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The Isaiah 64. 26 chapter(1). the personality to be entered the new age, (Is.26:1~10)
04/21/2017 00:09
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The Isaiah defense evidence 64. 26 chapter(1). the personality to be entered the new age and personality of the change saint(Is.26:1~10)

이사야 변론 증거 64. 26(1). 새 시대에 들어 갈 인격, 변화성도의 인격(26:1~10)

 

# the personality in which the wick is strong, step destitute of Ja the step-on, road of the righteous person are honest, the Lord is adored at the middle of the night, the peace, seamount effort, the dead body leaves and the dead revive, the secret room #

# 심지가 견고한 인격, 빈궁한 자의 발이 밟음, 의인의 길은 정직함, 밤중에 주를 사모함, 평강, 해산 수고, 죽은 자가 살아나고 시체가 일어남, 밀실 #

 

This chapter sings a song at the referee day, And  It taught to the people who were delighted with the Jehovah's relief and go the new age be any people. The personality to greet  Lord of the second coming and personality of the change saint.

본장은 심판 날에 노래를 부르며  여호와의 구원을 기뻐하며 새 시대 갈 자들은 어떠한 자들이냐 라는 것을 가르쳤습니다. 재림의 주님을 맞이할 인격, 변화성도의 인격

 

* Important verse;12. Yea, in the way of your judgments, O LORD, have we waited for you; the desire of our soul is to your name, and to the remembrance of you.

 

* 요절; 12. 여호와여 주께서 우리를 위하여 평강을 베푸시오리니 주께서 우리 모든 일을 우리를 위하여 이루심이니이다.

 

* the explanation) Lord was due to be requested that Lord awards the peace to choosing person. It gets to be protected by the peace between body and souls in the disaster and the peace of the rest age gets to be enjoyed.

* 강해) 주께서 평강을 택한 자에게 주시는 것은 주님만 의뢰했기 때문입니다.

영육간의 평강으로 환란에서 보호 받고 안식시대의 평화를 누리게 됩니다.

 

* Is.26:1~3. In that day shall this song be sung in the land of Judah; We have a strong city; salvation will God appoint for walls and bulwarks.

Open you the gates, that the righteous nation which kept the truth may enter in. You will keep him in perfect peace, whose mind is stayed on you: because he trusted in you.

* 26:1~3. 그 날에 유다 땅에서 이 노래를 부르리라 우리에게 견고한 성읍이 있음이여 여호와께서 구원으로 성과 곽을 삼으시리로다. 너희는 문들을 열고 신을 지키는 의로운 나라로 들어오게 할찌어다. 주께서 심지가 견고한 자를 평강에 평강으로 지키시리니 이는 그가 주를 의뢰함이니이다.

 

* The explanation) Like this, it is the people coming into the righteous country which it maintains the person who there is the strong castle town, sings the God and it is the personality in which the mind leaning Jehovah is strong and which doesn't shake.

The strong castle town is the prophet nation and new era.

It is the time which turned it upside down with the land like the chapter 24 and It becomes the land emptiness that it is that day and it is the time when person breaking off the God's word dies all and is the time when the sound which it shouts in the east land end comes out and the disaster comes through the treacherous person and it is the time where there is the trap and snare and Jehovah occurs in war in which the land breaks and which shakes and which as in Chimmang quakes It is the time when the peace kingdom of the rule in which Zion hires comes and which the kings that are the time which attacks the proud army and disappears and are proud disappear.

* 강해) 이와 같이 견고한 성읍이 있음을 노래할 자는 신을 지키는 의로운 나라로 들어오는 자인데 여호와만 의지하는 마음이 견고하여 흔들리지 않는 인격입니다.

견고한 성읍은 선지국가, 새 시대입니다. 그 날이란 24장처럼 땅을 뒤집어엎어 땅이 공허하게 되는 때이며 하나님의 말씀을 파하는 자가 몽땅 죽는 때이며 동방 땅 끝에서부터 외치는 소리가 나오는 때이며 궤휼자를 통하여 환란이 오는데 함정과 올무가 있는 때인데 땅이 깨어지고 흔들리고 침망같이 흔들리는 전쟁 때에 여호와께서 일어나서 교만한 군대를 쳐서 없어지는 때이고 교만한 왕들이 없어지고 시온 산 통치의 평화왕국이 오는 때입니다.

 

It could be said to be the tie land and Korea is the tie land holy of which It becomes the country since it prophets Israel country. What there are the strong castle town to us is the place which says the new age and where Jehovah makes the castle and bulwarks the relief and make come into the righteous country sticking to the belief. The Lord keeps with the peace of which the mind is strong and He requests the Lord.

유대 땅이라 했는데 우리나라가 이스라엘 국가의 선지 국가가 되는 거룩한 유대 땅입니다. 우리에게 견고한 성읍이 있는 것은 새 시대를 말하는데 여호와께서 구원으로 성과 곽을 삼으시는 곳이며 믿음을 지키는 의로운 나라로 들어오게 한다는 것인데 주께서 심지가 견고한 자를 평강으로 지키시는데 그가 주를 의뢰한다는 것입니다.

 

It is the man whose the will is strong and the man whose the mind leaning God is daring the personality of person to conquer the world is the best personality. It is much facetious through the evil spirit and if the mind leaning God is daring, the peace is packed onto the body. To fight with Communist Party, it has to be the man passed with the man whose the mind which moves up and down and leans God is daring.

세계를 정복할 자의 인격은 심지가 견고한 사람이며 하나님 의지하는 마음이 담대한 사람이 최고의 인격입니다. 마귀를 통하여 많이 까불어 보는데 하나님 의지하는 마음이 담대하면 평강이 온몸에 꽉 차는 것입니다. 공산당과 싸우려면 까불어 보아서 하나님 의지하는 마음이 담대한 사람으로 합격된 사람이어야 합니다.

 

* The personality censorship element

* 인격 검열 요소

 

The mind ? idea ? obedience ? pray(quantity) ? words armament (evidence) ? donation (clean) ? modesty

심지 ? 사상 ? 순종 ? 기도(분량) ? 말씀 무장(증거) ? 성금(깨끗) ? 겸손

 

* Is.26:4~6. Trust you in the LORD for ever: for in the LORD JEHOVAH is everlasting strength: For he brought down them that dwell on high; the lofty city, he laid it low; he laid it low, even to the ground; he brought it even to the dust. The foot shall tread it down, even the feet of the poor, and the steps of the needy.

* 26:4~6. 너희는 여호와를 영원히 의뢰하라 주 여호와는 영원한 반석이심이로다.

높은데 거하는 자를 낮추시며 솟은 성을 헐어 땅에 엎으시되 진토에 미치게 하셨도다. 발이 그것을 밟으리니 곧 빈궁한 자의 발과 곤핍한 자의 걸음이리로다.

 

* The explanation) Jehovah is the rock which is not forever changed, Jehovah removes proud people and makes step on proud people with the destitute person at the same time.

Even if he has the belief and that the man lives the conscience correctly even if no matter what, it is poor no matter what, it is poor, the man that the idea lives correctly is the upright person.

God helps, the man who leans God even if no matter what, it is in great need the idea and conscience directly beats. The conscience and idea it is not disappointed in which even if the want comes and which is recognized from God has to be taken. It is trying to use to makes punish with the destitution because of examining the conscience idea and personality there and holding.

* 강해) 여호와는 영원히 변치 않는 반석이시니 교만한 자를 없애는 동시에 빈궁한 자로 교만한 자를 밟게 하십니다. 아무리 가난해도 양심 바르게 살려는 사람이 믿음이 있고 아무리 가난해도 사상 바르게 살아보려는 사람이 인격자입니다.

아무리 궁핍해도 사상과 양심을 바로 가지고 하나님 의지하는 사람은 하나님께서 도와주니 승리한다는 것입니다. 궁핍이 와도 낙심하지 말고 하나님께 인정받는 양심과 사상을 가져야 합니다. 빈궁에 처하게 하는 것은 거기서 양심 사상과 인격을 검토해서 들어 쓰려는 것입니다.

 

* Is.26:7. The way of the just is uprightness: you, most upright, dost weigh the path of the just.

* 26:7. 의인의 길은 정직함이여 정직하신 주께서 의인의 첩경을 평탄케 하시도다.

 

* The explanation) Jehovah God makes the way of person which it is honest, is honest even. It can become the man who lives honestly and cleanly, and the God and agreement become sensible and really the daring pray can be considered.

Especially certainly the priest has to be clean on the donation. And if it prayed to God and made up mind, then it has to do as it is.

* 강해) 여호와 하나님은 정직하시니 정직한 자의 길을 평탄케 하시기 때문입니다. 정말로 정직하고 깨끗하게 살아야 하나님과 의합 된 사람이 되고 담대한 기도도 할 수 있습니다. 특히 성직자는 반드시 성금에 깨끗해야 합니다.

그리고 하나님께 기도하고 작정했으면 그대로 해야 합니다.

 

& When the difficult work comes, It has to become person trust Lord.

(Is.26:3~7).

& 어려운 일이 올 때에 주님만 의지하는 자가 되어야 합니다(26:3~7).

 

The protecting responsibility is the man who Lord, as to you go out by the center with the will in the peace with the peace. Therefore, even if the work which was destitute and poor said come or the someone, Lord, as to the man going out with the will taught to certainly beat.

The blessing of the peace of Lord is due to have common to beat the only people in which the mind depending on Lord or someone is not changed always.

주님께서는 중심으로 당신만 의지하고 나가는 사람을 평강에 평강으로 지켜 주실 책임이 있습니다. 그러므로 누구든지 빈궁하고 곤고한 일이 온다 하여도 주님만 의지하고 나가는 사람은 반드시 승리할 것을 가르쳤습니다.

누구든지 주님을 의지하는 마음이 변치 않는 자라면 언제나 승리하는 것은 주님의 평강의 은총이 같이 하기 때문입니다.

 

* Is.26:8~10. Yea, in the way of your judgments, O LORD, have we waited for you; the desire of our soul is to your name, and to the remembrance of you. With my soul have I desired you in the night; yea, with my spirit within me will I seek you early: for when your judgments are in the earth, the inhabitants of the world will learn righteousness.

Let favour be shewed to the wicked, yet will he not learn righteousness: in the land of uprightness will he deal unjustly, and will not behold the majesty of the LORD.

* 26:8~10. 여호와여 주의 심판하시는 길에서 우리가 주를 기다렸사오며 주의 이름 곧 주의 기념 이름을 우리 영혼이 사모하나이다. 밤에 내 영혼이 주를 사모하였사온즉 내 중심이 주를 간절히 구하오리니 이는 주께서 땅에서 심판하시는 때에 세계의 거민이 의를 배움이니이다. 악인은 은총을 입을찌라도 의를 배우지 아니하며 정직한 땅에서 불의를 행하고 여호와의 위엄을 돌아보지 아니하는 도다.

 

* the explanation) Certainly the person who gets the person who it waits for the Lord on the street which fears God and which walks everyday and adores and adores the Lord in the bed the relief and it has the truth negligently even though receives the favors and does the suddenness in the holy land will get to go broke.

Since we entered the road of the referee now and the Lord for is waited and there is if the war is arisen now it is the referee.

The time when there will be Jesus in this land is the degenerate age and it is period referee now. Burning times in one hours.

Lord is adored at the middle of the night with the soul. God is well known it is the person who this soul adores the Lord, and is the God's man.

It is the word that it adores eagerly at the center and requests earnestly. The inhabitant in world learns of when the Lord part judges this.

The of is not learned even though the defense of this degenerate age secret the God's righteous person part bad man wears the grace now.

The suddenness is done in the honest land, The suddenness is much done in the church now. Moreover, even if the degenerate age truth is opposed even though the favors is received, it is the person who is the bad man and is honest, and accepts.

* 강해) 하나님을 경외하고 매일같이 걸어가는 길에서 주를 기다리며 사모하되 침상에서도 주를 사모하는 자는 구원을 받되 은혜를 입고도 진리를 등한히 하며 거룩한 땅에서 불의를 행하는 자는 반드시 망하게 될 것입니다. 우리가 지금 심판의 길에 들어섰으며 주를 기다리며 있는데 이제 전쟁나면 심판입니다.

예수님이 이 땅에 오실 때가 말세이고 지금은 심판기입니다. 한 시간에 불타는 때라는 것입니다. 밤중에 영으로 주님을 사모한다는 것입니다. 하나님만 아는 은밀한 가운데 그 영혼이 주를 사모하는 자라야 하나님의 사람이라는 것입니다.

중심에 간절히 사모하고 간구한다는 말입니다. 이는 주께서 심판하실 때에 세계 거민이 의를 배운다는 것인데 지금 이 말세 비밀의 변론이 하나님의 의인데 악인은 은총을 입을지라도 의를 배우지 않는다는 것입니다. 정직한 땅에서 불의를 행한다는 것인데 지금 교회에서 불의를 많이 행하고 있는 것입니다. 또한 은혜를 받고도 말세 진리를 반대해도 악인이고 정직한 자라야 받아들입니다.

 

& Person entreating with the center mind has to become to the secret middle(Is.26:8~9).

& 은밀한 중에 중심으로 간구하는 자가 되어야 합니다(26:8~9).

 

When the Lord is adored and the soul finds eagerly with the center mind in the middle which silent night is secretive at the same time, that pray goes Lord realizes this wish.

If it has the external ornament even a bit that pray goes, the looking God cannot form the responsibility in the secret middle. But since God admits, the pray in which it requests earnestly in the middle which is secretive as the center mind gets to prepare to the personality of the change saint.

기도라는 것은 고요한 밤에 은밀한 중에서 영혼이 주를 사모하는 동시에 중심으로 간절히 구할 때에 주님께서 그 소원을 이루어 주십니다. 기도라는 것은 조금이라도 외식이 있다면 은밀한 중에 살피시는 하나님께서 책임을 질 수가 없습니다.

그러나 중심으로 은밀한 중에서 간구하는 기도는 하나님께서 인정하시므로 변화성도의 인격을 갖추게 되는 것입니다.

 

 


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