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The Isaiah73. 30 ch(2). Giving the sympathy the rebellion with extinction. The teacher is right18~22
06/04/2019 10:55
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The Isaiah defense evidence 73. 30 chapter(2). Giving the sympathy the rebellion with extinction. The teacher is right (Is.30:18~22)

이사야 변론증거73. 30(2). 패역을 없이하고 긍휼을 베푸심, 옳은 스승(30:18~22)

 

# Egypt lean that will shame, north negotiation uselessness, Hate word listen, silently for the trust, the rice cake of the disaster and water of suffering, waits for giving favors, right teacher #

# 애굽을 의지 수치, 북방 협상 무익, 말씀 듣기 싫어함, 잠잠히 신뢰, 환란의 떡과 고생의 물, 옳은 스승, 은혜를 베풀려고 기다리심 #

 

God has the love which this chapter would like to inspire without limit to the choosing people but it cannot permit the rebellion.

본 장은 하나님은 택한 백성에게 얼마든지 주고 싶은 사랑이 있으나 패역을 용납할 수가 없다는 것입니다.

 

* Important verse;18. And therefore will the LORD wait, that he may be gracious unto you, and therefore will he be exalted, that he may have mercy upon you: for the LORD is a God of judgment: blessed are all they that wait for him.

* 요절; 18. 그러나 여호와께서 기다리시나니 이는 너희에게 은혜를 베풀려 하심이요 일어나시리니 이는 너희를 긍휼히 여기려 하심이라 대저 여호와는 공의의 하나님이심이라 무릇 그를 기다리는 자는 복이 있도다.

 

* the explanation) Wait towards person which God chooses. Wait in the continued with the trial and ordeal

* 강해) 하나님께서는 택한 자를 향하여 기다리십니다. 시련과 연단 속에 기다립니다.

 

* Is.30:18. And therefore will the LORD wait, that he may be gracious unto you, and therefore will he be exalted, that he may have mercy upon you: for the LORD is a God of judgment: blessed are all they that wait for him.

* 30:18. 그러나 여호와께서 기다리시나니 이는 너희에게 은혜를 베풀려 하심이요 일어나시리니 이는 너희를 긍휼히 여기려 하심이라 대저 여호와는 공의의 하나님이심이라 무릇 그를 기다리는 자는 복이 있도다.

 

* The explanation) But, because of being the God which waits towards people which God chooses and bestows a favor, there is the person waiting to the end the good luck. Since God becomes public work as the words, the words is believed and it leans to the end but watches over.

Until if the Shadrach, Meshach, and Abednego waits, it enters the fiery furnace fire in Babylon, God wait silently and enter, it holds.

It has the man it believes who that absolutely God protects and who leans to the end the good luck and the faith which it cries out which that waits to the end and it appeals is needed.

* 강해) 그러나 하나님께서 택한 자를 향하여 기다리면서 은혜를 베푸시는 자이시니 끝까지 기다리는 자는 복이 있는 것입니다. 하나님께서는 말씀대로 역사하시므로 말씀을 믿고 끝까지 의지하나 두고 보시는 것입니다.

사드락과 메삭과 아벳느고가 바벨론에서 풀무 불에 들어갈 때까지 잠잠히 계시다가 들어가면 붙드시는 것입니다. 하나님께서 절대로 보호할 줄 믿고 끝까지 의지하는 사람을 복이 있는데 끝까지 기다리며 호소하고 부르짖는 신앙이 필요합니다.

 

& The favors given to the day of the ire (18)

& 진노의 날에 베푸는 은혜 (18)

 

It is the favors which the condition that it endured to the end than the condition that the favors which it gives to the day of the ire repented gives. Even if no matter what, the favours said be received, it is the belief like the empty heads of grain that it falls when the trial comes.

It is the favors of the blessing which the blessing which it promises to Abraham who stands to the end and waits even if it makes the trial variously gives all people to the day of the ire.

As to favors, given to repenting person the died is the favors in which it makes revive the soul.

The favors given to person which waits to the end and stands is the favors enjoyed the ground blessing as the mankind receiver and the minute not, as to this becomes the favors of the eternal blessing.

It is one called the favors which it gives to the day of the ire what person which it endures to the end the blessing which the first Adam where It becomes the living soul was at a loss makes find again.

진노의 날에 베푸는 은혜는 회개했다는 조건보다도 끝까지 참고 기다렸다는 조건에서 주는 은혜입니다. 아무리 은사를 받았다 하여도 시련이 올 때에 떨어지고 마는 것은 쭉정이와 같은 믿음입니다.

여러 가지로 시련을 시켜도 끝까지 참고 기다리는 아브라함에게 약속하신 축복이 진노의 날에 만민에게 베푸는 축복의 은혜입니다. 회개하는 자에게 베푸는 은혜는 죽은 영혼을 살아나게 하는 은혜요, 끝까지 기다리고 참는 자에게 주는 은혜는 중생 받은 사람으로서 지상 축복을 누리는 은혜인데 이것은 잠간이 아니요, 영원한 축복의 은혜가 되는 것입니다. 생령 된 첫째아담이 잃었던 축복을 끝까지 참고 기다리는 자가 다시 찾게 하는 것을 진노의 날에 베푸는 은혜라는 것입니다.

 

# The thing which gets to follow the right teacher(Is.34:18~29) #

# 옳은 스승을 따라가게 되는 일(30:18~29) #

 

The right teacher made met and God leaded to the end of the humankind to choosing person to the new age and the nations was winnowed with the destroying winnow and the gravel which makes deluded with said be plated the mouth of many people. It is the way that person following the true servant leads to the new time that God installs in this way.

하나님께서 인류 종말에는 택한 자에게 옳은 스승을 만나게 해서 새 시대로 인도하시되 멸하는 키로 열방을 까부르며 미혹되게 하는 자갈을 여러 민족의 입에 먹이신다고 하셨습니다. 하나님께서 이렇게 하시는 것은 참된 종을 따르는 자만 새로운 시대로 인도하기 위한 방법입니다.

 

* When God led to Heaven, even if it repented dying at once, the hell got to be escaped. But it is the vivid way giving the blessing to reasonable person that it passes many hardships towards all men when leading to the new age while Jehovah waits.

 

* 하나님께서 천국으로 인도하실 때에는 죽는 즉시에 회개하여도 지옥을 면하게 되었습니다. 그러나 새 시대로 인도 하실 때에는 여호와께서 기다리시면서 모든 사람을 향하여 여러 가지 시련을 통과시키는 것은 합당한 자에게만 축복을 주기 위한 선한 방법입니다.

 

* Is.30:19. For the people shall dwell in Zion at Jerusalem: you shall weep no more: he will be very gracious unto you at the voice of your cry; when he shall hear it, he will answer you.

* 30:19. 시온에 거하며 예루살렘에 거하는 백성아 너는 다시 통곡하지 않을 것이라 그가 너의 부르짖는 소리를 인하여 네게 은혜를 베푸시되 들으실 때에 네게 응답하시리라.

 

* the explanation) It bestows a favor on person which waits to the end so that there can be no pain and it answers.

It is not favour to give now and the eternal power is given, it is facetious and gives. It doesn't weep loudly again and the favors which waits and which it gets is the blessing there is forever no death and without the hard life.

* 강해) 끝까지 기다리는 자에게는 고통이 없게 은혜를 베풀며 응답을 하십니다.

이제 주시는 것은 은사가 아니고 영원한 권세를 주시니 까불어 보고 주시는 것입니다. 기다리면서 받는 은혜는 다시는 통곡하지 않고 영원히 죽음이 없고 고생이 없는 축복인 것입니다.

 

& Person which waits and adores has to become (18~19).

& 기다리고 사모하는 자가 되어야 합니다(18~19).

 

Since the answer is fall and the person the mind is not changed whom although the trial which there is no done one, how is visits any kind of country or any kind of people and who waits to the end and who is trying to walk the route of the true faith the God becomes public work in order to meet the right teacher, the blessing of the new age is received.

When unconditionally calling the criminal until this day but winnowing with the winnow destroying the nations and infatuating many races with the gravel of the confusion, the person only which waits to the end and which it adores is extracted and it gets to lead to the new age.

어느 나라나 어느 민족이나 할 것 없이 어떠한 시련이 온다 해도 마음이 변치 않고 끝까지 기다리며 참된 신앙의 노선을 걸어가고자 하는 자는 하나님께서 응답을 내리시되 옳은 스승을 만나도록 역사하시므로 새 시대의 축복을 받게 되는 것입니다.

이날까지는 무조건 죄인을 불렀지만 열방을 멸하는 키로 까불어 보고 미혹의 자갈로 여러 민족을 미혹시켜 볼 때는 끝까지 기다리고 사모하는 자만을 뽑아내어 새 시대로 인도하게 됩니다.

 

Therefore, it is the time becoming public work to the man who God places many hardships now and who waits and who adores.

In the favors time, the chance which the person on opposing Christianity will repent was given but the public work which God leads to the new age to person which waits in the human conclusion and adores decide to be followed.

그러므로 하나님께서 지금은 여러 가지 시련을 놓고 기다리고 사모하는 사람에게 역사하는 때입니다.

은혜 시대에는 기독교를 반대하던 자라도 회개할 기회를 주었지만 인간 종말에는 기다리고 사모하는 자에게만 하나님께서 새 시대로 인도하는 역사를 따라가도록 하시는 것입니다.

 

* Is.30:20~22. And though the Lord give you the bread of adversity, and the water of affliction, yet shall not your teachers be removed into a corner any more, but your eyes shall see your teachers:

And your ears shall hear a word behind you, saying, This is the way, walk you in it, when you turn to the right hand, and when you turn to the left.

You shall defile also the covering of thy graven images of silver, and the ornament of your molten images of gold: you shall cast them away as a menstruous cloth; you shall say unto it, Get you hence.

* 30:20~22. 주께서 너희에게 환난의 떡과 고생의 물을 주시나 네 스승은 다시 숨기지 아니하시리니 네 눈이 네 스승을 볼 것이며 너희가 우편으로 치우치든지 좌편으로 치우치든지 네 뒤에서 말소리가 네 귀에 들려 이르기를 이것이 정로니 너희는 이리로 행하라 할 것이며 또 너희가 너희 조각한 우상에 입힌 은과 부어 만든 우상에 올린 금을 더럽게 하여 불결한 물건을 던짐 같이 던지며 이르기를 나가라 하리라.

 

* the explanation) Even if there says be the disaster to for the minute and suffering, the right servant makes met and the right path which is not biased to decide to be gone and it makes throw unrighteous one away and right and left of make gone out.

If it drives into the person whom God chooses the environment which is suffer hardship and dizzy and God looks on the spot and it goes out, the deviating way on doesn't make be left and the right path makes meet the right servant and it leads to the holy mountain(new age).

Even if the hardship to the disaster to Joseph and Jacob is met in the continued heart with the hardship and no matter what, the difficult work comes, God leads the man keeping the conscience idea to the right path and the man makes go well and certainly makes enter the new age.

The idol doesn't have any use to that day.

* 강해) 또는 잠간의 환란과 고생이 있다 하여도 옳은 종을 만나게 해서 좌우를 치우치지 않는 정로를 가도록 하시되 불의한 것을 버리고 나가게 하시는 것입니다.

하나님께서 택한 자는 고생스럽고 어지러운 환경에 몰아넣고 그 자리에서 하나님만 바라보고 나간다면 탈선된 길을 가지 않고 정로에서 옳은 종을 만나게 해서 성산(새 시대)에 인도한다는 것입니다.

시련과 연단 속에 요셉의 환란과 야곱의 시련을 만나고 아무리 어려운 일이 와도 양심 사상 지켜보려고 한 사람은 하나님께서 정로로 인도하여 형통하게 하여 반드시 새 시대에 들어가게 하십니다. 그날에 우상은 아무 소용이 없다는 것입니다.

& Rather, finding the right path become(Is.30:20-21).

& 오히려 정로를 찾게 됨(30:20-21).

 

It leads silently, it leads to the good right path to person trusting silently to the leads of Lord go round not to lean toward the right toward the left. Therefore, it is the symptoms that righter street shows in the road ahead that which is difficult for the front of our comes.

It was the intrigue of the God leading to the right path which must go to get the hate to the brothers and Joseph be sold to Egypt and got to bear the feel victimized false charge to the Bodeval wife and do the prison life (Is.48:17).

주님의 인도라는 것은 조용히 인도하는 것이니 잠잠히 신뢰하는 자에게 좌로도 우로도 치우치지 않게 바른 정로로 인도하시는 것입니다

그러므로 우리 앞에 어려운 일이 닥쳐오는 것은 앞길에 더 올바른 길이 나타날 징조입니다. 요셉이 형들에게 미움을 받고 애굽으로 팔려 가서 보디발 아내에게 억울한 누명을 쓰고 옥중 생활을 하게 된 것은 가야 할 정로로 인도하신 하나님의 모략이었습니다(48:17).

 

& Not stopping at the street deviating even a bit (19-21)

& 조금이라도 탈선된 길에 서지 않게 하심 (19-21)

 

The person who the mind is not changed or someone and who waits to the end decide to meet the teacher of the true truth so that it doesn't can be from side to side biased even if no matter what, the day of the black darkness of which there is a lot of the confusion comes.

It gets to follow whether the man who gets to meet the servant which the blessed person is blessed and gets the anger, as to the lie prophet where there is the anger undertakes must to be follow.

If this verse 10 note or less was seen, when it hated to listen to the word of the true prophet in which the children is it threw away and be said to deciding on the rather soft word and walking down the compromising route, it taught to it went broke as the earthenware was crushed as the high wall collapsed and must be.

Since the work betraying God automatically comes to it irons, hate the word of the line and obey the flattery of the lie seonji, one of the referee, that is the referee warning, the extinction will be received in the day of the ire. But even if the trial comes, the protection of the person who stands to the end and goes out the God has common and the confusion against is not hit in the least.

누구든지 마음이 변치 않고 끝까지 기다리는 자는 아무리 미혹이 많은 흑암의 날이 와도 좌우로 치우치지 않게 하기 위하여 참된 진리의 스승을 만나도록 해 주시는 것입니다. 복을 받을 자는 복된 종을 만나게 되고 화를 받을 사람은 화가 있는 거짓 선지를 따르게 되는 것입니다.

본장 10절 이하를 보면 버림의 자식들이 참된 선지의 말을 듣기 싫어하고 오히려 부드러운 말을 하라고 하면서 타협적인 노선을 걸을 때에 높은 담이 무너지듯이 질그릇이 파쇄 되듯이 망하고 말 것을 가르쳤습니다.

심판기의 경고인 심판의 다림줄의 말씀을 싫어하고 거짓 선지의 감언이설을 따른다는 것은 자동적으로 하나님을 배반하는 일이 되므로 진노의 날에 멸망을 받게 될 것입니다. 그러나 시련이 와도 끝까지 참고 나가는 자는 하나님의 보호가 같이 하여 조금도 미혹을 받지 않게 하시는 것입니다.

 

 

 


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