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The Isaiah 63. 25 chapter(2). The public work of the God accomplishing the new age (Is.25:7~12)
04/18/2017 19:51
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The Isaiah defense evidence 63. 25 chapter(2). The public work of the God accomplishing the new age, praised thing(Is.25:7~12)

이사야 변론 증거 63. 25(2). 새 시대를 이루는 하나님의 역사, 찬송할 일 (25:7~12)

 

# Being sincere, the public work of the victory, world unification, guarantee destitute of person, protection, long storage wine (secret), destroying death, being delighted with the waiting person the relief #

# 진실함, 승리의 역사, 세계 통일, 빈궁한 자의 보장, 보호, 오래 저장된 포도주(비밀), 사망을 멸함, 기다리던 자가 구원을 기뻐함 #

 

When the work turned it upside down done the world and work which burnt and which this text chapter gets to do the wildness occurred like the chapter 24, the God's public work arose in this way and it said the new age.

본장은 24장과 같이 세계를 뒤집어엎는 일과 불타서 황무하게 되는 일이 일어날 때에 하나님의 역사가 이렇게 일어날 것과 새 시대를 말씀하였습니다

 

* important verse; 8. He will swallow up death in victory; and the Lord GOD will wipe away tears from off all faces; and the rebuke of his people shall he take away from off all the earth: for the LORD had spoken it.

* 요절; 8. 사망을 영원히 멸하실 것이라 주 여호와께서 모든 얼굴에서 눈물을 씻기시며 그 백성의 수치를 온 천하에서 제하시리라 여호와께서 이같이 말씀하셨느니라.

 

* the explanation) Many Christian are unable to trust to remove death but it is the fact.

* 강해) 사망을 없애주신다는 것을 많은 기독교인들은 믿지를 못하고 있지만 사실입니다.

 

* Is25:7~8. And he will destroy in this mountain the face of the covering cast over all people, and the vail that is spread over all nations.

He will swallow up death in victory; and the Lord GOD will wipe away tears from off all faces; and the rebuke of his people shall he take away from off all the earth: for the LORD had spoken it.

* 25:7~8. 또 이 산에서 모든 민족의 그 가리워진 면박과 열방의 그 덮인 휘장을 제하시며 사망을 영원히 멸하실 것이라 주 여호와께서 모든 얼굴에서 눈물을 씻기시며 그 백성의 수치를 온 천하에서 제하시리라 여호와께서 이같이 말씀하셨느니라.

 

* the explanation) The tear gets to be washed in the public work of the God which takes the oppression of the enemy of all people off and destroys the death forever and shame from gets to be broken away.

The truth which doesn't die and which it goes the new age is given and the new age which it takes the refutation to face off, makes realize all and removes the death and washes the tear of all people comes.

* 강해) 모든 민족의 원수의 압제를 벗겨주고 사망을 영원히 멸하는 하나님의 역사에서 눈물을 씻고 수치를 벗어나게 된다는 것입니다. 죽지 않고 새 시대 가는 진리를 주시는데 면박을 벗긴다는 것이니 다 깨닫게 해 주고 사망을 없애버리고 모든 백성의 눈물을 씻어주는 새 시대가 온다는 것입니다.

 

-. The thing which gets to know and praises the Jehovah's time secret (Is.25:6~8).

-. 여호와의 시대적인 비밀을 알게 되어 찬송할 일(25:6~8).

 

It is the best wine and as to hide the secret, in which God is time done one intends to finish the complete fruit. The secret of the Christianity gives the chance which the stranger repents and comes back to God and It can become the God's children by this day. Since being the public work finishing the complete fruit, the hide of the human conclusion is secret to the human conclusion as the wine(Is.55:1~3).

The object of the Isaiah Bible teaches to the saints finish the fruit completely, not experience death and enjoy the honor of the new age.

The mountain was stress on laid and the public work getting to know this secret clearly taught occurring one.

Is.24: It is the taught that men shout a lot not directly the time secret word and the word of 14 is identical in the this mountain in this place with the wine stored long with one that it gives the party.

Therefore, the person causing the words movement in which the mountain on the east is stress on laid or someone and which it shows will get to enjoy the honor of the new age there is like one no tear and without the death.

하나님께서 시대적인 숨은 비밀을 극상 포도주라 하신 것은 완전한 열매를 맺는 것을 뜻한 것입니다. 이날까지 기독교의 비밀은 이방인이 회개하고 하나님께로 돌아와서 하나님의 자녀가 될 수 있는 기회를 주는 것이요, 인간종말에는 완전한 열매를 맺는 역사이므로 인간 종말의 숨은 비밀을 포도주라고 한 것입니다(55:1~3).

이사야 성경의 목적은 성도들이 완전히 열매를 맺어 죽음을 맛보지 않고 새 시대의 영광을 누리는 것을 가르친 것입니다. 이 비밀을 분명히 알게 되는 역사는 산을 중심해서 일어날 것을 가르쳤습니다.

24:14의 말씀은 시대적인 비밀을 바로 안 사람들이 크게 외칠 것을 가르친 말씀인데 본장에 이 산에서 오래 저장하였던 포도주로 연회를 베푼다는 것과 동일한 것입니다. 그러므로 누구든지 동방의 산을 중심하여 나타나는 말씀 운동을 일으키는 자는 하나같이 눈물 없고 죽음 없는 새 시대의 영광을 누리게 될 것입니다.

 

@ Art you not from everlasting, O LORD my God, mine Holy One? we shall not die. O LORD, you have ordained them for judgment; and, O mighty God, you have established them for correction.(Hab.1:12).

@ 선지가 가로되 여호와 나의 하나님, 나의 거룩한 자시여 주께서는 만세 전부터 계시지 아니하시니이까 우리가 사망에 이르지 아니하리이다 여호와여 주께서 심판하기 위하여 그를 두셨나이다 반석이시여 주께서 경계하기 위하여 그를 세우셨나이다(1:12).

@ Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believed in me, though he were dead, yet shall he live: And whosoever lived and believed in me shall never die. Believe you this?(John.11:25~26).

@ 예수께서 가라사대 나는 부활이요 생명이니 나를 믿는 자는 죽어도 살겠고 무릇 살아서 나를 믿는 자는 영원히 죽지 아니하리니 이것을 네가 믿느냐(11:25~26).

@ Verily, verily, I say unto you, If a man keep my saying, he shall never see death.(John.8:51).

@ 진실로 진실로 너희에게 이르노니 사람이 내 말을 지키면 죽음을 영원히 보지 아니하리라(8:51).

 

* Is.25:9. And it shall be said in that day, Lo, this is our God; we have waited for him, and he will save us: this is the LORD; we have waited for him, we will be glad and rejoice in his salvation.

* 25:9. 그 날에 말하기를 이는 우리의 하나님이시라 우리가 그를 기다렸으니 그가 우리를 구원하시리로다 이는 여호와시라 우리가 그를 기다렸으니 우리는 그 구원을 기뻐하며 즐거워하리라 할 것이며

 

* the explanation) Since waiting to the end for Jehovah in the poverty, these is delighted and gets to sing the relief. The man waiting to the end sings a song and it is delighted with the relief.(Rev.2:26)

* 강해) 이들은 빈곤 속에서 끝까지 여호와를 기다렸으므로 구원을 기뻐하며 노래하게 됩니다. 끝까지 기다리던 사람이 노래를 부르며 구원을 기뻐한다는 것입니다.(2:26)

 

* Is.25:10~12. For in this mountain shall the hand of the LORD rest, and Moab shall be trodden down under him, even as straw is trodden down for the dunghill. And he shall spread forth his hands in the midst of them, as he that swam spreaded forth his hands to swim: and he shall bring down their pride together with the spoils of their hands.

And the fortress of the high fort of thy walls shall he bring down, lay low, and bring to the ground, even to the dust.

* 25:10~12. 여호와의 손이 이 산에 나타나시리니 모압이 거름물 속의 초개의 밟힘 같이 자기 처소에서 밟힐 것인즉 그가 헤엄치는 자의 헤엄치려고 손을 폄 같이 그 속에서 그 손을 펼 것이나 여호와께서 그 교만과 그 손의 교활을 누르실 것이라 너의 성벽의 높은 보장을 헐어 땅에 내리시되 진토에 미치게 하시리라

 

* the explanation) The hand of Jehovah shows and the force of the arrogance is thrown to the ground with extinction and the enemy makes affected to dust and dirt. Because God represents the public work in this mountain, the man waiting to the end is delighted and it feels happy and the power of the Moab gets to go broke.

The force of the Moab is the force opposing this truth now. It is the religious's authority force which has to help the kingdom construction and which obstructs and which it regards as a heretic.

As the Moab opposing Israel goes broke many years ago the enemy force goes broke and the proud force goes broke and it disappears.

The pity and poverty comes but when getting this public work which tells but when for the men who believed and waited, this word is all accomplished, the glory to is turned and it praises and this east land end man goes at the new age.

* 강해) 여호와의 손이 나타나서 원수를 없이하고 교만의 세력을 거꾸러뜨려 진토에 미치게 하기 때문입니다. 하나님께서 그 산에서부터 역사를 나타내기 때문에 끝까지 기다리던 사람이 기뻐하고 즐거워하는데 모압의 세력이 망하게 된다는 것입니다.

모압의 세력은 지금 이 진리를 반대하는 세력입니다. 왕국건설을 도와주어야 하는데 방해하고 이단시 하는 교권 세력입니다. 옛날 이스라엘을 반대하던 모압이 망하듯이 원수 세력이 망하고 교만한 세력이 망하여 없어지고 만다는 것입니다.

이 동방 땅 끝 사람이 가련과 빈핍이 오지마는 그 말씀 하나 믿고 기다리던 사람들이 다 그 말씀이 이루어지는 역사를 받을 때에 영광을 돌리면서 찬송하면서 새 시대에 간다는 것입니다.

 

-. The things to praise the Jehovah's relief (Is.25:9~12).

-. 여호와의 구원을 찬송할 일(25:9~12).

 

Since it gets to wait to the end and the people going out get to see the victory utterly, this tells to praise the relief.

Even if no matter what, the force of the enemy says be strong, it disappears all and for this force, the person waiting to the end remains and the honor of the new age will get to be enjoyed.

As to work, to be praised in the human conclusion the men going to the true faith route speak that it praises when the last disaster appears like the chapter 24.

In other words, people the land quakes that it is the disaster which it cannot avoid with the man power, in which the land vibrates and in which the land breaks and in which the land is divided and which the land is staggers together and as in Chimmang, shakes and since the sin is important, it teaches to this that people who receive among the disaster which is unable to fall and arise again to rescue sing.

Therefore, rather it gets to praise in the day of the ire, the people only going to the right path of the faith. The praise about the spiritual relief gets to praise not what and soul and body get to enjoy the honor of the new age one to gets to sing the work which God performs by the word.

The point of the Isaiah comes if the gotten blessing of people glorifying Jehovah with the human terminally what is to intend object and teach.

이것은 끝까지 기다리고 나가던 자들이 완전 승리를 보게 되므로 구원을 찬송하는 것을 말합니다. 아무리 원수의 세력이 강하다 하여도 그 세력은 다 없어지고 끝까지 기다리던 자만 남아서 새 시대의 영광을 누리게 될 것입니다.

인간 종말에 찬송할 일은 참된 신앙 노선을 가는 사람들이 24장과 같이 마지막 환란이 날 때에 찬송할 것을 말한 것입니다.

다시 말하면 인력으로 피할 수가 없는 환란이니 땅이 진동을 하며 땅이 깨어지며 땅이 갈라지고 땅이 흔들리고 땅이 취한 자 같이 비틀비틀하며 침망같이 흔들리며 그 위에 죄악이 중하므로 떨어지고 다시 일어나지 못하는 환란 중에서 구원함을 받는 자들이 노래할 것을 가르친 것입니다.

그러므로 신앙의 정로를 가는 자라면 진노의 날에 오히려 찬송을 하게 됩니다.

하나님께서 말씀대로 행하시는 일을 노래하게 될 것은 영혼 구원에 대한 찬송이 아니요, 영과 육이 아울러 새 시대의 영광을 누리게 되는 것을 찬송하게 되는 것입니다. 인간 종말에 여호와를 찬송하는 자의 받는 축복은 무엇이냐는 것을 목적하고 가르친 것이 이사야의 요지가 되는 것입니다.

 

* Hallelujah! The work to turn to the glory is the work which it sings when being this public work supported by the direct and getting the relief than believe that it believes the God word as it is and as to God, the people waiting to the end are any one.

 * 할렐루야! 영광을 돌릴 일은 하나님 말씀을 그대로 믿고 끝까지 기다리던 자들이 하나님은 어떠한 분이시라는 것을 신앙하는 것보다도 직접으로 그 역사를 힘입어서 구원을 받을 때에 노래하는 일입니다.

 

* Since God is correct the truth, the people who didn't change to the end from the choosing public work doing as one likes and waited teach saved one to the referee day.

* 하나님께서는 진실무위하시므로 정하신 뜻대로 행하시는 역사에서 끝까지 변치 않고 기다리던 자들이 심판 날에 구원 받을 것을 가르친 것입니다.

    

 


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