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124. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 14. The work of Judgment Day. (Zech.14:1-21)
05/11/2018 22:56
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124. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 14. The work of Judgment Day. (Zech.14:1-21)

124. 스가랴 변론 증거. 14. 심판 날의 역사.(14:1~21)

 

# Judgment of the nations, division into the north and the south, the day that Jehovah knows, the words like living water, the king of kings, the calamity with which the eyes and tongue are rotten, the feast of the tabernacle, the sanctuary,

# 열국을 심판, 남북으로 갈라짐, 여호와의 아시는 한 날, 생수 같은 말씀, 만왕의 왕, 살이 썩고 눈과 혀가 썩는 재앙, 초막절, 성결 #

 

When the day of the wrath of God came, this chapter taught the condition of the remnant and the condition of the damned.

본장은 하나님의 진노의 날이 올 때에 남을 자의 형편과 망할 자의 형편을 가르쳤습니다.

 

* Important verse: 8. And it shall be in that day, that living waters shall go out from Jerusalem; half of them toward the former sea, and half of them toward the hinder sea: in summer and in winter shall it be.

* 요절: 8. 그 날에 생수가 예루살렘에서 솟아나서 절반은 동해로, 절반은 서해로 흐를 것이라 여름에도 겨울에도 그러하리라.

 

* The explanation) On this day, judgment will come down in the darkness of dark, and because of this judgment, we unify the world with the word of God, such as the living water that emanates from Jerusalem.

I unify the world with the truth of this irony.

* 강해) 이날은 캄캄한 흑암 시대에 심판이 내릴 것이니 이 심판이 있으므로 예루살렘에서 솟아나는 생수 같은 하나님의 말씀으로 세계를 통일합니다.

이 다림줄의 진리로 세계를 통일 합니다.

 

* Zech.14:1~2. Behold, the day of the LORD cometh, and your spoil shall be divided in the midst of you. For I will gather all nations against Jerusalem to battle; and the city shall be taken, and the houses rifled, and the women ravished; and half of the city shall go forth into captivity, and the residue of the people shall not be cut off from the city.

* 14:1~2. 여호와의 날이 이르리라 그 날에 네 재물이 약탈되어 너의 중에서 나누이리라. 내가 열국을 모아 예루살렘과 싸우게 하리니 성읍이 함락되며 가옥이 약탈되며 부녀가 욕을 보며 성읍 백성이 절반이나 사로잡혀 가려니와 남은 백성은 성읍에서 끊쳐지지 아니하리라.

 

* The explanation) The holy city of Jerusalem, however, when all the nations are gathered together to cause the struggle, all the splendid cities and houses are destroyed by the enemy. At the same time, those who are called the people of God are eaten and few remain.

It seems to be referring to Babylonian captivity in the past, but it is now. Jerusalem(church) is compromised with the Communist Party and few are left. There are not many left in this tribulation. The Gentiles(the Communist Party) strike Jerusalem.

* 강해) 아무리 거룩한 예루살렘이라 하지만 열국을 모아서 싸움을 일으킬 때에 화려한 성읍과 가옥이 다 원수에게 피해를 당합니다. 동시에 소위 하나님의 백성이라 하는 자들이 먹힘을 당하고 남을 자는 적다는 것입니다.

과거 바벨론 포로를 말하는 것 같으나 그렇지 않고 지금 시대입니다. 예루살렘(교회)이 공산당에게 타협하고 남은 자가 심히 적습니다. 이번 환란에 남을 자가 많지 않습니다. 이방(공산당)이 예루살렘을 친다는 것입니다.

 

* Zech14:3. Then shall the LORD go forth, and fight against those nations, as when he fought in the day of battle.

* 14:3. 그 때에 여호와께서 나가사 그 열국을 치시되 이왕 전쟁 날에 싸운 것 같이 하시리라.

 

* The explanation) After such a tribulation, God will judge the nations. The LORD lifts up the nations and attacks the Jerusalem.

The LORD get up and smites the nations. It is the work of the ends servants and the work Lord of judgment.

* 강해) 이와 같은 환란이 있은 다음에 하나님은 열국을 심판할 것입니다. 열국을 들어서 예루살렘을 치게 하고 여호와께서 일어나 열국을 칩니다.

말세 종의 역사이고 심판 주의 역사입니다.

 

* Zech.14:4~5. And his feet shall stand in that day upon the mount of Olives, which is before Jerusalem on the east, and the mount of Olives shall cleave in the midst thereof toward the east and toward the west, and there shall be a very great valley; and half of the mountain shall remove toward the north, and half of it toward the south.

And ye shall flee to the valley of the mountains; for the valley of the mountains shall reach unto Azal: yea, you shall flee, like as you fled from before the earthquake in the days of Uzziah king of Judah: and the LORD my God shall come, and all the saints with you.

* 14:4~5. 그 날에 그의 발이 예루살렘 앞 곧 동편 감람산에 서실 것이요 감람산은 그 한가운데가 동서로 갈라져 매우 큰 골짜기가 되어서 산 절반은 북으로, 절반은 남으로 옮기고 그 산 골짜기는 아셀까지 미칠찌라. 너희가 그의 산골짜기로 도망하되 유다 왕 웃시야 때에 지진을 피하여 도망하던 것 같이 하리라 나의 하나님 여호와께서 임하실 것이요 모든 거룩한 자가 주와 함께하리라.

 

* The explanation) A new era will be centered on Mount Zion in the judgment period, and determining the limit like the big valley in the east and west means to break the north and the south with the ideological problem. The Bible tells the north is the enemy of God and teaches the south is the side of God. He will judge for the ideological problems when the new age comes centered on Mount Zion in the judgment period.

The negotiator is the north side, and if you obey the word till the end, it is the southern side.

Those who receive marks are the northern sides, those who have not received the marks are the south ones. After the nations rise up and strike Israel, God stands up and separates them into two then judges.

* 강해) 심판기에 시온 산을 중심하여 새 시대가 올 것이니 동서로 큰 골짜기같이 한계를 정한다는 것은 사상적인 문제로 남북을 가르는 뜻입니다.

성경에 북은 하나님 대적을 말했고 남은 하나님 편을 가르쳤기 때문입니다. 심판기에 시온 산을 중심하여 새 시대가 올 때에 사상적인 문제를 놓고 심판한다는 것입니다. 협상하는 자는 북편이고 끝까지 말씀순종하면 남방 편입니다.

표 받은 자는 북방 편, 표 안 받은 자는 남방 편입니다. 열국이 일어나서 이스라엘을 친 후에는 하나님께서 일어나 두 패로 갈라놓고 심판합니다.

 

@ And Enoch also, the seventh from Adam, prophesied of these, saying, Behold, the Lord cometh with ten thousands of his saints,(Jude.14)

@ 아담의 칠세 손 에녹이 사람들에게 대하여도 예언하여 이르되 보라 주께서 그 수만의 거룩한 자와 함께 임하셨나니(14).

@ And I looked, and, lo, a Lamb stood on the mount Sion, and with him an hundred forty and four thousand, having his Father's name written in their foreheads.(Rev.14:1)

@ 또 내가 보니 보라 어린 양이 시온 산에 섰고 그와 함께 십사만 사천이 섰는데 그 이마에 어린 양의 이름과 그 아버지의 이름을 쓴 것이 있도다(14:1).

* Zech.14:6~8. And it shall come to pass in that day, that the light shall not be clear, nor dark: But it shall be one day which shall be known to the LORD, not day, nor night: but it shall come to pass, that at evening time it shall be light. And it shall be in that day, that living waters shall go out from Jerusalem; half of them toward the former sea, and half of them toward the hinder sea: in summer and in winter shall it be.

* 14:6~8. 그 날에는 빛이 없겠고 광명한 자들이 떠날 것이라. 여호와의 아시는 한 날이 있으리니 낮도 아니요 밤도 아니라 어두워 갈 때에 빛이 있으리로다.

그 날에 생수가 예루살렘에서 솟아나서 절반은 동해로, 절반은 서해로 흐를 것이라 여름에도 겨울에도 그러하리라.

 

* The explanation) On this day, judgment will come down in the darkness of dark, and because of this judgment, we unify the world with the word of God, such as the living water that emanates from Jerusalem.

When the dark world of darkness comes, it is a new age with God's words like living water. These words we eat are living water from Jerusalem, which living water is achieve a new age. Through the internet, they also see American and Canadian Koreans. We will be spread in before three and a half years. They will see it all over the world.

* 강해) 이날은 캄캄한 흑암 시대에 심판이 내릴 것이니 이 심판이 있으므로 예루살렘에서 솟아나는 생수 같은 하나님의 말씀으로 세계를 통일합니다. 캄캄한 흑암 세상이 올 때에 생수 같은 하나님 말씀으로 새 시대를 이룬다는 것입니다.

우리가 먹는 이 말씀은 예루살렘에서 나온 생수인데 이 생수로 새 시대를 이룹니다. 인터넷을 통하여 미국, 캐나다 등 교포들도 봅니다. 전 삼년 반 동안에 전파 될 것입니다. 전 세계에서 보게 됩니다.

 

* Zech.14:9~11. And the LORD shall be king over all the earth: in that day shall there be one LORD, and his name one. All the land shall be turned as a plain from Geba to Rimmon south of Jerusalem: and it shall be lifted up, and inhabited in her place, from Benjamin's gate unto the place of the first gate, unto the corner gate, and from the tower of Hananeel unto the king's winepresses. And men shall dwell in it, and there shall be no more utter destruction; but Jerusalem shall be safely inhabited.

* 14:9~11. 여호와께서 천하의 왕이 되시리니 그 날에는 여호와께서 홀로 하나이실 것이요 그 이름이 홀로 하나이실 것이며 온 땅이 아라바 같이 되되 게바에서 예루살렘 남편 림몬까지 미칠 것이며 예루살렘이 높이 들려 그 본처에 있으리니 베냐민 문에서부터 첫 문 자리와 성 모퉁이 문까지 또 하나넬 망대에서부터 왕의 포도주 짜는 곳까지라. 사람이 그 가운데 거하며 다시는 저주가 있지 아니하리니 예루살렘이 안연히 서리로다.

 

* The explanation) At that time the whole world will know that God is alone, and from this time on, the world will become a new age of the Church from Jerusalem. When Jesus became king of kings, he became a holy land all. There is no stranger in this world, and it is united with Jerusalem. World reunification becomes the kingdom of David in Jerusalem.

* 강해) 온 천하 사람이 그 때에 하나님은 홀로 한 분인 것을 알게 될 것이니 이때부터는 세계가 예루살렘에서 나온 교회로 이루어지는 새 시대가 됩니다.

예수님이 만왕의 왕이 되시면 다 거룩한 땅이 됩니다. 이방이 따로 없고 예루살렘으로 통일되는 것입니다. 세계 통일은 예루살렘 다윗 왕국으로 됩니다.

 

* Zech.14:12. And this shall be the plague wherewith the LORD will smite all the people that have fought against Jerusalem; Their flesh shall consume away while they stand upon their feet, and their eyes shall consume away in their holes, and their tongue shall consume away in their mouth.

* 14:12. 예루살렘을 친 모든 백성에게 여호와께서 내리실 재앙이 이러하니 곧 섰을 때에 그 살이 썩으며 그 눈이 구멍 속에서 썩으며 그 혀가 입속에서 썩을 것이요.

 

* The explanation) Therefore, those who oppose the candlestick church, like Jerusalem, will be disaster, withered, and the eyes and tongue will become rotten. All who have gone to smote Jerusalem will perish and die. It is catastrophe bowl of the Rev. chapter 16.

* 강해) 그러므로 예루살렘과 같은 촛대교회를 대적하던 무리들은 재앙을 받되 살이 썩으며 눈과 혀도 썩게 될 것입니다. 예루살렘 치러 왔던 자는 다 썩어 죽게 됩니다. 16장 대접재앙입니다.

 

@ And the first went, and poured out his vial upon the earth; and there fell a noisome and grievous sore upon the men which had the mark of the beast, and upon them which worshipped his image.(Rev.16:2)

@ 첫째가 가서 그 대접을 땅에 쏟으매 악하고 독한 헌데가 짐승의 표를 받은 사람들과 그 우상에게 경배하는 자들에게 나더라(16:2).

 

* Zech.14:13~15. And it shall come to pass in that day, that a great tumult from the LORD shall be among them; and they shall lay hold every one on the hand of his neighbour, and his hand shall rise up against the hand of his neighbour. And Judah also shall fight at Jerusalem; and the wealth of all the heathen round about shall be gathered together, gold, and silver, and apparel, in great abundance.

And so shall be the plague of the horse, of the mule, of the camel, and of the ass, and of all the beasts that shall be in these tents, as this plague.

* 14:13~15. 그 날에 여호와께서 그들로 크게 요란케 하시리니 피차 손으로 붙잡으며 피차 손을 들어 칠 것이며 유다도 예루살렘에서 싸우리니 이 때에 사면에 있는 열국의 보화 곧 금은과 의복이 심히 많이 모여질 것이요. 또 말과 노새와 약대와 나귀와 그 진에 있는 모든 육축에게 미칠 재앙도 그 재앙과 같으리라.

 

* The explanation) This is the day of disaster, and there is loudness, and as the end of the end fighting ends, the forces of the enemy are destroyed and the animals are destroyed as well.

Not only humans but also animals are plagued. Like Zephaniah chapter 1, it is a catastrophe that destroys the people, animals, and everything that was against Jerusalem. The candlestick church and all who against the new age will die.

* 강해) 이와 같이 재앙의 날이니 크게 요란함이 있게 되어 종말적인 싸움에 끝을 맺음으로 원수의 세력이 망하는 동시에 동물까지도 피해가 있습니다.

사람뿐 아니라 동물까지 재앙을 받습니다. 스바냐 1장과 같은데 예루살렘을 대적하던 사람이나 동물이나 모든 것이 전멸되는 재앙이라는 것입니다. 촛대교회와 새 시대에 거치는 자들이 다 죽게 됩니다.

 

* Zech.14:16. And it shall come to pass, that every one that is left of all the nations which came against Jerusalem shall even go up from year to year to worship the King, the LORD of hosts, and to keep the feast of tabernacles.

* 14:16. 예루살렘을 치러 왔던 열국 중에 남은 자가 해마다 올라와서 그 왕 만군의 여호와께 숭배하며 초막절을 지킬 것이라.

 

* The explanation) At this time, even the country of the enemy who have been defeated in Jerusalem, all who remain are returned to God. The Feast of Tabernacles is the first fruits of the new age, as the children of Israel went into the welfare of Canaan and offered sacrifices for the first fruits.

Every country comes into the candlestick church and receives the earthly blessings. In the future, it is a group salvation. there are salvation and can to live when only enter into the candlestick church. Otherwise you will fall into tribulation and die. Among the people who opposed Jerusalem, even among those who opposed the candlestick church, there is salvation.

* 강해) 이때는 예루살렘을 치러 왔던 원수의 나라라도 남은 자는 다 하나님 앞으로 돌아옵니다. 초막절이란 이스라엘 백성이 가나안 복지에 들어가서 첫 열매 거둔 것으로 제사를 드린 것같이 새 시대에 가서도 첫 열매로 제사 드립니다.

어느 나라든지 촛대교회에 들어와서 지상 축복을 받습니다. 앞으로는 단체구원인데 촛대교회에 들어와야 구원이 있고 살 수가 있습니다. 그렇지 않으면 환란에 빠졌다가 죽게 됩니다. 예루살렘을 대적하던 나라 사람 중에도 촛대교회 반대 하던 자 중에도 촛대교회 들어오면 구원이 있다는 것입니다.

 

* Zech.14:17~19. And it shall be, that whoso will not come up of all the families of the earth unto Jerusalem to worship the King, the LORD of hosts, even upon them shall be no rain. And if the family of Egypt go not up, and come not, that have no rain; there shall be the plague, wherewith the LORD will smite the heathen that come not up to keep the feast of tabernacles. This shall be the punishment of Egypt, and the punishment of all nations that come not up to keep the feast of tabernacles.

* 14:17~19. 천하만국 중에 그 왕 만군의 여호와께 숭배하러 예루살렘에 올라오지 아니하는 자에게는 비를 내리지 아니하실 것인즉 만일 애굽 족속이 올라오지 아니할 때에는 창일함이 있지 아니하리니 여호와께서 초막절을 지키러 올라오지 아니하는 열국 사람을 치시는 재앙을 그에게 내리실 것이라. 애굽 사람이나 열국 사람이나 초막절을 지키러 올라오지 아니하는 자의 받을 벌이 이러하니라.

 

* The explanation) Everyone who does not serve God will receive disaster. The man who came to believe in the blessings of the earth is going to a new era. A spiritual candlestick church A person who does not come into the candlestick church is never protected. There is no salvation.

* 강해) 어느 나라든지 하나님을 섬기지 않는 자는 다 재앙을 받게 됩니다. 지상 축복을 믿고서 나온 사람이 새 시대 갑니다. 신령한 촛대교회 안 들어오는 사람은 절대 보호를 받지 못합니다. 구원이 없다는 것입니다.

 

@ For the nation and kingdom that will not serve you shall perish; yea, those nations shall be utterly wasted.

@ 너를 섬기지 아니하는 백성과 나라는 파멸하리니 그 백성들은 반드시 진멸되리라(60:12).

 

* Zech.14:20~21. In that day shall there be upon the bells of the horses, HOLINESS UNTO THE LORD; and the pots in the LORD's house shall be like the bowls before the altar. Yea, every pot in Jerusalem and in Judah shall be holiness unto the LORD of hosts: and all they that sacrifice shall come and take of them, and seethe therein: and in that day there shall be no more the Canaanite in the house of the LORD of hosts.

* 14:20~21. 그 날에는 말방울에까지 여호와께 성결이라 기록될 것이라 여호와의 전에 모든 솥이 제단 앞 주발과 다름이 없을 것이니 예루살렘과 유다의 모든 솥이 만군의 여호와의 성물이 될 것인즉 제사 드리는 자가 와서 이 솥을 취하여 그 가운데 고기를 삶으리라 그 날에는 만군의 여호와의 전에 가나안 사람이 다시 있지 아니하리라.

 

* The explanation) This is how a new nation is made to be complete, sanctification, and holiness. This is the kingdom of David that the Gentiles can not invade again. The new age is all sanctification.

It is the destruction of the Canaanites who oppose the truth go into in the new age. We have to believe this word. When the devil is trapped in the abyss and is absent, it is holy.

* 강해) 이렇게 되므로 완전, 성결, 거룩이라는 것으로 새로운 나라가 이루어집니다. 이것은 이방 세력이 다시는 침범을 못하는 다윗왕국입니다. 새 시대는 전부가 성결입니다. 새 시대가는 진리 반대하는 자는 가나안 사람인데 멸망이라는 것입니다. 이 말씀을 믿어야 삽니다. 마귀가 무저갱에 갇히고 없는 때이니 다 거룩하다는 것입니다.

 

@ And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.(Rev.20:2~3)

@ 용을 잡으니 곧 옛 뱀이요 마귀요 사단이라 잡아 일천년 동안 결박하여 무저갱에 던져 잠그고 그 위에 인봉하여 천년이 차도록 다시는 만국을 미혹하지 못하게 하였다가 그 후에는 반드시 잠간 놓이리라(20:2~3).

 

* God taught that on the Day of Judgment, after a terrible religion of persecution was made in a plot not to leave any unrighteous, then the power to persecute the true church was destroyed and a new age was formed.

* 하나님께서 심판 날에는 조금도 불의한 자는 남기지 않기 위한 모략에서 무서운 종교 박해의 환란이 있게 한 다음에 참된 교회를 박해하는 세력을 없이 하고 새 시대를 이룬다는 것을 가르쳤습니다.

 

 


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