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The Isaiah evidence 76. 31 chap(2). The disaster and the protection, fire and the bellow(Is.31:7~9)
06/15/2019 18:17
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The Isaiah defense evidence 76. 31 chapter(2). The disaster and the protection, fire and the bellow(Is.31:7~9)

이사야 변론 증거 76. 31(2). 재앙과 보호, 불과 풀무(31:7~9)

 

# Egypt being leaned, Jehovah up to not being looked with respect and not finding, Jehovah fighting and protecting and the convoy, sign, fire of the Jehovah, as to Jerusalem the Jehovah's bellow being in Zion, the north goes broke #

# 애굽을 의지, 여호와를 앙모하지 않고 구하지 않음, 여호와가 싸우고 보호하고 호위함, 기호, 여호와의 불은 시온에 여호와의 풀무는 예루살렘 있음, 북방이 망함 #

 

As to this chapter, certainly the character which the people respecting God doesn't look up with hope God and gets the help from the human and leans the military force in the world and doesn't find the God's will receives the disaster.

본 장은 하나님을 공경하는 백성이 하나님을 앙망하지 않고 인간에게 도움을 얻어 보려고 하여 세상의 무력을 의지하며 하나님의 뜻을 구하지 아니하는 자는 반드시 재앙을 받게 된다는 것입니다.

 

* important verse; Section 5. As birds flying, so will the LORD of hosts defend Jerusalem; defending also he will deliver it; and passing over he will preserve it.

* 요절; 5. 새가 날개 치며 그 작은 새를 보호함 같이 나 만군의 여호와가 예루살렘을 보호할 것이라 그것을 호위하며 건지며 넘어와서 구원하리라 하셨나니

 

* the explanation) The bird will bear the wing and the cub will be protected, it will guard and God will protect and it will take up.

The degenerate age public work is the public work of the absolute protection and relief.

* 강해) 하나님께서는 새가 날개를 치며 작은 새를 보호함과 같이 호위하고 보호하며 건져 주시겠다는 것입니다. 말세 역사는 절대적인 보호와 구원의 역사입니다.

 

* Is.31:7~9. For in that day every man shall cast away his idols of silver, and his idols of gold, which your own hands have made unto you for a sin. Then shall the Assyrian fall with the sword, not of a mighty man; and the sword, not of a mean man, shall devour him: but he shall flee from the sword, and his young men shall be discomfited.

And he shall pass over to his strong hold for fear, and his princes shall be afraid of the ensign, said the LORD, whose fire is in Zion, and his furnace in Jerusalem.

* 31:7~9. 너희가 자기 손으로 만들어 범죄한 은 우상, 금 우상을 그 날에는 각 사람이 던져버릴 것이며 앗수르는 칼에 엎더질 것이나 사람의 칼로 말미암음이 아니겠고 칼에 삼키 울 것이나 여러 사람의 칼로 말미암음이 아닐 것이며 그는 칼 앞에서 도망할 것이요 그 장정들은 복역하는 자가 될 것이라. 그의 반석은 두려움을 인하여 물러가겠고 그의 방백들은 기호를 인하여 놀라리라 이는 여호와의 말씀이라 여호와의 불은 시온에 있고 여호와의 풀무는 예루살렘에 있느니라.

 

* the explanation) In referee day, even if it is the ire of the God which cannot suffer due to the human power, no matter what, the north says be strong, it gets to be surprised by the God's ensign of Jehovah and only the fire and furnace of Jehovah is in Zion and Jerusalem .

For that the Assyria north power collapses, it doesn't with the knife of the man, but God smites directly and it does in the knife with the knife of the word to be swallowed our one.

The see the cross flag is surprised and it gets to run away. Whenever it gets to second attack this time, there will be the God's public work(Mic.5: 5~6, Joel.2:20).

It is in Zion and is in Jerusalem and only this favors fire and furnace.

The favors of the fire castle which it blows if it is united and appeals and prays comes down.

The fire of the annihilation comes down every the worship repeatedly and each one quantity gets to be full. Directly, the amount of the fire of the holy spirit and word armament are to be in the pioneer servant.

* 강해) 심판 날에는 인간의 힘으로 당할 수 없는 하나님의 진노이니 아무리 북방이 강하다 하여도 하나님의 기호로 인하여 놀라게 되고 여호와의 불과 풀무는 시온과 예루살렘에 있다는 것입니다.

앗수르 북방 세력이 무너지는 데는 사람의 칼로 하는 것이 아니고 칼에 삼키 울 것이라는 것은 하나님이 직접 치시는데 말씀의 칼로 한다는 것입니다.

십자가 깃발만 보고도 놀라서 도망가게 된다는 것입니다. 이번에 재침하게 되면 하나님의 역사가 반드시 있을 것입니다(5:5~6, 2:20).

그 은혜가 시온에 있고 예루살렘에 있는데 불과 풀무라는 것입니다. 합심하여 호소하고 기도하면 불 성곽의 은혜가 내려온 것입니다.

예배 때마다 소멸의 불이 자꾸 내려와 각자 분량이 차게 됩니다. 선구적인 종은 바로 말씀무장과 성신의 불의 분량이 차는데 있습니다.

& The public work when the north power runs away to the public work transcending the human military force(7~8).

& 인간 무력을 초월한 역사로 북방 세력이 도망을 가는 역사(7~8).

It said that it makes beat the north because God lifted your servant that it will include as the public work transcending the human military force and the north will make run away.

It is the very foolish thing to think about the today that we hit with the military force and defeat the north force and it beats. And since being the thing despising the God's word to droop the head in the front of north, it is the foolish action.

Therefore, it has to become the people which believes this word and comes back to God even if no matter what, it says be like seen that force on the north beats. Our livelihood will have to know being no in the long outside which finds God before and which it repents.

Now, in Korea, there has to be the thing realizing this people with the slogan that it believes the phrase from the bible and returns to God.

If it has not been like this, the God's large-scale ire will be received.

Because to be thing because standing against God.

God is to defeat the north and it doesn't make do with the knife of the man and the power on the north makes run away to strong your public work. This is the purpose taking up the people where there is underneath this force.

It receives that north force is rescued the person which opposes and fights until Lord comes again or the someone. It will get to have done to throw away the person compromising with the north force or the someone.

If the flocks where there are in the Iron Curtain will not be rescue now and the second coming of the Lord will be realized, someone will take care of the circumstances feel victimized of this people cry in the Iron Curtain and will there be the person?

Therefore, Jehovah smites so that the north force can be disappointed(Is. 30:29-31).

하나님께서 당신의 종을 들어서 북방을 승리케 하시는 것은 인간의 무력을 초월한 역사로 하시되 북방이 도망을 가게 하시겠다고 말씀하셨습니다.

오늘에 우리가 북방 세력을 무력으로 쳐서 물리치고 승리한다고 생각하는 것은 너무나 어리석은 일입니다. 그리고 북방 앞에 머리를 숙인다는 것도 하나님의 말씀을 멸시하는 일이므로 어리석은 행동입니다.

그러므로 아무리 북방의 세력이 승리할 것 같이 보인다 하여도 이 말씀을 믿고 하나님께로 돌아오는 민족이 되어야 합니다. 우리의 살 길은 하나님을 찾고 회개하는 길밖에는 없다는 것을 알아야 할 것입니다.

지금 우리나라에서는 성경 말씀을 믿고 하나님께로 돌아가자는 표어를 가지고 이 민족을 깨우치는 일이 있어야만 합니다. 만일 이러한 일이 없다면 하나님의 큰 진노를 받게 될 것입니다. 왜냐하면 하나님을 대적하는 일이 되기 때문입니다.

하나님께서 북방을 물리치는데 있어서는 사람의 칼로 하지 않으시고 당신의 강한 역사로 북방의 세력이 도망을 가게 하시는 것입니다. 이것은 그 세력 아래에 있는 백성을 건져내기 위한 목적입니다.

누구든지 주님이 재림하실 때까지 북방 세력을 대항해 싸우는 자라면 구원함을 받게 되는 것이요, 누구든지 북방 세력과 타협하는 자라면 버림을 당하게 될 것입니다.

지금 철의 장막 속에 있는 양떼들을 구원해 주지 않고 주의 재림이 이루어진다면 철의 장막 속에서 울고 있는 그 백성의 억울한 사정을 누가 돌보아 줄자가 있겠습니까? 그러므로 여호와께서 북방 세력이 낙담하도록 치시는 것입니다(30:29-31).

 

& The public work which is the symbol caused and makes surprised (9).

& 기호를 인하여 놀라게 하는 역사(9).

 

Even if the flag is held up than one in which God makes beat through love your servants and which bleeds and which fights, this flag says be seen and it says became public work so that the enemy can shake.

The enemy was gotten off from others because of holding up the firebrand even when using because of lifting Gedeon. In this way, even when causing, Jehovah is due to be familiarly the public work together in the degenerate age that it gets to see the holy ensign and the strong power on the north gets to shake.

When it becomes public work so that God can rescue choosing your people, be the public work which gets to withdraw when it sees the God's ensign and all enemy play.

Since it cannot be the public work rescuing choosing person if the north makes hit with the military force, this people who is underneath is rescued with the public work which gets to withdraw while only it sees the God's ensign and the enemy shakes.

When God becomes public work always, even though the little work is taken, the occasion can win the power of the enemy. When Gedeon got the firebrand, the power of the enemy got to withdraw and the public work of the degenerate age gets the Jehovah's symbol, the power on the north gets to face the submission. In this way, done one is due to cherish the people whom God chooses.

하나님께서는 당신의 사랑하는 종들을 통하여 승리케 하는데 있어서는 피를 흘리며 싸우는 것보다도 깃발만 들어도 그 깃발을 보고 원수가 떨도록 역사하시겠다고 하셨습니다. 기드온을 들어 쓸 때에도 횃불을 들게 하여 적군을 물리쳤던 것입니다.

이와 같이 말세에 역사를 일으킬 때에도 거룩한 기호를 보고 북방의 강한 세력이 떨게 되는 것은 여호와 친히 함께 하시기 때문입니다.

하나님께서 당신의 택한 자를 구원하기 위하여 역사하실 때에 하나님의 기호를 보고 모든 원수가 놀라 물러가게 되는 역사를 하십니다. 만일 북방을 무력으로 치게 한다면 택한 자를 구원하는 역사가 될 수 없으므로 오직 하나님의 기호를 보고 원수가 떨면서 물러가게 되는 역사로 그 아래에 있는 백성을 구원하시는 것입니다.

언제나 하나님께서 역사하실 때에는 적은 일을 가지고라도 원수의 세력을 이길 수 있게 하십니다. 기드온이 횃불을 들 때에 원수의 세력이 물러가게 되었고 말세의 역사는 여호와의 기호를 들 때에 북방의 세력이 굴복을 당하게 되는 것입니다.

이렇게 하시는 것은 하나님께서 택한 백성을 아끼시기 때문입니다.

 

@ And in that day there shall be a root of Jesse, which shall stand for an ensign of the people; to it shall the Gentiles seek: and his rest shall be glorious.(Is.11:10).

@ 그 날에 이새의 뿌리에서 한 싹이 나서 만민의 기호로 설 것이요 열방이 그에게로 돌아오리니 그 거한 곳이 영화로우리라(11:10).

@ But with righteousness shall he judge the poor, and reprove with equity for the meek of the earth: and he shall smite the earth: with the rod of his mouth, and with the breath of his lips shall he slay the wicked.(Is.11:4).

@ 공의로 빈핍한 자를 심판하며 정직으로 세상의 겸손한 자를 판단할 것이며 그 입의 막대기로 세상을 치며 입술의 기운으로 악인을 죽일 것이며(11:4).

@ And the light of Israel shall be for a fire, and his Holy One for a flame: and it shall burn and devour his thorns and his briers in one day; (Is.10:17).

@ 이스라엘의 빛은 불이요 거룩한 자는 불꽃이라 하루 사이에 그의 형극과 질려가 소멸되며(10:17).

@ Behold, all ye that kindle a fire, that compass yourselves about with sparks: walk in the light of your fire, and in the sparks that you have kindled. This shall you have of mine hand; you shall lie down in sorrow.

(Is.50:11).

@ 불을 피우고 횃불을 둘러 띤 자여 너희가 다 너희의 불꽃 가운데로 들어가며 너희의 피운 횃불 가운데로 들어갈찌어다 너희가 내 손에서 얻을 것이 이것이라 너희가 슬픔 중에 누우리라(50:11).

@ And the house of Jacob shall be a fire, and the house of Joseph a flame, and the house of Esau for stubble, and they shall kindle in them, and devour them; and there shall not be any remaining of the house of Esau; for the LORD hath spoken it.(Obad.18).

@ 야곱 족속은 불이 될 것이요 요셉 족속은 불꽃이 될 것이며 에서 족속은 초개가 될 것이라 그들이 그의 위에 붙어서 그를 사를 것인즉 에서 족속에 남은 자가 없으리니 이는 여호와께서 말씀하셨느니라(18).

 

* God teaches that there is the absolute protection, definitely there is the victory in person which doesn't lean the human force and which Jehovah looks.

* 하나님은 절대적인 보호가 있는 것이니 인간의 세력을 의지하지 말고 여호와만 바라보는 자에게 필연코 승리가 있다는 것을 가르친 것입니다.

 

# The victory by the protection of God, the public work defeating north power(Is.31:4~9).

# 하나님 보호로 승리, 북방 세력을 물리치는 역사(31:4~9).

 

The word which there will be no your protection, God will make beat by the man power didn't have to do in the least. When saying the work to be on the human conclusion to the seonjis always, no matter what, the force of the north enemy was strong.

However, you protected the people familiarly, it said beat. You tells that no matter what, the force of the cardinal number is strong but you Seaohn wins and the new time comes to all seonjis when Israel cannot win the force of the north Asureu and Babylon in the seonji since I fight for you. But this doesn't teach Israel to the Isaiah at the time. It is the word which it teaches the referee and new age to the end of the humankind.

하나님께서는 당신의 보호 없이 인력으로 승리하게 하시겠다는 말씀은 조금도 하신 것이 없고, 언제나 선지들에게 인간 종말에 될 일을 말씀하실 때에 아무리 북방 원수의 세력이 강하지만, 당신이 친히 백성을 보호함으로서 승리한다고 하셨습니다.

선지서는 이스라엘이 북방 앗수르와 바벨론의 세력을 이길 수가 없게 될 때에 모든 선지에게 원수의 세력이 아무리 강하지만 내가 너희를 위하여 싸워 주므로 너희 시온이 이기고 새로운 시대가 온다고 말씀하신 것입니다.

그러나 이것은 이사야 당시에 이스라엘을 가르친 것이 아니요, 인류 종말에 심판과 새 시대를 가르친 말씀입니다.

Moreover, when 's importance ruling period comes, God holds the force on the north in reverence extremely strongly and Jehovah fights familiarly at the same time and it intends and records like one in all line police substations to fight for the change degrees to have the week of the second coming. Isaiah can be said to be the word which has as the purpose and which it teaches the history of the change degree. Because, the history of the change degree and referee and new age was due to be said for the speaking to say 's birth and cross. It was a little bit recorded and all taught that change degree becames history and that there was the history defeating the north force and there is the second coming of the state at the same time one was taught that teethridge died due to the Jehovah's word and the soul is saved. Testify on thing beat by one that there is the thing in which the history of the change degrees defeats the force on the north in the state second coming and God protection now.

또한 그리스도의 의의 통치시대가 올 때에는 하나님께서 북방의 세력을 극도로 강하게 높이시는 동시에 여호와께서 친히 싸워 주시되 재림의 주를 맞이할 변화성도들을 위하여 싸워 주실 것을 목적하고 모든 선지서에 하나같이 기록한 것입니다. 이사야서는 변화성도의 역사를 목적으로 두고 가르친 말씀이라고 하여도 됩니다. 왜냐하면 그리스도의 탄생과 십자가를 말한 것은 변화성도의 역사와 심판과 새 시대를 말하기 위해서 말씀했기 때문입니다. 여호와의 말씀에는 이 몸이 죽고 영혼이 구원받는다는 것은 약간 기록되었고 전부가 변화성도가 역사할 것을 가르친 동시에 북방 세력을 물리치는 역사가 있고 주의 재림이 있을 것을 가르쳤습니다. 이제 주 재림시에 변화성도들의 역사가 북방의 세력을 물리치는 일이 있다는 것과 하나님의 보호로 승리하는 일에 대하여 증거 합니다.

 

* It can defeat by the human power and is not needed to buy the station of the God's protection. When being in state of despair that it cannot defeat by the human power, it is needed.

* 하나님의 보호의 역사라는 것은 인간의 힘으로 이길 수 있는데 필요한 것이 아니요, 인간의 힘으로 이길 수 없는 절망 상태에 있을 때에 필요한 것입니다.

 

We have to trust this words with the today and it has to fight courageously. When the human sees, it seems to be the weakest and be the most foolish but definitely the victory makes accomplished, the new age gets to be accomplished to buy the God's station. Therefore, it can not be afraid of the human power in the least and only when has been trust the God's history and fight boldly, we can have the week of the second coming

오늘에 우리는 이 말씀을 믿고 용기 있게 싸워 나가야 합니다. 하나님의 역사라는 것은 인간이 볼 때에는 가장 미약한 것 같고 가장 어리석은 것 같으나 필연코 승리를 이루게 함으로서 새 시대를 이루게 되는 것입니다. 그러므로 우리는 인간세력을 조금도 무서워하지 않고 하나님의 역사를 믿고 담대히 싸워 나가야만 재림의 주를 맞이할 수 있습니다.

 

 

 


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