newbranch
Leesaesoon(newbranch)
기타 블로거

Blog Open 04.13.2016

전체     209221
오늘방문     107
오늘댓글     0
오늘 스크랩     0
친구     640 명
  달력
 
107. Evidence of Zechariah Chap 4(4). The work of the minister, the gold lighthouse.(Zech.4:11-14)
04/05/2018 10:52
조회  213   |  추천   1   |  스크랩   0
IP 122.xx.xx.229

107. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 4(4). The work of the minister, the gold lighthouse.(Zech.4:11-14)

107. 스가랴 변론 증거. 4(4). 사명자의 역사, 순금등대.(4:11~14)

 

# Pure gold lighthouse, seven lamps, two olive trees, done by a god of God, a great mountain, a headstone, Zerubbabel, a plummet, a day of small thing, and two branch olive trees #

# 순금등대, 일곱 등잔, 두 감람나무, 하나님의 신으로 됨, 큰 산, 머릿돌, 스룹바벨, 다림줄, 작은 일의 날, 감람나무 두 가지 #

 

This chapter shows the work of God to those who will receive terrible punishment and trials and who will become the remaining church and the remaining people at the end. This is a concrete example of the omega work of the Christian end.

The right of a servant who has received a response from chapter 3 and has been removed from sin, showing that the world will be unified but the work of the Holy spirit(seven spirits), not man's strength and power, will be the work of the pure gold lighthouse altar and Zerubbabel two olive branch It shows that it will work as an event authority.

본장은 무서운 징벌과 시련을 받고 종말의 남은 교회와 남은 백성이 될 자에게 대한 하나님의 역사를 보여 준 것입니다.

이것은 기독교 종말의 오메가적 역사를 구체적으로 보인 것입니다. 순금등대 제단과 스룹바벨, 두 감람나무 가지의 역사를 세계가 통일이 이루어지되 인간의 힘과 능이 아닌 성신(일곱 영)의 역사로 될 것을 보여주며 3장에서 응답 받아 죄과를 제함 받은 종의 권리행사로 역사할 것을 보여 줍니다.

 

* Important verse: 6. Then he answered and spake unto me, saying, This is the word of the LORD unto Zerubbabel, saying, Not by might, nor by power, but by my spirit, saith the LORD of hosts.

* 요절: 6. 그가 내게 일러 가로되 여호와께서 스룹바벨에게 하신 말씀이 이러하니라. 만군의 여호와께서 말씀하시되 이는 힘으로 되지 아니하며 능으로 되지 아니하고 오직 나의 신으로 되느니라.

 

* The explanation) It is a church that is made up work of the power of God in difficult difficulties that can not be done with human power or ability. It is possible with the work of seven spirits.

* 강해) 이것은 조금도 인간의 힘이나 능으로 할 수 없는 어려운 난관에서 하나님의 권세 역사로서 이루어지는 교회입니다. 일곱 영의 역사로 가능합니다.

 

* Zech.4:11~14. Then answered I, and said unto him, What are these two olive trees upon the right side of the candlestick and upon the left side thereof? And I answered again, and said unto him, What be these two olive branches which through the two golden pipes empty the golden oil out of themselves? And he answered me and said, Know you not what these be? And I said, No, my lord. Then said he, These are the two anointed ones, that stand by the LORD of the whole earth.

* 4:11~14. 내가 그에게 물어 가로되 등대 좌우의 두 감람나무는 무슨 뜻이니이까. 하고 다시 그에게 물어 가로되 금 기름을 흘려내는 두 금관 옆에 있는 이 감람나무 두 가지는 무슨 뜻이니이까 그가 내게 대답하여 가로되 네가 이것이 무엇인지 알지 못하느냐 대답하되 내 주여 알지 못하나이다. 가로되 이는 기름 발리운 자 둘이니 온 세상의 주 앞에 모셔 섰는 자니라 하더라.

 

* The explanation) Therefore, this work is not a local but a work of world reunification. It is a work that receives the kingship and moves the world.

In the fulfillment of the kingdom of David, two kingdoms of David appear and the Kingdom of David is fulfilled.

The oil anointed is the kingship, and two people must have two representatives.(see Rev.11:3, two witnesses). Moses and Aaron, Joshua and Caleb. Peter and Paul, Apostle John and James are the type.

The recognized by God and acknowledged by the Lord is the most abundant by Holy spirit and the brightest and the servant fullest of the Word. It is pride to judge by mind action because it becomes spirit. The oil-like work of the Holy Ghost of the olive tree kingdom unifies the world.

Victory is to obey the representative servant according to the light of the Word. It is not the individual who overcomes the devil and works power independently, but is a holy organization like the olive tree. It is a very imminent time when complete work comes. We need grace to look at the Word in detail. Please pray for a lot of help from the Holy Spirit.

* 강해) 그러므로 이 역사는 국부적이 아니요 세계 통일의 역사이니 왕권을 받고 세계를 움직이는 역사입니다. 다윗 왕국이 이루어지는 데는 다윗 왕권 두 사람이 나타나 다윗 왕국이 이루어진다는 것입니다.

기름 발리운 자는 왕권이고 두 명은 대표종이 반드시 두 사람이 나온다는 것입니다(11:3 두 증인 참조). 모세와 아론, 여호수아와 갈렙. 베드로와 바울, 사도 요한과 야고보 등이 예표입니다. 하나님께서 인정하시고 주님께서 인정한 성신이 가장 충만하고 말씀이 가장 밝고 충만한 종입니다.

영으로 되어지는 일이라 정신 작용으로 판단하고 생각하면 교만입니다. 감람나무 왕권의 성신의 기름 같은 역사가 세계를 통일 한다는 것입니다. 승리는 말씀의 빛 따라 대표적인 종에게 순종하는 것입니다. 각자가 독립적으로 마귀를 이기고 권세 역사하는 것이 아니고 감람나무 같은 거룩한 한 단체를 이루는 것입니다.

완전 역사가 올 때가 심히 임박한 때입니다. 말씀을 자세히 보는 은혜가 필요합니다. 성령님의 도움을 많이 간구하시기 바랍니다.

 

& The olive tree on the left and right of the lighthouse.(11-12).

  & 등대 좌우에 있는 감람나무.(11-12).

 

This pure gold lighthouse taught the altar of God. When the Most Holy Place, which is the altar of the temple of Jerusalem, was destroyed by Babylon and was built for 70 years by the order of the east Cyrus, The lighthouse has shown the vision the altar.

This teaches that the church that was desolate at the end of Christianity will again be made through the servant of the throne of authority. Therefore, by the church remaining until the Lord's return, the kingdom of the saints, the kingdom of David, will be accomplished in this land.

Therefore, it is through Christ that the saints' kingdom is fulfilled. Christ said to the apostle John, 'You are the Son of mine,' not only for the purpose of serving Mary, but for Christ to be king of kings and to be kingdom on earth In Rev.11:1, the mission "to do" is to say, "Give a reed like a rod, and measure the worshipers in the temple and in the altar, but do not measure the yard outside the temple. Give it to the Gentiles; "They will trample the holy city for forty-two months. "

순금등대는 하나님의 제단을 가르친 것인데 예루살렘 성전의 제단인 지성소가 바벨론에게 파괴를 당하고 제사를 드릴 수 없는 자리에 70년간 있다가 동방 고레스의 명령에 의하여 그 제단을 다시 쌓게 될 때에 그 제단을 순금 등대로 묵시를 보여준 것입니다.

이것은 기독교 종말에 황폐된 교회가 다시 왕권 받은 권세의 종을 통하여 이루어질 것을 가르친 것입니다. 그러므로 주 재림 시까지 남아있는 교회로 말미암아 이 땅에 다윗왕국인 성도의 나라가 이루어지는 것입니다.

그러므로 성도의 나라가 이루어지는 것은 그리스도를 통하여 이루어지되 그리스도께서 사도 요한에게 너는 내 대신 아들이라고 한 것은 단지 마리아를 섬기는 것만이 목적이 아니고 그리스도께서 만왕의 왕이 되는 동시에 지상에 왕국을 이루기 위하여 역사할 사명은 사도 요한에게 있다는 뜻으로 계11:1지팡이 같은 갈대를 주면서 성전과 제단 안에서 경배하는 자를 척량하되 성전 밖 마당은 척량하지 말고 그냥 두라 이것을 이방인에게 주었은즉 저희가 거룩한 성을 마흔 두 달 동안 짓밟으리라고 한 것입니다.

 

It is said that those who are left not trampled by the Gentiles and enter the new kingdom of Christ have received the measure of authority to prophesy again to the Apostle John.

This is not what happened in the time of the apostle John, but the red dragon, as in Revelation 13, who gave authority to the beast to overcome the power of the saints for the forty-two months and to disturb the world. Revelation, the mission of the apostle John, And that the kingdom of David may be fulfilled. "In Rev.11:3," I will give power to two witnesses, and they will prophesy one thousand two hundred and sixty days in sackcloth.

This is the two olive trees on the earth before the Lord. "It is the time for John the Apostle to prophesy again, for three and a half years before the coming of the Lord, that the Saints have taught the prophecy to bear witness to the end of Christianity. The church where the people who believe and follow the evidence is the candlestick church.

The purpose of this church is to consolidate keep to the word of prophecy. Through this group, the remaining servants and the remaining people will enter a new era and become the kingdom of saints, the kingdom of David. Therefore, the earthly country of saints are made through the servants who received the throne of the olive tree, but by the candlestick church.

이것을 보면 이방 세력에게 밟히지 않고 남아서 새로운 그리스도 왕국에 들어갈 자는 사도 요한에게 다시 예언하는 권세의 척량을 받은 자라고 한 것입니다.

이것은 사도 요한 당시에 된 일이 아니고 계13장과 같이 붉은 용이 짐승에게 권세를 주어 마흔 두 달 동안 성도의 권세를 이기고 세계를 어지럽힐 때에 그 환난의 재앙을 받지 않고 남을 자는 사도 요한이 맡은 사명인 계시록을 통하여 역사가 일어남으로써 다윗왕국이 이루어질 것을 뜻하여 113절에 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십일을 예언하리라.

이는 이 땅에 주 앞에 선 두 감람나무라고 한 것은 사도 요한이 받은 계시록을 가지고 다시 예언할 시기는 주 재림 전 삼년 반 동안 변화성도가 기독교 종말에 예언을 증거 할 것을 가르친 것인데 이 예언을 증거 하므로 그 증거를 믿고 따라가는 자들이 모인 교회가 촛대교회란 것입니다. 이 교회 목적이 예언의 말씀을 지키기 위하여 뭉쳐진 단체이니 이 단체를 통하여 남은 종과 남은 백성이 새 시대에 들어가 다윗왕국인 성도의 나라를 이루게 되는 것입니다. 그러므로 지상 성도 나라는 감람나무 왕권 받은 종을 통하여 이루어지되 촛대교회로 이루어지는 것입니다.

& He who stands before the Lord of the world.(13-14).

& 온 세상의 주 앞에 모셔 섰는 자.(13-14).

 

This is a representation of the world, which means that the Lord is standing before the Lord in the sense that he has set up two representatives. To this day, the cross of the Lord Jesus led all nations to come up from the pit of death in the world, and at the end, the Lord worked through the servant whom he had set up as an agent for the two servants to make the earth kingdom come true.

Mark.3:17 tells James and John that they have named the name "Boanerges", or "Son of Thunder," to mean that the two delegates would have a prophetic mission in the end. The name Jesus means "He who will save his people from their sins." The name " Son of Thunder" means that a new age will come because the enemies will be eliminated.

Therefore, the two olive tree branches represent the two representatives of a new era in the work of the candlestick church in the last days. God is always establishing a representative to carry out the mission of that age.

The delegate is the person who is in charge of the total responsibilities in response to God's Word. When Jesus came to the world, Jesus intended to die for the sins of all people and lead them to heaven. The remaining servants of the Lord's Second Coming will be the group of blue olive trees beneath that authority, because they will be given power through the Word by the representative of the people in order that they may go out and prophesy for the purposes of the earth kingdom .

이것은 세계를 대표한 것인데 주께서 두 대표를 앞에 세웠다는 뜻으로 주 앞에 모셔 섰는 자라고 한 것입니다. 이날까지는 주 예수님의 십자가로 세계에 모든 민족을 사망의 구렁텅이에서 올라오게 했고 마지막 때는 주님께서 두 종을 앞에 대행자로 세운 그 종을 통하여 지상왕국이 이루어지도록 역사한다는 뜻입니다.

3:17을 보면 야고보와 요한에게는 두 사람을 합해서 이름을 보아너게우뢰의 아들이라는 이름을 준 것은 말세에 뢰자적인 사명은 두 대표에게 있을 것을 뜻했습니다. 예수란 이름은 자기 백성을 저희 죄에서 구원할 자라는 뜻이요, 뢰자라는 이름은 원수 세력을 때려 없이하므로 새로운 시대가 온다는 뜻입니다.

그러므로 두 감람나무 가지는 말세에 촛대교회의 역사로 새로운 시대가 이루어지는 일에 두 대표를 뜻한 것입니다. 언제나 하나님은 그 시대의 사명을 행하는 데는 대표자를 세우는 것입니다.

대표란 것은 하나님의 말씀에 응하여지는 일에 총 책임을 맡은 자입니다. 예수님은 세상에 오실 적에 만민의 죄를 위하여 대신 죽어서 그들을 천국으로 인도하는 것을 목적 두었고 주 재림시의 남은 종은 그들이 나가서 예언하는 목적이 지상 왕국을 이루기 위하여 목적을 두고 역사하는 데는 대표의 사람이 말씀을 통하여 권세를 받으므로 그 권세 아래에서 푸른 감람나무 같은 가지의 단체가 나온다는 것입니다.

 

This is done through the servants of a group of transforming saints, the branch of the olive tree. Therefore, no one can enter the kingdom of David in the new age, except the work of the candlestick church.

The new kingdom is not the soul going, but the people who are protected in the tribulation and become the people of the kingdom of David become the remaining people through the candlestick church which became the remaining church in the work of witnesses authority, and a new kingdom will be made on the earth.

이것은 변화성도의 한 단체가 감람나무의 가지라는 종을 통하여 이루어지는 것입니다. 그러므로 누구든지 촛대교회의 역사가 아니고는 새 시대의 다윗왕국에 들어갈 수가 없다는 것입니다.

새 시대 왕국이라는 것은 영혼이 가는 것이 아니고 환난 가운데서 보호받고 남은 자가 다윗왕국의 백성이 되는 것은 증인권세 역사로 남은 교회가 된 촛대교회로 말미암아 남은 백성이 있게 되므로 지상에 새로운 왕국이 이루어지는 것입니다.

 

* It shows the work of the candlestick church, which end with the New Testament Church, with a work of temple restoration that end in the Old Testament church.

* 하나님께서 구약 교회의 끝을 맺는 성전 복구의 역사를 들어 가지고 신약 교회의 끝을 맺는 촛대교회의 역사를 보여 준 것입니다.

 

# Work of two branches (4:11 to 14).The history of the two branch olive trees. (Zech.4:11-14).

  # 감람나무 두 가지의 역사.(4:11~14).

 

An olive tree has the following significance. Now the activity of the servants with the activity of the living life is the olive tree.

Life is not only about God, but also for life. It is not about holding sovereignty, but for obedience as God works with love.

Psalm.52:8-9 says, "I am like a green olive tree in the house of God, and I will trust in the mercy of God forever.

"I will trust in your name before your saints, because you have done this, and I will thank you for ever, and your name is good.

When Saul said to him, "King Saul will hurt to do King David without any reason, but when he comes along, he does not want to do Saul, but God has mercy on him to kill him to repent of Saul in prayer to come to Him. Saul said in David Is.9:7 that David's kingdom is the kingdom of David because he made David die when he became David, who did not treat evil with evil. He lift up to David and said that when he wrote the Psalms, he wrote of his kingship as an olive tree. Therefore, I told Revelation.11:4 that the work of the complete construction of the kingdom of David on earth at the end of Christianity is an olive tree.

The meaning of the two olive trees is not to teach the resurrected saints, but as a remnant servant of the Lord's Second Coming, it is become the candlestick church, which teaches the representative person of accomplish the new kingdom.

감람나무란 것은 다음과 같은 의의가 있습니다. 이제 산 생명의 활동이 있는 종의 역사가 감람나무입니다. 생명이란 것은 하나님께만 있는 것인데 자기가 무슨 주권을 쥐고자 하는 것이 아니고, 하나님께서 사랑으로 역사하는 대로 순종하려는 것이 생명의 활동이란 것입니다. 52:8-9을 보면 오직 나는 하나님의 집에 있는 푸른 감람나무 같음이여 하나님의 인자하심을 영원히 의지하리로다.

주께서 이 일을 행하셨으므로 내가 영영히 주께 감사하고 주의 이름이 선하므로 주의 성도 앞에서 내가 주의 이름을 의지 하리이다.” 라고 다윗왕은 말하였다.

이 말을 할 때는 사울 왕이 이유 없이 다윗 왕을 해코자하여 따라 올 때에 그는 사울을 해코자 하지 않고 하나님의 긍휼하심이 그에게 임하기 위하여 기도하는 마음으로 사울을 회개시키기 위하여 죽일 기회가 있어도 사울에게 인자를 베풀며 악을 악으로 대하지 않는 다윗이 될 때에 사울은 하나님이 죽게 하고 다윗은 만왕의 왕조가 되게 했으므로 그리스도의 왕국은 다윗의 왕국이라고 사9:7에 말했습니다.

그리고 다윗을 들어서 하나님은 시편을 기록할 때에 자기의 왕권을 감람나무라고 말했던 것입니다. 그러므로 기독교 종말에 다윗왕국을 지상에 완전히 이루는 역사를 감람나무라고 계11:4에 말했습니다.

감람나무 두 가지의 뜻은 부활 성도를 가르친 것이 아니고 주 재림 시에 남은 종으로서 촛대교회를 이루게 되므로 새로운 왕국이 이루어지는 일에 대표적인 사람을 가르친 것입니다.

 

& About two peoples oil anointed.(Zechariah.4:14)

& 기름 발리운 자 둘이라는데 대해 (4:14)

 

The God has always poured oil to the man who has always put the power, and it's also pouring oil, pouring oil on a horse and giving it to the king and giving it to us, and therefore Greece's name. It means pouring oil, so all species are in the name of Greece. It will be received by the Bible (2:27).

 

God has always anointed those who have been entrusted with authority. To entrust the kingdom is to pour oil by the command of God, and to give the kingship to the servants at the end of the day, and to use the pour oil.

Therefore, the name of Christ means to pour oil; until this day, all servants receive the Holy Spirit anointed as the name of Christ.(1 John.2:27).

However, the anointing of the olive tree here has the following significance

하나님께서 언제나 권세를 맡긴 자에게는 기름을 부어준 것입니다. 왕권을 맡기는 것도 하나님의 명령에 의하여 기름을 붓고 말세에 종들을 왕권을 주어서 쓰는 일도 기름을 붓는 것입니다.

그러므로 그리스도의 이름은 기름을 붓는다는 뜻이니 이날까지 모든 종들은 그리스도의 이름으로 기름부음을 받는 성령을 받게 되는 것입니다(12:27).

그러나 여기에 감람나무에 기름 부음이란 것은 다음과 같은 의의가 있습니다.

 

1) It is the right to be received by the plummet line of the apocalyptic judgment.

In other words, it is a representative who takes responsibility for the work of the multinational in all rights exercises to the judgment of God worldwide.

1) 종말적인 심판의 다림줄에 의해 받는 권리를 말한 것입니다.

다시 말하면 세계적인 하나님의 심판에 대해 모든 권리행사에 다림줄의 역사에 책임을 세우는 대표를 뜻한 것입니다.

 

2) These two mean total responsibility for the global work of God, which means that the whole world will be united with the work received of the servant.

2) 이 둘이라는 것은 세계적인 하나님의 역사에 총책임을 말한 것이니 이것은 그 종이 받은 역사로 온 세계가 통일될 것을 말한 것입니다.

 

3) These two will teach people of world representatives and at the same time be able to rescue the world humanity from the tribulation through their work. Anyone who is used in this work becomes an olive tree.

3) 이 둘이라는 것은 세계적인 대표의 사람을 가르친 동시에 그 역사를 힘입어서만이 세계 인류를 환란에서 구출시키는 일이 될 것이니 누구든지 이 역사에 씌어지는 종은 한 감람나무가 되는 것입니다.

 

# Zech.6:12. It grew in its place: the place where it was surveyed. Rev.11:1 - Here is the place where the removed are to be carved.

# 6:12. 자기 곳에서 난다: 측량 받은 자리. 새길 것을 새기고 제할 것을 제한 자리가 자기 곳인데 계11:1 - 이하와 같습니다.

 

 

 

 

 

 

 


이 블로그의 인기글

107. Evidence of Zechariah Chap 4(4). The work of the minister, the gold lighthouse.(Zech.4:11-14)