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미얀마에 대한 다가오는 세기는 예측할 방법이 없다
12/16/2019 19:45
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 미얀마에 대한 다가오는 세기는 예측할 방법없다

Forecasting the Coming Century for Myanmar            Without a Crystal Ball

NLD supporters celebrate the party's victory after the general election in November 2015. / The Irrawaddy

By KYAW ZWA MOE 2019 10 11  

    저는 21 세기에 우리 나라가 취할 길을 예측할 있는 수정 방법은 없다그러나 최근에 나는 미얀마에서 앞으로 수십년 동안 무엇을 가져야 하는지에 대한 가이드를 제공할 있는 역사적 패턴을 고민하고 있다. 가설에 따르면, 우리 미얀마 사람들은 역사의 롤러 코스터를 타고 있다. 때때로 기분이 상쾌하지만 심각한 불안감을 유발할 수도 있다!  2020  수십 동안 미얀마의 발전을 위해 예측하기 위해 과거는 유용한 가이드가 있다

    19 세기부터 시작하겠다. 영국이 공식적으로 만달레이 궁전을 점령하고 1885 11 28 티보 왕을 강제로 철수 1886 1 1 일에 버마( 미얀마) 모든 국토를 공식적으로 식민지화 했을 향후 60 년간은 식민통치 기간을 19-20 세기로 봅시다. 1958 10 27 , Ne Win 장군이 국가 관리인 정부의 최고 지도자로 선서 되었을 , 아무도 거의 60 동안 군부의 통치를 받을 운명을 꿈꾸지 않았다. 1958 년과 1962 군부의 리더인 Ne Win 장군이 120 세기 21 세기에 걸친 우리 나라의 역사를 되돌아 보면 60-10-60 패턴을 따르는 주기를 발견했다

   지난 130 동안, 1886 년부터 2016 년까지 버마 ( 미얀마) 제국주의와 권위주의의 두가지 원치않는 정치적 경향(특히 군사 권위주의) 견지했다. 영국은 1886 년부터 1948 년까지 62 동안이 나라를 완전 통치했다. 군부 장군들은 1958 후반 독재자 장군이 국가에 군사 통치를 도입한 때부터 장군의 승계가 끝나고 정당이 정부를 구성 때까지 58 동안 동요했다처음으로  두시기 사이에 1948 년에서 1958 사이에 10 (1960 년에서 1962 년까지 2 년을 포함 수있는) 간격이 있었으며, 이는 최초의 독립 상원이 이끄는 의회 민주주의 체제를 보여왔다. U Nu 어느 쪽이든 대략 10 년이다. 버마 ( 미얀마) 최초의  총리가 수년에 집중할 개인 지도자와 정책은 우리의 시각을 형성하는 경향이 있었다. 그러나 세기는 사건과 경향에 의해 정의된다

   19 세기와 20 세기에 우리 나라는 세계의 다른 많은 나라들 처럼 식민주의의 정치적 경향에 의해 지배되었다. 그리고 20 세기와 21 세기 초를 보면 군사 권위주의가 주된 힘으로 간주된다. 정치 경향은 비슷한 영향을 미쳤다. 그들은 국가의 개혁을 방해했다. 영국이 1852 영국을 식민지화하기 위해 2 앵글로-버마 전쟁을 했을 버마 ( 미얀마) 역사상 가장 존경 받고 인기있는 하나인 민돈 왕이 나라를 개편 준비를하고 있었다. 그의 통치 (1853-1878) 진보적인 왕자와 봉사자들의 도움으로 현대 세계를 따라 잡으려고 노력했던 근대화 시기였다. 그러나 그의 나라 재건 시도는 궁극적으로 세계 제국주의의 부상으로 막혔다 (한마디로 대영제국 시대를 간파하지 못했다). 버마 ( 미얀마) Konbaung 왕조의 Mindon 국왕은 개혁의 통치자 였다.  

   1948 년에 영국에서 독립 버마( 미얀마) 번째 재건 기회를 얻었다. 나라의 지도부는 일을하려 했으며, 1948 년부터 1958 년까지 U Nu 시대는 이제 국민의 자유와 권리, 아시아에서 가장 활기 넘치는 경제 국가중 하나의 나라인 황금 시대로 여겨지고 있다. 그러나이 번째 시도 역시 내전으로 인한 정치적 불안정의 위험성을 언급한 군부 장군들에 의한 군사 통치 부과로 인해 혼란을 겪었다. 장군의 규칙은 2016 년까지 국가가 재창조의 기회를 다시 얻지 못하게 하였다

   1886 년부터 2016 년까지 130 년을 되돌아 보면 대략 60-10-60 패턴이 나타난다. 이제 우리는 이전 군사 정권이 2011 년에 권력을 약화하기로 결정하고 후임자 U Thein Sein 장군이 명목상의 민간 정부인 National League Democracy (NLD) 이끄는 지도자에 선출된 정부에 권력을 이전 번째로 국가를 재건 기회가 있다. 그러나 2016 민주주의를 위해. 선거적으로, 우리는 대통령 선출을 받은 우테 세인 대통령의 5 임기 (2011-2016) 계산할 필요는 없지만, 그의 정부는 어느 정도 국가를 개방했지만; 이것은 급진적인 민주주의 개혁이 아니었으며, 그의 정부는 NLD 주요 민족 정당을 포함한 대부분의 민주주의 정당이 보이콧 조작 선거의 결과로 형성되었다

  저는 2015 투표에서 압승한 사람들이 58 만에 처음으로 선출된 정부를 구성한 2016 년에이 나라를 재건 수있는 번째 기회가 있다고 말하고 싶다. NLD 새로 선임된 U Htin Kyaw 대통령 (왼쪽) 나가는 U Thein Sein 장군 (오른쪽) 2016 3 30 네피도우에서 권력 양도 행사를 위해 대통령 궁에 들어갔다. 그후 U Htin Kyaw 2년만에 사임하고 지금은 Aung San Suu Kyi 여사가 국가 고문으로서 있지만 군부의 세력으로 제한된 권력으로 민간 정부를 이끌어 가고 있다. 현재 미얀마 국회에서 보궐 간접선거에서 군부가 지원하고 선출한 예비역 장성출신 대통령 President U Win Myint 이름은 일반 국민들 조차도 잘 모른다.  아웅 산 수찌가 이끄는 NLD 민가정부는 군부를 지원하는 되었다(편집자 주).

                                                     현재 Myanamr President U Win Myint

KYAW ZWA MOE 11 October 2019

I have no crystal ball with which to predict the path our country will take in the second half of the 21st century. But recently I’ve found myself contemplating a historical pattern that could offer a guide to what the coming decades hold for Myanmar.

According to my hypothesis, we people in Myanmar are riding on history’s roller coaster. While it’s exhilarating at times, it’s a ride that can cause serious anxiety, too!

To anticipate what’s in store for Myanmar in the decades leading up to 2100, the past might serve as a useful guide.

Let me start with the 19th century. When the British officially colonized all of Myanmar on Jan. 1, 1886, after their final seizure of the Mandalay Palace and the forced abdication of King Thibaw on Nov. 28, 1885, no one in the country would have imagined they would be living under colonial rule for the next 60 years.

And, likewise, let’s look at the 20th century. When General Ne Win was sworn in as the premier of the country’s caretaker government on Oct. 27, 1958, no one here dreamed their country was destined to be ruled by army generals for almost the next 60 years.

General Ne Win, the leader of military takeovers in 1958 and 1962

Looking back at our country’s history over the 19th, 20th and 21st centuries, I’ve discovered a cycle that follows a 60-10-60 pattern: Over the past 130 years, from 1886 to 2016, Myanmar endured the two unwanted political trends of imperialism and authoritarianism (more specifically, military authoritarianism).

The British ruled the country from 1886 to 1948?a period of 62 years. The military generals held sway for 58 years?from 1958, when the late dictator Gen. Ne Win introduced military rule to the country, until 2016, when the succession of generals came to an end and a political party managed to form a government for the first time since the 1960 election.

Between these two periods, there was more or less a decade-long interval from 1948 to 1958 (we could include in this period the two years from 1960 to 1962), which saw a parliamentary democratic system led by the country’s first post-independence premier, U Nu. Either way, it’s roughly a decade.

U Nu, Myanmar’s first elected prime minister

When we focus on decades, individual leaders and their policies tend to shape our view; but centuries are defined by events and trends. In the 19th and 20th centuries, our country?like many others around the world?was dominated by the political trend of colonialism. And when we look at the 20th and early 21st centuries, we see military authoritarianism as the main force.

Both these political trends had a similar effect: they disrupted the country’s ability to remake itself.

When the British staged the Second Anglo-Burmese War in 1852 to colonize the country, King Mindon, one of the most revered and popular kings in Myanmar’s history, was preparing to remake the country. His reign (1853-1878) was a period of modernization in which, with the help of his progressive princes and ministers, the king tried to catch up with the modern world. But his attempts at remaking the country were ultimately thwarted due to the global rise of imperialism.

King Mindon, the reformist ruler of Myanmar’s Konbaung Dynasty

After the country gained independence in 1948, Myanmar got its second chance to remake itself. The country’s leadership tried to do just this, and the period under U Nu from 1948 to 1958 is now considered a golden age for the country, marked by freedom and rights for citizens, and one of the most vibrant economies in Asia. But this second attempt, too, was disrupted by the imposition of military rule by generals citing the danger of political instability due to the civil war.

The generals’ rule would ensure the country would not get another chance at reinvention until 2016.

Looking back over the 130 years from 1886 to 2016, an approximate pattern emerges: 60-10-60.

Now we have a third chance to remake the country, after the previous military regime decided to loosen its grip on power in 2011 and its successor, a nominally civilian government led by U Thein Sein, transferred power to the elected government led by the National League for Democracy in 2016.

Electorally, however, we don’t need to count the five-year term (2011-2016) of general-turned-President U Thein Sein, though his government opened up the country to some extent; this was not a radical democratic reform and his government was formed as the result of a “manipulated” election that most pro-democracy parties, including the NLD and the main ethnic parties, boycotted. So, I would say the third chance to remake the country really started in 2016, after the winners of the 2015 vote managed to form an elected government for the first time in 58 years.

The NLD’s newly sworn-in President U Htin Kyaw (left) and outgoing head of state U Thein Sein (right) enter the presidential palace for the power handover ceremony in Naypyitaw on March 30, 2016. / The Irrawaddy

After missing its first and second chances to start anew in the 19th and 20th centuries, the country has a third, in the 21st century! One chance per century.

I see this third chance as resembling the post-independence period between 1948 and 1958. As during that period, the country is now dealing with the ongoing civil war?though now with even more armed groups?as well as the Rohingya crisis, which has put the country in an unprecedented dire situation and under mounting international pressure, and the failure (so far, at least) of the civilian government and the military leadership to achieve reconciliation. No one knows whether these issues will doom this third chance.

If we fail again, Myanmar is unlikely to get another chance to remake itself this century.

I am sure no one in Myanmar wants to see this rare chance slip away again. If it does, the pattern is likely to be 60-10-60-10-60, with the last “60” being an era like those under imperialism and authoritarianism, from roughly 2026 to the 2080s or ’90s. That will be towards the end of this century.

None of us wants this pattern to repeat; we want this vicious cycle to finally end. This time, history must not be allowed to repeat. The pattern the people of Myanmar wish to see is: 60-10-60-10 + eternity, or  “colonialism?chance to remake the country?military rule?chance to remake the country?established democratic society”.

For now, no one can say for sure whether this third and last chance will be disrupted, as in the 19th and 20th centuries, given the fragility of the current political situation.

Almost everyone?including the leaders of the country, as well as observers of Myanmar and the global community?regard this period in Myanmar’s history as a democratic transition. They’re not wrong.

But I believe this period is more critical to Myanmar than a democratic transition might be in another country. This is a “do or die” transition in which Myanmar has an opportunity to finally break out of its old political pattern. Myanmar can’t afford to miss this third and final chance. If it does, it will truly be a failed state, and we may never be able to make a comeback, as a people or as a nation.

I think this is more than just an interesting time. We, the people of Myanmar, indeed seem to be riding a roller coaster. It may be both thrilling and frightening?but the most important thing is getting off the ride safely.



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