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103. Zechariah Ch3(5). The trials and blessings of the missionaries, the servants of the Branch1-10)
09/05/2019 19:49
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103. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 3(5). The trials and blessings of the missionaries, the servants of the Branch.(Zech.3:1-10)

103. 스가랴 변론 증거. 3(5). 사명자의 시련과 축복, 순의 종(3:1~10)

 

# Joshua, a brand plucked out of the fire, the sins of the sinner, the ruler, the servant and the servant of the trees, the stones, the seven eyes, the vine and the fig tree

# 여호수아, 불에서 꺼낸 그슬린 나무, 죄과를 제함, 정한 관, 예표와 순의 종, 세운 돌, 일곱 눈, 포도나무와 무화과나무 #  

 

In this chapter, the restoration of Jerusalem, like chapter 2, in the work of a new era, Joshua, the representative Joshua, was shown to be a tree-like tree damaged by Satan.

This is a demonstration of a great trial of Satan permission in order to endure the responsibility of the candlestick church work which causes a new work in the power of the corrupt Babel at the end of Christianity. Zechariah 3 is a true servant to be fulfilled and a servant of the Branch, a servant of the time, who will end.

본장은 2장과 같이 예루살렘을 복구하여 새 시대를 이루는 역사가 있는 데는 대표적인 여호수아가 사단에게 피해를 받아 그슬린 나무같이 된 것을 보여 준 것입니다.

이것은 기독교 종말에 부패한 바벨의 세력에서 새로운 역사를 일으키는 촛대교회 역사의 책임을 감당케 하기 위한 목적에서 먼저 사단을 허락해서 크게 시련시켜 볼 것을 보여 준 것입니다. 스가랴 3장이 응해야 참된 종이며 끝을 맺을 이 시대의 시대적인 사명자이며 순의 종입니다.

 

* Important verse: 7. Thus saith the LORD of hosts; If you will walk in my ways, and if you will keep my charge, then you shall also judge my house, and shall also keep my courts, and I will give you places to walk among these that stand by.

* 요절: 7. 만군의 여호와의 말씀에 네가 만일 내 도를 준행하며 내 율례를 지키면 네가 내 집을 다스릴 것이요 내 뜰을 지킬 것이며 내가 또 너로 여기 섰는 자들 중에 왕래케 하리라.

 

* The explanation) No matter how shy you are when you wear dirty clothes, if you do a new start again and follow the law and keep the law, you will have a greater right than before. It is the power of the iron rod, it is the exercise of rights, and it is the royal power forever.

* 강해) 아무리 한 때는 더러운 옷을 입는 수치스러운 일이 있었지만 다시 새로운 출발을 하여 도를 준행하고 법을 지킨다면 이전보다도 더 큰 권리를 준다는 것입니다. 철장권세이며 권리행사이며 세세왕권입니다.

 

# The necessity of work of compulsion.(Zech.3:1-10).

# 강권 역사의 필요성.(3:1-10).

 

Because God is history, there's a history, there's a history, and there's a history that's completely written up, so what's going to listen to the species is in the history of God's power, because salvation is a blessing. Because the bells in the horse have a duty to fight, they can fight and win. It's called a history history. The redemption is to believe in the blood of the crucifixion. The power is not absent. The power is not the only way to make it happen. That's what you're doing. You can say the following about the need for a compelling history history:

 

 

God has a work to do general salvation, especially a work to fully lift up to a servant. How to lift up to the servant of the end is in the work of the power of God.

Because salvation is grace, but the servant of the end is obliged to fight, so the work of making a servant that can fight and win is called authority work. Salvation is to believe in the blood of the cross, not a compulsion.

Compulsory power is to make a special measure when something is not done in thing. We can say the following about the necessity of work of compulsion.

하나님은 역사를 하시되 일반적인 구원을 주기 위한 역사도 있고 특히 종을 완전히 들어 쓰기 위한 역사도 있으니 종말의 종을 어떻게 들어 쓸 것이냐 하는 것은 하나님의 강권 역사에 있는 것입니다.

왜냐하면 구원은 은혜로 되지만 종말의 종은 싸워야 될 의무가 있기 때문에 싸워서 승리할 수 있는 종을 만들기 위한 역사를 강권 역사라 하는 것입니다. 구원이란 십자가의 피를 믿으면 되는 것이니 강권이라는 것이 결부되지 않습니다.

강권이란 도저히 해보다 일이 안될 때 특별조치로 세우는 것을 강권이라 하는 것입니다. 강권역사의 필요성에 대하여 다음과 같이 말할 수 있습니다.

 

1. The need to build a representative person.(1-5)

1. 대표적인 사람을 세우기 위한 필요성.(1-5)

This is not to drive Satan, but to make Satan and Satan oppose the representative servant at will. Because the representative of the work that beats the enemy in the last days, it must be tried for Satan which is the enemy itself so much.

If you are not in the process of experiencing what the power of Satan is, you are not qualified to lead Satan to stand up rightly to the victim.

For example, if you want to be the general manager in charge of an army, you will not be able to have any enemies or no combat experience.

Because the battle is not only in the theory but it must be a fact that you have experienced it yourself. It is because the person who does not have the person to be victorious can fight the Satan. Christ is a god, and he defeats without problems when it comes to temptation against Satan, but a man without divinity does not have the power to beat Satan, the god of the devil. Therefore, you are wearing dirty clothes like a smoke wooden tree.

이것은 사단을 몰아내는 것이 아니라 사단으로 더불어 대표적인 종을 마음대로 대적하도록 만드는 일이 있기 때문입니다. 말세에 적군을 때리는 역사의 대표라는 것은 자기 자체가 원수가 되는 사단에게 그만큼 시련을 받아 보아야 되겠기 때문입니다. 자신이 사단의 세력이 무엇인지 체험의 과정이 없다면 사단에게 피해당하는 사람을 바로 서도록 지도할 자격이 없기 때문입니다. 예를 들면 군대를 지휘하는 총 책임자가 되려면 자기가 직접 적군과 전투 경험이 없는 사람은 도저히 안 될 것입니다.

왜냐하면 전투란 이론에만 있는 것이 아니라 직접 체험해 본 사실이 있어야 됩니다. 대표적인 책임자에게 강권 역사가 임해야 될 것은 사람은 사단과 싸워 승리할만한 인격을 소유하지 못했기 때문입니다. 그리스도는 신이시니 사단을 대적시키는 시험이 올 때 문제없이 물리쳤지만 신성이 없는 사람은 마귀의 신인 사단을 이길만한 능력을 갖고 있지 않습니다. 그러므로 그슬린 나무 같이 더러운 옷을 입었다는 것입니다.

 

The smoke tree is It means that the servant fought with Satan. Then, if the army fights and is injured, there is an obligation to heal it on the side of the fight. It is not that he went to Satan's side and betrayed God, but that he was fighting Satan on God's side, it means smoke tree.

God knows that this is not a life of desire for lust, but that it can not be a representative person if he does not achieve a complete victory by his own strength in the battle against Satan.

Therefore, God told me to take off his clothes with power. It is the duty of the God side to be responsible for wearing beautiful clothes and a fair crown.

그슬린 나무란 뜻은 그 종이 사단과 싸웠다는 뜻입니다. 그러면 군대가 싸우다가 부상당했다면 싸움을 붙힌 편에서 고쳐줄 의무가 있습니다. 사단의 편에 가서 하나님을 배반한 것이 아니고 하나님의 편에서 사단과 싸웠다는 뜻이 그슬렸다는 것입니다.

그러면 이 종이 정욕에 끌리는 생활이 아니고 사단을 대항하는 싸움에서 자기의 힘으로 완전 승리를 이루지 못할 때 그대로 둔다면 대표적인 사명자가 될 수 없다는 것을 하나님은 아십니다. 그러므로 하나님이 강권으로 옷을 벗기라고 했던 것입니다.

아름다운 옷과 정한 관을 하나님 편에서 책임지고 입혀주는 일을 강권이라 하는 것입니다.

 

2. The power of work.(6-8)

2. 역사의 강권.(6-8)

 

God is to give angels help to a representative servant authority. It is the power of the authority to be the person who can follow the doctrine and the person who can keep the statutes, and it is the power to govern and to keep the house of God.

It is because it is done because we have removed the sin. When confronted with Satan, it is the first time to set up a representative and then the next to come out the servant of the Branch. The Branch is it does not come out of its own power, and it can not be applied to the power and ability of man himself.

It is going to be the Branch in one the morning because the resin comes from the stump. My colleagues, along with the delegates fighting with Satan, were also called a type, meaning that we must regain the power of work. Type is simply a sign of the future.

하나님은 강권으로 대표적인 종에게 천사가 돕도록 같이해 주는 것입니다. 대표자가 도를 준행하며 율례를 지킬 수 있는 사람이 되는 것은 강권의 힘이요 하나님의 집을 다스리며 지키는 것도 강권으로 되는 것입니다.

왜냐하면 죄과를 제했기 때문에 행해지는 것이기 때문입니다. 사단과 대립을 시킬 때 첫 번에는 대표자를 세우기 위해서 시켰고 다음에는 강권으로 순이 나오게 하는 것입니다. 순이란 자기 힘으로 나오는 것이 아니니 순의 역사라는 것은 인간의 힘인 자기 자체의 힘과 능이 가해질 수가 없는 것입니다.

그루터기로부터 진액이 오므로 하루아침에 순이 되는 것입니다. 사단과 싸우는 대표자와 함께 동료들도 강권 역사의 힘을 다시 받아야 된다는 뜻으로 예표라고 했던 것입니다. 예표라는 것은 앞으로 될 표적이 된다는 것뿐이다 는 것입니다.

 

3. Work of the world power.(9-10)

3. 세계적 강권 역사.(9-10)

God has an order of work, and there is a wor of using a representative, a work of using a general. For example, there is a typical fight and there is a common fight. The work of the general public is the work of carving the engrave thing and eliminating the sin of the earth in one day.

To engrave is to be engraved with a definite word of the knife word which will be a world work. To take away the iniquity of the earth is not the sin of the individual but the work that belongs to all the servants of the earth. Therefore, then, there is a popular work that invites each other.

It is because the work of judgment period is that it is impossible to be able to live without any power even if it is general work.

Until this day, it was the work of telling the truth of the forsaken stone, but the work of the Branch of the end is the work of the authority of the judging power of the stand stones.

하나님은 역사의 순서가 있는 것이니 종도 대표자를 들어 쓰는 역사도 있고 일반을 들어 쓰는 역사도 있습니다. 예를 들면 대표적인 싸움도 있고 일반적인 싸움도 있다는 뜻과 같습니다.

일반적 대중의 역사라는 것은 새길 것을 새기고 이 땅의 죄악을 하루에 제하는 역사가 이루어지는 것입니다. 새긴다는 것은 세계적인 역사가 될 만한 확실한 말씀의 칼로 새겨지는 일이요 땅의 죄악을 제한다는 것은 개인의 죄가 아니라 이 땅 모든 종들에게 해당되는 역사입니다. 그러므로 그때는 각각 서로 초대를 하게 되는 대중적인 역사가 일어나는 것입니다. 아무리 일반적인 역사라 해도 강권이 없이는 도저히 있을 수 없다는 것이 심판기의 역사이기 때문입니다. 이날까지는 버림 돌의 진리를 바로 전하는 역사이었으나 종말의 순의 역사는 세운 돌의 심판권세의 강권 역사입니다.

 

conclusion

결 론

 

It is imperative that God work in the midst of giving God power to Satan and also in the side of God. This is a work for the remaining church and the servant in the judgment period, and he must establish strong measures on the part of God. According to Hag.2:18, when the judgment of the end comes, the work of make seal Zerubbabel is to give up the authority.

하나님은 사단에게 권세를 주는 말기에 하나님 편에서도 강권으로 역사하는 일이 없어서는 안 될 것입니다. 이것은 심판기에 남은 교회와 종을 위한 역사이니 하나님 편에서도 강한 대책을 세우지 않으면 안 될 것입니다.

2:18절 이하를 보면 심판이 오는 말기의 역사는 스룹바벨로 인을 삼는다고 한 것은 그만한 권세를 맡긴다는 것입니다.

# A colleague who obeys the Word.(Zech.3:6-10).

  # 말씀을 순종하는 동료.(3:6~10).

 

When teaching that the perfect victory of human history is a group obedient to the Word, it ended the Old Testament church and taught the end of the New Testament church.

We can see from the end of the Old Testament church that we are ruined, even if we are God's servants, even if the Church is not obedient to the Word and when we obey the Word, and when we obey the Word, we are victorious. There are two things in judgment before us,

There is a judgment by which we obey the word of prophecy and by not doing it; There is a judgment that will pay back according to what the person has done.

Just like the restoration of Jerusalem as a group obeying the Word, a church that obeys the Word at the end of Christianity is a perfect candlestick church, so that the church will be fully formed the country of saint.

Now I am witnessing the work that appears to my companions who obey the Word. The most glorious thing is done by the companions who obey the Word. Just as the glory appeared in the restoration of Jerusalem in the end of the Old Testament, it will be glorified as a candlestick church in the end of Christianity.

인류 역사의 완전 승리를 이루는 일은 말씀을 순종하는 단체라는 것을 가르칠 때에 구약 교회에 종말을 들어서 신약 교회의 종말을 가르쳤습니다.

우리는 아무리 하나님의 종이요, 교회라 하더라도 말씀에 순종치 않을 때에는 망하는 것이요, 말씀에 순종할 때에는 승리를 이룬다는 것을 구약 교회의 종말에 된 일을 보아서 알 수 있습니다. 심판이라는 것은 우리 앞에 두 가지가 있는 것이니,

예언의 말씀을 순종하고 안 하는데 의하여 나리는 심판도 있고 그 사람의 행한 대로 갚아 주는 심판도 있는 것입니다.

말씀에 순종하는 단체로서 예루살렘을 복구한 것과 같이 기독교 종말에도 말씀을 순종하는 단체로 말미암아 완전한 촛대 교회가 이루어지므로 그 교회가 성도의 나라를 완전히 이루게 되는 것입니다.

이제 말씀을 순종하는 동료들에게 나타나는 역사를 증거 합니다. 가장 영광스러운 일은 말씀을 순종하는 동료들로 말미암아 이루어지게 됩니다.

구약 종말에 예루살렘을 복구하는 일이 있을 때에 영광이 나타난 것과 같이 기독교 종말에도 촛대 교회를 이루게 되므로 영광이 나타나게 될 것입니다.

 

The work of the candlestick church.

촛대교회의 역사

 

A candlestick church is a work of ending. For example, if you work for a day, you have a worker in the daytime, and a man in the night who keeps the factory constantly, so as to fill the production of the day, It is set as a day period when man sees God from Christ's coming to the Messiah to the coming of the Lord of the Second Coming

Therefore, the night worker can not work without a lamp in the factory, as in the Christian gospel movement, the day when the light of Christ shines like the light of day.

But the coming of the Lord is not the time to work with the light of the Messiah, but the time when the bride to meet the Lord of the Second Coming will hold up a lamp.

Because the Old Testament Israel has been corrupted, the Assyrian and Babylon in the north have been eaten, the temple of Jerusalem has been destroyed, the sacrifice can not be made in the temple, and the time of darkness has come which can not teach the law of Moses.

촛대교회란 것은 끝을 맺는 역사를 뜻합니다. 예를 든다면 하루 동안 일하는데 낮에 일하는 인부가 있고, 밤에 일하는 인부가 있어서 공장을 계속 돌리므로 하루의 생산 분량을 채우듯이 하나님께서 그리스도가 메시야로 와서부터 재림의 주가 올 때까지를 인간이 볼 때 하루 기간같이 정해있습니다.

그러므로 밤에 일하는 인부는 공장에서 등불이 없이는 일할 수 없는 것같이 기독교 복음운동에 있어서 낮과 같이 그리스도의 빛으로 밝아질 때의 역사는 누구든지 빛으로 오신 예수님만 믿으면 다 빛 가운데 행하였던 것입니다.

그러나 주 재림기는 메시야의 빛으로 역사할 때가 아니고 재림의 주를 맞이할 신부들이 등불을 들고야 영접하는 때입니다.

왜냐하면 구약 이스라엘이 부패하므로 북방 앗수르와 바벨론에게 먹힘을 당하고 예루살렘 성전이 다 없어지고 도저히 성전에서 제사도 할 수 없고 모세율법을 가르칠 수도 없는 흑암시대가 왔던 것입니다.

그 때에 흑암 속에서도 하나님을 찾고 남은 자들이 동방 고레스의 역사로 예루살렘을 다시 복구할 때에 그 역사를 신약 때 가서 재림의 주를 맞이할 촛대교회의 역사를 목적하고 스가랴 선지에게 묵시가 나타났던 것이다.

이제 스가랴의 묵시를 공부할 때 촛대교회의 역사가 무엇이냐?

 

# The blessing of the chosen servant.(Zech.3:6-10)

# 택한 종의 축복.(3:6~10)

The most blessed is a servant who has not fallen into trials and has been acknowledged. The first Adam lost the blessing because he could not overcome Satan, and the angel of the candlestick church taught in the text that he received a great blessing because he overcame Satan.

The glorification of Hallelujah is due to the arrival of new servant at the end of trials, the emergence of new candlestick churches as the remaining servant, and the complete peaceful kingdom being established through the candlestick church. This is done because new servants are coming out.

가장 복 있는 자는 시련 가운데 떨어지지 않고 인정을 받은 종입니다. 첫째아담은 사단을 이기지 못하므로 축복을 빼앗겼고 촛대교회의 사자는 사단을 이기므로 큰 축복을 받는 광경을 본문에 가르친 것입니다.

할렐루야로 영광을 돌릴 일은 시련 끝에 남은 종이 나오고, 남은 종으로서 새로운 촛대교회가 나오고, 촛대교회로 말미암아 완전한 평화왕국이 이루어지는 데는 새로운 순의 종들이 나오므로 이루어지는 일입니다.

 

 

 


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