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Evidence of Isaiah pleading 100. 41 chapter(5). Eastern work of late, one person(Is.41:17~21).
08/27/2019 04:24
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Evidence of Isaiah pleading 100. 41 chapter(5). Eastern work of late, one person(Is.41:17~21).

이사야 변론 증거 100. 41(5). 말일의 동방 역사, 한 사람(41:17~21)

 

# Work of the servant that received the new force, make you a new sharp threshing instrument, and one person from the North.

# 새 힘을 받은 종의 변론 역사, 새 타작기를 삼음, 북방에서 한 사람 #

 

This chapter is linked with chapter 40 and teaches that those who preach the beautiful news will look to Jehovah for new strength and at the same time have the following work.

본 장은 40장과 연결을 지어서 가르친 말씀이니 아름다운 소식을 전하는 자는 여호와를 앙망하고 새 힘을 받게 되는 동시에 다음과 같은 역사가 있다는 것입니다.

 

* Is.41:17~20. When the poor and needy seek water, and there is none, and their tongue failed for thirst, I the LORD will hear them, I the God of Israel will not forsake them.

I will open rivers in high places, and fountains in the midst of the valleys: I will make the wilderness a pool of water, and the dry land springs of water. I will plant in the wilderness the cedar, the shittah tree, and the myrtle, and the oil tree; I will set in the desert the fir tree, and the pine, and the box tree together: That they may see, and know, and consider, and understand together, that the hand of the LORD hath done this, and the Holy One of Israel hath created it.

* 41:17~20. 가련하고 빈핍한 자가 물을 구하되 물이 없어서 갈증으로 그들의 혀가 마를 때에 나 여호와가 그들에게 응답하겠고 나 이스라엘의 하나님이 그들을 버리지 아니할 것이라. 내가 자산에 강을 열며 골짜기 가운데 샘이 나게 하며 광야로 못이 되게 하며 마른 땅으로 샘 근원이 되게 할 것이며 내가 광야에는 백향목과 싯딤나무와 화석류와 들 감람나무를 심고 사막에는 잣나무와 소나무와 황양목을 함께 두리니 무리가 그것을 보고 여호와의 손이 지은 바요 이스라엘의 거룩한 자가 창조한바 인줄 알며 헤아리며 깨달으리라.

 

* the explanation) This work is a work of unleashing the grudge of the elect, but God gives them the blessing of a new earth in the work of answers, no matter how poor and needy they are. Responding to our country is a blessing of the new age.

Work is the secret of the new era when Korea is the headquarters of the new era and becomes the prophecy nation, and a new era of world reunification takes place through our country.

* 강해) 이 역사는 택한 자의 원한을 풀어 주는 역사이니 아무리 가련하고 빈핍하고 딱한 사정을 만나도 하나님은 응답의 역사로 그들에게 새 땅의 축복을 주신다는 것입니다. 우리나라에 응답내리는 것이 새 시대의 축복입니다.

우리나라가 새 시대의 본부이며 선지 국가가 될 때에 역사는 새 시대의 비밀인데 우리나라를 통하여 세계통일의 새 시대가 이루어집니다.

 

& He answers the poor and needy prayer(17).

& 가련하고 빈핍한 자의 기도를 응답하십니다(17).

 

God is delighted to give abundance and is God who wants your people to live extremely beautiful by giving abundant.

But it is not justice that gives something to anybody, so whenever you want to give something complete, you try to test personality to get it.

It is a good way to give infinite blessings to those who receive the blessings of the earth and have the glory of the new age through the tents of the servants to go through poverty and deprivation.

No matter how poor and pitiful they are, they will be blessed with a new earth to those who are attracted to the material and do not follow it but who look to God and end their mission to the end.

To do this is to try what you believe in the word or do not believe.

하나님께서는 풍성한 것을 주시기를 기뻐하시고 풍성한 것을 주심으로써 당신의 백성이 극도로 아름답게 사는 것을 원하시는 신이십니다.

그러나 어떠한 것을 아무에게나 준다는 것은 공의가 아니므로 언제나 완전한 것을 주고자 할 때에는 그것을 받을 수 있는 인격을 시험해 보는 것입니다.

지상의 축복을 받아서 새 시대의 영광을 누릴 종의 장막에 가련과 빈핍을 거치게 하는 것은 무한한 축복을 주기 위한 선한 방법입니다.

아무리 궁핍하고 가련해도 물질에 끌려서 따라가지 않고 하나님만 바라보고 끝까지 자기의 사명을 다하고자 하는 자에게 새 땅의 축복을 주시겠다는 것입니다.

이렇게 하는 것은 말씀을 믿나, 믿지 않나를 시험해 보는 것입니다.

 

Anyone who is going to a new age who is left as a any prophet is said to be a poor person who wants to live according to the will of God in a society where the personality is exacerbated because he will be victimized by the villains. Is coming. To do this is to give a strong prayer power.

The saints in our country are a way to make the economic tribulations rather than the other countries become a higher spiritual person who gets closer to God.

Therefore, the most needy nation is a white wear people, the most needy is the man of prayer, and the most needy is the man of conscience.

We must have a personality that does not have a material personality but receives God's answer.

어느 선지나 다 하나같이 남은 자가 되어서 새 시대에 가는 사람은 가난한 자라고 한 것은 인심이 악화된 사회에서 하나님의 뜻대로 살아보려는 사람은 악당들에게 피해를 당하는 일이 있게 되므로 시련 가운데 기도할 수밖에 없는 난제가 온다는 것입니다. 이렇게 되게 하는 것은 강한 기도의 힘을 주기 위한 목적입니다.

우리나라의 성도들은 남의 나라보다도 경제 시련이 많은 것은 오히려 하나님과 가까워지는 높은 영계의 사람이 되게 하기 위한 방법입니다.

그러므로 가장 빈핍한 민족이 백의민족이요, 가장 빈핍한 사람이 기도의 사람이요, 가장 빈핍한 사람이 양심의 사람입니다. 우리는 물질에 국한된 인격을 가지지 말고 하나님의 응답을 받는 인격을 가져야만 될 것입니다.

 

# Jehovah's Answer and the New Era(Is.41:14~20).

# 여호와의 응답과 새 시대(41:14~20).

 

It is a fact that history has proved that God has always been a response when new work comes.

For God's purpose in bringing forth a new work is to fulfill the wishes of a fallen life, that a new work can be accomplished through a trial that can not be done in the midst of trials, and who does not grumble, and does not despair.

When the Bible is written in the world, the word of the apocalypse appears in response to the prayer servant in the trial, and when the word is fulfilled, it is done in response to the prayer servant in trial.

When Abraham departed from his hometown and prayed without disappointment during his trials, he became a stranger to the Gentiles and was subjected to pressure for 400 years. He then punished them under the pressure and led his descendants to a new kingdom in the welfare of Canaan You built it.

When the covenant was fulfilled, he went down to Egypt and was under the pressure of Pharaoh. When he heard Moses' prayer and prayer, he answered the people and brought the nation into a stronghold, thus establishing the kingdom of David in the welfare of Canaan.

하나님께서 언제나 새로운 역사가 올 때는 홀연히 응답으로 이루어졌다는 것을 역사가 증명하는 사실입니다.

왜냐하면 하나님께서 새로운 역사를 일으키는 목적이 타락한 인생을 위하여 그 소원을 이루어 주는 것이니 언제나 시련 가운데서 어찌할 수 없는 난관을 당하게 하고 거기서 원망하지 않고 낙심하지 않고 부르짖는 자를 통하여 새로운 역사가 이루어지는 것입니다.

성경 말씀이 세상에 기록되어질 때도 시련 가운데 기도하는 종에게 응답이 오면서 묵시의 말씀이 나타났고 그 말씀이 이루어질 때도 시련 가운데 기도하는 종에게 응답으로 이루어지는 것입니다.

아브라함이 고향을 떠나서 시련 중에서도 낙심치 않고 기도할 때 네 씨가 이방의 객이 되어 400년 동안 압박을 당하다가 내가 그 압박 속에서 그들을 징벌하고 네 자손을 인도하여 가나안 복지에 새로운 왕국을 이루겠다고 언약을 세우셨습니다.

그 언약이 이루어질 때에 애굽에 내려가서 바로에게 압박을 당하는 자리에서 모세의 간곡한 기도를 들으시고 응답을 내리어 그 민족을 강권으로 인도하여 가나안 복지에 다윗 왕국을 이루었습니다.

 

In the end of the kingdom of David, when the suffering of the trial of the servants who were trials did not despair, the words of the apocalypse came to them, and in the end of the Old Testament the prophecies of the end of the Old Testament were subject to the terrible pressures of Assyria and Babylon.

The answer came through a person who prayed without disappointment, building a new temple, and restoring Jerusalem.

Thus, in the end of the human end, today's body text teaches that a new age will come when answers are given to the servants who cry in trials.

Now it is through the Bible that somebody is responding. If a person who realizes in the text that he or she is the recipient of the answer does not get any new power through this text, he or she will be a worm-like person forever. but it's going to be like a new threshing if you get a new power and goes out courageously through this body.

다윗 왕국 말기에 극도로 부패할 때 시련을 받던 종들이 낙심치 않고 기도할 때에 그들에게 묵시의 말씀이 임하여 기록된 말씀이 구약 말기에도 예언대로 앗수르와 바벨론에게 무서운 압박을 받게 되었고 그 압박 속에서 낙심치 않고 기도하는 사람을 통하여 응답이 내리어 새로운 성전을 짓고 예루살렘을 복구한 것입니다.

이와 같이 인간 종말의 말기에도 시련 가운데 부르짖는 종들에게 응답이 내리어 새로운 시대가 올 것을 가르친 것이 오늘 본문입니다.

이제 어떤 자에게 응답이 오느냐는 것을 성경을 통하여 말합니다. 응답을 받는 사람이 누구냐 하는 것을 본문에서 깨달은 자가 조금도 이 본문을 통하여 새로운 힘을 얻지 못한다면 그야말로 영원히 지렁이 같은 인간이 될 것이로되 이 본문을 통하여 새 힘을 얻고 용기 있게 나가는 자라면 새 타작기 같이 강하게 쓰여 질 것입니다.

 

# He will give Jacob a new thresher and a victory.(Is.41:14~20).

# 야곱에게 새 타작기 역사를 주므로 승리하게 됨(41:14~20).

 

God called work of perfect triumph at the end of Christianity a work of threshing.

The thresher did not mean the work of the Grace period, but it taught the work of harvesting the harvest. The strongest work is the work of using earthworm-like Jacob as a new thresher.

When a man sees the poor, he is the weakest and the least able to do anything, but he who unified the world at the time of God's response is not the one holding the economic power, political the regime, or ecclesiastical authority the ruler, The work of a man who was praying for a prayer in the palace poverty, it is a work of judgment at the end, so it is a work of complete victory.

하나님께서는 기독교 종말에 완전 승리의 역사를 타작기 역사라고 하셨습니다.

타작기라는 것은 은혜 시대의 역사를 뜻한 것이 아니고, 추수기에 알곡을 모으는 역사를 가르쳤습니다. 가장 강한 역사는 지렁이 같은 야곱을 새 타작기 같이 쓰는 역사입니다.

사람이 볼 때는 가난한 자가 제일 약하고 아무 일도 할 수 없게 되었지만, 하나님의 응답이 나릴 때에 세계를 통일한 사람은 경제권을 쥔 자나 정권을 쥔 자나 교권을 쥔 자가 아니요, 궁핍 속에서라도 기도하던 사람에게 내리는 역사는 종말에 심판의 역사이므로 완전 승리를 이루게 됩니다.

 

# Only, What Jehovah is proud of(Is.41:8~20, 46:16).

# 여호와만 자랑할 일(41:8~20, 46:16).

 

The settlement end of the Christian end is that Jehovah will be only proud of it.

The person who will rule the world humanity will be the one who boasts only Jehovah. The text teaches that what God can only boast will out on the day he boasts of all-powerfulness and all human, pride is at the end of the East.

 

God will work in the tabernacle of Shem to boast of God both in the past and in the future. Today, the altars of God in East Asia are devastated today, and the extreme civilization is the East, the religious crisis is the East, and the East is the worse.

In any case, the Eastern Far East is an unfortunate government, an unfortunate nation. But the mystery of God is said to boast of Jehovah at the end of the eastern land. This implies that God will work in the tent of Shem even at the end.

I can now see this Bible as to which man will be proud of Jehovah.

기독교 종말의 끝을 맺는 역사는 여호와만 자랑할 일이 온다는 것입니다.

세계 인류를 지배할 인격은 여호와만을 자랑하게 되는 자일 것입니다. 황금만능을 자랑하는 것이나 모든 인간의 자랑이 다 없어지는 날에 여호와만 자랑할 수 있는 일은 동방 땅 끝에 있다는 것을 본문은 가르치고 있습니다.

하나님은 셈의 장막에서 과거에도 미래에도 하나님을 자랑할 수 있게 역사하실 것입니다. 지금 동방 아시아에 하나님의 제단이 다 황폐된 금일에 극도로 민생고가 심한 것은 동방이며, 종교 위기가 온 것도 동방이요, 인심이 악화된 곳도 동방입니다.

무엇으로 보든지 동방의 극동은 불행스러운 정부, 불행스러운 국민이라고도 할 수 있습니다. 그러나 하나님의 비밀은 동방 땅 끝에서 여호와를 자랑하리라고 말씀한 이것은 하나님은 끝날 에도 셈의 장막에서 역사한다는 뜻이 내포되어 있습니다.

이제 어떤 사람이 여호와를 자랑하게 될 것인가 하는데 대하여 본 성경을 보아서 알 수가 있습니다.

* The boasting of Jehovah is the ending of the end when God is the most pitiful and needy, when God is answering to them when he is being overwhelmed (17-20).

The work of the upper chamber of the church in Jerusalem, which took place in the tent of Shem, yielded fruit by establishing a church of the world, and the ending of work in the eastern lands ends in a complete new era.

In other words, the time of sowing is the life where each one of them communicates with God in the secret of the church, but the work of the end of the new age is boasting of Jehovah in front of the people.

This is because all things of it ends so that the world knows.

* 여호와를 자랑하는 일은 하나님께서 가장 가련하고 빈핍한 자가 극도로 애타는 일을 당할 때 하나님은 그들에게 응답을 해주는 것이므로 끝을 맺는 종말의 역사이니 이 역사로 말미암아 새 시대가 이루어지는 것입니다(17-20).

셈의 장막인 서쪽에서 일어난 예루살렘 다락방 교회의 일은 세계만방의 교회를 세우는 것으로 열매를 맺었고, 동방 땅 끝에서 일어나는 역사는 완전한 새 시대를 이루는 것으로 끝을 맺습니다.

자세히 말하자면 씨 뿌리는 시대는 교회가 은밀한 가운데서 각자 각자가 하나님과 교통하는 생활이었으나 새 시대가 오는 종말기의 역사는 만민 앞에 여호와를 높이 자랑하는 것입니다. 이것은 모든 일이 다 세상이 알도록 끝을 맺기 때문입니다.

 

& Work of response(17~20).

& 응답의 역사입니다(17~20).

 

The answer is completely different from the response of the time of grace and the response of the day of disaster.

The answer of the age of grace is that when sinners repented, the grace of the atonement came in response.

But at the end of human life, the work of the harvest is such that even those who are poor and needy respond to those who truly fear God, so that they will triumph and enjoy the glory of the new age.

Though our country has been worse and poor than other countries, the work of world reunification at the end will come to our country which is the remaining land of the eastern land.

It's evidence that The Communist Party against God has trampled on all the churches in Asia, and the end of the eastern land has left a church only in the country, and prayed more than others.

The power of this prayer has already come to the children of the poor is a testament to the blessing of those who are poor and needy.

응답이라는 것은 은혜 시대의 응답과 재앙의 날의 응답과는 전혀 다른 것입니다.

은혜 시대의 응답이라는 것은 죄인들이 회개할 때에 속죄의 은총이 응답으로 임한 것입니다.

그러나 인간 종말에 추수기의 역사는 아무리 가련하고 빈핍한 자라도 참으로 하나님을 경외하는 자에게 응답을 내리므로 그들이 승리하고 새 시대의 영광을 누린다는 것입니다.

우리나라가 남의 나라보다도 가련과 빈핍이 닥쳐왔지만, 종말에 세계 통일의 역사는 동방 땅 끝의 남은 땅이 되는 우리나라에 임할 것입니다.

하나님을 대적하는 공산당이 아시아 땅의 모든 교회를 다 짓밟게 하고 동방 땅 끝 이 나라에만 교회를 남기고, 남의 나라보다도 부르짖는 기도를 많이 하게 하신 것은 벌써 이 나라에 응답이 오는 증거입니다.

벌써 빈민의 자녀들에게 이런 기도의 힘이 임한 것은 가련하고 빈핍한 자에게 축복이 올 증거입니다.

& the blessing of the new land.(18~20).

& 새 땅의 축복(18~20).

 

God has given the blessing of the garden of Eden unconditionally, so it is the temptation of the devil to test whether he or she can enjoy it.

The second Adam, who is regenerated through Jesus, receives the blessings of the new age as a blessing after passing trials and test in advance, it's a complete kingdom.

If you do not test it now, there will be corruption again.

Therefore, the new earth, made up of those who have tested and answered, become a more complete kingdom than the Garden of Eden.

It is because only the response is complete. The answer is to those who have passed the trials.

Therefore, not being perfect in being Christ who has been redeemed (reborn) by Christ, but being a people who became a nation of Israel, praying discouragement in trials will accomplished in the fruit of the response as a nation of saints.

In other words, this is not only the person who has been created, but a new age to be recognized as a man, the sky, earth, and mountain vegetation are all to please.

하나님께서 에덴동산의 축복은 무조건 주었으므로 그것을 길이 누릴 수 있는 사람이 되느냐 되지 못하느냐에 대하여 시험을 해 본 것이 마귀의 시험입니다.

둘째아담 예수를 통하여 중생 받은 이스라엘이 새 시대를 축복으로 받는 것은 미리 시련을 통과시키고 시험을 해 본 다음에 주는 축복이니 완전한 왕국이 됩니다.

만일 지금도 시험을 해보지 않고 준다면 또다시 부패가 있게 될 것입니다.

그러므로 시험을 해보고 응답 받는 자로써 이루어지는 새 땅은 에덴동산보다도 더 완전한 왕국이 됩니다.

완전이라는 것은 응답으로만이 이루어지기 때문입니다. 응답은 시련을 통과한 자에게 오기 때문입니다.

그러므로 그리스도를 믿어 중생을 받은 이스라엘이 됨으로가 완전이 아니요, 이스라엘이 된 백성으로 시련 가운데 낙심하지 않고 기도함으로써 응답의 열매가 즉 새로운 시대를 성도의 나라로 이루게 되는 것입니다.

다시 말하면 이것은 창조를 받은 사람만이 아니요, 인정을 받은 사람으로서 이루어지는 새 시대니 하늘과 땅과 산천초목이 다 같이 기뻐할 일입니다.

 

 

 


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