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The Isaiah debate evidence 77. 32 chapter(1). Righteousness rule, Christ's ruling (Is.32:1~4)
06/18/2019 07:01
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The Isaiah debate evidence 77. 32 chapter(1). Righteousness rule, Christ's ruling (Is.32:1~4)

이사야 변론 증거 77. 32(1) 의로운 통치, 그리스도의 통치(32:1~4)

 

# One king reigns righteous, princes the administration with fair, a renown man, a idleness woman, an unfaithful daughter, the spirit be poured upon us #

# 한 왕이 의로 통치, 방백들이 공평으로 정사, 고명한 자, 안일한 부녀, 염려 없는 딸 들, 필경은 성신을 부어 주심 #

 

This chapter is at the same time, there was absolute protection, such as chapter 31, and he said, "Christ's righteous reign the king of kings."

본 장은 31장과 같은 절대적인 보호가 있는 동시에 만왕의 왕이신 그리스도의 의로운 통치를 말한 것입니다

 

* Important verse; 17. And the work of righteousness shall be peace; and the effect of righteousness quietness and assurance for ever.

* 요절; 17. 의의 공효는 화평이요 의의 결과는 영원한 평안과 안전이라.

 

* the explanation) The age of the Holy Spirit is the true righteous peace, eternal peace and security.

* 강해) 성령으로 말미암아 이루어지는 시대는 참된 의로운 화평을 이루고 영원한 평안과 안전입니다.

 

* Is.32:1. Behold, a king shall reign in righteousness, and princes shall rule in judgment.

* 32:1. 보라 장차 한 왕이 의로 통치할 것이요 방백들이 공평으로 정사할 것이며

 

* the explanation) This ruling is governed by justice without repression or constraints. Now the northern side is broken, Jesus is the righteous ruler, and the princes are change saint ours.

Now, the North people will collapse, and the rules of righteousness, so do not be afraid, it is word that human conclusion. Jesus is the king of kings, and the resurrected saint and changed saints are the princes of the prince

enfeoffment.

* 강해) 이 통치라는 것은 억압이나 구속이 없는 통치니 공평으로 정사를 합니다.

이제 북방이 무너지고 예수님이 의로운 통치를 하시고 그 방백들이 정사하는데 우리 변화성도입니다. 북방을 치고는 이제 의로움으로 통치한다는 것이니 두려워하지 말라는 것이니 인간종말을 말합니다. 예수님은 만왕의 왕이시고 부활성도와 변화성도는 방백인 분봉 왕이 되는 것입니다.

 

* Is.32:2. And a man shall be as an hiding place from the wind, and a covert from the tempest; as rivers of water in a dry place, as the shadow of a great rock in a weary land.

* 32:2. 또 그 사람은 광풍을 피하는 곳, 폭우를 가리우는 곳 같을 것이며 마른 땅에 냇물 같을 것이며 곤비한 땅에 큰 바위 그늘 같으리니

 

* the explanation) For example, there is a public work in the shadow of a rock on a dry land, like a place where you can avoid a storm and a heavy rain. As the Word says, the north will rise strongly, but there is absolute protection and victory. Jesus is a place to avoid winds, a place to hide winds, a stream in dry land, and a rocky shadow on a hot day. You are absolutely not to be concerned

* 강해) 예를 들면 아무리 광풍과 폭우가 부딪혀도 피하는 곳 같이 마른땅에 냇물같이 곤비한 땅에 바위 그늘같이 역사해 주는 일이 있습니다.

말씀대로 북방이 강하게 일어나겠지만 절대적인 보호와 승리가 있다는 것입니다.

예수님은 풍우를 피하는 곳, 광풍을 가리는 곳, 마른 땅에 냇물 같고 더운 날에 바위 그늘 같은 분입니다. 절대로 너희는 염려하지 말라는 것입니다.

 

& Public work is not controlled by the environment(1~2).

& 환경에 지배를 받지 않는 역사(1~2).

 

No matter how fast wind and storms come, and no matter how smugly and desperate comes, there's a public work of going out there,

Because God is a target for a better environment for a man who has a difficult environment. It's time for a job that cannot be earned as a person. It's one way of realizing God's love with your peoples because it's the intrigue way of God, and it's a way of realizing God's love in a difficult mess, so we can go into eternal kingdom.

Because it's because of the Lord's path There's no difficult thing to do. There's a way to avoid a storm like a storm, there's a way to avoid it, and

It is God's good way to make a new kingdom only by those who have experienced the power of the true God because there is power to make the water dry and satisfactory even in the dry land and to renew in the needy land

아무리 광풍과 폭풍이 불어오고 아무리 메마르고 곤핍한 일이 온다 하여도 거기에서 피해를 당치 않고 나가는 역사입니다. 왜냐하면 하나님은 어려운 환경이 오게 하는 것도 택한 자에게 더 좋은 것을 주기 위한 목적이니 좋은 것을 받을 수 있는 자리는 인력으로서 당할 수 없는 일이 올 때입니다.

이것은 하나님의 모략적인 방법이니 어려운 풍파가 일어나는 것은 당신의 백성으로 하나님의 사랑을 깨닫게 하기 위한 방법입니다. 인간이라는 것은 어려운 난관 속에서 하나님의 역사라는 것이 무엇이라는 것을 맛보게 되므로 영원한 왕국에 들어갈 수 있는 길이 있기 때문입니다.

주의 인도하는 길은 어려운 일이 없다 하는 것이 아니요 광풍 같이 폭풍 같이 불어오는 환난에서 피할 길이 있고 아무리 메마른 땅에도 만족히 마실 물이 있게 하고 곤핍한 땅에서도 새로워지게 하는 힘이 있으므로 진정한 신의 능력을 체험한 자 만으로 새로운 왕국을 이루는 것이 하나님의 선한 방법이기 때문입니다.

 

* Is.32:3~4. And the eyes of them that see shall not be dim, and the ears of them that hear shall hearken.

The heart also of the rash shall understand knowledge, and the tongue of the stammerers shall be ready to speak plainly.

* 32:3~4. 보는 자의 눈이 감기지 아니할 것이요 듣는 자의 귀가 기울어질 것이며 조급한 자의 마음이 지식을 깨닫고 어눌한 자의 혀가 민첩하여 말을 분명히 할 것이라.

 

* the explanation) Therefore, it is a public work that can be perfected for anyone who is seeing, hearing, satisfying and making clear the knowledge of the heart and the agile words of the mouth.

It is just to see and hear right away and to speak right away. The truth of the end is new to hear, to hear new, to see new, to praise, to have a new knowledge to hear. It is a public work of complete argument.

* 강해) 그러므로 보고 듣는 자가 만족하고 마음의 지식과 입의 민첩한 말을 분명히 하게 하는 역사이니 누구든지 다 완전케 할 수 있는 역사입니다.

바로 보고 바로 듣고 바로 깨닫는 동시에 바로 말한다는 것입니다. 말세의 진리는 듣도록 새 듣고프고 보도록 새 보고프고 정말로 듣도록 새 지식이 생깁니다. 완전변론의 역사입니다.

 

& Satisfy those who see and hear(3).

& 보고 듣는 자에게 만족을 줌(3).

 

It's always the perfect thing to do, and the more you look at it, the more satisfying it is at first. There's nothing to look at first. The more you want to hear it, the more you want to hear it, but the more you see it, the more you want to see. The more I realized, the better the Christian end It's the complete truth

Today, when Christianity is a so-called Protestant state, people lose their strength and worship on Sunday day and do not gather again.

When they become tired of being taught complete truths at the same time, they are called secularism Theology also comes out.

The more we hear at this time, the more graciously and satisfying the work will be, the church will become an unnecessary institution in this age.

Therefore, blessing those who read, listen, and keep in the book of Revelation means the complete public work of Christianity.

The Word of God gives complete perfection to the people of the time, and the truthful movement that gives more satisfaction to the people who are proud of science civilization is the beautiful news.

언제나 완전이라는 것은 보고 들을수록 만족함을 줍니다. 완전치 못한 것은 처음에는 좋게 보이나 자세히 보면 볼 것이 없고 처음에는 듣고 싶으나 자세히 들을수록 더 들을 것이 없는 것이지만 완전이라는 것은 처음 보는 것 보다 볼수록 더 볼 것이 있고 들을수록 더 깨달아 지는 것을 기독교의 종말의 완전한 진리라는 것입니다.

금일에 기독교가 소위 신교국가 라는 나라들이 모이는데 힘을 잃고 주일 날 낮 예배만 드리고는 다시 모이지를 않는다는 것은 강단에서 완전한 진리를 가르치지 못하는 일이 있게 되는 동시에 들으나 마나 한다는 싫증을 낼 때에 소위 세속주의라는 신학까지 나오게 됩니다.

우리는 이때에 들을수록 볼수록 은혜가 되고 만족해지는 역사가 없다면 교회는 이 시대에 필요 없는 기관이 되고 말 것입니다.

그러므로 계시록에 읽고 듣고 지키는 자는 복 있다는 것은 기독교의 완전 역사를 뜻한 것입니다. 하나님의 말씀은 그 시대 사람에게 완전한 것을 주는 것이니 지금 과학 문명을 자랑하는 인간들에게 더욱 만족을 주는 진리 운동이 아름다운 소식이라는 것입니다.

 

& Give knowledge to impatient mind(4).

& 조급한 마음에 지식을 줌(4).

 

People are going to make a big mistake when they suddenly get tense. Rampage is the opening of the door for receiving the Devil's test.

Adam and Eve of the Garden of Eden have fallen to the snake of the Covenant, listening to the words of the snake was hasty heart test, without asking God before eating the fruit of the good and bad came to the beginning of human decadence.

Christianity is always the act of taking the devil snare that it is the unconditional thing and the hasty rushing. Today, when Christianity is at the top of the development of scientific civilization, humans who lack full knowledge of truth are enticed by the sound of devils crying out for the universal power of science.

Those who have full knowledge of today's faith will not only be able to discern this age, but will also be able to find the knowledge to solve the problems of the situation difficult from the Bible in the life of a saint who possesses a perfect personality, It is a complete public work.

사람이라는 것은 공연히 마음이 조급해질 적에 큰 과오를 범하게 됩니다. 조급은 마귀 시험을 받는 일에 문을 열어 주는 일입니다. 에덴동산의 아담 하와가 타락한 동기가 간교한 뱀의 말을 듣고 마음이 조급해지는 시험을 받아 하나님 앞에 물어 본 일도 없이 선악과를 먹게 되므로 인류 타락의 시발점이 되었습니다.

기독교의 신앙심이라는 것은 무조건 무슨 일이나 급하게 서두는 것은 언제나 마귀 올무에 걸리는 행동이라고 봅니다오늘날 기독교가 과학 문명이 최고도로 발달할 때에 완전한 진리의 지식이 없는 인간들이 과학 만능을 부르짖는 마귀 소리에 미혹을 받게 됩니다.

금일에 완전한 신앙 지식을 가진 자라면 이 시대를 바로 분별하는 동시에 시대적인 진리 지식에 입각하여 마음에 조급이 없는 완전한 인격을 소유한 성도의 생활에서 시국 난제를 해결할 지식을 성서에서 완전히 찾게 되는 일을 완전 역사라 하는 것입니다.

 

& Being a clear speaker(4).

& 말을 분명히 하는 자가 됨(4).

 

Today, there is so much that it causes confusion and less adverse effects than what you did not say, because you can not make it clear in the Christian pulpit. It would be a sermon to destroy worship if you do not know whether preaching will save the spirit or kill it.

The struggle of a person who can not speak clearly becomes a oneself darkness (Is.8:20).

The Word of God is a reasonable argument that can be clearly stated as a preacher. Some say that God's Word is interpreted in a different way. It is a word that destroys the church of God. In Isaiah 45:19 I have not spoken secretly in darkness, and you have found me in vain to the sons of Jacob. The LORD said to the righteous and to the honest.

If God does not give his servants a clear truth, but wants to go out and testify unconditionally, we will not need to be servants of such God. A man of God will not be a person of perfect person unless he can speak clearly.

Therefore, today's Christian public work will become a believer and when we speak clearly, the darkness of the devil will be withdrawn, and the angels will walk together to walk the steps of a mighty warrior win every battle .

오늘에 기독교 강단에서 말을 분명히 하지 못하므로 오히려 혼란을 일으키고 말하지 않은 것 보다 못한 역효과를 주는 일이 너무나 많습니다. 설교가 영을 살리는지 죽이는지를 모르고 무조건 떠든다는 것은 예배를 망치는 설교가 될 것입니다.

분명한 말을 못하는 자의 강단 생활은 자신조차 흑암에 빠지는 일이 됩니다(8:20). 하나님의 말씀은 설교자로서 분명히 말할 수 있는 합리적인 변론이 구비된 글입니다. 어떤 자들이 하나님 말씀은 아무렇게 각각 해석할 탓이라 하는 것은 하나님의 교회를 망치는 말입니다. 45:19을 보면 나는 흑암한 곳에서 은밀히 말하지 않았으며 야곱 자손에게 너희가 나를 헛되이 찾으라. 이르지 아니하였노라 나 여호와는 의를 말하고 정직을 고하느니라고 말씀하셨습니다.

만일 하나님께서 당신의 종들에게 분명히 진리를 주지 않고 무조건 나가서 증거 하라고 한다면 우리는 그런 하나님의 종이 될 필요가 없을 것입니다. 하나님의 사람은 분명한 말을 못하면 완전한 인격을 가진 자가 아닐 것입니다.

그러므로 금일에 기독교의 완전 역사는 신자로써 분명한 말을 하게 될 때에 마귀의 흑암은 물러가고 천사는 같이하므로 백전백승의 용사의 걸음을 걷게 될 것입니다.

 

# The complete public work of the Christian end(Is.32:1~4).

# 기독교 종말의 완전 역사(32:1~4).

 

The public work of Christianity refers to the public work of ground rule as complete public work.

The public work until this day is only the search for the one who is chosen among the world people by the blood of Christ in the aim of the earthly reign, but the complete public work of the end is the public work of the end of Christianity that constitutes the era of righteous rule.

Complete public work means not to forcefully restraint a person but to accomplish what can not be done as a manpower.

기독교의 역사라는 것은 지상 통치의 역사를 완전 역사라 하는 것입니다.

이날까지의 역사는 지상 통치를 이루기 위한 목적에서 그리스도의 보혈로 세계적인 민족 중에 택한 자를 찾으시는데 불과한 역사이지만 종말의 완전 역사는 의로 통치하는 시대를 이루는 것을 기독교 종말에 역사라는 것입니다.

완전 역사라는 것은 사람을 억지로 구속시키는 것으로서가 아니고 인력으로서 할 수 없는 것을 이루어 주는 것을 뜻합니다.

 

* It is the complete public work of the end of Christianity that fulfills the world of true happiness in our life, as only the perfect personality of God beyond the science finds the perfect person, and at the same time, it is the perfect fruit.

* 우리 인생의 참된 행복의 세계를 이루는 것은 과학을 초월한 하나님의 완전 역사로만이 완전한 인격을 찾게 되는 동시에 완전한 열매를 이루는 자로써 새로운 의의 통치시대를 이루는 것을 기독교 종말의 완전 역사라는 것입니다.

 

 


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