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45. Amos. 1 chap. The pasture of the shepherd will a sin to mourn, the word of famine.(Amos.1:1~15)
11/22/2017 06:31
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45. Evidence of Amos defense. 1 chapter. The pasture of the shepherd will a sin to mourn, the word of famine.(Amos.1:1~15)

45. 아모스 변론 증거. 1. 목자의 초장이 애통할 죄, 말씀 기근.(1:1~15)

 

Amos debate; an unforgiving disaster and new age

아모스 변론 ; 용서 없는 재앙과 새 시대

 

* Amos' meaning; Amos means; It means the burden person, the missionary. At the end of the day, a servant like Amos appeared and typed a servant who was to prophesy again, and who would make an unforgiving judgment.(Amos.7:8).

* 아모스의 뜻 ; 짐진자, 사명자라는 뜻입니다. 종말에 아모스와 같은 종이 나타나서 다시 예언하는 다림줄을 베풀고 난 후 용서 없는 심판을 내릴 종을 예표 했습니다.(7:8).

 

* General meaning: Forgiveness and new age. The northern Israel has as a result of the apostate act apologized for the fearful earthquake and two years of damnation before the earthquake, which is a warning written against the corrupt church at the end.

An earthquake is a disturbance of the end times, and a few years before, a young man, rather than a prophet, is to prophesy again plummet the standard of judgment of the servant judge such as Amos, and the tribulation of judgments comes.

No matter how the chosen servant and the chosen people are, it is clear that these people will be judged and these people will go to a new age.

* 총대지 : 용서 없는 재앙과 새 시대. 북방 이스라엘이 배도적인 행동을 하므로 무서운 지진에 망할 2년 앞두고 경고의 말씀을 묵시로 기록한 것이니 이것은 종말에 부패한 교회에 책망한 경고의 글입니다.

지진은 말세의 환란을 뜻하며 2,3년 앞두고 선지자 출신이 아닌 농촌 청년 아모스 같은 종이 심판의 기준인 다림줄을 다시 예언하게 하고 심판의 환란을 오게 한다는 것입니다. 아무리 택한 종 택한 백성이라도 이런 사람은 심판을 당하고 이런 사람은 새 시대 간다는 것을 확실히 밝힌 것입니다.

 

* Essential verse: Amos.5:24. But let judgment run down as waters, and righteousness as a mighty stream.

* 요절: 5:24. 오직 공법을 물같이 정의를 하수 같이 흘릴지로다.

 

* The explanation) Those who have left the law and justice of the truth, the word of the times, have no use in worship.

* 강해) 시대적인 진리의 말씀인 진리의 공법과 정의를 떠난 자는 예배를 보아도 소용이 없다는 것입니다.

 

Amos chapter 1. The pasture of the shepherd is mourning sin, the word of famine.(Amos.1:1-15)

아모스 1. 목자의 초장이 애통할 죄, 말씀 기근.(1:1~15)

 

# Word of famine, squeezing sin, bargain negotiations with communist, merciless sin, greed sin #

# 말씀 기근, 압박하는 죄, 용공협상 죄, 무자비한 죄, 탐욕의 죄 #

 

* Essential verse: 1:2. And he said, The LORD will roar from Zion, and utter his voice from Jerusalem; and the habitations of the shepherds shall mourn, and the top of Carmel shall wither.

* 요절. 1:2. 저가 가로되 여호와께서 시온에서부터 부르짖으시며 예루살렘에서부터 음성을 발하시리니 목자의 초장이 애통하며 갈멜산 꼭대기가 마르리로다.

 

* The explanation) The so-called pasture of the shepherd will dry up. It is vulgarization and corrupted, so that it can not receive the word of life like living water.

* 강해) 소위 목자의 초장 같은 말씀이 마르게 됩니다. 속화되고 부패하여 생수 같은 생명의 말씀을 공급받지 못하게 됩니다.

 

* Amos.1:1. The words of Amos, who was among the herdmen of Tekoa, which he saw concerning Israel in the days of Uzziah king of Judah, and in the days of Jeroboam the son of Joash king of Israel, two years before the earthquake.

* 1:1. 유다 왕 웃시야의 시대 곧 이스라엘 왕 요아스의 아들 여로보암의 시대의 지진전 이년에 드고아 목자 중 아모스가 이스라엘에 대하여 묵시 받은 말씀이라.

 

* The explanation) When God changed Israel into apostate politics and religion, the word came to the young Amos, who cultivated the mulberry tree in the country for two years before he would be punished for the terrible earthquake.

At that time, It was showed you what to do next. Solomon is a warning to Israel of the Samaritan idea serve an alien god of a loving woman, a apostate thought.

Amos is warned before the burning of the world. Israel is corrupt, and the earthquake is so great that many people have died, and even in the end, many people will die because of the disaster war.

* 강해) 하나님께서 이스라엘이 배도적인 정치와 종교로 변해 질 때에 무서운 지진의 불로 징벌할 2년 앞을 놓고 농촌의 뽕나무를 재배하는 청년 아모스에게 말씀이 임했습니다. 그때 일인 동시에 앞으로 될 일을 보여줬습니다. 솔로몬이 이방신 섬기는 여인과 연애하는 사마리아 사상, 배도적인 사상의 이스라엘을 향한 경고입니다.

세상 불타기전에 아모스를 들고 경고한다는 것입니다. 이스라엘이 부패하여 지진이 크게 나서 사람이 많이 죽었는데 말세에도 부패하여 환란 전쟁으로 많은 사람이 죽게 된다는 것입니다.

 

* Amos.1:2~5. And he said, The LORD will roar from Zion, and utter his voice from Jerusalem; and the habitations of the shepherds shall mourn, and the top of Carmel shall wither.

Thus saith the LORD; For three transgressions of Damascus, and for four, I will not turn away the punishment thereof; because they have threshed Gilead with threshing instruments of iron: But I will send a fire into the house of Hazael, which shall devour the palaces of Benhadad.

I will break also the bar of Damascus, and cut off the inhabitant from the plain of Aven, and him that held the sceptre from the house of Eden: and the people of Syria shall go into captivity unto Kir, saith the LORD.

* 1:2~5. 저가 가로되 여호와께서 시온에서부터 부르짖으시며 예루살렘에서부터 음성을 발하시리니 목자의 초장이 애통하며 갈멜산 꼭대기가 마르리로다. 여호와께서 가라사대 다메섹의 서너 가지 죄로 인하여 내가 그 벌을 돌이키지 아니하리니 이는 저희가 철 타작기로 타작하듯 길르앗을 압박하였음이라. 내가 하사엘의 집에 불을 보내리니 벤하닷의 궁궐들을 사르리라. 내가 다메섹 빗장을 꺾으며 아웬 골짜기에서 그 거민을 끊으며 벧에던에서 홀 잡은 자를 끊으리니 아람 백성이 사로잡혀 길에 이르리라 이는 여호와의 말씀이니라.

 

* The explanation) This is the Israelite that Israel chose to do in the act of apostasy, which should rightly the people by the words as the so-called the habitations of the shepherds. They were guilty of oppressing others.

It is the act of judgments that deliberately oppressing the chosen people of God. If you pressure others, you will all die without forgiveness.

The ecclesiastical authority press puts pressure on the referee time.

Pressure is deliberate, not mistaken. It is a high punishment that can not be forgiven because it presses, but it should do take of it to live.

* 강해) 이것은 소위 목자의 초장같이 말씀으로써 백성을 바로 지도해야 될 이스라엘이 배도적인 행동을 할 때에 택한 이스라엘이라도 다음과 같이 용서 없이 심판을 받게 됩니다. 이들은 남을 압박하는 죄를 졌습니다.

하나님의 택한 백성이 고의적으로 압박하는 일을 하는 것은 심판 받을 행위라는 것입니다. 남을 압박하면 용서 없이 죽는 다는 것인데 심판기에 교권이 압박을 합니다. 압박은 실수가 아니고 고의적입니다. 압박을 벗겨주고 살려주고 해야 하는데 오히려 압박하니 용서 받을 수 없는 고범 죄입니다.

 

* Amos.1:6~8. Thus saith the LORD; For three transgressions of Gaza, and for four, I will not turn away the punishment thereof; because they carried away captive the whole captivity, to deliver them up to Edom:

But I will send a fire on the wall of Gaza, which shall devour the palaces thereof: And I will cut off the inhabitant from Ashdod, and him that held the sceptre from Ashkelon, and I will turn mine hand against Ekron: and the remnant of the Philistines shall perish, saith the Lord GOD.

* 1:6~8. 여호와께서 가라사대 가사의 서너 가지 죄로 인하여 내가 그 벌을 돌이키지 아니하리니 이는 저희가 모든 사로잡은 자를 끌어 에돔에 붙였음이라. 내가 가사성에 불을 보내리니 그 궁궐들을 사르리라. 내가 또 아스돗에서 그 거민과 아스글론에서 홀 잡은 자를 끊고 또 손을 돌이켜 에그론을 치리니 블레셋의 남아 있는 자가 멸망하리라 이는 주 여호와의 말씀이니라.

 

* The explanation) It is a sin that guided the person who is in a disposable position to belong to the red Edom rather than to God.

To lead a flock, you must lead it according to the word, and you will perish because of the sin that leads to Edom. The Communist Party and the Negotiations are big sins.

Do not go to the candlestick church and go to negotiation.

* 강해) 또는 부자유스러운 자리에 있는 자를 하나님께로 인도하지 않고 붉은 에돔에게 속하도록 지도한 죄입니다. 양떼를 인도하려면 말씀대로 인도하여야 하는데 에돔으로 인도하는 죄 때문에 망한다는 것입니다. 공산당과 용공협상은 큰 죄입니다.

촛대교회에 가지 말고 협상주의로 가라 하는 자 망하게 됩니다.

 

* Amos.1:9~10. Thus saith the LORD; For three transgressions of Tyrus, and for four, I will not turn away the punishment thereof; because they delivered up the whole captivity to Edom, and remembered not the brotherly covenant: But I will send a fire on the wall of Tyrus, which shall devour the palaces thereof.

* 1:9~10. 여호와께서 가라사대 두로의 서너 가지 죄로 인하여 내가 그 벌을 돌이키지 아니하리니 이는 저희가 그 형제의 계약을 기억지 아니하고 모든 사로잡은 자를 에돔에 붙였음이라. 내가 두로 성에 불을 보내리니 그 궁궐들을 사르리라.

 

* The explanation) They were guilty of putting them in the hands of their enemies, not guarding the covenant that should be with the brother.

If you make a promise to the brother of faith and you do not keep it, you are ruined.

The patroness Rahab took his life and protected the spies. If it is the way of living, it is necessary to protect it took his life. There is no abuse of divorce by a couple who promised to love until the end.

* 강해) 그들은 형제와 마땅히 지켜야 될 계약을 지켜 주지 않고 원수의 손에 붙이는 죄를 졌습니다. 믿음의 형제에게 약속을 하고 안 지키면 망하는데 형제에게 계약을 안 지키면 망할 죄라는 것입니다.

기생 라합은 목숨을 걸고 정탐꾼을 보호하였습니다. 저 사람이 사는 길이라면 목숨 걸고 지켜주어야 합니다. 끝까지 사랑하기로 약속한 부부의 이혼 학대도 안 됩니다.

 

* Amos.1:11~12. Thus saith the LORD; For three transgressions of Edom, and for four, I will not turn away the punishment thereof; because he did pursue his brother with the sword, and did cast off all pity, and his anger did tear perpetually, and he kept his wrath for ever: But I will send a fire upon Teman, which shall devour the palaces of Bozrah.

* 1:11~12. 여호와께서 가라사대 에돔의 서너 가지 죄로 인하여 내가 그 벌을 돌이키지 아니하리니 이는 저가 칼로 그 형제를 쫓아가며 긍휼을 버리며 노가 항상 맹렬하며 분을 끝없이 품었음이라. 내가 데만에 불을 보내리니 보스라의 궁궐들을 사르리라.

 

* The explanation) Or a servant who has always had a sincere attitude and If you have a broken heart, you will be destroyed, merciless work without knowing that he will have compassion for his brother. When others make a mistake, they have to have pity, If you have a broken heart, you will be destroyed. It should not be a human being who can not love his brother.

The devil has been granted permission to testify with a tearful heart, and not to strike it.

* 강해) 또는 형제를 긍휼히 볼 줄을 모르고 항상 분을 품고 무자비한 일을 한 죄입니다. 남이 실수할 때 불쌍히 봐야지 용서할 줄 모르고 분한 마음을 품고 있다면 망한다는 것입니다. 형제를 사랑할 줄 모르는 인간이 되어서는 안 됩니다.

마귀가 허락받았으니 눈물겨운 심정으로 증거 해야지 치면 안 되는 것입니다.

 

* Amos.1:13~15. Thus saith the LORD; For three transgressions of the children of Ammon, and for four, I will not turn away the punishment thereof; because they have ripped up the women with child of Gilead, that they might enlarge their border:

But I will kindle a fire in the wall of Rabbah, and it shall devour the palaces thereof, with shouting in the day of battle, with a tempest in the day of the whirlwind: And their king shall go into captivity, he and his princes together, saith the LORD.

* 1:13~15. 여호와께서 가라사대 암몬 자손의 서너 가지 죄로 인하여 내가 그 벌을 돌이키지 아니하리니 이는 저희가 자기 지경을 넓히고자하여 길르앗의 아이 밴 여인의 배를 갈랐음이니라. 내가 랍바성에 불을 놓아 그 궁궐들을 사르되 전쟁의 날에 외침과 회리바람 날에 폭풍으로 할 것이며 저희의 왕은 그 방백들과 함께 사로잡혀 가리라 이는 여호와의 말씀이니라.

 

* The explanation) Or slaughtered in an aggressive spirit that wanted to broaden his a boundary. It is the day of the day of wrath of sin which inflicts unjust and invasions for the sake of oneself. The massacre, the deprivation of rights, and the invasion are damnable sins and must be awakened to save others.

It is also sin to widen and protect ecclesiastical authority.

It is that the king of the world will perish in tribulation and perish with the sins of the leader.

* 강해) 또는 자기의 지경을 넓히고자 하는 침략적 정신에서 남을 학살하는 일을 했습니다. 자기의 이익을 위하여 남을 억울케 하고 침략한 죄 진노의 날에 망한다는 것입니다. 학살, 권리 박탈, 침략하는 것은 망할 죄이고 남을 살리려는 마음이 자나 깨나 있어야 합니다. 자기 교권만을 확대하고 지키려는 것도 죄입니다. 하나같이 궁궐을 사르는 것은 세상 왕이 환란에 멸망하고 지도자의 죄로 망한다는 것입니다.

 

* God is the god of love, but he taught that those who deliberately do not give love to their brothers and do such actions are punished without forgiveness.

* 하나님은 사랑의 신이시지만 고의적으로 형제에게 사랑을 베풀지 않고 이와 같은 행동을 하는 자는 용서 없이 벌을 받게 된다는 것을 가르친 것입니다.


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