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106. Evidence of Zechariah. Chap 4(3). The work of the minister, the gold lighthouse.(Zech.4:7-10)
04/02/2018 22:09
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106. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 4(3). The work of the minister, the gold lighthouse.(Zech.4:7-10)

106. 스가랴 변론 증거. 4(3). 사명자의 역사, 순금등대.(4:7~10)

 

# Pure gold lighthouse, seven lamps, two olive trees, done by a god of God, a great mountain, a headstone, Zerubbabel, a plummet, a day of small thing, and two branch olive trees #

# 순금등대, 일곱 등잔, 두 감람나무, 하나님의 신으로 됨, 큰 산, 머릿돌, 스룹바벨, 다림줄, 작은 일의 날, 감람나무 두 가지 #

 

This chapter shows the work of God to those who will receive terrible punishment and trials and who will become the remaining church and the remaining people at the end. This is a concrete example of the omega work of the Christian end.

The right of a servant who has received a response from chapter 3 and has been removed from sin, showing that the world will be unified but the work of the Holy spirit(seven spirits), not man's strength and power, will be the work of the pure gold lighthouse altar and Zerubbabel two olive branch It shows that it will work as an event authority.

본장은 무서운 징벌과 시련을 받고 종말의 남은 교회와 남은 백성이 될 자에게 대한 하나님의 역사를 보여 준 것입니다.

이것은 기독교 종말의 오메가적 역사를 구체적으로 보인 것입니다. 순금등대 제단과 스룹바벨, 두 감람나무 가지의 역사를 세계가 통일이 이루어지되 인간의 힘과 능이 아닌 성신(일곱 영)의 역사로 될 것을 보여주며 3장에서 응답 받아 죄과를 제함 받은 종의 권리행사로 역사할 것을 보여 줍니다.

 

* Important verse: 6. Then he answered and spake unto me, saying, This is the word of the LORD unto Zerubbabel, saying, Not by might, nor by power, but by my spirit, saith the LORD of hosts.

* 요절: 6. 그가 내게 일러 가로되 여호와께서 스룹바벨에게 하신 말씀이 이러하니라. 만군의 여호와께서 말씀하시되 이는 힘으로 되지 아니하며 능으로 되지 아니하고 오직 나의 신으로 되느니라.

 

* The explanation) It is a church that is made up work of the power of God in difficult difficulties that can not be done with human power or ability. It is possible with the work of seven spirits.

* 강해) 이것은 조금도 인간의 힘이나 능으로 할 수 없는 어려운 난관에서 하나님의 권세 역사로서 이루어지는 교회입니다. 일곱 영의 역사로 가능합니다.

 

* Zech.4:7~9. Who are you, O great mountain? before Zerubbabel you shall become a plain: and he shall bring forth the headstone thereof with shoutings, crying, Grace, grace unto it. Moreover the word of the LORD came unto me, saying, The hands of Zerubbabel have laid the foundation of this house; his hands shall also finish it; and you shall know that the LORD of hosts has sent me unto you.

* 4:7~9. 큰 산아 네가 무엇이냐 네가 스룹바벨 앞에서 평지가 되리라 그가 머릿돌을 내어 놓을 때에 무리가 외치기를 은총, 은총이 그에게 있을 찌어다 하리라 하셨고 여호와의 말씀이 또 내게 임하여 가라사대 스룹바벨의 손이 이 전의 지대를 놓았은즉 그 손이 또한 그것을 마치리라 하셨나니 만군의 여호와께서 나를 너희에게 보내신 줄을 네가 알리라 하셨느니라.

 

* The explanation) Therefore, even though the enemy forces(the Communist Party) have risen like a great mountain and are strong, subordination to this work is what happens as the headstone of judgment right.

This work means that no power of human beings can endure, and this work will end the church. Even the great mountain forces will win the work of the Lord God.

If you are fighting against New things work, you are completely destroyed. It is a church that comes out won and of the power of the dragon, and it is to win every battle. The truth of the abandonment is given by Jesus, and the truth of the headstone is again prophecy put on the representative servant. It will win the work of Zerubbabel as word.

* 강해) 그러므로 아무리 원수 세력(공산당)이 큰 산과 같이 높아 졌고 강하다 하여도 이 역사 앞에서 굴복 될 것은 머릿돌 되는 심판주의 권리로써 일어나는 일이기 때문입니다. 이 역사라는 것은 인간의 어떤 권력이 당치 못하는 것이니 이 역사로 교회의 끝을 맺는다는 것입니다. 큰 산 같은 세력이라도 여호와의 신의 역사가 승리합니다. 새일 역사 대적하면 완전히 멸망입니다. 용의 세력을 이기고 나오는 교회인데 백전백승하는 것입니다버림 돌의 진리는 예수님이 내놓았고 머릿돌의 진리는 다시 예언의 대표종이 내놓습니다. 말씀대로 스룹바벨 역사로 승리합니다.

 

Zerubbabel means the congestion is back. All the enemies have gone away, and grace is followed by grace. When the time comes, the servants chosen as this truth becomes one.

Joshua and Zerubbabel began building the temple, but Zerubbabel had finished the temple with the right to kill the nuisance after 15 years of interruption. So, Zerubbabel is a type of the Branch's servant. It was said in Hag.2:23 that Zerubbabel was chosen to be a seal.

It refers to a servant that will be the first person to receive the power of a seal. The work of God is not something that should not be interrupted by man, it is not a method of human means. You just have to obey. When the work of Zerubbabel comes, the Bible brightens and becomes brighter.

스룹바벨은 혼잡이 물러간다는 뜻입니다. 원수가 다 물러가니 은총 은총하고 따라 온다는 것입니다. 때가 되면 이 진리로 택한 종들이 하나가 됩니다.

여호수아와 스룹바벨이 성전건축을 시작했으나 15년간 중단 되었다가 방해세력을 죽이는 권리행사로 스룹바벨이 성전을 마친 것입니다. 그래서 스룹바벨은 순의 종을 예표 한 것입니다. 2:23에 스룹바벨을 택하여 인을 삼는다고 하였습니다.

인을 제일 먼저 맞아 인의 권세를 할 종을 말합니다. 하나님의 역사가 사람의 방해로 안 되는 것이 아니며 인간 수단 방법으로 되는 것이 아닙니다. 순종만 하면 되는 것입니다. 스룹바벨의 역사가 오면 성경이 밝아지고 명량해집니다.

 

& The work of a complete victory.(7).

& 완전 승리의 역사.(7).

 

The power of judgment will come to a candlestick church, and a complete victory will be achieved. Through the abandonment of Jesus, many people have been liberated from sin, and through Jesus of the headstone they will be victorious in this land and become a peace kingdom on earth.

Therefore, the candlestick church is at the time of bringing out the headstone, "The crowd cries out, and grace be grace to him", which taught the work of the candlestick church.

When you call a sinner, you testify of the cross of Jesus, and when you judge a sinner, you testify to the truth of the plummet of Jesus Christ headstone. This is the work of a transformed saints.

심판의 권세역사가 촛대교회에 같이 하므로 완전 승리를 이루게 됩니다. 버림 돌의 예수를 통하여 많은 사람이 죄에서 해방을 받게 되었고 머릿돌의 예수를 통하여 이 땅에서 완전히 승리하고 지상 평화왕국을 이루게 되는 것입니다.

그러므로 촛대교회라는 것은 머릿돌을 내놓을 때에 있게 되는데 무리가 외치기를 은총 은총이 그에게 있을 지어다한 것은 촛대교회의 역사를 가르친 것입니다.

죄인을 부를 때에는 버림 돌 예수의 십자가를 증거 하였고 죄인을 심판할 때에는 머릿돌 예수의 다림줄의 진리를 증거 하는데 이것이 변화성도의 역사라는 것입니다.

 

& The work of publishing the headstone.(7-9).

& 머릿돌을 내놓은 역사.(7-9).

 

By this day, Christianity has received the atonement grace through the abandoned Jesus, but will be victorious in the work of the headstone Jesus. Because the headstone Jesus is the work of authority, and all his enemies will fall before him.

Until this day, grace is the grace of regeneration, and the work of the appearance of the Lord of the headstone is a work of eliminating the enemy's power and being left alone with your children, which is the perfect grace.

이날까지 기독교는 버림 돌 예수를 통하여 속죄 은총을 받았지만 머릿돌 예수님의 역사로 완전히 승리하게 될 것입니다. 왜냐하면 머릿돌 예수는 권세 역사이니 원수가 다 그 앞에서 쓰러지고 말 것입니다.

이날까지 은혜는 중생의 은혜요, 머릿돌 되시는 주님이 나타날 때의 역사는 원수의 세력을 없이하고 당신의 자녀만으로 남은 자가 되게 하는 역사이니 이것을 완전한 은총이라는 것입니다.

 

@ Behold, I am against you, O destroying mountain, saith the LORD, which destroyest all the earth: and I will stretch out mine hand upon you, and roll you down from the rocks, and will make you a burnt mountain. (Jer.51:25~26)

And they shall not take of thee a stone for a corner, nor a stone for foundations; but thou shalt be desolate for ever, saith the LORD.

@ 나 여호와가 말하노라 온 세계를 멸한 멸망의 산아 보라 나는 네 대적이라 나의 손을 네 위에 펴서 너를 바위에서 굴리고 너로 불 탄 산이 되게 할 것이니 사람이 네게서 집 모퉁이 돌이나 기촛 돌을 취하지 아니할 것이요 너는 영영히 황무지가 될 것이니라 여호와의 말이니라.(51:25~26).

 

# The authority of the candlestick church.(Zech.4:1-9).

# 촛대교회의 권위.(4:1~9).

 

The candlestick church is not a church that does not exist but it is a church that has already been destroyed.

Therefore, this church is a perfect church and a new era. To be more precise, it is not a church without trials, but a church made up of survivors who have passed through great trials. The candlestick church means a completely ending work.

Old Testament history is recorded until the restoration of Jerusalem, and all prophecy prophecies tell that the restoration of Jerusalem will teach the candlestick church at the end of mankind and end the work of God.

The Church of Moses five blble in the Old Testament Church has ended with the peace offerings of the Lamb Jesus and taught that the desolation and restoration of Jerusalem will end as the candlestick church of the New Testament church. The authority of the candlestick church is a complete peaceful kingdom on the earth It is the fruit of perfection.

In detail, the church of grace days aims for heaven, and the candlestick church at the Second Coming ends with the earth kingdom.

촛대교회는 없던 교회를 개척하는 것이 아니고 이미 있던 교회가 다 황폐화 된데서 다시 일어나는 교회입니다.

그러므로 이 교회는 완전한 교회로서 새 시대를 이루는 것입니다. 세밀히 말하자면 시련이 없는데서 있는 교회가 아니고 큰 시련을 통과한 다음에 남은 자로 이루어진 교회이니 촛대교회란 것은 완전히 끝을 맺는 역사를 뜻합니다.

구약 역사가 예루살렘이 복구된 데까지 기록되어 있고 모든 선지 예언이 예루살렘이 복구되는 것으로서 인류 종말에 촛대교회를 가르쳐 하나님의 역사가 끝날 것을 말했습니다. 구약 교회의 모세 오경으로 선 교회는 어린 양 예수의 화목제로 완전히 끝을 맺고 예루살렘의 황폐와 복구는 신약 교회의 촛대교회로서 끝을 맺을 것을 가르친 것이니 촛대교회의 권위라는 것은 완전한 평화왕국을 지상에 이룸으로서 완전한 열매를 이루는 것입니다.

세밀히 말하자면 은혜시대 교회는 천국을 목적했고 재림시의 촛대교회는 지상 왕국으로 끝을 맺습니다.

 

* Zech.4:10. For who hath despised the day of small things? for they shall rejoice, and shall see the plummet in the hand of Zerubbabel with those seven; they are the eyes of the LORD, which run to and fro through the whole earth.

* 4:10. 작은 일의 날이라고 멸시하는 자가 누구냐 이 일곱은 온 세상에 두루 행하는 여호와의 눈이라 다림줄이 스룹바벨의 손에 있음을 보고 기뻐하리라.

 

* The explanation) It seems to be weak when seen by humans, but it is the work of the plummet of judgments. The work of Jehovah's rejoicing is completed in this work. The old temple was built with a plumb line, and in the end the spiritual candlestick church is made according to the Word.

The age of grace consists of the blood of the covenant, and in the end the church of candlestick becomes the word of the plummet.

God works according to the truth of the plummet, and the person holding the plummet wins. God is pleased to see the plummet line of Zerubbabel (the Branch's representative). How much weakness did four men do when recovering Jerusalem?

Daniel and his three friends four peoples were victorious in the Babylonian captivity with prayer and faith integrity, and there were four men under the cross of Jesus, and the work of the candlestick church was four carpenters(kingdom construction engineer, carpenter 1:20) in Zech.6:14 in four peoples Hellem, Tobiya, Jedaiah, and Hen, and Noah's family and the ark are the type of example. The beginning of the candlestick church will be eight.

He who believes in these words and responds according to these words ends up in an end. What good is it if there is no answer to the Word?

* 강해) 인간이 볼 때는 미약한 것 같으나 심판의 다림줄이 있는 역사이니 여호와의 기뻐하는 일은 이 역사로서 완성되는 것입니다. 옛날 성전은 다림줄로 척량해서 지었고 말세에 영적 촛대교회가 말씀대로 이루어집니다. 은혜시대는 언약의 피로 이루어진 것이요, 말세에 촛대교회는 다림줄의 말씀으로 됩니다.

하나님께서는 다림줄의 진리대로 역사하시니 다림줄을 쥔 사람이 승리합니다. 하나님은 스룹바벨(순의 대표)에게 있는 다림줄을 보고 기뻐하십니다.

예루살렘 복구할 때 네 사람이 했으니 얼마나 미약합니까. 바벨론 포로 중에 기도와 신앙절개로 승리한 사람도 다니엘과 세 친구 4명이며, 예수님의 십자가 밑에도 네 사람이 있었고 촛대교회역사도 네 공장(왕국건설 기술자, 목수 슥1:20)이며, 6:14절에 헬렘, 도비야, 여다야, 헨의 네 명이고, 노아 가정과 방주가 예표이므로 촛대교회의 시작은 8명입니다.

이 말씀대로 믿고 이 말씀대로 응하는 사람이 끝을 맺습니다. 말씀대로 응하는 것이 없으면 무슨 소용이 있습니까.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


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