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The Isaiah 62. 25 chapter(1). The public work of the God accomplishing the new age, (Is.25:1~6)
04/16/2017 14:08
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The Isaiah defense evidence 62. 25 chapter(1). The public work of the God accomplishing the new age, praised thing(Is.25:1~6)

이사야 변론 증거 62. 25(1). 새 시대를 이루는 하나님의 역사, 찬송할 일(25:1~6)

 

# Being sincere, the public work of the victory, world unification, guarantee destitute of person, protection, long storage wine (secret), destroying death, being delighted with the waiting person the relief #

# 진실함, 승리의 역사, 세계 통일, 빈궁한 자의 보장, 보호, 오래 저장된 포도주(비밀), 사망을 멸함, 기다리던 자가 구원을 기뻐함 #

 

When the work turned it upside down done the world and work which burnt and which this text chapter gets to do the wildness occurred like the chapter 24, the God's public work arose in this way and it said the new age.

본장은 24장과 같이 세계를 뒤집어엎는 일과 불타서 황무하게 되는 일이 일어날 때에 하나님의 역사가 이렇게 일어날 것과 새 시대를 말씀하였습니다

 

* important verse; 8. He will swallow up death in victory; and the Lord GOD will wipe away tears from off all faces; and the rebuke of his people shall he take away from off all the earth: for the LORD had spoken it.

* 요절; 8. 사망을 영원히 멸하실 것이라 주 여호와께서 모든 얼굴에서 눈물을 씻기시며 그 백성의 수치를 온 천하에서 제하시리라 여호와께서 이같이 말씀하셨느니라.

 

* the explanation) Many Christian are unable to trust to remove death but it is the fact.

* 강해) 사망을 없애주신다는 것을 많은 기독교인들은 믿지를 못하고 있지만 사실입니다.

 

* Is.25:1. O Lord, you are my God; I will exalt you, I will praise your name; for you have done wonderful things; your counsels of old are faithfulness and truth.

* 25:1. 여호와여 주는 나의 하나님이시라 내가 주를 높이고 주의 이름을 찬송하오리니 주는 기사를 옛적의 정하신 뜻대로 성실함과 진실함으로 행하셨음이라.

 

* the explanation) When teaching the public work of God and new age, chosen since God is sincere firstly, about the old days as one likes, it is sincere it does. When the man believe the word as it is praises and it shouts a lot, It becomes the world which God, as to God speaks to the old days through Isaiah. There is the man to have the Hallelujah amen and man who cries sadly and gnash to teeth.

* 강해) 하나님의 역사와 새 시대를 가르칠 적에 먼저 하나님께서 옛적에 정하신 뜻대로 성실함과 진실함으로 행하신다는 것입니다. 말씀을 그대로 믿는 사람이 찬송하고 크게 외칠 때에 하나님께서는 하나님께서 옛적에 이사야를 통하여 말씀한 그대로 세상이 됩니다. 할렐루야 아멘 할 사람과 슬피 울며 이를 갈 사람이 있습니다.

 

-. The Jehovah's things which praises to be sincere (Is.25:1).

-. 여호와의 진실함을 찬송할 일(25:1).

 

Chosen one which to do by being sincere as one likes, gets to be praised in the old days it is sincere that people believe directly in the God word get to praise the Jehovah's name always.

But the man who is unable to have the right faith is unable to hold the experience glorifying Jehovah in the life in which rather the mind becomes far than the praise which the day deals more and more to God over the time. Therefore, since the present or future or life in which it goes always gets to experience the God's authenticity, the life which enters the straight way and lives the faith gets to glorify Jehovah with the pleasure.

하나님 말씀을 바로 신앙하는 자들이 언제나 여호와의 이름을 찬송하게 되는 것은 옛적에 정하신 뜻대로 성실함과 진실함으로 행하신다는 것을 찬송하게 됩니다.

그러나 올바른 신앙을 가지지 못한 사람은 날이 갈수록 점점 하나님께 대한 찬송보다도 오히려 마음이 멀어지는 생활에서 여호와를 찬송할 수 있는 체험을 가지지 못하게 되는 것입니다. 그러므로 신앙을 바른 길을 들어가서 사는 생활은 현재나 미래나 항상 가는 생활이 하나님의 진실성을 체험하게 되므로 기쁨으로 여호와를 찬송하게 되는 것입니다.

 

* Is.25:2~3. For thou hast made of a city an heap; of a defenced city a ruin: a palace of strangers to be no city; it shall never be built.

Therefore shall the strong people glorify you, the city of the terrible nations shall fear you.

* 25:2~3. 주께서 성읍으로 무더기를 이루시며 견고한 성읍으로 황무케 하시며 외인의 궁성으로 성읍이 되지 못하게 하사 영영히 건설되지 못하게 하셨으므로 강한 민족이 주를 영화롭게 하며 포악한 나라들의 성읍이 주를 경외하리이다.

 

* the explanation) Since the strong castle town falls by world forever is unable to be built, the only person which makes Lord glorious and which it fears gets to remain.

It makes God glorious and the race which makes the Lord glorious appears. The world gets to be unified with the God words and as to remnant, the man that It the person becomes is the word that it turns God to the glory only any kind of country's people.

* 강해) 세상에 견고한 성읍은 무너져서 영영히 건설되지 못하게 되므로 주님을 영화롭게 하며 경외하는 자만이 남게 됩니다. 하나님을 영화롭게 하며 주를 영화롭게 하는 민족이 생긴다는 것입니다. 하나님 말씀으로 세계를 통일하게 되는데 어느 나라 사람이나 남은 자가 될 사람은 하나님께 영광을 돌린다는 말입니다.

 

-. The things to praise the public work of the Jehovah's victory(Is.25:2~3).

-. 여호와의 승리의 역사를 찬송할 일(25:2~3).

 

If it is the man going to the right path of the faith to the someone, the work in which the God parts beats gets to be seen and it gets to praise. When the human sees, the strong man seems to beat but there will get to be the final victory in person believe directly in the God's word.

누구든지 신앙의 정로를 가는 사람이라면 하나님 편이 승리하는 일을 보고 찬송하게 됩니다. 인간이 볼 때는 강한 사람이 승리할 것으로 보이지만 최후 승리는 하나님의 말씀을 바로 신앙하는 자에게 있게 될 것입니다.

 

* Is.25:4. For you have been a strength to the poor, a strength to the needy in his distress, a refuge from the storm, a shadow from the heat, when the blast of the terrible ones is as a storm against the wall.

* 25:4. 주는 포학자의 기세가 성벽을 충돌하는 폭풍과 같을 때에 빈궁한 자의 보장이시며 폭풍 중에 피난처시며 폭양을 피하는 그늘이 되셨사오니

 

* the explanation) The force tyrannical of people occurs like the storm and no matter what, Lord is due to have choosing person in the shelter avoiding the disaster familiarly to guarantee in the destitute seat. So now, the degenerate age saint of the east land end has a lot of destitute people. The candlestick church is the shelter on this age and it is the ark.

* 강해) 주는 아무리 폭풍같이 포학한 자의 세력이 일어나되 택한 자를 빈궁한 자리에서 보장시킴은 친히 환란을 피하는 피난처에 두시기 때문입니다. 그러니 동방 땅 끝의 말세 성도는 빈궁한 자가 많습니다. 촛대교회가 이 시대에 피난처이며 방주인 것입니다.

 

* Is.25:5~6. You shall bring down the noise of strangers, as the heat in a dry place; even the heat with the shadow of a cloud: the branch of the terrible ones shall be brought low. And in this mountain shall the LORD of hosts make unto all people a feast of fat things, a feast of wines on the lees, of fat things full of marrow, of wines on the lees well refined.

* 25:5~6. 마른 땅에서 폭양을 제함 같이 주께서 외인의 훤화를 그치게 하시며 폭양을 구름으로 가리움 같이 포학자의 노래를 낮추시리이다 만군의 여호와께서 이 산에서 만민을 위하여 기름진 것과 오래 저장하였던 포도주로 연회를 베푸시리니 곧 골수가 가득한 기름진 것과 오래 저장하였던 맑은 포도주로 하실 것이며

 

* the explanation) The force of people which is bad is removed and the pleasant banquet will get to be held in the God's holy mountain for all people. It is the mountain of the east land end and is the God word to do in being the clear wine which it stored long and It became the Isaiah Bible about the year 2700 and it was the work which it doesn't know in this day and it is the same as the wine of which the secret which the new time goes is quite tasty and is one called the banquet for all people.

If be fulled gets the holy spirit and the word defense of this secret to is listened and it repents and keeps, the problem of sin is all solved, as in the Is. chapter 4, the public work of which becomes clean and gets younger the change nature comes. So now, if the taste feels well, the word of this secret is the choosing person.

* 강해) 악한 자의 세력을 없애며 하나님의 성산에서 만민을 위하여 즐거운 연회가 열리게 될 것입니다. 동방 땅 끝의 산인데 오래 저장하였던 맑은 포도주라 하는 것은 하나님 말씀인데 이사야 성경이 2700년이나 되었는데 이날까지는 모르는 일이였는데 새 시대가는 비밀이 아주 맛좋은 포도주와 같은데 만민을 위한 연회라는 것입니다. 성신을 충만히 받고 이 비밀의 말씀 변론을 듣고 회개하여 지키면 죄 문제가 해결되니 사4장처럼 변화성결의 깨끗해지고 젊어지는 역사가 오는 것입니다. 그러니 이 비밀의 말씀이 맛이 좋게 느껴지면 택한 자입니다.

 

-. The things to praise the Jehovah's protection (Is.25:4~5).

-. 여호와의 보호를 찬송할 일(25:4~5).

 

Even if the disaster of which God how is comes, It becomes the shelter to people going to the right path of the faith. Since there is no destitution and there is not no disaster, but rather, the God's protection is received even if the destitute thing says come and the disaster says come, God gets to be more glorified to be the faith.

In this land, there is much the thing which the destitution comes to people walking the right path of the faith. Because, because of it didn't have the purpose as the current society, but having the purpose as the new age, the object of faith cannot help installing a living which is poor than people which behaves violently having the purpose in the world.

But rather, there gets to be more a lot of the work glorifying God than people doing the wealth in this land. Because, the God's protecting public work is due to be always experienced.

하나님께서는 어떠한 환란이 와도 신앙의 정로를 가는 자에게 피난처가 되시는 것입니다. 신앙이라는 것은 빈궁이 없으며 환란이 없는 것이 아니고 빈궁한 일이 오고 환란이 온다하여도 오히려 하나님의 보호를 받게 되므로 더욱 하나님을 찬송하게 되는 것입니다.

이 땅에서는 신앙의 정로를 걸어가는 자에게 빈궁이 오는 일이 많이 있습니다. 왜냐하면 신앙의 목적은 현 사회에 목적을 둔 것이 아니고 새 시대에 목적을 두었기 때문에 세상에 목적을 두고 날뛰는 자보다는 빈궁한 생활을 할 수 밖에 없기 때문입니다. 그러나 오히려 하나님을 찬송할 수 있는 일은 이 땅에서 부요한 자보다도 더 많게 되는 것입니다. 왜냐하면 항상 하나님의 보호하는 역사를 체험하기 때문입니다.

 

@ And when ye see this, your heart shall rejoice, and your bones shall flourish like an herb: and the hand of the LORD shall be known toward his servants, and his indignation toward his enemies.(Is.66:14).

@ 너희가 이를 보고 마음이 기뻐서 너희 뼈가 연한 풀의 무성함 같으리라 여호와의 손은 그 종들에게 나타나겠고 그의 진노는 그 원수에게 더하리라(66:14).

 

 


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