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The Revelations 53. 8 chapter(2). the disaster the synchronism and martyrdom answer (Rev.8:1~5)
01/02/2018 16:10
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The Revelations defense evidence 53. 8 chapter(2). the disaster the synchronism (Rev.8:1~13) and martyrdom answer (Rev.8:1~5)

계시록 변론 증거 53. 8(2). 재난의 동기(8:1~13), 순교 응답(8:1~5)

 

# The merged pray, gold incense burner, incense of the pray, and martyrdom answer #

# 합해진 기도, 금향로, 기도의 향, 순교 응답 #

 

# The merged pray and God ire #

# 합해진 기도와 하나님의 진노 #

 

Since being the systematic pray, the pray of the saint is merged. There is the merged pray and the pray has the pray to is unable to be merged.

성도의 기도는 계통적인 기도이므로 서로 합해지는 것입니다. 기도도 합해질 기도가 있고 합해지지 못할 기도도 있습니다.

 

Because there is the pray confessing the crime, the fruit which gets to be clean comes to this (1Jn.1:9).

죄를 고백하는 기도가 있으니 이것은 깨끗함을 받는 열매가 됩니다(1 1:9).

 

When praying the unison in order to receive the holy spirit, the large scale public work gets to engage (Acts.1:14).

성신을 받기 위하여 합심 기도할 때 큰 역사가 임하게 됩니다(1:14).

 

Because there is the pray which it cries out in order to rescue other people, the pray of the old days saint and our pray this pray is combined.

남을 구원하기 위하여 부르짖는 기도가 있으니 이 기도는 옛날 성도의 기도와 우리의 기도가 합해지는 것입니다.

 

Therefore, it goes at the day of the ire and the pray which it cries out so that the pray can save other people is all accomplished in the end.

Because, it cried out until all prophets, Apostle and saints fell down.

This pray is the pray of the servants(the resurrection saint and variability saint) which receive the royal authority all like one when it goes all at the referee day and the new age visits the force of the enemy with extinction.

Since these prays is united, the large-scale public work gets to arise.

그러므로 기도도 남을 살리기 위하여 부르짖는 기도는 종말에 진노의 날에 가서 다 이루어지는 것입니다.

왜냐하면 모든 선지와 사도와 성도들이 쓰러지기까지 부르짖었습니다. 이 기도는 전부 심판 날에 가서 원수의 세력을 없이하고 새 시대가 올 때에 다 하나같이 왕권 받게 되는 종(부활성도와 변화성도)들의 기도입니다.

이들의 기도가 연합되므로 큰 역사가 일어나게 됩니다.

The public work of the day of the ire was intended to the authority.

The servant testifying the word of the prediction in the day of the ire becomes public work so that the word of the caution of the referee of can be given to became public work with the power.

Therefore, if it is the truth exercise repaying the blood price of the saint, the told word of the this servant is obeyed in the war disaster, this power is live at the day of the ire. If it doesn't obey, everyone hitting against the disaster installs one in being the power public work.

권세라는 것은 진노의 날의 역사를 뜻했습니다. 진노의 날에 예언의 말씀을 증거 하는 종은 권세로 역사하는 것은 심판의 경고의 말씀을 전하기 위해서 역사하는 것입니다. 그러므로 이 권세는 성도의 피 값을 갚는 진리운동이니 환란 재앙에서 이 종의 전하는 말을 순종하면 진노의 날에 사는 것이요, 순종치 않으면 재앙을 받는 다는 것을 권세역사라 하는 것입니다.

 

The reason why this public work arise strongly

It is the public work in which the pray of the first all degrees adds and which occurs, seven times strong and the inspiration get to fall.

이 역사가 강하게 일어나는 이유는

첫째 모든 성도의 기도가 합하여져서 일어나는 역사이니 칠 배나 강한 영감이 내리게 됩니다.

 

Secondly, It hires as the God agent of the ire when the ire of the God falls. The land hits to be made with the disaster because of lifting this servant. Therefore, the revelation in which the other angel shows in Revelations and which it shows the public work of the God to arise at the day of the ire.

Revelations is the apprentice which intends and shows the work that total is on the day of the ire. The purpose is the same in the prophet book.

It is the revelation which shows through the purpose that God will repay the blood value and it will accomplish the new age to the prophets book which have done to feel victimized in the prophet.

Revelations is the apprentice it puts the text of this revelation and which structures to the gospel which it will convey to the day of the ire and which it shows.

It is the power seal coming to the day of the ire as the public work of the victory to the remaining servant to come out from the part which comes up sun because the other angel lifted the God's seal under the chapter 7 Rev. Rev.9: If 4 was seen, when the disaster of the ire came, the man who is not seal could be said to injure the human. If this is seen, the God's seals is clearly the power public work inspiring to the servant remaining in the day of the ire.

둘째로 하나님의 진노가 내릴 때에 진노의 하나님 대행자로 쓰여 지는 것입니다.

그 종을 들어서 재앙으로 땅을 치게 되는 것입니다. 그러므로 계시록에 다른 천사가 나타나서 보여준 묵시는 진노의 날에 일어날 하나님의 역사를 보여준 것입니다.

계시록은 전체가 진노의 날에 될 일을 목적하고 보여준 계시입니다. 선지서와 목적이 같은 것입니다. 선지서는 억울함을 당한 선지들에게 피 값을 하나님이 갚아주고 새 시대를 이루겠다는 것을 목적으로 보여준 묵시입니다. 계시록은 그 묵시의 글을 종합하여 진노의 날에 전할 복음으로 조직화시켜서 보여준 계시입니다.

다른 천사가 계시록 7장에 하나님의 인을 들고 해 돋는 데서 나왔다는 것은 진노의 날에 남은 종에게 승리의 역사로 오는 권세 인입니다. 9:4을 보면 진노의 재앙이 올 때에 인을 맞지 아니한 사람만 해하라고 했습니다. 이것을 보면 분명히 하나님의 인은 진노의 날에 남은 종에게 주는 권세역사입니다.

- The world country is the public work of the end where It becomes Christ's country(Rev.10:7, Rev.11:15).

- 세상 나라가 그리스도의 나라가 되는 종말의 역사입니다(10:7, 11:15).

 

The gospel movement intending to Heaven intended the public work of the atonement relief spirit of the favors time.

As to public work, of which the pray of the saint of the end is all realized the country which the saint governs the power of the evil in the world with extinction the accomplishing public work.

The public work which seven angels play the bugle shows the order where the referee in which the country of the saint is realized comes on the last time.

천국을 목적한 복음운동은 은혜시대의 속죄구령의 역사를 뜻했습니다. 종말의 성도의 기도가 몽땅 이루어지는 역사는 세상의 악의 세력을 없이하고 성도만이 통치하는 나라를 이루는 역사입니다. 일곱 천사가 나팔을 부는 역사는 마지막 때에 성도의 나라가 이루어지는 심판기가 오는 순서를 보여준 것입니다.

As to the first bugles, the revolutionary period and second bugles the social chaos and third bugles the church confused period and fourth bugles the development of the vice and fifth bugles the large-scale time of hardship and sixth bugles are the disaster and seventh bugles judgement period.

In this way, the public work which the new time is realized when this disaster visits to the human end to show to Revelations is the public work in which the other angel gets the small book and which shouts a lot.

The gospel movement accomplishing the new age with Christianity terminally is intended to be said to receive ate this book to apostle John and prophesy again in all across the world.

The pray of the revival saints is already put in the gold incense burner and it unites with the pray of the degenerate age change saint the public work arises and to say the public work of the Christianity conclusion.

It intends that ire fall and the country of the complete saint is the power of the vice accomplished with extinction. Therefore, the no matter what lacking man is not afraid of death so that he can save other and we install. Since the pray of this person is united and the public work of the conclusion is caused, the peace kingdom of the victory is utterly realized.

첫째 나팔은 혁명기, 둘째 나팔은 사회 혼란기, 셋째 나팔은 교회 혼란기, 넷째 나팔은 악의 발전기, 다섯째 나팔은 큰 시련기, 여섯 째 나팔은 환란기, 일곱 째 나팔은 심판기입니다. 이렇게 계시록에 보여준 것은 인간 종말에 이러한 재앙이 올 때에 새로운 시대가 이루어지는 역사는 다른 천사가 작은 책을 들고 크게 외치는 역사입니다. 사도 요한에게 이 책을 받아먹고 세계만방에 다시 예언하라고 한 것은 기독교 종말에 새 시대를 이루는 복음운동을 뜻한 것입니다.

기독교 종말의 역사라는 것은 부활성도의 기도가 이미 금향로에 담겨져서 말세 변화성도의 기도와 합하여 역사가 일어납니다. 진노가 내려 악의 세력을 없이하고 완전한 성도의 나라가 이루어질 것을 뜻한 것입니다. 그러므로 우리는 아무리 부족한 사람이라도 남을 살리기 위하여 목숨을 아끼지 않고 나서야 합니다. 이런 자의 기도가 연합이 되어 종말의 역사를 일으키므로 완전 승리의 평화왕국이 이루어진다는 것입니다.

 

The greatest public work is the public work consisting of the answer of the merged pray. God, as to God doesn't accomplish by oneself to form the peace complete kingdom. The ire is fall terminally so that it realizes the grudge of the saint and the peace complete kingdom can be realized.

The servant it take cares and protects your servant and people and it is principal and in which the pray is reported to a superior the royal authority and citizenship and which causes the public work gains the royal authority. The tribe of the new age comes to the people who repents and comes back when causing the public work.

가장 위대한 역사는 합해진 기도의 응답으로 이루어지는 역사입니다. 하나님은 완전한 평화왕국을 이루는 것은 하나님 스스로 이루는 것이 아닙니다. 성도의 원한을 이루어주는 것으로 완전한 평화왕국이 이루어지도록 종말에 진노를 내립니다.

당신의 종과 백성을 아껴 보호하며 왕권, 시민권을 주되 기도가 상달되어 역사를 일으킨 종은 왕권을 받습니다. 역사를 일으킬 때 회개하고 돌아온 백성은 새 시대의 종족이 되는 것입니다.

 

- It is the power of the merged pray (Rev.8:3-5)

- 합해지는 기도의 힘입니다 (8:3-5)

 

It is merged, and the great thing gets to be accomplished that pray is. Because, it is not accomplished in the world unification through a person to be the peace kingdom. The servants to gain the royal authority merged and are due to be realized. The difficult situation of conclusions through can be broken since the pray of all prophets and Apostle and saints and our pray are combined only to the past.

The power of the red dragon and the political power of animal and lie prophet are said not to can prevent with the power of the man one to be the difficult situation of the conclusion.

Therefore, if the Rev.13 chapter is watched, when it shows since any difficult situation comes on the human end, the dragon inspires the large-scale power to the brute and the brute inspires the power to the lie prophet. And the world made all submitted to the front of power of one. This is the misfortune with Christianity terminally.

But if the Rev.8 chapter was watched, when seven angels played seven bugles, the other angel undertook the altar aside and many perfumes were gotten with the gold incense burner. This installed that it united with the pray of all saints and was trying to give to the throne before gold altar. And the earthquake says appear on the land in the scary thunder, the voice and lightning as this is reported to a superior in the front God.

기도라는 것은 합해져야 큰일을 이루게 되는 것입니다. 왜냐 하면 세계 통일에 평화왕국이라는 것은 한 사람을 통하여 이루어지는 것이 아닙니다. 왕권 받을 종들이 합해서 이루어지는 것이기 때문입니다. 과거에 모든 선지와 사도와 성도들의 기도와 우리 기도가 합해지므로 만 종말의 난국을 돌파할 수 있는 것입니다.

종말의 난국이라는 것은 붉은 용과 짐승의 정권과 거짓 선지의 세력을 사람의 힘으로 막을 수 없는 것을 말합니다. 그러므로 계13장을 보면 인간 종말에 어떠한 난국이 온다는 것으로 보여줄 때에 용은 짐승에게 큰 권세를 주고 짐승은 거짓 선지에게 권세를 줍니다. 그리고 세계를 다 자기의 세력 앞에 굴복하게 한다고 하였습니다. 이것이 기독교 종말에 환난입니다.

그런데 계8장을 보면 일곱 천사가 일곱 나팔을 불 때에 다른 천사가 제단 곁에 서서 금향로를 가지고 많은 향을 받았습니다. 이것은 모든 성도들의 기도와 합하여 보좌 앞 금단에 드리려고 하는 것이라고 하였습니다. 그리고 이것이 하나님 앞으로 상달됨에 따라 땅에는 무서운 뇌성과 음성과 번개와 지진이 난다고 한 것입니다.

 

The referee is intended less than the extinction the evil spirit force however it shows that grudge of the saints is realized. As to our difficult situation breakthrough is solved since God revenges our enemy only.

The pray of the people who fought until it underwent the pressure by the enemy until this day and among them, died and the pray of servants that gain the pressure with the enemy and hit against the interference and hit against the pressure urged and the referee of the ire comes.

So, it did when the seventh bugles were played in this land that country of the saint is realized. Because all intractable problem settlements stood the verbal promise in advance because Jehovah will install, we are prayed one. The appeal establishing oneself as a hymn which the saint will pray, as to God the chapter 75 come or one gives the power which is big in the pray through this weak man and it is certain to settle all intractable problems as this pray at the same time.

Therefore, we are one raising the appeal cried out in the front of God which there is no also to be afraid and there is no also to be disappointed also to resent, it does as the words of the verbal promise when the difficult situation comes. It is the prayer of the intractable problem solution and one called the establishing oneself as a hymn(new song) to be the new thing is the song of the triumph.

마귀 세력을 없이하는 심판을 뜻한 것인데 성도들의 원한이 이루어지는 것을 보여준 것입니다. 우리의 난국 돌파는 하나님께서 우리 원수를 갚아 주므로 만 해결됩니다. 이날까지 원수에게 핍박을 받고 그 가운데서도 죽기까지 싸웠던 자들의 기도와 현재 원수에게 압박을 받고 훼방을 받고 핍박을 받는 종들의 기도가 합해서 진노의 심판이 옵니다.

그리하여 이 땅에 성도의 나라가 이루어지는 것이 일곱째 나팔을 불 때라고 하였습니다. 모든 난제 해결은 여호와께서 해주시겠다고 미리 언약을 세우셨으니 우리는 기도할 것뿐입니다. 성도가 기도할 호소 성가가 이 미약한 사람을 통하여 75장이나 온 것은 하나님께서 기도에 큰 힘을 주시는 동시에 그 기도대로 모든 난제를 해결시켜 주실 것이 확실합니다.

그러므로 우리는 난국이 올 때에 두려워할 것도 없고 원망할 것도 낙심할 것도 없이 언약의 말씀대로 행하시는 하나님 앞에 부르짖는 호소를 올릴 것뿐입니다. 새일 성가(새 노래)라는 것은 난제 해결의 기도문이며 승리의 노래입니다.

 

In order that we break through the troubled country now, it is united and the appeal should achieve the establishing oneself as a hymn valiantly. Because, only when there is since evil's force occurs strongly very that it cannot unavoidable with the personal pray and the unison unites together and it appeals, the troubled country through may be broken.

지금 우리가 난국을 돌파하려면 합심하여 호소기도 성가를 우렁차게 올려야만 될 것입니다. 왜냐 하면 너무나 마귀의 세력이 강하게 일어나므로 개인의 기도로는 어찌할 수 없고 합심 단결하여 호소하는 것이 있어야만 난국을 돌파할 수 있기 때문입니다.


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