The highest personality is to be report worshiped in the midst of trials, to pray for success in trials, to be serve report in the midst of trials, and to be acknowledged to God without any sin, no matter what the difficulties may be come.

He is going to the remnant who does not despair for disappointment, but does not complaint at the things he complaints. It is a remnant when offer righteous sacrifice is made during a failure.

In the day of wrath, in order to make him a remnant, we must give him righteous sacrifices without complaint. Righteous sacrifices are sacrifices that can not be eaten or weared in difficult circumstances.

Please try to see the offering of righteous sacrifices. If you do not change your mind, you should receive it as a righteous sacrifice, and you must go strong in trials. Home trials are great.

* 강해) 그러므로 심판 날에 남은 종을 삼으려 하시는 하나님께서는 택한 자를 금, 은같이 시련 시킬 것이니 시련 중에서 의로운 제사를 드려야 됩니다.

최고의 인격은 시련 가운데 상달될 예배를 드릴 수 있고 시련 가운데 상달될 기도를 할 수 있고 시련 가운데 하나님께 상달될 봉사 많이 하고 어떤 어려움이 닥쳐와도 범죄 하지 않고 하나님께 인정받아야 합니다.

낙심 할일에 낙심치 않고 원망할일에 원망치 않고 나가는 자가 남는 자입니다. 실패 중에 의로운 제사 드리면 남은 종입니다. 진노의 날에 남은 자 만들기 위해서 시련시키니 시련 중에 원망 불평 없이 의로운 제사를 드리면 됩니다.

의로운 제사는 어려운 중에 먹지 못하고 입지 못하고 바치는 것입니다. 의로운 제사 드리는 것 보려고 시련 주십니다. 마음 변치 않아야 의로운 제사로 받으시고 시련 중에 강하게 나가야 됩니다. 가정 시련이 큽니다.

 

& He is the one who offers righteous sacrifices during trials.(2-4).

& 시련 중에 의로운 제사를 드리는 자입니다.(2-4).

 

God is willing to make special possession in the day of wrath, and as he refines silver and gold in the furnace of fire, he will give a ordeal to his people, and will receive righteous sacrifices in his trials, and willingly receive them, I will.

The righteousness of God means saving God because He does what we can not do with our human resources. The righteousness of the saints is to offer sacrifices with joy mind without any grumbling.

하나님은 진노의 날에 특별한 소유를 삼으려고 할 때에 은과 금을 풀무 불에다 연단  시키듯이 당신의 백성을 연단을 주어서 그 시련 속에서도 의로운 제사를 드릴 적에 그 제사를 기꺼이 받으시고 그들로 특별한 소유로 삼으시는 것입니다.

하나님의 의라는 것은 우리 인력으로 할 수 없는 것을 하나님께서 행하므로 구원해 주는 일이요 성도의 의라는 것은 아무런 시련이 와도 원망하지 않고 기쁜 마음으로 제사를 드리는 일입니다.

 

* Mal.3:4~6. Then shall the offering of Judah and Jerusalem be pleasant unto the LORD, as in the days of old, and as in former years.

And I will come near to you to judgment; and I will be a swift witness against the sorcerers, and against the adulterers, and against false swearers, and against those that oppress the hireling in his wages, the widow, and the fatherless, and that turn aside the stranger from his right, and fear not me, saith the LORD of hosts. For I am the LORD, I change not; therefore ye sons of Jacob are not consumed.

* 3:4~6. 그 때에 유다와 예루살렘의 헌물이 옛날과 고대와 같이 나 여호와께 기쁨이 되려니와 내가 심판하러 너희에게 임할 것이라 술수하는 자에게와 간음하는 자에게와 거짓 맹세하는 자에게와 품군의 삯에 대하여 억울케 하며 과부와 고아를 압제하며 나그네를 억울케 하며 나를 경외치 아니하는 자들에게 속히 증거 하리라 만군의 여호와가 말하였느니라. 여호와는 변역지 아니하나니 그러므로 야곱의 자손들아 너희가 소멸되지 아니하느니라.

 

* The explanation) Judgment is that unrighteousness can not be tolerated, and it can not be left except those who offer righteous sacrifices in a godly life. To be a descendant of Jacob, Jacob offered righteous sacrifices in his trials. Therefore, it must be a righteous sacrifice and a recognized servant in trials.

No matter how much you go, those who have no place to go and those who offer righteous sacrifices during trials will come to the church of the candlestick.

* 강해) 심판이라는 것은 불의를 용납 할 수 없는 것이니 경건한 생활에서 의로운 제사를 드리는 자 외에는 남을 수가 없다는 것입니다.

야곱의 자손 되려면 야곱이 시련 가운데 의로운 제사 드렸습니다. 그러니 시련 중에 의로운 제사 드리고 인정받은 종이 되어야 합니다. 아무리 다녀 보아도 갈 곳이 없는 사람과 시련 중에 의로운 제사를 드리는 사람들이 촛대교회 오게 될 것입니다.

 

& Let's leave the people who a righteous sacrificial offering.(3-6).

& 의로운 제사를 드리는 자를 남게 하십니다.(3-6).

 

There are three kinds of sacrament sacrificial.

  제사라는 것은 세 가지로 볼 수 있습니다.

 

First; A sacrifice to repentance, a second: thankful sacrifice, and third: righteous sacrifice.

첫째; 회개하는 제사, 둘째: 감사하는 제사, 셋째: 의로운 제사가 있습니다.

 

Even if there is a life of repentance and thanksgiving, even if trials do not offer righteous sacrifices and there are grumbling or discouragement of God, the person can not be qualified to remain in the day of wrath.

Many people today are regenerated and once thanked with joy, but there are those who are weakened, broken, and not go courageous in their trials.

Therefore, in the degree of faith in which the soul is saved and in the day of wrath, it must be seen that there is a difference between flesh and spiritual faith in salvation.

When the LORD comes to judgment, those who artifice, who commit adultery, those who make false oath, and those who hurt suffer unfairness the wages of the hired laborers, and those who oppress the widows and the orphan, and those who oppress the wanderer, anyone who does not worship God will perish.

But only the descendants of Jacob were to remain, for Jacob was called Israel in the midst of his trials, it is to say that it is left only when it goes out endure to the end and it is victorious.

아무리 회개하고 감사하는 생활이 있다하여도 시련이 올 때에 의로운 제사를 드리지 못하고 거기서 하나님을 원망하든지 낙심하든지 한다면 그 사람은 진노의 날에 남을 자격이 없다고 볼 수 있습니다.

오늘날 많은 사람들이 중생을 받고 한때는 기쁨으로 감사를 드렸지만 여러 가지 시련이 올 때에 약해지고 넘어지고 용기 있게 나가지 못하는 자가 있습니다.

그러므로 영혼이 구원받는 신앙 정도와 진노의 날에 영. 육이 아울러 구원받는 신앙과는 차이가 있다고 보아야 합니다. 주께서 심판하러 오실 때에 술수하는 자와 간음하는 자와 거짓 맹세하는 자와 품꾼의 삯을 억울케 하는 자와 과부와 고아를 압제하는 자와 나그네를 억울케 하며 하나님을 경외치 아니하는 자는 다 망할 것입니다.

그러나 오직 야곱의 자손만이 남으리라고 한 것은 야곱이 시련 가운데서 이스라엘이란 이름을 얻은 것과 같이 끝까지 참고 나가서 승리한 자라야 남는다는 것을 말씀하신 것입니다.

 

 

 

 

 

 

 


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