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Proof of Isaiah defense 111. 45 chapter(2). God who gives salvation (Is.45:18~21)
10/09/2019 11:02
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Proof of Isaiah defense 111. 45 chapter(2). God who gives salvation (Is.45:18~21)

이사야 변론 증거 111. 45(2). 구원을 베푸는 하나님(45:18~21)

 

# Cyrus received anointed, break in pieces the gates of brass, ask and command, The God who is hiding himself, doing righteousness and salvation according to the word,

# 기름 받은 고레스, 놋문을 쳐 부심, 묻고 부탁함, 스스로 숨어 계시는 하나님, 말씀대로 공의를 행하고 구원을 베푸심 #

 

This chapter teaches the completeness of God who saves and acts according to the word, as he lifting the fact that Jerusalem was ruined and restored according to prophet as prophecy.

본 장은 선지의 예언대로 예루살렘이 망하고 예언대로 복구된 사실을 들어서 말씀대로 구원하고 행하시는 하나님의 완전성을 가르친 것입니다.

 

* important verse: 21. Tell you, and bring them near; yea, let them take counsel together: who had declared this from ancient time? who had told it from that time? have not I the LORD? and there is no God else beside me; a just God and a Saviour; there is none beside me.

* 요절: 21. 너희는 고하며 진술하고 또 피차 상의하여 보라 이 일을 이전부터 보 인 자가 누구냐 예로부터 고한 자가 누구냐 나 여호와가 아니냐. 나 외에 다른 신이 없나니 나는 공의를 행하며 구원을 베푸는 하나님이라 나 외에 다른 이가 없느니라.

 

* the explanation) God is the God who does justice and salvation as He has said.

* 강해) 하나님은 친히 말씀한 대로 공의를 행하시면서 구원을 베푸시는 신이십니다.

 

* Is.45:18~19. For thus said the LORD that created the heavens; God himself that formed the earth and made it; he had established it, he created it not in vain, he formed it to be inhabited: I am the LORD; and there is none else. I have not spoken in secret, in a dark place of the earth: I said not unto the seed of Jacob, Seek you me in vain: I the LORD speak righteousness, I declare things that are right.

* 45:18~19. 여호와는 하늘을 창조하신 하나님이시며 땅도 조성하시고 견고케 하시되 헛되이 창조치 아니하시고 사람으로 거하게 지으신 자시니라. 그 말씀에 나는 여호와라 나 외에 다른 이가 없느니라. 나는 흑암한 곳에서 은밀히 말하지 아니하였으며 야곱 자손에게 너희가 나를 헛되이 찾으라. 이르지 아니하였노라 나 여호와는 의를 말하고 정직을 고하느니라.

 

* the explanation) It is not vain that God created the material world, but God, who does not seek a covenant with His word for nothing in vain.

It is not that He created the heaven and earth created in vain, but He created it firmly, and He did not give it to believe in vain when He gave His Word, but all speak Righteousness and honesty.

How righteous is the Word and true word ? God is responsible for believing in the Word. The more we receive grace, the more you are not faint but word it is sure.

* 강해) 하나님께서 물질계를 창조한 것도 헛되지 아니하고 말씀을 한 언약도 당신의 자녀로 헛되이 찾게 아니하는 참되신 신이십니다.

천지 창조를 헛되게 고장 나게 창조하신이 것이 아니고 절대 견고히 창조하시고 또 하나님께서 말씀을 주실 때 헛되이 믿으라고 주신 것이 아니고 전부 의를 말하고 정직을 말했다는 것입니다.

얼마나 의로운 말씀이고 참되신 말씀입니까. 하나님은 말씀대로 믿는 믿음을 책임지시는 것입니다. 은혜를 받을수록 말씀이 확실하고 희미한 것이 아닙니다.

 

& He said righteousness and honesty(19).

& 의를 말하고 정직을 고하심(19).

 

The righteousness of God means saving man. For example, if a person with strength sees a person who has collapsed because of lack of strength, if it passes by, it will be rather unjust to have that strength.

It is not unrighteous that you can not save because you have no strength, but if you do not do something to save others, even though you have strength, this will be unrighteous.

But if you save someone who has fallen and died with that strength, then this is justification. In this way, God has a work of omnipotence, and he saves the elect, and says righteous that He will save you if He sees only God in the tribulation that can not be done by His power.

And to be honest is to say that God, who has no falsity, will do what you do. Therefore, as Jerusalem, which had been eaten by Babylon in the past, was to be restored through Cyrus, it was said that at the end of mankind, the people who had suffered from the hardships that could not be done by themselves,

In the Old Testament, it was the word of the covenant that it was honest to tell the people of the east that they had restored Jerusalem, and It is the word of the covenant that honesty is said to have lift up the people of the east in the end of man to save your people from tribulation.

하나님의 의라는 것은 인간을 구원하는 것을 말합니다. 예를 들자면 힘이 있는 사람이 힘이 없어 쓰러져 죽게 된 사람을 보고도 그대로 지나간다면 그 힘이 있는 것이 오히려 불의한 것이 될 것입니다.

힘이 없어서 구원하지를 못했다는 것을 불의라고 할 수 없지만, 힘이 있는데도 불구하고 남을 구원해 주는 일을 하지 않는다면 이것은 불의가 됩니다.

그러나 그 힘을 가지고 쓰러져 죽게 된 사람을 구원해 준다면 이것은 의가 되는 것입니다. 이와 같이 하나님께서는 무소불능의 역사를 가지셨으므로 택한 자를 구원하시되 자기 힘으로 어찌할 수 없는 환난에서 하나님만 바라보면 구원해 주겠다고 말씀하신 것이 의를 말한 것입니다.

그리고 정직을 고한다는 것은 조금도 거짓이 없는 하나님께서 당신이 행하실 것을 말씀한 것입니다. 그러므로 과거에 바벨론에서 먹힘을 당한 예루살렘을 고레스를 통하여 복구하도록 하신 것과 같이 인류 종말에도 자기 힘으로 어찌할 수 없는 난국을 당한 백성들을 동방 사람을 들어서 구원해 주실 것을 말씀하신 것입니다.

구약 때에는 말씀대로 동방 사람을 들어서 예루살렘을 복구했고, 인간 종말에도 동방 사람을 들어서 당신의 백성을 환난에서 구원해 줄 것을 말씀한 것이 정직을 고한 것이 즉 언약의 말씀입니다.

 

* Is.45:20~21. Assemble yourselves and come; draw near together, you that are escaped of the nations: they have no knowledge that set up the wood of their graven image, and pray unto a god that cannot save.

Tell you, and bring them near; yea, let them take counsel together: who had declared this from ancient time? who had told it from that time? have not I the LORD? and there is no God else beside me; a just God and a Saviour; there is none beside me.

* 45:20~21. 열방 중에서 피난한 자들아 너희는 모여 오라 한 가지로 가까이 나아오라 나무 우상을 가지고 다니며 능히 구원치 못하는 신에게 기도하는 자들은 무지한 자니라. 너희는 고하며 진술하고 또 피차 상의하여 보라 이 일을 이전부터 보인자가 누구냐 예로부터 고한 자가 누구냐 나 여호와가 아니냐. 나 외에 다른 신이 없나니 나는 공의를 행하며 구원을 베푸는 하나님이라 나 외에 다른 이가 없느니라.

 

* the explanation) In other words, God is a God who does justice and salvation as He has said. The Bible says that God is willing to believe, not that people should act.

Faith without words is a vain faith and God is not responsible. He is the God who makes His only begotten Son complete the righteousness of death on the cross and salvation by His love. Completion of love is the construction of the kingdom on earth and is the forever kingship.

* 강해) 다시 말하면 하나님은 친히 말씀한 대로 공의를 행하시면서 구원을 베푸시는 신이십니다. 성경 말씀은 하나님께서 행하겠으니 믿으라는 것이지 사람보고 행하라는 것이 아닙니다.

말씀이 없는 신앙은 헛된 믿음이며 하나님께서 책임 질 일도 아닙니다. 공의를 완성시키시려고 독생자를 십자가의 대속 제물로 죽게 하시고 그 사랑으로 구원을 베푸시는 하나님이십니다. 사랑의 완성이 지상에서 왕국건설이며 세세왕권입니다.

 

& the work of the disaster and the judgment

& 재앙과 심판에 대한 일

 

If the gospel preached in the age of grace is that God has paid double the price of sin justified on the cross to the chosen people, God will save the remnant while giving to the human being the double punishment of justice in the judgment period (Rev.18:6~7).

In other words, it is an affliction to every human being, and doubling more loving.

This is because it is the salvation of spirit and flesh.

To repay the blood of the saints is to pay double, and at the same time to double love the remnant (Rev.18:6; Is.40:10~11).

하나님은 택한 백성에게 대하여 십자가에서 공의로운 죄의 대가를 갑절이나 지불한 것이 은혜 시대에 전하는 복음이라면 심판기에는 공의의 형벌을 배나 인간에게 베푸는 것이 있는 동시에 남은 자를 구원하는 것입니다(18:6-7).

다시 말하면 모든 인간에게 진노를 베풀되 갑절이나 더 사랑해 주는 일입니다.

이것은 영과 육을 아울러 구원해 주는 일이 되기 때문입니다.

성도의 피 값을 갚기 위해서 갑절이나 갚아 주는 동시에 남은 자를 갑절이나 더 사랑해 준다는 것입니다(18:6, 40:10-11).

& He does justice and gives salvation (21).

& 공의를 행하며 구원을 베푸심(21).

 

God first spoke justice, and then he spoke of love. It is the certainty of salvation that man can not do justice, but he does so because God works.

There is no need for a man who can not do righteousness, if God does not do it himself, even though he has spoken justice.

For example, if a person falls into a pit, he tells him to come up fast and does not have anything to do with him. There is no need to ask someone, who is in the water, There is no need for you to get out of your mind and go out.

Thus, if the sinners have fallen into the depths of sin, and fall into the waves of iniquity

In other words, there has been a difficult tribulation that can not be escaped by the power of man, but there is no need for words to win by your strength. Therefore, He is the God who says that He will save even in trouble,

There is no salvation in spirit, in flesh, or in all of life, but in salvation only through God the act of justice. It is the covenant word God Himself has spoken to you to do, and we will only believe and obey it.

All the spirits have been saved because Jesus has finished the justice and has experienced death for the sins of man, and he will save your people in the tribulation that can not escape by the power of man when the Lord of the Second Coming comes.

하나님께서는 공의를 먼저 말씀하시고 다음에 사랑을 말씀하셨습니다. 공의를 사람이 행할 수 없으나 하나님께서 행하시므로 구원해 준다는 것이 구원의 확실성입니다.

하나님께서 아무리 공의를 말씀했다 하여도 친히 행하시는 일이 없다면 공의를 행할 수 없는 인간에게 하등 필요가 없습니다.

예를 든다면 어떤 사람이 구렁텅이에 떨어진 사람보고 빨리 올라오라고 말만 해 놓고 도와주지 않는다면 이 사람과는 아무런 상관이 없으며, 물에 빠진 사람에게 네가 정신을 차려서 밖으로 나오라고 했다는 것도 아무런 필요가 없는 말입니다.

이와 같이 하나님 앞에 범죄한 인간들이 죄의 구렁텅이에 떨어졌고, 죄악의 물결에 빠져서 도저히 벗어날 수가 없는데 하나님께서 죄를 짓지 말라고 하는 말씀만 하시고 죄를 사해 주는 일을 하시지 않는다면 죄에 빠진 사람들에게는 그 말씀이 아무런 상관이 없는 것입니다.

다시 말하면 사람의 힘으로 벗어날 수가 없는 어려운 환난이 왔는데 네 힘으로 이겨 보라고 하는 말은 하등 필요가 없는 것입니다. 그러므로 환난 가운데서라도 구원해 주시겠다는 말씀을 하시고, 그대로 구원해 주는 일을 행하시는 하나님이십니다.

영이나 육이나 다 인생 자력에서 구원이 있는 것이 아니고, 하나님께서 공의를 행하심으로만 구원을 얻는 것입니다. 하나님께서 당신이 행하겠다고 친히 말씀해 놓은 것이 즉 언약의 말씀이니, 우리는 그것을 믿고 순종할 것뿐입니다.

인간의 죄악을 걸머지시고 친히 죽음을 맛보신 예수님께서 공의를 완성하셨으므로 모든 영들이 구원을 받게 되었고, 재림의 주가 오실 때에는 인간의 힘으로 벗어날 수가 없는 환란에서 당신의 백성을 구원해 주시는 것입니다.


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