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The Isaiah evidence 92. 40 chapter(1). The timely public work, the new power authority(Is.40:1~9).
07/30/2019 08:43
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The Isaiah debate evidence 92. 40 chapter(1). The timely public work, the new power authority(Is.40:1~9).

이사야 변론 증거 92. 40(1). 시대적인 역사, 새 힘 권세(40:1~9)

 

# Since the cry of the wilderness, the heavenly gospel of soul salvation begins, the beautiful news is delivered from the high mountain, so the end of spiritual and body salvation begins, Becoming a servant by receiving new power. #

# 광야에서 외치므로 영혼구원의 천국복음 시작, 높은 산에서 아름다운 소식을 전하므로 영육구원의 말세복음 시작, 새 힘 권세를 받음으로 말세 종이 됨 #

 

This chapter is a redefines of the truth of the judgment plummet of Isaiah.

Chapters 1 to 39 are the doctrines that emphasize judgment and the new age through the public work of the Old Testament in the Old Testament. From the chapters 40, on the last day, they holding to the public work of the eastern world and spoke about the new age.

Only by revealing the text can penetrate the darkness and defeat the devil.

Because the process of responding to the Word is only unknown to the responding party, it is the intention to be faithful to the proof of the text that it is inevitable to testify not to make false statements

본 장은 이사야에게 나타난 심판의 다림줄의 진리를 다시 구체화시켜서 나타낸 말씀입니다.

1장에서 39장까지는 구약의 시대적인 역사를 들어서 심판과 새 시대를 중점으로 가르친 교훈이요 40장에서부터는 말일에 동방 역사를 들어서 어떠한 역사인 것을 구체적으로 말씀한 동시에 새 시대를 말씀한 것입니다.

본문을 밝히는 것만이 흑암을 뚫고 마귀를 물리칠 수 있습니다.

말씀이 응하는 과정은 응하는 자 밖에는 모르는 일이므로 이단시 하지 마시고 부득이 증거 하는 것은 본문 증거에 충실하고자 하는 것입니다.

 

* important verse 31. But they that wait upon the LORD shall renew their strength; they shall mount up with wings as eagles; they shall run, and not be weary; and they shall walk, and not faint.

* 요절 31. 오직 여호와를 앙망하는 자는 새 힘을 얻으리니 독수리의 날개 치며 올라감 같을 것이요 달음박질하여도 곤비치 아니하겠고 걸어가도 피곤치 아니하리로다.

 

* the explanation) The power of man is a weakness, even if it is a boy or a strong young man, but it is a weakness to fall down, but the one who waits for Jehovah will give a superhuman new power to become a warrior of a win every battle warriors. This is to make a person who will live and accept the Lord of Judge.

* 강해) 인간의 힘이라는 것은 소년이라도 장정이라도 다 피곤해 넘어지는 것이 약점이지만 여호와를 앙망하는 자는 초인간적인 새 힘을 주어서 백전백승의 용사가 되게 한다는 것입니다. 이것은 살아서 심판 주를 영접할 인격을 이루어 놓는 일입니다.

 

* Is.40:1~2. Comfort you, comfort you my people, said your God.

Speak you comfortably to Jerusalem, and cry unto her, that her warfare is accomplished, that her iniquity is pardoned: for she had received of the LORD's hand double for all her sins

* 40:1~2. 너희 하나님이 가라사대 너희는 위로하라 내 백성을 위로하라. 너희는 정다이 예루살렘에 말하며 그것에게 외쳐 고하라 그 복역의 때가 끝났고 그 죄악의 사함을 입었느니라. 그 모든 죄를 인하여 여호와의 손에서 배나 받았느니라. 할찌니라.

 

* the explanation) God first told us of the news of apology to comfort those who suffer in the chain of sin.

The work of the time of grace says in Is.9:1-2 that light comes out of Galilee, and here we speak first of John the Baptist. From chapter 40, He tell you in detail.

It is said that it is the light of the Gentiles and that the news of apology sin through John the Baptist is 'Look at the Lamb who takes away the sin of the world'.

It means that a nation has received double the cost of your sins through the cross of the Lord, so you are comforted not to be discouraged.

* 강해) 하나님은 먼저 죄의 사슬에서 고통을 받는 백성을 위로하는 사죄의 소식을 먼저 전한다는 것을 말씀했습니다.

은혜시대에 관한 일은 사9:1~2에 갈릴리에서 빛이 나온다고 말했는데 여기서는 세례 요한의 일을 먼저 말했는데 40장부터는 본론적으로 자세히 말씀하십니다.

이방의 빛이 된다는 말을 하고 세례 요한을 통하여 죄를 사하는 소식을 세상 죄를 지고 가는 어린양을 보라고 말한 것입니다.

어느 민족이나 주님의 십자가를 통하여 네 죄의 대가를 배나 받았다는 것이니 낙심 말라고 위로하신다는 말입니다.

 

* Is.40:3~4. The voice of him that cried in the wilderness, Prepare ye the way of the LORD, make straight in the desert a highway for our God.

Every valley shall be exalted, and every mountain and hill shall be made low: and the crooked shall be made straight, and the rough places plain:

* 40:3~4. 외치는 자의 소리여 가로되 너희는 광야에서 여호와의 길을 예비하라 사막에서 우리 하나님의 대로를 평탄케 하라. 골짜기마다 돋우어지며 산마다, 작은 산마다 낮아지며 고르지 않은 곳이 평탄케 되며 험한 곳이 평지가 될 것이요.

 

* the explanation) This news means a movement of liberation that is opened from the wilderness of Judea and opened up a smooth path to prepare the way of the Lord.

To prepare the way of the LORD because he cries out in the wilderness, it is to receive the Lord of the First Coming.

If you believe in Jesus, whoever you are, whether you are guilty or not, you will be just as flat.

Jews, Gentiles, and barbarians, believing in Jesus and forgiving their sins,

It was said that Jehovah's way was flat to be one.

* 강해) 이 소식은 유대 광야에서부터 들림으로 여호와의 길을 예비하는 평탄한 길이 열려지는 해방의 운동을 뜻한 것입니다.

광야에서 외치므로 여호와의 길을 예비한다는 것이 초림의 주를 영접할 일을 시킨다는 것입니다. 죄가 많든 적든 빈부귀천 누구든지 예수만 믿으면 꼭 같이 평탄케 된다는 것입니다.

유대인이고 이방인이고 야만인이고 예수 믿고 죄 사함 받으면 하나가 된다는 것이 여호와의 길은 평탄이라 했습니다.

 

* Is.40:05. And the glory of the LORD shall be revealed, and all flesh shall see it together: for the mouth of the LORD had spoken it.

* 40:5. 여호와의 영광이 나타나고 모든 육체가 그것을 함께 보리라 대저 여호와의 입이 말씀하셨느니라.

 

* the explanation) This public work is the public work of the sinful flesh that gives people the opportunity to return to God. It is not to call the righteous, but to come to call sinners and to call the flesh.

* 강해) 이 역사라는 것은 죄의 육체의 사람들이 하나님께로 돌아 올 기회를 주는 역사입니다. 의인을 부르려 함이 아니요 죄인을 부르려 즉 육체의 사람을 부르러 주님은 오셨다는 것입니다.

 

* Is.40:6~8. The voice said, Cry. And he said, What shall I cry? All flesh is grass, and all the goodliness thereof is as the flower of the field:

The grass withered, the flower faded: because the spirit of the LORD blew upon it: surely the people is grass.

The grass withered, the flower faded: but the word of our God shall stand for ever.

* 40:6~8. 말하는 자의 소리여 가로되 외치라 대답하되 내가 무엇이라 외치리이까 가로되 모든 육체는 풀이요 그 모든 아름다움은 들의 꽃 같으니 풀은 마르고 꽃은 시듦은 여호와의 기운이 그 위에 붊이라 이 백성은 실로 풀이로다. 풀은 마르고 꽃은 시드나 우리 하나님의 말씀은 영영히 서리라 하라.

 

* the explanation) At this time the cry is the news of the Resurrection because of the faith of Christ even though all flesh fell down like grass by the sin of Adam.

Believe in the Word All flesh falls like a grass, but according to the Word there is soul salvation and resurrection, so do not be discouraged.

* 강해) 이때에 외치는 소리는 아담의 죄로 말미암아 모든 육체는 풀같이 쓰러지게 되었지만 그리스도를 믿음으로 말미암아 부활이 있다는 것을 증거 하는 소식입니다. 말씀을 믿어라 모든 육체는 풀같이 쓰러지지만은 말씀대로 영혼 구원이 있고 부활이 있으니 낙심하지 말라는 것입니다.

 

* Is.40:9. O Zion, that bring good tidings, get you up into the high mountain; O Jerusalem, that bring good tidings, lift up your voice with strength; lift it up, be not afraid; say unto the cities of Judah, Behold your God!

* 40:9. 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 아름다운 소식을 예루살렘에 전하는 자여 너는 힘써 소리를 높이라 두려워 말고 소리를 높여 유다의 성읍들에 이르기를 너희 하나님을 보라 하라.

 

* the explanation) This is the public work of accepting the Messiah because it taught the public work of the Grace.

It is time to tell the good news again, and those who will give this news will come to the high mountain, and from there they will gain strength and boldly proclaim it.

The beautiful news of the Second Coming begins with a high mountain.

* 강해) 이것은 은혜시대의 역사를 가르쳤으니 메시야를 영접한 역사입니다.

다시 아름다운 소식을 전할 때가 오는 것이니 이 소식을 전할 자는 높은 산에 오르게 되어 거기서부터 힘을 얻고 담대히 전하게 된다는 것입니다.

재림할 때의 아름다운 소식은 높은 산에서 시작 된다는 말씀입니다.

& When you are strong(9~10).

& 강한 자로 임하실 때(9~10).

 

When God calls on sinners through the Blood of Jesus Christ, He is silent, and when He has hold all His servants, persevering, even killing His servants, it is meaningful to keep silent until the time comes.

하나님께서 어린 양 예수의 보혈을 통하여 죄인을 부를 때는 잠잠히 계셨고 모든 종들을 들어 쓸 때 아무리 핍박이 있고 심지어 하나님의 종들을 죽이는 일이 있다고 해도 때가 올 때까지 잠잠히 계신 것은 다음과 같은 의의가 있습니다.

 

First: It is the time when the love of God, who obeys the Son to death, is known to the world, as God is the work of seeing the blood of the Lamb and calling all sinners. It is because it is time to forgive a sinner by praying "forgive" for the multitude while receiving sin from sinners without opening it. Do not open your mouth like a silent sheep in front of a shearer. And instead of being abused by the criminals, I'd rather forgive them. because it's a time for forgiveness.

첫째 : 아들을 보내서 죽기까지 순종케 한 하나님의 사랑이 세계에 알려지는 때이니 만큼 하나님께서 어린양의 피를 보시고 모든 죄인을 부르시는 역사이므로 아들을 보내서 털 깎는 자 앞의 소리 없는 양 같이 아무런 입을 열지 않고 죄인들에게 악행을 받으면서도 오히려 그 무리를 위하여 용서해 주십시오.” 하는 기도로 죄인을 용서하는 시기이기 때문입니다.

 

Second: The liberation movement to forgive unconditionally. This liberation is a liberation because Christ one person has obeyed until his death.

This liberation is not a collective liberation but a public work in which individual souls are liberated.

Therefore, no matter how oppressive the suppression and oppressed, if the soul of the person is released from sin, the will of the Father is fulfilled.

둘째 : 무조건 용서해 주라는 해방 운동이니 이 해방이라는 것은 그리스도 한 분이 죽기까지 순종했으므로 이루어지는 해방입니다.

이 해방은 단체적인 해방이 아니고 개인 개인의 영혼이 해방을 받는 역사입니다.

그러므로 아무리 이방 세력이 억압을 하고 압박을 해도 그 사람의 영혼을 죄에서 해방을 주면 아버지의 뜻은 다 이룬 것이었습니다.

 

But the beautiful news is not personal spiritual emancipation, but the Lord who comes to the work of suppressing all the forces of Zion and killing and killing the children of Zion from the earth is coming strong.

Then why is this a good news for the purpose of achieving a beautiful world through Zion?

Until this day, because the movement is aimed at salvation, the evil world is under the regime of the evil one, and a dirty and shabby society is being made which is not beautiful.

But the Lord, who comes as a strong man, does not aim at a beautiful era of politics, religion, or any other group that promotes his welfare in the spirit of aggression, I will destroy everyone.

It is Jehovah's word, the prophets, that correctly taught that this beautiful age will come only when God's Word is fulfilled.

그러나 아름다운 소식이라는 것은 개인적인 영적 해방이 아니고 시온의 자녀를 압박하고 죽이고 쫓아내던 그 세력을 모두 지상에서 없애 버리는 역사를 하러 오시는 주님은 강한 자로 임하는 것입니다.

그러면 이것이 어째서 아름다운 소식이 되느냐면 시온을 통하여 아름다운 세상을 이루기 위한 목적이기 때문입니다.

이날까지는 영혼 구원을 목적한 운동이므로 악한 세상이 악한 자의 정권 아래에서 아름답지 못한 더럽고도 누추한 사회가 이루어지고 있습니다.

그러나 강한 자로 오시는 주님은 아름답지 못한 정치나 종교나 또는 어떠한 단체든지 침략의 정신을 가지고 남을 해코자 하는 마음에서 자기의 복리를 도모하는 자나 또는 하나님의 말씀에 응한 아름다운 시대를 목적하지 않고 현실주의로 흐르는 사람들을 다 없애 버립니다.

하나님의 말씀이 그대로 이루어짐으로만이 아름다운 시대가 온다는 것을 정확히 가르친 것이 여호와의 말씀인 선지서란 것입니다.

 

# To convey the good news to Zion.(Is.40:9~10).

# 아름다운 소식을 시온에 전할 일(40:9~10).

 

The beautiful news is the secret truth of God's children entering the new age without tasting death.

The secret of Christianity to this day is the mystery that anyone who believes in the blood of the cross will apology to sin.

There is no secret to man's wisdom that anyone who believes in him is forgiven of sin because of the death of a carpenter in the town of Nazareth and receives citizenship, which is the child of God without discrimination on national borders.

Therefore, the Jews did not object to the evidence that John the Baptist cried out when the prophecy of Isaiah 40: 1-5 was fulfilled.

For he testified that Jesus of Nazareth, the carpenter, was the Son of God, the Lamb of taking away the sin of the world (John.1:19-34).

We must now know when it is time to share the good news with the church that became Zion and Jerusalem because we believe in Christ.

아름다운 소식이라는 것은 하나님의 자녀들이 죽음을 맛보지 않고 새 시대에 들어가는 비밀의 진리를 말합니다.

이날까지 기독교에서 전한 비밀은 누구든지 십자가의 보혈을 믿으므로 죄를 사한다는 비밀입니다.

나사렛 동네에서 목수 일을 하던 예수 한 분이 죽으므로 누구든지 그를 믿으면 죄가 사하여지고 민족적 국경의 차별이 없이 다 하나님의 자녀가 되는 시민권을 받는다는 비밀도 인간의 지혜로서는 알 자가 전혀 없었던 것입니다.

그러므로 세례요한이 사40:1~5까지의 예언이 자기에게 응하였다고 하면서 외치는 증거를 오히려 유대인들은 반대했던 것입니다.

왜냐하면 나사렛 목수 예수를 하나님의 아들이요, 세상 죄를 지고 가는 어린양이라고 증거 하기 때문이었습니다(1:19-34).

이제 그리스도를 믿으므로 시온이 되고 예루살렘이 된 교회에 아름다운 소식을 전할 때는 어느 때냐 하는 것을 우리는 알아야 할 것입니다.

 

* He who taught the beautiful news to Zion and ascended the high mountain taught the mountain holy, and this mountain holy is the mountain where the word of the beautiful news came.

In Is.25:6 it was said that on this mountain there was a feast for the peoples and a feast for the wine that had been stored for a long time. In verse 7, he said, it’ clear. "On this mountain all the peoples are covered with the covering of the nations, and the covering of the nations is covered with the covering of the nations."

he said, In verse 10, Jehovah's hand appears on this mountain, and you will see it as a mountain of beautiful wine-like news in the last days.

In the future, Christianity will be with drunken Is.28:7, who eat dog wine, and those who have eaten clear wine and have received spiritual flesh, Is. 55:1-3.

Therefore, those who preach the good news to Zion will ascend to the high mountain, which means that they will be told this message by climbing up the high mountain.

For if John the Baptist had shouted in the wilderness as he said in Is.40:3, he who preaches the good news to Zion at the end of Christianity, you should see it as a high mountain in the earth.

Of course, there is also a high mountain of the uphill of the trial.

* 아름다운 소식을 시온에 전하는 자가 높은 산에 올라간다는 것은 성산을 가르친 것이니 이 성산이라는 것은 아름다운 소식의 말씀이 임한 산을 말합니다.

25:6에 이 산에서 만민을 위하여 기름진 것과 오래 저장하였던 맑은 포도주로 연회를 베푼다고 하였고, 7절에 이 산에서 모든 민족의 그 가리어진 면박과 열방의 그 덮인 휘장을 제하시며 라고 하였고, 10절에 여호와의 손이 이 산에 나타난다고 했으니 말세에 맑은 포도주와 같은 아름다운 소식이 나타난 산이라고 보게 됩니다.

앞으로 기독교는 개포도주를 먹고 취하는 자가 사28:7과 같이 있고 맑은 포도주를 먹고 심령 소성을 받은 자가 사55:1-3같이 있게 됩니다.

그러므로 아름다운 소식을 시온에 전하는 자가 높은 산에 오른다는 것은 높은 산에 올라가 기도함으로서 완전히 이 소식을 전하게 된다는 뜻입니다.

왜냐하면 사40:3에 광야라고 말씀한 그대로 세례 요한이 광야에서 외쳤다면 기독교 종말에 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 한 것도 실지에 높은 산으로 보아야 될 것입니다.

물론 시련의 고개의 높은 산이라는 의미도 있습니다.

 

For a feeble servant, climbing on a high mountain and crying was cried in Samgak(tripod) Mountain from June to September 2003.

미약한 종에게는 높은 산에 올라가서 부르짖으라는 것은 2003.6~9월까지 삼각산에서 부르짖게 되었습니다.

 

 


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